wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Przewóz kruszywa
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8028
Strona 12 z 39

Autor:  bruno666 [ 04 kwie 2010, 15:37 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Interesuje mnie zestaw którym mogę przewieść około 29-30 ton.
40 masy całkowitej - 30 ton ładunku = 10 ton na ciągnik i naczepę. Ciągnik trzyosiowy to pewnie z 8 ton, więc zostaje tylko 2 tony na naczepę. Dobrze policzyłem?

Autor:  MAN [ 04 kwie 2010, 15:42 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Cytuj:
Interesuje mnie zestaw którym mogę przewieść około 29-30 ton.
40 masy całkowitej - 30 ton ładunku = 10 ton na ciągnik i naczepę. Ciągnik trzyosiowy to pewnie z 8 ton, więc zostaje tylko 2 tony na naczepę. Dobrze policzyłem?
Dobrze, nie lepiej od razu wozić po 40-50 ton skoro ciągnik trzy osiowy :twisted:

Autor:  Grzesiek_KBR [ 04 kwie 2010, 15:49 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Cytuj:
Interesuje mnie zestaw którym mogę przewieść około 29-30 ton.
40 masy całkowitej - 30 ton ładunku = 10 ton na ciągnik i naczepę. Ciągnik trzyosiowy to pewnie z 8 ton, więc zostaje tylko 2 tony na naczepę. Dobrze policzyłem?
Nie za dobrze 3 oska będzie cięższa (moje maleństwo waży z połową stanu paliwa ok. 8 ton), zależy jeszcze jakie zawieszenie, kabina i czy 3 oś napędowa czy też jest to Puscher. Jeśli auto zarejestrowane w polsce przed którymś tam 2003 roku to DMC 42t nie zapominając przy tym że naczepa też musi być przed 2003.

Autor:  MAN [ 04 kwie 2010, 15:53 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Normalnie jest 40 ton DMC a 42 tony DMC dla transportu kombinowanego czyli np transport kontenerów warunek trzy osiowy ciągnik plus trzy osiowa naczepa

Autor:  Grzesiek_KBR [ 04 kwie 2010, 16:23 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Normalnie jest 40 ton DMC a 42 tony DMC dla transportu kombinowanego czyli np transport kontenerów warunek trzy osiowy ciągnik plus trzy osiowa naczepa
Bodajże auta rejestrowane pierwszy raz w Polsce po kwietniu 2003 mają DMC 40t wcześniej było 42t. Transport kombinowany 3 osie + 3 osie ma 44t DMC. Wracając do 42 t to dotyczyło on pojazdów o liczbie osi powyżej 4, czyli mogło być np. ciągnik 2 osie i naczepa 3. Warunkiem była data rejestracji i adnotacja w dowodzie "dop. masa całkowita zestawu 42000 kg" :wink:

Autor:  MAN [ 04 kwie 2010, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Sorry moja pomyłka miałem na myśli 44 tony DMC

Autor:  Grzesiek_KBR [ 04 kwie 2010, 21:27 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
WOOKIE46 Jakbyś chciał ładować po 30 ton to byś musiał dużo rzeczy wywalić ,żeby mieć tarę 10 ton . Co do naczepy polecam wanienkę aluminiową
Waży bodajże 6 ton z hakiem i dzięki temu można zabrać 28.5 t ładunku . Zależy ile jeszcze Volvo waży ;) .
Jeśli ma Volvo 6x4 to spokojnie dwuosiówke może zapiąć, a i lżejsza będzie :]

Autor:  BodzioMan [ 05 kwie 2010, 10:28 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Czy Ja wiem czy tak lżej :P .

U nas jest jedno volvo FM , nie dawno doszło . Ma 6x4 napęd , zostało podpięte pod dwuosiową naczepę i zabiera ledwo 26 ton ;) . Normalne zestawy zabierają po 27 ton ;) . Ale do kwestia zestawu ;) .

Autor:  Pablo91 [ 07 kwie 2010, 15:51 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Czy Ja wiem czy tak lżej :P .

U nas jest jedno volvo FM , nie dawno doszło . Ma 6x4 napęd , zostało podpięte pod dwuosiową naczepę i zabiera ledwo 26 ton ;) . Normalne zestawy zabierają po 27 ton ;) . Ale do kwestia zestawu ;) .
Zależy z jakim napędem, jeśli 6x2 to będzie lżejszy od 6x4.

Autor:  VOLVO_WOLICA [ 13 kwie 2010, 9:57 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Witam najelpsza naczepa i w przystepnej cenie jest schmitz, ewentualnie Wielton teraz ma serie LIGHT i przy 32 m3 wazy 5600, tak ze ja bym kupił wieltona bo w dzisiejszych czasach sie liczy waga.

Autor:  BodzioMan [ 13 kwie 2010, 14:01 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Taaa tylko te naczepy wieltona ani poręczy nie mają , nie ma jak naczepy normalnie postawić tyllko pod paletę trzeba . Wywali potrzebne rzeczy . Wprowadzililżejsze o 200 kg osie mercedesa . Ta naczepa jest lżejsza od tej co pokazywałem o jakieś 100 kg , a ile rzeczy nie ma :) .

Autor:  IREX [ 24 kwie 2010, 22:17 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

http://www5.picturepush.com/photo/a/121 ... 219653.jpg czy może ktoś wie co to za firma? Widuję ją często w Braniewie na załadunkach zawsze na 4 zestawy bardzo ładny widok.

Autor:  lukasz_ [ 15 maja 2010, 11:47 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Jeśli chodzi o jak najlżejszą wywrotkę co nie znaczy najlepszą to chyba jest benalu. 25m3 cała aluminiowa, mudla z pojedynczej blachy o grubości 5mm,(lub z paneli) masa własna tej naczepy to 4,8t a ładowność 30,2t. Jeśli chodzi o naczepę o dużej kubaturze to też Benalu 50m3, grubość podłogi 5mm, grubość ścian bocznych 3mm, masa własna 4,9t ładowność 30,1t (ale to jest naczepa tylko do lekkich towarów bo po kilku kiprowaniach np. kamienia granitowego w ścianach bocznych zrobią się dziury).No i oczywiście te naczepy mają swoją cenę. 25m3 koło 120-130tys. zł, 50m3 to koszt około 150-160tys. zł, a o ruchomej podłodze za ponad 220tys. zł to już nawet nie wspomnę.

Autor:  quality [ 03 paź 2010, 12:13 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

no widać piasta dość wyrobiona jest już :lol:

Autor:  lukasz_ [ 03 sty 2011, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Widzieliście nowego Schmitza? Przy objętości 24m3 cała stalowa waży coś koło 4800kg a z aluminiową mudlą 4620kg :!:
link do zdjęcia:
http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... 90850.html

Autor:  volvo83 [ 08 sty 2011, 21:26 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Widzieliście nowego Schmitza? Przy objętości 24m3 cała stalowa waży coś koło 4800kg a z aluminiową mudlą 4620kg :!:
link do zdjęcia:
http://www.roadtransport.com/blogs/big- ... 90850.html
Czekam kiedy będą robić naczepy 10m3 o masie 2 tony. To juz jest chore. Ciekawe na czym Schmitz tym razem oszczędził, że tak mało waży. Jak między stalową a aluminiową jest 180kg różnicy to w ciemno bym brał stalówkę. Teraz kwestia ceny - nie mogę znaleźć ile takie luksusy kosztują ale producent wyjątkowo lekkich naczep Benalu ceni się wysoko, oto ceny nowych naczep:

BENALU MULTIRUNNER 30-38 m3 waga: ok.5000 kg cena 137 000 PLN netto!!

BENALU OPTILINER 68-79 m3 waga: 6750 kg 178 695 PLN netto!!

Nie wiem czy Polaków mają za idiotów że takie ceny dają, czy Polacy to idioci i tyle dają za te naczepy.
Woziło się 25 ton za 3zł/km a teraz się wozi 29 ton za 2,50zł/km.

A co do pojemności najlepsza wg mnie wywrotka to obecnie powinna mieć 36m3 - załadujesz kruszywa a na kopalni załadujesz węgiel, miał czy ekogroszek i zmieści się 26 ton. Chociaż ci co handlują mają w dupie te lekkie naczepy, często na koplalniach węgla widzę zestawy co ważą nawet 16 ton.

Jeszcze pytanie na temat naczep: użytkuje ktoś nowe InterCars i Schmitz - z tego co się orientuję to ceny nowych naczep są podobne ale a jak z jakością? Chyba Schmitz lepiej wypada niż Inter Cars?

Autor:  lukasz_ [ 09 sty 2011, 15:11 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Schmitz może kosztować więcej od inter carsa około 5000zł zależy od tego jakie będą miały wyposażenie. Co do Inter csrsa to znajomy kupił niedawno nowego z aluminiową mudlą i po paru miesiącach używania siłownik mu się zatarł na jednej sekcji i się nie chciał wsunąć oraz zauważył że na przedniej osi na jednym kole opona się bardzo drze od wewnętrznej strony.
Siłownik naprawili w ramach gwarancji a co do tej opony to uznali że jest wada konstrukcyjna (coś krzywo przyspawali i nie dało się ustawić zbieżności) i mogą to naprawić ale za gotówkę bo gwarancja tego nie obejmuje.
A co do nowego Smitchza to podobno klapy lubią pękać u góry ale zauważyłem że teraz w niektórych wspawują dodatkową poprzeczkę i jest ok.

Autor:  Kierownik [ 09 sty 2011, 15:23 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Ja mam intercarsa na osiach mercedesa, 2 letniego. Zepsuła sie tylko czujka od podnoszenia osi (pominieta szybkozlaczką), pozatym nic, klockow nie wymienilem i jeszcze ze dwa lata nie wymienię, paka nie peka, silownik szczelny.
Mam opony continental HTR i to jest wada, pękają, a troche poddarte wygladają tragicznie.

Cena nowki z 2011 to jakies 97 000+ vat, ale ze euro nisko stoi (i leeeeeci na pysk:) ) to chyba pojade do niemiec i kupie jakąś 2 -3 letnią za 17 000 eur.

Autor:  Leszek [ 09 sty 2011, 15:23 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Cytuj:
Siłownik naprawili w ramach gwarancji a co do tej opony to uznali że jest wada konstrukcyjna (coś krzywo przyspawali i nie dało się ustawić zbieżności) i mogą to naprawić ale za gotówkę bo gwarancja tego nie obejmuje.
A gdzie jest takie prawo, że ady konstrukcyjnej gwarancja nie obejmuje? Coś chyba namieszałeś.

Autor:  lukasz_ [ 09 sty 2011, 15:36 ]
Tytuł:  Re: Przewóz kruszywa

Właśnie o to chodzi że powinni to naprawić w ramach gwarancji za darmo tym bardziej że to oni podczas składania tej naczepy coś skopali ale przecież nie będzie chodził po sądach pół roku albo więcej bo szkoda czasu i nerwów.

Strona 12 z 39 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/