wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Czas pracy kierowców http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022 |
Strona 11 z 162 |
Autor: | siwy scania [ 06 maja 2007, 21:21 ] |
Tytuł: | |
to moze ktos mi wytlumaczy taka kwestie: jadac we Francji 9h+pauza 1h= 10h- dluga pauza 9h- dalej jazda 4h i kontrola zandarmerii..... Wyrok 750 EUR za przekroczenie 12h jazdy w ciagu doby (24h). Jak to sie ma do obowiazujacych przepisow? Nijak. Wedlug niego musialbym robic 14h pauzy, zeby zamknac dobe Nadmieniam, ze to byla pierwsza skrocona pauza w biezacym tygodniu. Ale jak tu z gadac z glupkiem? Francuzi maja wlasne przepisy i unijne maja w dupie |
Autor: | Tomasz Załęski [ 09 maja 2007, 13:57 ] |
Tytuł: | |
Przerwa: - minimum 45 minut po 4 godz. 30 min. lub - przerwa dzielona w częsciach po minimum 15 min. w trakcie 4 godz. 30 min. np: 15+15+15 lub 15+30 lub inna kombinacja. lecz część przerwy musi wynosić zawsze conajmniej 15 minut od 11 kwietnia odpoczynek można podzielic tylko na dwie przerwy pierwsza 15 minut druga 30 minut i to w takiej kolejności |
Autor: | r [ 09 maja 2007, 14:34 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Przerwa:
Przez prawie miesiąc chyba nie było opcji, żeby ta informacja nie padła najprawdopodobniej jest w temacie o zmianie przepisów z 11. pozdrawiam
- minimum 45 minut po 4 godz. 30 min. lub - przerwa dzielona w częsciach po minimum 15 min. w trakcie 4 godz. 30 min. np: 15+15+15 lub 15+30 lub inna kombinacja. lecz część przerwy musi wynosić zawsze conajmniej 15 minut od 11 kwietnia odpoczynek można podzielic tylko na dwie przerwy pierwsza 15 minut druga 30 minut i to w takiej kolejności |
Autor: | Jareck [ 09 maja 2007, 19:20 ] |
Tytuł: | |
Do siwy. Masz dostęp do sieci. pewnie drukarkę też byś znalał. wydrukuj sobie treść rozporządzenia 561 w kilku językach i wtedy się kłóć. Ja tak robię i faktycznie dotychczas tylko we francji musiałem wyciągać papiery. http://eur-lex.europa.eu/Result.do?code ... RECH_celex tu masz linka. Powodzenia. |
Autor: | siwy scania [ 10 maja 2007, 16:35 ] |
Tytuł: | |
dzieki wielkie. Przerzalem co prawda pobieznie i nie za bardzo moge znalezc to rozporzadzenie. Gdzie to szukac? |
Autor: | Aston [ 10 maja 2007, 17:07 ] |
Tytuł: | |
Musisz wejść na dole w link: Bibliographic notice + Text (bilingual display) i tam są te rozporządzenia w kilkunastu jezykach |
Autor: | siwy scania [ 10 maja 2007, 17:48 ] |
Tytuł: | |
No teraz mam. Dzieki |
Autor: | Bono29 [ 20 maja 2007, 13:02 ] |
Tytuł: | |
może jestem głupi ale tego nie rozumiem możemi ktoś to jakoś prościej wytłumaczyć |
Autor: | tir5 [ 20 maja 2007, 21:05 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: może jestem głupi ale tego nie rozumiem możemi ktoś to jakoś prościej wytłumaczyć
czego nie rozumiesz?
|
Autor: | tabla_k [ 20 maja 2007, 21:53 ] |
Tytuł: | |
A czas pracy dalej jest 15 godzin na dobę?? |
Autor: | jacek1977 [ 21 maja 2007, 9:07 ] |
Tytuł: | |
słuchaj TIR5, wydaje mi sie , ze jest inaczej , ale sprawdze.Bo według mnie tak bylo kiedys , a teraz : -mozna przedłuzyc nie dwa tylko 3 razy w tygodniu do 10 godz. -w ciagu tych 5h i 15 min. musisz miec przerwe (nie min 3x15)minimum 15 min. i 30 min Prosze poprawic jesli sie myle.A ja wieczorem sprawdze jeszcze. Pozdrawiam [ Dodano: Pon, 21.05.2007, 8:14 ] Bardzo przepraszam odp. oczywiscie jest dalej , nie doczytalem. Jeszcze raz przepraszam za niefrasobliwosc was i administratora. Jacek |
Autor: | Bono29 [ 21 maja 2007, 18:58 ] |
Tytuł: | |
no dobra pracue się przez 9h, odpoczywa przez 11h a ta przerwa, czas na załadunek, na naprawe itd. |
Autor: | Pazdz [ 08 cze 2007, 21:44 ] |
Tytuł: | |
Czy to prawda, że cyfrowe tacha pokazują 2 h do tyłu |
Autor: | fafal [ 08 cze 2007, 21:56 ] |
Tytuł: | |
mlodygniewny, ja rozumiem to tak dziennie mozesz przepracowac 15 godzin w tym 9 godzin jazdy i te 5 godzin na rozladunki itp. itd. Robisz przerwe 11 godzin i od nowa. |
Autor: | JĘDREK [ 09 cze 2007, 10:49 ] |
Tytuł: | |
