wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Transport chłodniczy
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8329
Strona 2 z 23

Autor:  januszzz [ 26 sty 2008, 14:09 ]
Tytuł:  Re: Chłodnie

Witam.
Ma moze ktoś fotografię przedstawiającą układ sterowania agregatem? A jeszcze lepiej byłoby gdyby ktoś przedstawił co do czego służy?

Autor:  v8. [ 29 sty 2008, 20:35 ]
Tytuł:  Re: Chłodnie

temat rozwiniety prawidłowo ;d tylko jaka waszym zdaniem chłodnia jest najlepsza ? oczywiscie w ogólnym rozrachunku ;> ?
Pozdrawiam

Autor:  Monter [ 29 sty 2008, 22:24 ]
Tytuł:  Re: Chłodnie

Cytuj:
A ja mam takie pytanie. Czemu większośc chłodni jest koloru białego? Wiele dużych firm które posiadają charakterystyczne malowanie firany mają np. czarne(PEKAES) lub żółte(Will Betz). Chłodnie jednak są białe.
Chłodnie są białe, żeby nie nagrzewały się od promieni słonecznych. Białe powierzchnie pochłaniają mniej promieni niż kolorowe (że o czarnych nie wspomnę), więc mniej się nagrzewają w upalne, słoneczne dni.

Autor:  Łukaszz [ 30 sty 2008, 21:55 ]
Tytuł:  Re: Chłodnie

Cytuj:
temat rozwiniety prawidłowo ;d tylko jaka waszym zdaniem chłodnia jest najlepsza ? oczywiscie w ogólnym rozrachunku ;> ?
Pozdrawiam
W moim mniemaniu na czele stawki plasuje się Schmitz i Lamberet. Schmitz'ki są nieco droższe, ale za to więcej plusów przemawia za tymi chłodniami. Chociażby są one lżejsze od naczep francuskiego producenta (w tej chwili mam na myśli hakówki, ale podejrzewam, że w przypadku zwykłych chłodni jest podobnie). Zastosowano w nich bardzo ciekawą koncepcję, a mianowicie ściana boczna nie składa się z jednego elementu jak w przypadku pozostałych chłodni tylko z kilku. Jest to bardzo praktyczne, w sytuacji gdy część boku zostanie uszkodzona nie trzeba wymieniać całej ściany tylko konkretną jej część. Ewentualnie w grę wchodzi jeszcze żywica i malowanie co jest tańsze w porównaniu z wymianą. Tak więc według mnie najlepszym producentem naczep chłodniczych jest Schmitz, tuż za nim Lamberet.

Autor:  Edler [ 30 sty 2008, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Panowie a macie zdjęcia takich naczep chłodni używanych w skandynawi gdzie cały bok składa się jak firanka i są grodzie w naczepie? Kiedyś z tatą taką przeciągaliśmy to na 1/4 naczepy było -4 stopnie a na 3/4 naczepy 2 stopnie. Bardzo ciekawe rozwiązanie, fajnie było mieć jakieś zdjęcia.

Autor:  Mihu [ 02 lut 2008, 20:46 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
Panowie a macie zdjęcia takich naczep chłodni używanych w skandynawi gdzie cały bok składa się jak firanka i są grodzie w naczepie? Kiedyś z tatą taką przeciągaliśmy to na 1/4 naczepy było -4 stopnie a na 3/4 naczepy 2 stopnie. Bardzo ciekawe rozwiązanie, fajnie było mieć jakieś zdjęcia.
Liderem w produkcji tego typu zabudów i naczep jest fińska firma Ekeri. Warto dodać, ze chłodnie otwierane w ten sposób od czasu do czasu można zobaczyć także i w Polsce. Sporo takich własnie naczep ciaga szwedzka Marfina Transit AB, której pojazdy wykonują przewozy relacji północ-południe (głównie Bułgaria, Rumunia i Węgry) jadąc przez nasz kraj tranzytem.

Co prawda nie jest to naczepa, ale zabudowane podwozie Volvo z przyczepą. Charakterystyczny dla rynku skandynawskiego zestaw o długości 25,25m. Zdjęcie zrobione w Svinesundzie:

Obrazek

Ktoś prędzej prosił także o zamieszczenie zdjęcia panelu kontrolnego agregatu chłodniczego. Prosze bardzo - agregat ThermoKing SL200e zamocowany na naczepie Schmitz Cargobull:

Obrazek

Autor:  v8. [ 04 lut 2008, 23:03 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

a francuzka Chereau ? miałem stycznośc z tą naczepa ... dosyć pozytywne wrażenia mam , przypadła mi do gustu . Tymbardziej, iż ostatnio chyba w ciagu roku pojawiło sie w końcu w Polsce ich przedstawicielstwo . Pozdrawiam

Autor:  Quba [ 07 lut 2008, 14:59 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Mihu pokazał nam sterownik mikroprocesorowy TG- VI, zamontowany w agregacie wyprodukowanym przez Thermo King-a.Jest to najprostszy typ tego urządzenia, ogranicza się ono do obsługi naczep wyposażonych tylko w jeden parownik.Poniżej przedstawię krótki opis tego urządzenia..

Rząd górny, od lewej . . (poniżej wyświetlacza)

1) Przycisk wyboru. Umożliwia wybór ekranu polecenia i ekranu parametrów pracy. Ekrany poleceń umożliwiają wybór pracy ciągłej lub Cycle Sentry (cyklicznej) i ręczne włączenie cyklu odmrażania. Przycisk wyboru umożliwia również wyświetlenie ekranu parametrów pracy, np. prędkości obrotowej silnika lub ciśnienia oleju.

2) Przyciski do góry i do dołu. Przyciski te umożliwiają zmniejszenie lub zwiększenie wartości zadanej oraz wybranie poszczególnych pozycji występujących na ekranach poleceń.

3) Przycisk wprowadzania. Przycisk ten umożliwia wprowadzenie nowej komendy, np. ręcznego odmrażania, nowej wartości zadanej itp.

4) Przycisk Thermo King. Przycisk ten umożliwia uruchomienie testu wewnętrznego zespołu, wyświetlenie numeru wersji oprogramowania, ustawienie trybu testu serwisowego i wykonanie testu tablicy przekaźników.


Rząd dolny, od lewej..

1)
? ? ?

2) Przełącznik wł./wył
• W położeniu włączonym (ON) zespół pracuje w wybranym trybie.
• W położeniu wyłączonym (OFF) układy elektryczne są odłączone od akumulatora. Dopływ paliwa jest odcięty i zespół nie działa.

3) Przełącznik silnika (ELECTRIC/DIESEL)
W położeniu ELECTRIC zespół jest napędzany przez silnik elektryczny pogotowia.
W położeniu DIESEL zespół jest napędzany przez silnik wysokoprężny.

4) Przycisk Cycle-Sentry
Umożliwia wybór trybu pracy zespołu.
Pozycja CYCLE-SENTRY: zespół uruchamiany jest automatycznie, na żądanie. Funkcje początkowej fazy uruchamiania, takie jak podgrzanie świec żarowych, sterowanie elektrozaworem paliwa i cewką przepustnicy oraz włączenie rozrusznika silnika wykonywane są automatycznie.

Autor:  Sebek_168 [ 11 lut 2008, 16:35 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

a co do kolorów chłodni...

To chyba na logikę wychodzi że chłodnia powinna być pomalowana na biało. Jak wiadomo biały odbija światło a nie pochłania. A gdyby np. była czerwona czy czarna, to by przyciągała światło i by utrzymać chłodną temperaturę, potrzeba więcej energii ze strony agregatu chłodniczego. Więc nawet ekonomiczniej jest produkować białe chłodnie :)

AVE!

Autor:  piotrekdriver [ 22 lut 2008, 22:45 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Witam
Właśnie nie dawno zastanawiałem się dlaczego chłodnie są białe i doszedłem do tego samego stwierdzenia, że biały nie przyciąga do siebie słońca. Poza tym jakoś tak i nawet lodówki w domu w większości są białe. Bardzo ciekawy temat nigdy nie miałem styczności z chłodniami. Mam jedno pytanko dlaczego mało jeździ chłodni z firmy Kogel? Mam jeszcze jedno pytanie może trochę nie bardzo bo trudno to określić ile taka chłodnia spali paliwa wiem, że jest to uzależnione od temperatury, przewożonego ładunku i innych czynników ale tak średnią wziąć np. przy temperaturze +1 stopień to ile spali?

Autor:  JoHn [ 23 lut 2008, 16:43 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Około 1,7l/h przy agregacie TK SL-200e a przy SL-400e nawet 2l/h.

Autor:  piotrekdriver [ 23 lut 2008, 20:03 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Acha dobra dzięki za informacje. W tym wypadku nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie ile litrowy zbiornik ma agregat chłodniczy? Nalepka w lewym górnym rogu FRC co ona oznacza?

Autor:  JoHn [ 23 lut 2008, 23:33 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Ja mam 170l. FRC jest to certyfikat, który pozwala na przewóz towarów spożywczych, które trzeba utrzymać w stałej temp.

Autor:  Quba [ 24 lut 2008, 11:09 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Hm, wartości, które podałeś są być może i prawdziwe jednak..w tym wypadku trzeba uwzględnić towar, jego temperaturę przy załadunku i temperaturę, w jakiej ma być przewożony :) Nie rzadko, w agregatach TK Sl200e norma sięga nawet 3 litrów. W dziedzinie agregatów trudno jest określić jednoznacznie normę spalania dla tych urządzeń, także konkretnych liczb raczej nie powinniśmy tutaj pisać..


Wracając do pytania Kolegi, dotyczącego rzadkiego widoku na naszych drogach naczep chłodniczych Kogel. Na to pytanie być może dobrą odpowiedzią będzie popularność marki, jakość naczep, łatwy dostęp do sieci serwisowej czy też koszty poniesione zarówno przy kupnie jak i ewentualnym serwisowaniu takowej naczepy.Naturalnie tyczy się to takich producentów jak Schmitz, Lamberet czy Cherau..Jednak coraz większym zainteresowaniem cieszą się naczepy Krone czy wspomniany Kogel, nie mówiąc o naszym rodzimym Wieltonie :)

Autor:  piotrekdriver [ 24 lut 2008, 15:36 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Witam
No właśnie nurtowały mnie tamte pytania i udzieliliście mi odpowiedzi za co serdeczne dzięki. Co do tego spalania to chciałem taką ogólną liczbę i ją uzyskałem. Ogólnie fajnie tir-y prezentują się z naczepami chłodniczymi no i te pyrkanie agregatu. Pisząc to nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie w niektórych naczepach na tylnych drzwiach są takie okienka, które się otwiera, po co są montowane i dlaczego w niektórych są a w niektórych nie ma. Pozdrawiam.

Autor:  JoHn [ 24 lut 2008, 15:52 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
Hm, wartości, które podałeś są być może i prawdziwe jednak..w tym wypadku trzeba uwzględnić towar, jego temperaturę przy załadunku i temperaturę, w jakiej ma być przewożony :) Nie rzadko, w agregatach TK Sl200e norma sięga nawet 3 litrów. W dziedzinie agregatów trudno jest określić jednoznacznie normę spalania dla tych urządzeń, także konkretnych liczb raczej nie powinniśmy tutaj pisać..
Mój błąd :oops: Przeważnie wozimy owoce na plusie, więc stąd mój błąd. Takie skrajne spalanie tego agregatu to tylko przy wysokich temperaturach powietrza przy -20 temp ładunku . Przedstawiłem tylko jak to wygląda w naszej firmie.

Co do okienek to są to wywietrzniki, by np. usunąć zapach, po poprzednim ładunku, w czasie jazdy. U niektórych producentów jest to wyposażenie dodatkowe.

Autor:  Edler [ 25 lut 2008, 16:57 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Cytuj:
no i te pyrkanie agregatu
Pyrkanie.Nie zapomnę nigdy jak stałem z tatą na urzędzie celnym w Poznaniu już 3 dzień. I to było akurat z chłodnią.Ciągaliśmy różne naczepy a ku mojej uciesze trafiła się chłodnia :D Tata coś sprawdzał w aucie a ja żeby schować się przed upałem, bo był to środek lata wziąłem nasz mały leżaczek, taki praktycznie że się przy ziemi leży i ukryłem się pod naczepą.Spokojnie czytam "Kubusia Puchatka" czy inną lekture ( to była 3 klasa) i jak ni z tego ni z owego załączył się agregat to tak się przestraszyłem, tak podskoczyłem pod naczepą że chybą głowa ramę wygiąłem :D bolał łeb :D :D dobrze że byłem taki niski bo jak bym był wyższy to bym wbił łeb w podłogę :D śmiechu było co nie miara :D

Autor:  piotrekdriver [ 25 lut 2008, 18:22 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Witam
To przygodne miałeś śmieszną patrząc dzisiaj bo w tedy to pewnie byłeś zły. Chłodnie mają swoje wady i zalety. Jednym przeszkadza praca agregatu drugi wie, że musi on pracować. Najbardziej co wkurzające to, że niektórzy są źli, że chłodnia stanęła obok nich ale przecież chłodnia też musi gdzieś stanąć ale są wybrańcy świata, którzy tego nie rozumieją.

Autor:  Igor [ 25 lut 2008, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Na większości dużych parkingów są wyznaczone miejsca dla chłodni, i tam one powinny stać.

Zrozum, że nie każdemu może odpowiadać że przez całą noc za szybą coś buczy, a Ty nie możesz się wyspać..

To tak jakby silnik w samochodzie chodził non-stop, lub co gorsza, stać w otoczeniu samochodów przewożących zwierzęta.

Autor:  Mca [ 25 lut 2008, 22:27 ]
Tytuł:  Re: Transport chłodniczy

Niewątpliwie praca agregatu nie jest najmilszym dziękiem dla kierowców podczas pauz na parkingu.Nowsze agregaty pracują zdecydowanie ciszej od tych starszych lecz uszu nie można oszukać.

Co do żywca to mimo wszystko zwierzęta cicho się zachowują na parkingu choć czasami szczególnie samce lubią się "tłuc".Osobiście nie miałem nigdy problemu ze snem mając za plecami zwierzęta.

Dla wszystkich którym przeszkadza dzwięk agregatu i chrapanie drugiego kierowcy w kabinie poleca stopery :wink: .

Strona 2 z 23 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/