wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 12 z 45 |
Autor: | greq [ 21 lip 2009, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
wiadomo ze jezeli bys dał jeszcze po pasie z gory to jest to jakies dodatkowe zabezpieczenie w przypadku gdyby pas sie przetarl, rozpial i itp, bo w takiej sytuacji jak pokazales to po przetarciu jednego pasa luzuje ci sie cala rolka a jezeli masz z gory to jeszcze cos trzyma, dodatkowo nie powinienes krzyrzowac pasow, bo widze na zdjeciach ze sie krzyzuja i lepiej bybylo (wydaje mi się) ze mozna by węzej mocowac pasy wtedy jest lepsza sila trzymania niz tak szeroko jak zrobiles. takei moje sugestie |
Autor: | glaca [ 26 lip 2009, 16:13 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
odnośnie pasów naciąganych na dół i pozostałych systemów polecam www.akademiamocowania.pl |
Autor: | jarek1 [ 02 sie 2009, 9:40 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Proszę o podpowiedź jak zamocowac taki towar: big-bagi(500kg) z nawozem, 24 szt. na dole i 24 na górze |
Autor: | dudek81 [ 02 sie 2009, 11:24 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Proszę o podpowiedź jak zamocowac taki towar: big-bagi(500kg) z nawozem, 24 szt. na dole i 24 na górze
Opcja szukaj zajęła mi 5 sekund. Cytuje innego użytkownika z tego forum Cytuj: są dwie możliwości zabezpieczania bigbagów.
1. użycie długich narożników obejmujących górne boki i przymocowanie do podłogi. wadą tego sposobu jest konieczność posiadania takich narożników. 2. pospinanie bigbagów po kilka, jakby grupami wokół worków, tak aby stanowiły jednolitą całość. do tego zużyjemy nie więcej jak 8-10 pasów. oczywiście pod palety bigbagów trzeba dać maty przeciwpoślizgowe lub gumy. wtedy to otrzymamy jakby jeden duży przedmiot o masie 24 ton. stosując maty ładunek ten będzie naciskał do przodu z maksymalna siłą 3,96 tony. ściana przednia naczepy jest konstrukcyjnie przeznaczona do utrzymania nacisku 5 ton, jednak odstęp między ładunkiem a przednią ścianą musi być mniejszy niż 5 cm. natomiast siła z jaką te połączone bigbagi będą naciskały na boki jest mniejsza niż wymogi konstrukcyjne wytrzymałości burt lub zastaw firanki. nawet nie trzeba tych bigbagów mocować do podłogi (oczywiście jeżeli nie są piętrowane). |
Autor: | wojtass_w [ 18 paź 2009, 19:54 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Jak wiemy nie od dziś w Polsce brakuje fachowych podręczników jak prawidłowo i bezpiecznie zabezpieczyć ładunek na pojeździe. Aby pomóc tym którzy dopiero zaczynają swoją przygodę w transporcie jak i tym "starym wygą" w prawidłowym zabezpieczeniu ładunku, zamieszczam książkę, którą kiedyś dostałem od niemieckiego policjanta podczas rutynowej kontroli u naszego sąsiada. Mam nadzieje ze w ten sposób chodź trochę przyczynie się do poprawienia bezpieczeństwa nie tylko na naszych drogach, bo jak wiemy nasi polscy kierowcy jeżdżą po całym świecie a zasady zabezpieczania ładunków są takie same na całym świecie. Oto link do książki: http://rapidshare.com/files/294551661/l ... s.rar.html |
Autor: | adasko87 [ 19 paź 2009, 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
mogłby ktoś wrzucic to na inny serwer? |
Autor: | wojtass_w [ 19 paź 2009, 23:32 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Jesteś pewien, że przy tych kątach dwa pasy wystarczą?? Nie chce mi się tego dokładnie liczyć ale dwa to stanowczo za mało. Oczywiście zabezpieczone z przodu obowiązkowo. |