mam takie male pytanko byc moze powinno byc w innym temacie ale nie umialem znalezc lepiej pasujacego ... ostatnio zatrzymaly mnie inspektory i cos mi bredzili ze teraz nie sa juz wazne tarczki zolte lub zaswiadczenie wypisane przez pracodawce na zwyklej kartce o tym ze sie nie jechalo ,tylko od kilku dni potrzebne juz jest zaswiadczenie wydawane na specjalnym druku... czy wie ktos moze jak ten druk ma wygladac ???? |
Autor: | ZIELU krk [ 09 cze 2007, 21:29 ] |
Tytuł: | |
W "Newsach" o tym było viewtopic.php?t=8776 robią się z tego problemy już u nas |
Autor: | JĘDREK [ 11 cze 2007, 18:28 ] |
Tytuł: | |
dzieki ZIELU krk . jest tam wyjasnione o co chodzi ale dalej nie wiadomo jak to ma dokladnie wygladac, mnie inspektor wpierał ze ma to byc na jakims specjalnym druku i ze powinien on byc na stronie itd ale go tam nie widze nigdzie... |
Autor: | ZIELU krk [ 11 cze 2007, 23:09 ] |
Tytuł: | |
Mam bardzo ważne pytanie czy to co nakreśliłem (do pobrania poniżej) o czasie pracy kierowcy, zgadza się z rzeczywistością. Tu chodzi mi o maksymalne wykorzystanie czasu prowadzenia. I jeśli ktoś jest na tyle kompetentny to jeśli zobaczył by jakieś błędy to proszę dać znać Uwzględniłem tam tylko czas poświęcony na prowadzenie pojazdu. Nasuwają mi sie pytania: 1. Czy dobowy czas pracy kierowcy to 13h czy 15h? 2. Czy skracanie dobowego czasu odpoczynku często się zdarza? 3. Jeśli w pierwszym tygodniu nie wykorzystamy tak maksymalnie czasu jak zaprezentowałem czy jest obowiązek jakiejś dłuższej pauzy niż 11h- po maksymalnym wykorzystaniu czasu? 4. I pytanie które nurtuje nie tylko mnie: jeden okres pracy kierowcy musi zamknąć dobę czyli 24h. Dobowy czas prowadzenia pojazdu to max 10h. Robiąc dwie przerwy po 45min i pauzę 11h wychodzi 22,5h. Zaczynając teraz nowy okres prowadzenia jesteśmy jeszcze przecież w poprzedniej dobie A TU LINK: http://www.sendspace.com/file/4lgiil Mam nadzieję że ktoś się połapie w tym o co mi chodzi edit: zapomniałem legendy juz jest |
Autor: | Pazdz [ 12 cze 2007, 13:41 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: 1. Czy dobowy czas pracy kierowcy to 13h czy 15h?
13 godzin przy normalnym 11-godzinnym odpoczynku dziennym = 24 godziny maksymalnie trwająca doba. Cytuj: 2. Czy skracanie dobowego czasu odpoczynku często się zdarza?
Tzn. można skrócić 3 razy w w ciągu tygodnia i nie trzeba oddawac godzin z tych skróconych dobowych odpoczynków. Cytuj: 3. Jeśli w pierwszym tygodniu nie wykorzystamy tak maksymalnie czasu jak zaprezentowałem czy jest obowiązek jakiejś dłuższej pauzy niż 11h- po maksymalnym wykorzystaniu czasu? Tego pytania nie rozumiem Cytuj: 4. I pytanie które nurtuje nie tylko mnie: jeden okres pracy kierowcy musi zamknąć dobę czyli 24h. Dobowy czas prowadzenia pojazdu to max 10h. Robiąc dwie przerwy po 45min i pauzę 11h wychodzi 22,5h. Zaczynając teraz nowy okres prowadzenia jesteśmy jeszcze przecież w poprzedniej dobie Własnie NIE Wiele osób myli dobę zegarową i dobe kierowcy. Doba kierowcy nie musi trwać 24 godziny. Kończy się ona po oddaniu dobowego odpoczynku. Np. Jedziemy 4,5 h, potem przerwa 45 minut i znowu 4,5 godziny jazdy, czyli mamy 9 godzin i 45 minut pracy, po czym nastepuje skrócony odpoczynek dobowy 9 godzin. Czyli w tym wypadku dobra kierowcy trwa 18 godzin i 45 minut. Skąd masz te materiały? Sam je robiłeś? Bo jest tam sporo błędów i nie jest to dobry przykład. Zacznijmy od pierwszego dnia: Masz 4,30 h jazdy, 45 min. przerwy, 4,30 jazdy + 1 h godzina jazdy. Wydłużyłeś jazdę tego dnia do 10 godzin i czas skumulował się w 10 godzinach i 45 minut po których nastąpił dobowy odpoczynek 11 h, więc doba trwała 21 h i 45 min. Skąd ty tam wziąłeś 15 h pracy? Nie jest wyszczególniona zadna "inna praca", która zalicza się do dobowego czasu pracy więc.... I to samo z innymi dniami. Następnie: Cytuj: Zaczynając trasę o 4.00 w poniedziałek w sobotę kończymy o 12.00. Musimy czekać do rozpoczęcia nowego tygodnia (około 40 h czekania do pon. 4.00) gdyż czas prowadzenia pojazdu w tym tygodniu się wyczerpał.
Dlaczego 40 godzin? Koncząc tygdniowy czas pracy w sobotę o godź. 12 do końca tygodnia mamy 36 godzin. Możemy ruszyć dopier w poniedziałek po godź. 00.00, gdyż w poprzednim tygodniu wykorzystaliśmy maksymalną ilość godzin jazdy. I tutaj nie jestem jednego pewny: mamy tygodniowy odpoczynek 36 h i jak nam go zaliczą? Jako skrócony 24 h, czy zaliczą nam te 36 godzin i potem do oddania zostanie tylko 9 h (36 + 9 = 45 h). W każdym bądź razie w tym tygodniu odpoczynek będzie niepełny i będzie trzeba oddać godziny najpóźniej w 3 tygodniu, lub można oddawać zaległe godziny w dobowym odpoczynku. Cytuj: Zaczynając pracę znów w pon. o 4.00 po maksymalnym dwutygodniowym okresie jazdy 90 h (56 h + 34 h) kończymy pracę w czwartek o 3.30. „Kręcimy” długą pauzę (45 h) do soboty do godz. 0.30
Dlaczego do soboty? Przecież w przeciągu tych dwóch tygodni wykorzystaliśmy 90 h jazdy więc możemy ruszyć dopiero w poniedziałek po północy. Jak coś pokręciłem, to mnie poprawcie. |
Autor: | ZIELU krk [ 12 cze 2007, 17:26 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj:
3. Jeśli w pierwszym tygodniu nie wykorzystamy tak maksymalnie czasu jak zaprezentowałem czy jest obowiązek jakiejś dłuższej pauzy niż 11h- po maksymalnym wykorzystaniu czasu?
Cytuj: Tego pytania nie rozumiem Cytuj: Skąd masz te materiały? Sam je robiłeś? Bo jest tam sporo błędów i nie jest to dobry przykład.
Sam robiłem i dlatego chciałem je skonsultować, możliwe że nie wszystko jest tam jasne ale będę sie starał sprostować Cytuj: Skąd ty tam wziąłeś 15 h pracy? Nie jest wyszczególniona zadna "inna praca", która zalicza się do dobowego czasu pracy więc....
Te 15h pracy to miał być przykład jaki jest możliwy maksymalny dobowy czas pracy kierowcy (którego nie uwzględniałem licząc całkowity czas pracy, liczyłem tylko czas prowadzenia), ale jak się teraz dowiedziałem to powinno być tam 13h.I w związku z tym mam pytanie w jakich wypadkach można go przedłużyć i maksymalnie o ile i czy należy opisać w tedy tarczkę lub wykres z cyfrowego Cytuj: Cytuj: Zaczynając trasę o 4.00 w poniedziałek w sobotę kończymy o 12.00. Musimy czekać do rozpoczęcia nowego tygodnia (około 40 h czekania do pon. 4.00) gdyż czas prowadzenia pojazdu w tym tygodniu się wyczerpał.
Cytuj: Dlaczego 40 godzin? Koncząc tygdniowy czas pracy w sobotę o godź. 12 do końca tygodnia mamy 36 godzin. Możemy ruszyć dopier w poniedziałek po godź. 00.00, gdyż w poprzednim tygodniu wykorzystaliśmy maksymalną ilość godzin jazdy. I tutaj nie jestem jednego pewny: mamy tygodniowy odpoczynek 36 h i jak nam go zaliczą? Jako skrócony 24 h, czy zaliczą nam te 36 godzin i potem do oddania zostanie tylko 9 h (36 + 9 = 45 h). W każdym bądź razie w tym tygodniu odpoczynek będzie niepełny i będzie trzeba oddać godziny najpóźniej w 3 tygodniu, lub można oddawać zaległe godziny w dobowym odpoczynku. 40 h ponieważ pracę zaczęliśmy o 4.00 i wydawało mi się że o tej samej godzinie powinniśmy zacząć nowy tydzień. Cytuj: Cytuj: Zaczynając pracę znów w pon. o 4.00 po maksymalnym dwutygodniowym okresie jazdy 90 h (56 h + 34 h) kończymy pracę w czwartek o 3.30. „Kręcimy” długą pauzę (45 h) do soboty do godz. 0.30
Cytuj: Dlaczego do soboty? Przecież w przeciągu tych dwóch tygodni wykorzystaliśmy 90 h jazdy więc możemy ruszyć dopiero w poniedziałek po północy. A skracanie dobowego czasu odpoczynku jest możliwe tylko do 9h 3 razy w tygodniu bez oddawania tych godzin. I można tak tydzień w tydzień bez konsekwencji Wielkie dzięki za pouczenie |
Strona 11 z 162 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |