Cytuj:
Widzieliście nowego Schmitza? Przy objętości 24m3 cała stalowa waży coś koło 4800kg a z aluminiową mudlą 4620kg
link do zdjęcia:
http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... 90850.html
Czekam kiedy będą robić naczepy 10m3 o masie 2 tony. To juz jest chore. Ciekawe na czym Schmitz tym razem oszczędził, że tak mało waży. Jak między stalową a aluminiową jest 180kg różnicy to w ciemno bym brał stalówkę. Teraz kwestia ceny - nie mogę znaleźć ile takie luksusy kosztują ale producent wyjątkowo lekkich naczep Benalu ceni się wysoko, oto ceny nowych naczep:
BENALU MULTIRUNNER 30-38 m3 waga: ok.5000 kg cena 137 000 PLN netto!!
BENALU OPTILINER 68-79 m3 waga: 6750 kg 178 695 PLN netto!!
Nie wiem czy Polaków mają za idiotów że takie ceny dają, czy Polacy to idioci i tyle dają za te naczepy.
Woziło się 25 ton za 3zł/km a teraz się wozi 29 ton za 2,50zł/km.
A co do pojemności najlepsza wg mnie wywrotka to obecnie powinna mieć 36m3 - załadujesz kruszywa a na kopalni załadujesz węgiel, miał czy ekogroszek i zmieści się 26 ton. Chociaż ci co handlują mają w dupie te lekkie naczepy, często na koplalniach węgla widzę zestawy co ważą nawet 16 ton.
Jeszcze pytanie na temat naczep: użytkuje ktoś nowe InterCars i Schmitz - z tego co się orientuję to ceny nowych naczep są podobne ale a jak z jakością? Chyba Schmitz lepiej wypada niż Inter Cars?