Autor: | Cyryl [ 20 paź 2009, 6:00 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
jeżeli te blachy ważą 10 ton to: dokładny wzrór na siłę którą nalezy zniwelować mocowaniem to jest: Fx-u/u x M/2 Fx - to jest współczynnik hamowania - 0,8 u - współczynnik tarcia podłoża (podłoga standardowa - 0,3, maty przeciwpoślizgowe - 0,6, podloga zaolejona - 0,1) M - masa ładunku. jeżeli nie użyjemy mat przeciwpoślizgowych to musimy zniwelować siłę około 7 ton, jednak gdy użyjemy mat przeciwpoślizgowych to wystarczy zniwelować 1,65 tony. więc jak użyjemy mat, oprzemy ładunek o przednią ścianę (konstrukcyjnie jest przeznaczona do wytrzymania nacisku 5 ton) to już jest dobrze. użycie pasa nie w tradycyjny sposób który zabezpiecza przez przesunięciem 400kg, ale przez owinięcie tak jak pokazał to kolega Rossi w zupełności wystarcza, bo trzeba zabezpieczyć ładunek jeszcze prze przesunięciem na boki. dlatego też bywa tak, że jeden ładunek służby BAG puszczają mimo zabezpieczania kilkoma pasami, a inne zatrzymują każąc założyć astronomiczną ilość pasów, ku kompletnemu zaskoczniu kierowcy. w tym wypadku gdyby kierowca założył pasy w tradycyjny sposób bez mat i nie opierając o przednią ścianę, funkcjonariusze BAG zatrzymaliby go i kazali zabezpieczyć około 30 pasami. ponieważ ten sposób jak zabezpieczył kierowca powieliliby nie bawiąc się w wyjaśnianie. dlatego zdarzyło mi się wieźć pręty stalowe gdzie ja miałem zabezpieczone 5 pasami i podczas kontroli na granicy (były wtedy granice) było OK, a kolega taki sam ładunek miał zabezpieczony 12 pasami, a gość z BAG kazał mu dołożyć jeszcze 28 pasów. jednym słowem jeżeli gość z BAG widzi, że ładunek nie ma mat i kierowca nie wykorzystał oparcia o przednią ścianę, a mógł to zrobić - wie że ma do czynienia z laikiem jeżeli chodzi o zabezpieczanie, natomiast jeżeli zobaczy, że kierowca oparł ładunek o przednią ścianę, podłożył maty, co więcej wie że jest kilka sposobów użycia pasów to widzi że ma do czynienia z fachowcem. |
Autor: | wojtass_w [ 20 paź 2009, 16:49 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Dokładnie tak jak napisałes na wszystko są wzory, ale wiedza też jest bardzo cenna a sprzęd do zabezpieczenia należy urzywać w optymalny sposób, ważne też jest odpowiednie rozmieszczenie i ułożenie towaru na naczepie, nie raz wystarczą 2 pasy a nie tak jak w tym przypadku 135 1953r Koln kontrola BAG - bez komentaża |
Autor: | tomekdriver [ 20 paź 2009, 19:49 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
co to za ładunek ze potrzebne było aż tyle pasów? |
Autor: | Goru [ 20 paź 2009, 20:04 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
wojtass_w możesz wrzucić tą książeczkę jeszcze raz ? A może ktoś inny ma i by udostępnił. |
Autor: | wizura [ 20 paź 2009, 20:49 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Witam Cytuj: Zabezpieczenie ładunku podczas przewozów towarowych pojazdami ciężarowymi na terenie Niemiec Kwestie zabezpieczenia ładunku podczas przewozów towarowych pojazdami ciężarowymi reguluje w Niemczech Prawo o Ruchu Drogowym (Strassenverkehrsordnung, StVO). §22 ust. 1 StVO mówi, że ładunek, łącznie ze sprzętem i urządzeniami do zabezpieczania ładunku należy umieścić i zabezpieczyć w taki sposób, aby nawet podczas pełnego hamowania lub gwałtownego wymijania nie przesuwał się on, nie przewracał się, nie toczył, nie spadał i nie wywoływał możliwego do uniknięcia hałasu. Należy przy tym przestrzegać uznanych zasad technicznych. Na podstawie wytycznych Związku Inżynierów Niemieckich (Verein Deutscher Ingenieure) - VDI 2700 sporządzono instrukcje praktycznego zastosowania metod zabezpieczenia ładunku. Z instrukcji tych korzystają również niemieckie organy kontrolne. Na poniższych stronach internetowych znajdują się przykładowe podręczniki zawierające ww. instrukcje: http://www.tis-gdv.de/tis/lshb/inhalt.htm http://www.tes.bam.de/ladungssicherung/ Ponadto zgodnie z informacją Federalnego Urzędu Transportu Towarowego (BAG) oceny prawidłowości zabezpieczenia ładunku dokonują w Niemczech certyfikowane jednostki TÜV i DEKRA, które mają swoje przedstawicielstwa również na terenie Polski: http://www.tuevpolska.pl/ http://www.dekra.pl/ Zamieszczamy również linki stron internetowych zawierających dodatkowe informacje nt. zabezpieczenia ładunków w Niemczech: http://www.ladungssicherung.de/ http://www.tuev-nord.de/SID-303B0F38-0F ... d_4742.htm 1. http://www.tes.bam.de/ladungssicherung/ ... 20link.pdf 2. http://www.tes.bam.de/ladungssicherung/ ... 20link.pdf Pod adresem niżej znajdziecie przykłady jak zabezpieczać różnego rodzaju ładunki ( fotki, rysunki ) http://www.tis-gdv.de/tis/lshb/inhalt.htm Cytat zaczerpnięty ze strony : Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Berlinie Pozdrawiam "wizura" |
Autor: | fatrix [ 29 gru 2009, 6:23 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Witam szystkich mam takie pytanie mianowicie kto wylicza środek ciężkości ładunku na naczepie kierowca czy ktoś od załadunku ? |
Autor: | Jacek [ 29 gru 2009, 12:48 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Powinieneś być przy załadunku i mówić gdzie i co kłaść. |
Autor: | Kania22 [ 29 gru 2009, 13:55 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Mam kilka pytań odnośnie załadunku kontenerów morskich i sposobu zabezpieczania w nich ładunków. Czy kontenery posiadają jakieś otwory lub haki do mocowania ładunków? jaka jest odpowiedzialność załadowcy i Armatora. Znajomy pracuje w IKEA i opowiadał że meble które przychodzą z Chin w kontenerach NYK line są zabezpieczane jakimiś specjalnymi poduszkami powietrznymi żeby się podczas 32 dniowego rejsu do Hamburga nie przemieszczały wewnątrz kontenera. |
Autor: | Pazdz [ 29 gru 2009, 14:03 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Włochy, tam to jest dopiero "eldorado".... Polska I zabezpieczenie takich o to metalowych elementów |
Autor: | fatrix [ 29 gru 2009, 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Powinieneś być przy załadunku i mówić gdzie i co kłaść.
czyli mam przez to rozumieć ze gdzie będzie środek ciężkości ładunku zależy oddemnie czyli przy każdym załadunku mam brać długopis kartkę metrowe itp i podkladac pod wzow i samemu wyliczać środek ciężkości?
|
Autor: | gulin [ 29 gru 2009, 21:15 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
No nie przesadzaj,należy się kierować głównie zdrowym rozsądkiem...a w szczególnych przypadkach można podeprzeć się wzorami...niecodziennie wozi się przecież "dziwolągi".. a odnośnie obecności przy załadunku-to dla cię lepiej,bo m.in. wiesz jak masz prowadzić pojazd i czego możesz się spodziewac na np. rondzie |
Strona 12 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |