wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

KAMAZ 55111
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=960
Strona 2 z 3

Autor:  micho a [ 05 paź 2007, 14:18 ]
Tytuł: 

widze moderator zrobił porządek i wysłał kolege leszka do okulisty dziękuje bardzo :)

no ruszyć starym 55111 jest bardzo cięzko mimo że ma wolne mosty i krótką skrzynie bez połowek ........trzeba chirurgicznie sprzęgłem i dusić gazu ostro......

ile co to autko pali ?? mieści sie w 30 czy nie (pól drogi na pusto pół pełno jazda drogami utwardzonymi)ten 55111 bez turba stary pali 35-40 zależy jaką cięzka masz noge i ile ładujesz a ten ??

PS można wiedzieć gdzie konkretnie operujesz :D?? też jestem z łodzkiego z Zduńskiej Woli

Autor:  Kam55111 [ 06 paź 2007, 8:46 ]
Tytuł: 

W tym spalanie podobne 37-40l moze w tych Kamazach z mniejszym kiprem z klapą mniej spalą i plusem jest to ze nie przeładuje go i auto ma lzej,wiadomo nie jest to szczyt techniki ale nie ma co narzekac :) silniki maja dosyc wytrzymale gdyby jeszcze inne przelozenia skrzyni biegow radzilby sobie jeszcze lepiej.
PS.Jestem ze Zgierza ale tras dalekich sie nie robi :)
W Kamazie to jest tak jak zauwazylem ze jak jezdzi to jezdzi bez awaryjnie a jak sie zacznie cos psuc to w sumie nic powaznego ale jedna pierdoła za drugą,taki to juz on jest :)

Autor:  micho a [ 06 paź 2007, 13:03 ]
Tytuł: 

ile masz przejechane w tym autku ?? nie bierze ci oleju jeszcze :D?? ja słyszałem że z tym olejem to jest plaga u mnie jeździ jeden z tą nową kabiną pełnych kołach rocznik 2002 i już ciągnie olej (kopci na niebiesko nie za mocno ale kopci szczególnie jak stoi to widać niebieski gęsty obłoczek koło rury wydechowej)

drugi to 65111 (z tym wielgaśnym wysokim kiprem chyba taki jak ty masz :D)i też chyba 2003 no i jak rusza no to zostawia niebieską chmurę też ciągnie olej

wiesz przepaść cenowa tego auta do zachodnich samochodów jest tak gigantyczna że nie ma nawet co narzekać :D 8x4 nowy kosztuje 200tys zł a za 220-250tys masz wyjeźdzoną scanie 8x4 z angli nierzadko z zawieszeniem albo silnikiem do remontu.........z tego co wiem 65111 i 55111 oscylują coś koło 160tys no to z moich obserwacji allegro wynika że od 160 to zaczyna sie podniszczony wyeksploatowany MAN 6x4 ....

częsci nie są drogie za cene jednego tłoka do scani można wymienić wszystkie w kamazie ( w silniku v8 kamaza)

zdarzyła ci sie kiedyś jakaś poważna awaria że nie dotarłeś do celu ?? mój znajomy najpoważniejszą awarie w starym 55111 jaką miał to flaka złapał w przednim kole (sam sie doigrał jeździł na łysych oponach)a takto jeździł zdarzały mu sie w trasie problemy np z wrzuceniem biegu czy luz kierownicy ale ogólnie jak chociaż sie w miare o to dba to jeździł ........

ja jeździłem 53212 bodajrze (skrzynia z wywrotem 2 stronnym biegi z połowkami )i tak źle nie było najbardziej wkurzał mnie luz w skrzyni ta wajcha latała jak ż... po pustym sklepie czasem wydawało sie że bieg wrzucony a był luz no i ta synchronizacja też taka super nie była czasem zgrzytało.........no ale ja jeździłem bardzo krótko jeszcze po wsiach to sie za wiele nie wypowiadam bo za dużo ruszać nie musiałem :D:Dtakże inny punkt widzenia :D:D:D:D:D

PS nie no myślałem że po łodzi jeździsz przy budowie łtr troche kamazów jeździ tych starych 55111........

Autor:  Kam55111 [ 06 paź 2007, 20:20 ]
Tytuł: 

Według wskazan na zegarze ma w tej chwili w granicy 120tys.km,a olej no tak trzeba dolewac raz wezmie wiecej raz mniej,no ale skoro piszesz ze kamazy z 2002 i 2003r tez biorą olej to widocznie tak juz maja :) a z tym kopceniem z tego co wiem jak jest zimny to kazdy kamaz kopci jak cholera i to niemal ze na bialo a po rozgrzaniu juz jest ok nie ma z tym problemu chyba ze turbina pęknie wtedy tez kopci,jakis czas temu mialem taki przypadek ze pękła mi obudowa lewego turba,turbina miala moze z pol roku nie wiem prawdopodobnie jakas wada fabryczna mosiala byc i narazie czekam na odp bo jest na gwarancji i czy w ogole uwzglednia to,zobaczymy.

Ale ogolnie i tak nie ma co narzekac na to auto,wlasnie jak napisales czesci nie sa drogie,jak na trzyosiowke jest dosyc krótki przez co wygodniej sie wjezdza w co poniektore wjazdy ale z kolei przez to komfortu jazdy nie ma :) ale cos za cos aaa jeszcze jedna sprawa na plus kabinke to ma cieplutka :) no jak tylko sie rozgrzeje to z tym tez nie ma problemu.

Autor:  micho a [ 06 paź 2007, 22:30 ]
Tytuł: 

no ta wielka kierownica troche wkurza nie wiem jak jest w twoim ale w moim skrzyniaku bardzo lekko sie kręciło i przez to była niewygodna bo człowiek jedną ręka musiał tyle machać :D

no to webasto jest boskie :D u nas coś było skopane że nie dało sie wyregulować temp i zawsze grzało na opór to sie sauna robiła :D:D aż szkoda że kobitek nie woziłem by sie rozbierały :P:P:P nie no żart :D

nie twierdze że wszystkie piją olej ale z tymi 2 co znam z widzenia to mniemam że piją no bo jaki inny objaw dymienia na niebiesko ?? chyba tylko kiepskie paliwo albo picie oleju.......

Autor:  Kamil [ 06 paź 2007, 22:35 ]
Tytuł: 

Większość Kamazów które widuje kopcą na niebiesko co jest objawem pobierania oleju, ogulnie większość rosyjskich pojazdów pobiera dużo oleju co z kolei daje długą ich żywotność, im lepsze smarowanie tym mniejsze tarcie.

Autor:  Kam55111 [ 06 paź 2007, 23:05 ]
Tytuł: 

Zgadza sie,jesli kopci to wiadomo ze bierze olej,mniej bądz więcej ale zawsze jednak,ale przeciez nie tylko Kamazy z wywrotek kopcą a wywrotki jakby nie patrzec w sumie bardzo po tyłku dostają,niestety.
A ta kierownica jest tak, zdecydowanie nie wygodna :) chociaz lekko sie kręci.

Autor:  micho a [ 06 paź 2007, 23:34 ]
Tytuł: 

wywrotka ma gorszą żywotnośc niż ciągnik siodłowy zawsze bo po pierwsze większość wywrotek 3/4 trasy ma po mieście ciągłe ruszanie redukcja/zmiana biegu........natomiast ta 1/4 to kamieniołomy żwirownie i tereny budów czy jazda na blokadzie mostów na 1 na wysokich obrotach z cięzkim ładunkiem........także gadanie że kamaz ma wielokrotnie krótszą żywotność niż scania jest w pewnym sensie bzdurą bo porównujemy z reguły ciągnik siodłowy co jeździ dalekie trasy z wywrotką jeźdzącą po dziurach po mieście przeładowana........

o ile masa jest scani co mają po milionie bez remontu tak są to same ciągniki o wywrotce nie słyszałem :D

w czołowce dymiarek przodują niestety nasze stary 200 ale kamaz też niestety zajmuje czołowe miejsca na tej niechlubnej liście :D wszystko zależy od eksploatacji auta inna sprawa to jakość wykonania częsci silnika itd.......

