Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 sty 2015, 22:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1602
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cursor 13 zaczyna się koledzy od 380KM i nie ma zmiennej geometrii :) Ale to w trakkerze :) Później 440,480,500,540,560 - mam 440 i 540 - 440 lepszy bo ekonomiczniejszy troche a mocy z niego wystarcza i niby tylko 10KM więcej od 430 z cursor 10 ale jeździ się całkiem inaczej - coś jak starymi :) 430 też miałem i nie powiem, moc jest, paliwo zostaje w zbiorniku, ale jak już Ociu wspomniał mocy tam przy 800-900obr za dużo nie ma w przeciwieństwie do cursor 13 :)
Tak czy siak każdy z tych silników wg mnie jest dobry, tylko po prostu inaczej się nimi jeździ.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 2xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 25 sty 2015, 22:47
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3576
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Czytałem o cursorach na stałej geo, ale nigdy nie zagłębiałem się w te silniki, wiem że były tylko najczęściej wkładane w sprzęt budowlany itp....

Wiadomo, że 13-sto litrowy silnik będzie sprawniejszy, niż 10-cio litrowa kosiarka, z tytułu momentu obrotowego.... :wink:

Kurde jest weekend, luz, a ja pół dnia o ciężarówkach klepie, choroba :lol:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 25 sty 2015, 22:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3587
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
480 ma piękną moc, ale lubi wciągnąć
Mnie 480 E3 palił ~2l mniej od 420 E5 na tej samej robocie i tych samych trasach typu Niemcy, Beneluxy.
Cytuj:
Ale i kosiarka idzie i pali względnie, jak się umiejętnie gaz operuje, im po prostu trzeba sadzić po obrotach
Otóż to! Szkoda tylko, że As-Tronic zanim zmieni bieg, to turbo musi od nowa cugu narobić.
Z autopsji to mogę powiedzieć, że mały Cursor daję radę w górach tak do 20t na dupie.
Cytuj:
Na kaca olejowego w ivecach jest sposób, i wcale nie trzeba robić "kampanii olejowej"
Chodzi Ci o wypuszczenie odmy w atmosferę?

Najciekawsze jest w tym wszystkim to, że Hi-Way to najprostsza mechanicznie konstrukcja z wszystkich Euro 6.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 25 sty 2015, 23:27
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3576
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Rossi, ciągając wywrotkę, mogę powiedzieć, że mając więcej ton na dupsku też źle nie jest z tym silnikiem, ale gaz i obroty się palą :wink:

Z odmą jeszcze jeden się patent robi, wywalenie odmy to pół sukcesu, drugie to częste wymiany filtra odmy, a najlepiej poprawić fabrykę z tytułu filtra i odpływu oleju do skrzyni korbowej.

Sam filter się rozcina, lepiej spływa olej i silnik nie robi wysokiego podciśnienia w skrzyni korbowej, odczułem to na swoim przypadku, gdy silnik się rozgrzał odpowiednio, motur się zmulał, jakby mnie coś trzymało, spalanie też wiadomo :twisted: stawałem na pauze, wystarczyło stanąć, zgasić iść po fajki, odpalałem szedł 5min dobrze, potem co raz gorzej... A sam filter zmienialiśmy co olej :twisted:

Zrobiliśmy "tuning" odmy, problem znikł, turbo prawie 600. tkm przejechane i oleju nie pije, nie wypluwa niebieskiego dymu po pyrkaniu dłuższym na wolnych obrotach, świst gwizd też odpowiedni :)
Generalnie odma, filter i odpływ oleju w cursorze to porażka....

Znajomy wogóle tego filtra nie zakładał, odma w rame i tuning obudowy, eurostara z przebiegiem 2mln. oddawał spod wywrotki, oleju NIE PIŁ, sam przerobił 2 turbiny :twisted:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 26 sty 2015, 0:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2012, 12:57
Posty: 164
Samochód: volvo fh16, renault magnum

Ociu :D pół niedzieli nie nasze :D tylko forum :D od rana :D

_________________
VOLVO Bogiem, FH16 Nałogiem, Duński wypas zniewala, a D16E Powala :)

Moje VOLVO FH16: viewtopic.php?f=44&t=36215


Post Wysłano: 26 sty 2015, 0:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3587
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

taa, o 6tej trzeba wstać, a ja się podjarałem na iweka we fałosiem i oglądam filmy na jutubie

