wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Transporty ponadnormatywne (gabaryty)
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600
Strona 118 z 139

Autor:  Kermiter [ 22 lis 2013, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Mam tylko takie zdjecie :mrgreen:
Obrazek
A mi to "śmierdzi" TAG...
Ano pare dni później zrobili na fanpageu premiere ale powiem tyle ze we wtorek na S3 pod zielona góra mijalem Lohre która miala na sobie kolejne czerwone nowe FH 4 osiowe, hmm ciekawe czy teraz sasiedzi? :D

Autor:  BAG [ 24 lis 2013, 2:44 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
A mi to "śmierdzi" TAG...
Po pierwsze TAG nie smierdzi :lol: a po drugie czytaj co juz bylo napisane ze pojedzie na "zalkadowa 9" :D

Autor:  jurexdaf [ 24 lis 2013, 15:35 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Tak jak BAG pisze, TAG nie śmierdzi, TAG pachnie nowościami :lol:
https://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos ... 2235_n.jpg
Foto znajomego z FB.

Autor:  DRIVER1965 [ 24 lis 2013, 15:43 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cuś na dniach przyjdzie i do nas.Póki co odebraliśmy drugą naczepę tego typu. http://www.youtube.com/watch?v=KEKMQlAz6nU&hd=1

Autor:  jurexdaf [ 24 lis 2013, 15:46 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

No wiem wiem Andrzeju, ciekawe czy pod tym Imadłem nowe FH będzie ? 8) Pasowało by, byście byli prawie jak Torben Rafn :)

Autor:  DRIVER1965 [ 24 lis 2013, 16:35 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Myślę że na 100% tak.Póki co poszła Scania 620,a mamy jeszcze w rezerwie Volvo 660.To oczywiście na tymczasowo.Obsługując całe kontrakty,nie możemy sobie pozwolić (zn mój szef) żeby nie mieć czegoś w zanadrzu.

Autor:  jurexdaf [ 24 lis 2013, 17:57 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Myślę że na 100% tak.Póki co poszła Scania 620,a mamy jeszcze w rezerwie Volvo 660.To oczywiście na tymczasowo.Obsługując całe kontrakty,nie możemy sobie pozwolić (zn mój szef) żeby nie mieć czegoś w zanadrzu.
Twój syn podesłał mi taką fotkę :) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... a197c.html
Bardzo ciekawie z tą scanią się prezentuję :)

Autor:  PHU JAN WENGRZYN [ 24 lis 2013, 20:32 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Kilka fotek z ostatnich tygodni....
Fotka Aleksandra
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Autor:  Biszczo [ 02 gru 2013, 11:27 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Panowie, miałbym zapytanie, czy gdzieś w necie się można dowiedzieć na temat przejazdów dużych gabarytów na danym odcinku. Może gdzieś są powpisywane zezwolenia na przejazd. Czy nigdzie nic na ten temat się nie dowiem, tylko muszę czatować gdzieś po nocach.

Autor:  blondynek [ 03 gru 2013, 7:12 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Jak już to tutaj się najszybciej dowiesz, chyba że jakaś lokalna gazetka internetowa będzie informowała że wywożą czy przywożą coś nietypowego w ich okolicy. Szkoda bo sam bym zrobił parę fotek gabarytów :)

Autor:  levy_inf [ 03 gru 2013, 10:11 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Jak już to tutaj się najszybciej dowiesz, chyba że jakaś lokalna gazetka internetowa będzie informowała że wywożą czy przywożą coś nietypowego w ich okolicy. Szkoda bo sam bym zrobił parę fotek gabarytów :)
Ja widzę dwa wyjścia.
1. Zatrudnić się w poważnej firmie transportującej poważne gabaryty lub pilotującej takie transporty. Problem w tym że na początek nie będzie jeżdżenia z tymi największymi i najciekawszymi. Na przyuczenie zaczyna się od jazdy z gadżetami. Jak już jeździ się z tymi największymi to po całodniowym załadunku i całonocnej mordędze na trasie, najpierw się trzeba odstresować ( zdróweczko ) a potem odespać. Czasu na robienie ładnych zdjęć zazwyczaj nie ma zbyt wiele.
2. Zaprzyjaźnić się z kierowcą lub pilotem i wtedy będą dawali cynk co, gdzie i jak. Może czasami zabiorą w trasę. W tym wypadku też trzeba zbudować zaufanie bo mało kto z góry chwali się dokoła z czym i gdzie pojedzie.

Autor:  PiotrMSC [ 03 gru 2013, 18:14 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Ja myślałem że może gdzieś w necie jest umieszczona lista zezwoleń składanych przez kierowców czy przez firmy na dany odcinek. Myślałem o pracy jako pilot, ale znając życie to nie jest takie proste zostać pilotem gabarytów, wystarczy mój wiek 22 lata to już pewnie dyskwalifikuje.

Autor:  litekg [ 03 gru 2013, 19:27 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Panowie gabaryciaże mam do was takie zapytywanie: a mianowicie chodzi mi o rejestracje ciągnika siodłowego 6x2 na dmc 60t bez zaświadczenia od producenta (chodzi o nowego actrosa mp3 2546 była super oferta cenowa, końcówka produkcji euro 5, tylko że teraz producent jest w stanie wydać homologacje na 44t dmc). Na chwilę obecną rejestrujemy go na dmc 40t ale jeśli jest taka możliwość to potrzebujemy zmienić to na te 60 t (firma zajmująca się ciężką budowlanką, posiadamy zezwolenie 5 kategorii i teraz chcemy dostosować zestaw transportowy do tego zezwolenia)
Obrazek
Tak było a chcemy skonfigurować zestaw 6x2 (już kupiony jedzie z fabryki) + naczepa tiefbett 3 osie na pendelach

Autor:  BAG [ 04 gru 2013, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Panowie gabaryciaże mam do was takie zapytywanie: a mianowicie chodzi mi o rejestracje ciągnika siodłowego 6x2 na dmc 60t bez zaświadczenia od producenta (chodzi o nowego actrosa mp3 2546 była super oferta cenowa, końcówka produkcji euro 5, tylko że teraz producent jest w stanie wydać homologacje na 44t dmc). Na chwilę obecną rejestrujemy go na dmc 40t ale jeśli jest taka możliwość to potrzebujemy zmienić to na te 60 t (firma zajmująca się ciężką budowlanką, posiadamy zezwolenie 5 kategorii i teraz chcemy dostosować zestaw transportowy do tego zezwolenia)
Obrazek
Tak było a chcemy skonfigurować zestaw 6x2 (już kupiony jedzie z fabryki) + naczepa tiefbett 3 osie na pendelach
Witaj, zobacz ile masz na tabliczce znamionowej jesli jest 44t (a z tej konfiguracji tak wyjdzie) to tego nie przezkoczysz. Tu nie pomoze zadne odstepstwo bo konfiguracja tego ciagnika na wiecej DMCZP (dopuszczalna masa calkowita zespolu pojazdow, rubryka w dowodzie F3 ) nie pozwala. Tak na prawde to nikt na to nie patrzy np. przy wydawaniu zezwolen, czy kontroli. 95% "duzych" ciagnikow ma wpisane w dowod 40t DMCZP, na setki kontroli ktore przeszedlem zaden policjant nawet nie zwrocil na to uwagi (co ciekawe doczepil sie szwajcarski celnik, w dowodzie 40t, w zezwoleniu 80t a na tabliczce 120t, :shock: pomoglo tlumaczenie ze polska to dziwny kraj i kilka telefonow :lol:) Rejestruj go na to co masz w homologacji tj. 44t to zawsze jakis maly kroczek do przodu. Pani Zosia w urzedzie moze sie pomylic i wpisac 60t w rubryce F3 i powiedziec ze sie pomylila a druczek jest scislego zrachowania. :lol: :lol: (mialem dowod na ciagnik z trzema miejscami do siedzenia ...) Pan inspekor myslalem ze wyjdzie z siebie jak do tego doszedl ale ze ciagnik ma 40t DMCZP a na zezwoleniu jest 70t masy calkowitej nawet nie zwrocil uwagi. Nawet nikt nie zwraca uwagi przy wydawaniu "stalych zezwolen" czy aby pojazd moze miec te 60t masy calkowitej. Swoja droga ta V kategoria to troche zamalo na taki zestaw..... :? W naszej branzy raczej ciezko kupic okazyjnie ciagnik zeby pasowal do zestawu, ten ktory kupiles to pod chlodnie na skandywawie, benelux ewetualie dluyzce. Taka konfiguracja balbym sie wjechac na jakakolwiek budowe czy wyrobisko z takim wozidlem. Z ciekawosci zapytam ma os wleczona, pchana, jest skretna i czy mozesz wymusic jej podniesienie pod obciazeniem (jesli pracuje tylko w automacie to dopiero porazka). Pod taki zestaw 60t to 6x4.... :roll:

Autor:  Krymu [ 04 gru 2013, 20:56 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Obrazek
Antex? :)

Autor:  BAG [ 04 gru 2013, 22:30 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Ja myślałem że może gdzieś w necie jest umieszczona lista zezwoleń składanych przez kierowców czy przez firmy na dany odcinek. Myślałem o pracy jako pilot, ale znając życie to nie jest takie proste zostać pilotem gabarytów, wystarczy mój wiek 22 lata to już pewnie dyskwalifikuje.
Witaj, takie bazy danych nie sa ogolnodostepne.... Najwiecej transportow znajdziesz na granicach, w portach i kolo zakladow ktore tworza takie ladunki. Praca jako pilot ciekawa ale niewdzieczna i niezaplacona. Wiek nie stanowi zadnego problemu. Nie napisales gdzie mieszkasz, napewno cos znajdziesz na poczatek. Temat pracy pilota poruszany byl juz wielokrotnie poszukaj na forum....

Autor:  litekg [ 05 gru 2013, 2:51 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

6x4 było by fajnie tylko jest jeden problem, większość transportów jakie wykonuje na firmie to transporty maszyn lekkich koparki kołowe(20t), gąśnicówki (26t) koparkoładowarki (8t) walce (do16 t) ładowarka (25t), nie ma roboty przy przerzucie maszyn to z płytami się na budowę poleci, wozidła czy większe koparki , spycharki średnio wożę raz w tygodniu a pozostałe dni to loty takie jak wyżej pisałem. Mesiek będzie miał tą pchaną ośkę skrętną z możliwością podnoszenia manualnego do v 30km/h, obciążenia osi 7,5t 7,5t 11,5t, jeśli chodzi o wjazd z wozidłem na budowę to raczej w grę wchodzi tylko zjechanie do miejsca w którym można je wygodnie rozładować a dalej doleci na kołach (takie wozidło może rozwinąć prędkość do 60 km/h więc przejazd po serwisówce nie stanowi problemu, gorzej jest ze sprzętem na gąskach ale jakoś sobie radze). Z takich ciężkich sprzętów które posiadamy na firmie to wozidełka volvo a35d szt 3, koparka volvo 290 szt 1, kop przeładunkowa fuchs 350 szt 1, spycharki cat xl d6t lgp szt 2, to są sprzęty które przeważnie jak gdzieś wiozę to raczej na jakąś konkretną robotę.Zakup podwozia jest jeszcze rozważany w grę wchodzi tieffbet 3 osik na pendelach, albo semi 4 osie z zagłębieniami na koła, była tu pokazana produkcji (Demarko), ale aby o tych "semi wynalazkach" rozmawiać to musi być zachowana jedna zasada dwie ostatnie ośki skrętne na hydraulice, bo to co ma większość czyli samoskrętne pod wpływem naporu to porażka mam to w nooteboomie (3 samoskrętna) i praktyka nauczyła mnie jednego wtedy kiedy oś skrętna jest najbardziej potrzebna ciasny wjazd itp to ty jej nie możesz użyć bo w razie potrzeby jakiejś korekty to już się tym nie cofnie (jak chce się cofać naczepą w lewo to ona przesterowuje w prawo i drze opony)

Autor:  BAG [ 05 gru 2013, 14:29 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Zakup podwozia jest jeszcze rozważany w grę wchodzi tieffbet 3 osik na pendelach, albo semi 4 osie z zagłębieniami na koła
Witaj, no to kolego wiesz na czym stoisz jesli masz jakis wplyw na zakup naczepy to oczywiscie "tiefbet" zawsze ma wieksze mozliwosci zaladunku maszyn a taki zakup (chociaz drozszy) jest na lata, Jak jezdzilem takimi naczepami zawsze mazylem o pendlach, w poprzedniej firmie nie doczekalem sie takiego zakupu :D, Co do samoskretnych osi to mam juz dawno wyrobione zdane...... :/ nawet teraz ma takie dwie w jeepdolly i czasem potrafia mnie zagotowac, ale 660KM i WSK440 pokazuja gdzie jest ich miejsce w szeregu..... :lol: :lol: :lol: Powodzenia w zakupach i spokojne pracy na nowym sprzecie

Autor:  levy_inf [ 05 gru 2013, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Panowie gabaryciaże mam do was takie zapytywanie: a mianowicie chodzi mi o rejestracje ciągnika siodłowego 6x2 na dmc 60t bez zaświadczenia od producenta (chodzi o nowego actrosa mp3 2546 była super oferta cenowa, końcówka produkcji euro 5, tylko że teraz producent jest w stanie wydać homologacje na 44t dmc). Na chwilę obecną rejestrujemy go na dmc 40t ale jeśli jest taka możliwość to potrzebujemy zmienić to na te 60 t (firma zajmująca się ciężką budowlanką, posiadamy zezwolenie 5 kategorii i teraz chcemy dostosować zestaw transportowy do tego zezwolenia)
Obrazek
Tak było a chcemy skonfigurować zestaw 6x2 (już kupiony jedzie z fabryki) + naczepa tiefbett 3 osie na pendelach
Witaj, zobacz ile masz na tabliczce znamionowej jesli jest 44t (a z tej konfiguracji tak wyjdzie) to tego nie przezkoczysz. .....
Tutaj do końca się nie zgodzę. Czasami niektóre rzeczy można jednak przeskoczyć. Miałem kiedyś klienta z Litwy, potrzebował dokumenty do nowej naczepy i maił Scanie 6x2 z dopuszczalnym DMC 40t a potrzebował na 56. Zwróciłem się do Scania Polska o pomoc. Powiedzieli że mogą wystawić dokumenty na max 44t za opłatą 250zł. Jednak kilka pisemek i telefonów do Scania Deutschland a po tygodniu za koszt przesyłki świeżutkie zaświadczenie od dopuszczalnym uciągu 56t leżało w skrzynce pocztowej. 8)

Do Iveco też kiedyś w Niemieckim oddziale dla ciągnika 6x2 udało mi się załatwić zaświadczenie na 49t bodajże.

Rozmawiałem też kiedyś MAN München i powiedzieli mi że można przystosować ciągnik do większych uciągów i wtedy wystawią zaświadczenie. Chodziło coś o sterowanie hamulców i same hamulce. Nie pamiętam już dokładnie.

Myślę że jakby zagadać z Mercedesem to może by coś się dało wskórać. Ja osobiście pukałbym jednak nie do polskiego dealera, lecz bezpośrednio do fabryki gdzie dany model został wyprodukowany. U dealera możesz usłyszeć: "a po co panu tyle osi w tym zestawie" albo "i tak pan nigdy tego nie wykorzysta".
Cytuj:
Myślałem o pracy jako pilot, ale znając życie to nie jest takie proste zostać pilotem gabarytów, wystarczy mój wiek 22 lata to już pewnie dyskwalifikuje.
Niedawno pewna pani powiedziała mi: " Jak czegoś chcesz to znajdziesz sposób... , jak czegoś nie chcesz to znajdziesz powód ... "
Nie spróbujesz, się nie dowiesz. Tak jak BAG mówi praca pilota nie jest może najwdzięczniejszym zajęciem, ale która praca jest? Jeżeli cię to kręci, nie masz GPSa na palcu serdecznym i gromadki w domu to atakuj śmiało. Ja pracowałem jako pilot ponad 6 lat, w tym czasie dowiedziałem się że w gabarytach nie można pracować tylko dla pieniędzy albo z przymusu. Jak to kolega Driver 1965 kiedyś ładnie powiedział, "trzeba mieć diesla we krwi", albo co najmniej to lubić. Młody wiek akurat jest atutem bo organizm musi troszkę znieść w tej pracy.

Autor:  AdamZST [ 05 gru 2013, 23:50 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Dopuszczana masa zespołu pojazdów.... Temat rzeka. I jeszcze większy problem...
Jedynie co udało mi się ustalić, to fakt, że jeżeli na tabliczce znamionowej jest 40 ton to nikt tego nie zmieni.
Oczywiście mam tu na myśli nasz kraj nad Wisłą...
Jakiś czas temu rozmawiałem z przedstawicielami man'a, mercedesa i scanii o konkretnych pojazdach, które miały na tabliczkach po 40 ton DMZ i niestety nie udało się nic wskórać. Bagatela, ciągniki miały po minimum 600 koni...Dlatego zastanawiałem się dlaczego ktoś skonfigurował ciągnik 6x4 z taką mocą na 40 ton DMZ?
Oczywiście nie poprzestałem na jednym oddziale. Informowałem się u szerszego grona.
Niestety. Jeżeli pojazd opuścił fabrykę z takimi parametrami to koniec.
Jak wspomina kolega levy_inf w kraju za Odrą jest to możliwe. Znam przypadek pewnego ciągnika, który na tabliczce miał 40 ton, ale scania za zachodnią granicą wydała zaświadczenie na 67,5 tony. Wszystko było by idealnie, ale diagnosty i naszego MT nie interesuje zaświadczenie tylko tabliczka znamionowa. Jeżeli ktoś przerabiał kwestię odstępstwa od warunków technicznych to pewnie wie jak to wygląda.

Strona 118 z 139 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/