Autor:  kraz [ 07 paź 2007, 10:35 ]
Tytuł: 

To że te samochody dymią to jest także kwestia mało precyzyjnego wykonania ich silników, aparatury wtryskowej, turbosprężarek itp. Poza tym Kamaz ma też przeznaczenie wojskowe i tam mało ważna jest ekologia, a ważniejsza prostota i łatwość napraw.

Autor:  micho a [ 07 paź 2007, 12:39 ]
Tytuł: 

oj chyba nie......moim zdaniem jedyne auta które mogą dymić to są pojazdy sportowe (raj paryż dakar triale)bo tam silnik dostaje bardzo dużo paliwa i częsci nie przepala tylko wypluwa stąd np na trialu tatry tumany czarnego dymu ( w benzynowych silnikach często idzie ogień z rury wydechowej bo rura jest gorąca a silnik wypluwa częsc paliwa przez zawory do wydechu...)

to samo tyczy sie spalania oleju silnik w cieżarówkach terenowych 3/4 czasu pracuje na bardzo wysokich obrotach dlatego wskazane jest żeby spalał ten olej bo ma lepsze smarowanie a tam nikt sie nie przejmuje że po kilkugodzinnych zawodach miska jest pusta :D najwyżej sie dolewa

tym bardziej że przecież diesel ma taką specyfike pracy że nie da sie go zgasić przez podanie za dużej ilości paliwa spali albo nie spali i nadmiar wypluje ale nie zgaśnie......a czarny dym z rury to przecież niespalone drobinki ropy........

normalna cywilna ciężarówka chyba nie powinna zbytnio dymić chyba że jest źle wyregulowana albo uszkodzona........tym bardziej na niebiesko bo na czarno może dymić jak jest przeciązona albo kierowca źle dobrał bieg .........

PS kam55111 daj swoją fure do działu garaż :D:D nie ma jeszcze kamaza 55111 a szkoda :D ja znajomego nie moge namówić bo on po 1 sie wstydzi bo ma brudne autko no i kolorowe niestety bo gnije i mówi że nie i nie i tyle :D że może ITD też przegląda to forum i go potem złapią jak napisze gdzie operuje i w ogóle :D:D:D

Autor:  MAN [ 07 paź 2007, 13:25 ]
Tytuł: 

Cytuj:
to samo tyczy sie spalania oleju silnik w cieżarówkach terenowych 3/4 czasu pracuje na bardzo wysokich obrotach dlatego wskazane jest żeby spalał ten olej bo ma lepsze smarowanie a tam nikt sie nie przejmuje że po kilkugodzinnych zawodach miska jest pusta najwyżej sie dolewa
Przedewszystkim spalanie oleju nic nie daje tylko świadczy o nie sprawności silnika, a w przypadku nowych silników o bardzo małej dokładnośći wykonania części a zwłaszcza spasowania tłoka do tuleji wraz z pierścieniami. Taka nieszczeloność powoduje spadek kompresji co pociaga za sobą spadek mocy silnika. Olej może też się dostawać przez cieknącą turbinę czy też przez prowadnice zaworów. Przy silnikach mocno wysilonych dla lepszego smarowania tłoka oraz jego chłodzenia stosuje się natrysk oleju na denko tłoka za pomocą dyszy która rozpyla olej na tłok i tuleję cylindrową
Cytuj:
normalna cywilna ciężarówka chyba nie powinna zbytnio dymić chyba że jest źle wyregulowana albo uszkodzona........tym bardziej na niebiesko bo na czarno może dymić jak jest przeciązona albo kierowca źle dobrał bieg .........
.
Najłatwiej można zaopserwować dymienie na czarny kolor gdzie pompa wtryskowa jest sterowana mechanicznie a nie komputerem. Gdy za gwałtownie wciśniesz pedał gazu do oporu pompa wtryskowa poda za durzą dawkę paliwa której nie da rady spalić silnik pod obciąrzeniem. Wpływ na kopcenie też ma stan techniczny pompy wtryskowej czy wtryskiwaczy

Autor:  mati685 [ 07 paź 2007, 15:07 ]
Tytuł: 

Ten kamaz nie jest tylko wywrotką, ale częsćią tych pojazdów ma na sobie beczkę asenizacyjną. Powiem że daje sobie rady bo na moim osiedlu 2 osoby mają kamaz-a "szmabiarke"

Autor:  micho a [ 07 paź 2007, 19:10 ]
Tytuł: 

fabrycznie 55111 jest wywrotką oczywiście można z niego zrobić co sie chce ale większośc szambiarek jest robiona na podwoziu 52xxx (to było podwozie pod zabudowy specjalistyczne dźwigi podnośniki szamba betoniarki etc...)i to już troche inna para kaloszy bo inne mosty (z reguły jak w ciągniku szybkie)skrzynia z połowkami i kabina sypialna (nie zawsze ale z reguły)

znaczy może tak założeniem konstrukcyjnym nie jest spalanie oleju ( w 4 suwie)ale w silniku wysilonym wskutek bardzo wysokich obrotów często to występuje i jak sie ogląda jakieś triale czy inne zawody ciężarówek to często dymią na niebiesko a silnik tam zastosowany to często zwykła fabryczna konstrukcja (np v12 tatry)

Autor:  MAN [ 07 paź 2007, 21:22 ]
Tytuł: 

Cytuj:
w silniku wysilonym wskutek bardzo wysokich obrotów często to występuje i jak sie ogląda jakieś triale czy inne zawody ciężarówek to często dymią na niebiesko a silnik tam zastosowany to często zwykła fabryczna konstrukcja (np v12 tatry)
To świadczy tylko o tym że silnik jusz jest zajeżdzony na rajdach trialowych nikt nie rzałuje silnika. z regóły nie są to nowe jednostki napędowe

Autor:  Długi [ 07 paź 2007, 21:57 ]
Tytuł: 

:/ już, żałuje, reguły :idea:

Autor:  SWBT.S.A. [ 30 kwie 2008, 22:52 ]
Tytuł:  Re: KAMAZ 55111

Tak ogólnie nie lubię Rosji i wszystkiego co z nimi związane, ale muszę pochwalić ich że udało im się zrobić w miarę porządne Ciężarówki jak KAMA3 i Kraz, wiem że są jeszcze inne ale tylko te przypadają mi do gustu (nie tylko wygląd)
Jak gdzieś widzę na zdjęciu Rosyjskie ciężarówki nasuwa mi się myśl ,,Ciężkie jak... i widać że tandeta'' ale o Kamazie nigdy bym tak nie pomyślał.

Ps. Jak byłem mały to myślałem że Tatra to Rosyjska Ciężarówka.

Autor:  Milos [ 07 lip 2008, 20:11 ]
Tytuł:  Re: KAMAZ 55111

Nie wiem jak wy ale ja nie za dobrze pamietam kamaza. Jeździlem wywrotka i co tydzien psula sie zwrotnica. Żeby ruszyc z zaladowaniem trzeba bylo wcisnąć gaz do dechy a zakręty załadowanym trzeba bylo brac z predkoscia 15 km/h bo jak jechałeś 30-35 km/h to w momencie krzywiles zwrotnice

Autor:  ninja [ 08 lip 2008, 16:31 ]
Tytuł:  Re: KAMAZ 55111

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  Milos [ 25 lip 2008, 22:34 ]
Tytuł:  Re: KAMAZ 55111

Koledzy mam prosbe mam syna kóry odziedziczył po mnie zamiłowanie do ciężarówek niestety nie pamiętam jak wchodza biegi w Kamazie i Steyr'ce mógłby ktos pomóc ???? wiem bo jezdze teraz i jezdzilem kiedys Jelcz 317 a teraz Jelczem 325 Turbo skrzynia 6 biegów:
325:
R 2 5
1 3 4 6
317:
R 2 5
1 3 4

Z góry thx za pomoc

Autor:  kraz [ 26 lip 2008, 11:53 ]
Tytuł:  Re: KAMAZ 55111

Kamaz:
124
R35+ połówki, ale nie wszystkie
Steyr, o ile dobrze pamiętam to tak:
135
R246

Strona 2 z 3 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/