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 26 sty 2015, 0:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2012, 12:57
Posty: 164
Samochód: volvo fh16, renault magnum

ha ha :D coż zrobisz ? :D tak niewinnie się zaczęło :D sam oglądam te turbostary :D i chyba jeszcze trochę posiedzę na YT :D :mrgreen:

_________________
VOLVO Bogiem, FH16 Nałogiem, Duński wypas zniewala, a D16E Powala :)

Moje VOLVO FH16: viewtopic.php?f=44&t=36215


Post Wysłano: 26 sty 2015, 0:23
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3576
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Cała nudna niedziela, tak jest jak moje zwierzątko domowe, pól dnia śpi, potem idzie na nockę do pracy :lol:


Ten jest piękny i dość nawet nie stajuningowany po włosku
https://www.youtube.com/watch?v=IWdyB4A5Fwo

I wisieńka na torcie
https://www.youtube.com/watch?v=SQd2Zo_tf_Y

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 26 sty 2015, 0:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 lip 2012, 12:57
Posty: 164
Samochód: volvo fh16, renault magnum

Oj ten drugi przepiękny :)

choć pierwszy niczego sobie ;)

_________________
VOLVO Bogiem, FH16 Nałogiem, Duński wypas zniewala, a D16E Powala :)

Moje VOLVO FH16: viewtopic.php?f=44&t=36215


Post Wysłano: 26 sty 2015, 0:35
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3576
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Drugi ma za dużo leda, ale głosem to niech się "królowe" szos schowają.... :wink:

Wzieło mnie, wykopałem swojego Turbola, żeby nie było że bajki pisze :]

Rocznik 90, 380, special na maxie, niebieskawo-zielone skórki w środku, klima itp itd :]
Z przodu brakowało już lotki, z tytułu dzika na drodze i zdeś był podróbka już :)
Pochodził z niemiec obklejony był napisami H. NOLTE, we Wrocławiu jeździła identyczna scania 143, tak samo opisana....
Obrazek

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 26 sty 2015, 1:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

Ten kolor, to nie był przypadkiem jeden z kolorów "flagowych" TurboStara? Na pewno flagowym był czerwony, właśnie taki (albo podobny) niebieski i bodajże srebrny.
Bardzo przyjemny był dźwięk zmiany biegów (pomijam użycie siły do przebicia z wolnej na szybką skrzynię), moc wgniatała w fotel (T.Tech 190-30, bodajże 480 tyś km miał przejechane wtedy) i co było najlepsze - pokrywa na bezpieczniki otwierała się w taki sposób, że spokojnie (przynajmniej mi) służyła jako stolik (jedzenie w otoczeniu bezpieczników :D) Do pełni szczęścia brakowało łóżka (przydatne jedynie w kolejkach na za/rozładunku) :D

Całkiem ładny ten Turbol - dalej ciężko pracuje u Was czy już export Afryka/Bliski Wschód?
Kiedyś czytałem o Niemcu, mającego czerwonego TurboStara (190-48, w barwach a'la Scuderia Ferrari F1 Team, miał typowe z początku lat 90'tych alufelgi), jeżdżącego na co dzień nim po Niemczech (pod nową firaną Schmitza) - to było w 2010 albo 2009 roku. :wink:


Post Wysłano: 26 sty 2015, 8:49
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3576
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

W PL też jest taki rodzynek, starszy gościu ma zółtego z zielonymi paskami pod Wrocławiem i starą firaną robi wywózkę z pewnej firmy, turbol odmalowany i zadbany :wink:
Moooożna jeszcze spotkać te auta na drodze, ale już baaaardzo rzadko :(

Turboś też miał taki stolik...
Z naszym pożegnaliśmy się chyba w 2009 roku, jeździłem nim 2 lata :)
Dostał turban i poszedł na ciepłe piaski :(

Co do koloru, to nie był to standartowy kolor....(fabrycznie mój był biały, a biały special z zółtymi naklejkami i zasłonami międzyosiowymi wyglądał przeokrutnie)
Auta z tymi paskami miały ten niebieski kolor, który paradoksalnie pasował do niebieskiego hammereita :mrgreen:

Obrazek

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 26 sty 2015, 11:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1587
Lokalizacja: Brzesko

Cytuj:
W PL też jest taki rodzynek, starszy gościu ma zółtego z zielonymi paskami pod Wrocławiem i starą firaną robi wywózkę z pewnej firmy, turbol odmalowany i zadbany :wink:
Obrazek

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Post Wysłano: 26 sty 2015, 15:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

V8 Iveco zjada te wszystkie Kinkofderołdy na śniadanie :mrgreen: Podobnie zresztą jak V8 i V10 Mercedesa.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 26 sty 2015, 17:38
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3576
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Igor

Jesteś nie zastąpiony :)
Ta turbola chodzi, a właściciel odejdzie na emeryturę razem z autem :wink:

Będę swoim, po browara u Ciebie na guberni, a będzie czyste, to się odezwę :mrgreen:

Wojtek, ja tam nie chce pisać któro lepsze, bo mentalność forum jest jaka jest, jazdy w temacie nie chce, choć i tak mamy spory spam, ale myślę, że na konkrętny temat :]

Mam jeszcze 2 papierowe fotki swojego turbosia, zeskanuje i wrzucę :)
Będzie to dowód, że special to był, grzebałem w papierach, pomyliłem, Iveco było 93r, ostatni rzut przed serią EURO, a pierwsza naczepa którą ciągał było z 90-tego roku, mała poprawka :)

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 28 sty 2015, 9:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 11:59
Posty: 395
GG: 2244591
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Kluczbork OKL

Odbiegając już do tematu V8 Iveco jak dla mnie klasyką gatunku jest ten mlekowóz :D

https://www.youtube.com/watch?v=aqJKqiOsi1w

_________________
http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.


Post Wysłano: 28 sty 2015, 9:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2009, 17:59
Posty: 147
Samochód: R500
Lokalizacja: DSR

Cytuj:
Cytuj:
W PL też jest taki rodzynek, starszy gościu ma zółtego z zielonymi paskami pod Wrocławiem i starą firaną robi wywózkę z pewnej firmy, turbol odmalowany i zadbany :wink:
Obrazek
Wywozi tekturę z firmy Schumacher w Krępicach. Pracowałem tam jakiś czas i przycinałem sobie nie raz pogawędki z panem Tadeuszem, super facet do rany przyłóż. Auto przepiękne, cały czas eksploatowane i w świetnym stanie technicznym. Przymierzał się do kupna nowego iveca, ale po jazdach próbnych dał sobie spokój ;)


Post Wysłano: 28 sty 2015, 22:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Tak sobie czytam i ogladam te filmy o Turbolach to doszedlem do wniosku ze maja w sobie ponadczasowa linie, mi sie dzis bardziej podoba niz jak jezdzilem nim lata temu...
Ale Turbol z V8 to juz wogole, kurcze jak sobie pomysle ze 6 lat jezdzilem taka osemka tyle ze w Eurostarze i nie przerobilem wydechu...
Ociu bierz i rob swapa do swojego :evil: bedziesz miec Stralisa V8...
Szkoda ze palil 4 litry wiecej ten silnik od cursora, tak u mnie to wyglada i byc moze to byl gwozdz do trumny a ekologia przy okazji...i tak sie Iveco troche pograzylo wycofujac V8 bo dzis ma topowy motor 560 i co to jest przy konkurencji...kiedys Iveco bylo innym graczem.


Post Wysłano: 28 sty 2015, 22:54
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3576
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

davo76

Liczyłem na Twój post :wink:

Paaaanie jakbym poodpinał całą elektronikę od silnika i wsadził V, to by mnie BC nie wpusił do kabiny, auto zamknięte do odwołania :lol:

Lechmot
Paradoksalnie nie odbiegasz, to jest 480 V8 :mrgreen:
Gość dla mnie mistrz, pół nocy oglądałem jego filmiki, ale musi mieć skubaniec ostatnią komorę zalaną wodą po części, przypatrzcie się jak się auto zachowuje....
Pupą zamiata przeokrutnie :wink:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Post Wysłano: 29 sty 2015, 17:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sty 2010, 11:59
Posty: 395
GG: 2244591
Samochód: MB Atego
Lokalizacja: Kluczbork OKL

Ociu źle się określiłem chodziło mi o odbieganie od Twojego tematu :p

_________________
http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Mihu i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: