wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Transporty ponadnormatywne (gabaryty)
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600
Strona 125 z 139

Autor:  BAG [ 03 lip 2014, 23:51 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Czekałem na załadunek elementu wieży wiatrowej,a tu po raz pierwszy pilot do mnie przyleciał.
https://www.youtube.com/watch?v=gNbqlAH ... -wfUSr6TyQ

Wiedzialem ze jak tylko tam pojedziecie to zaraz bedzie masakra, komu spadl na palec Twoj klucz 95 mm.... :lol: a byla to taka spokojna okolica i taka fajna fabryka....

Autor:  T-o-m-i. [ 04 lip 2014, 8:38 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Panowie, trochę z innej beczki aczkolwiek nadal w temacie. Czy ktokolwiek z Was analizował "Tabela kategorii zezwoleń i opłat oraz organa wydające"?
Podaję lik do strony:
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 0oplat.pdf

Szczególnie moją uwagę zwraca kategoria VI, ponieważ zgodnie z zapisem w tabeli zezwala na poruszanie się pojazdu tylko i wyłącznie po drogach krajowych. Natomiast co z pozostałymi drogami? Jak poprawnie wykonać przejazd po drogach niższej kategorii i/lub krajowych? Czy należałoby jednocześnie wraz z kategorią VI uzyskać pozwolenie kategorii I, II lub III? Wydaje się to dość absurdalne.
Przewożąc ładunek z punktu A do B często pojazd porusza się po wszystkich kategoriach dróg.

Zadałem pytanie w GDDKiA, niestety nie padła konkretna odpowiedź.
Jak Waszym zdaniem należy interpretować zapis zawarty w tabeli?
Kategorie od I do VI są to zezwolenia stałe i jak nazwa wskazuje na pewien okres czasu. Kategoria VI zezwolenia automatycznie obejmuje kategorie od I do V pod warunkiem, że aktualnie przewożony ładunek mieści się w tych kategoriach. W takim przypadku nie potrzebujesz dodatkowego zezwolenia. Natomiast jeżeli wymiary ładunku są większe niż w kategorii V i mieszczą się w VI to musisz się ubiegać o pozwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego na odcinki, których nie masz w tym zezwoleniu, co automatycznie powoduje podciągnięcie pod kategorię VII, czyli z wyznaczoną trasą.
Do VI kat. tez w GDDKiA dostajesz oddzielnie rozpiskę dróg po których możesz sie poruszać na tym kwicie, oczywiście nie jest to tak jak w VII kat.

Autor:  AdamZST [ 04 lip 2014, 23:01 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

To prawda, upewniłem się w oddziale GDDKiA, do pozwolenia zostanie wydany wykaz dróg.

Autor:  McGary [ 05 lip 2014, 10:15 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Pod tym linkiem są wyszczególnione drogi krajowe dla kategorii VI
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... ie%204.PDF
Niestety nie jestem w stanie powiedzieć, czy jest to aktualna rozpiska na dzień dzisiejszy (data jest ze stycznia 2013).

Wcześniej zapomniałem powiedzieć, że żadna droga krajowa nie obejmuje przejazdu przez większe miasta jak np. Bydgoszcz, czy też Poznań itd. W celu przejazdu przez te miasta pomimo posiadania zezwolenia kategorii VI należy się zwracać z wnioskiem o zezwolenie na przejazd przez to miasto (o ile dobrze pamiętam do zarządcy dróg w danym mieście)

Autor:  Oversize_Szczecin [ 05 lip 2014, 17:52 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Gdy "Nachläufer" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak... http://www.break.com/video/semi-truck-d ... ad-2654456

Autor:  McGary [ 05 lip 2014, 20:13 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Gdy "dolly" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak...
Kod:
http://www.break.com/video/semi-truck-destroyed-from-heavy-load-2654456
Tutaj akurat winne jest złe zamocowanie ładunku na dolly. W Ameryce nadal są daleko w tyle jeśli chodzi o naczepy specjalistyczne. Ta/ten dolly nie posiada podstawy na obrotowym siodle ani skrętnych osi. Jedynym punktem skrętnym tutaj jest podstawa na siodle ciągnika. Ładunek na dolly w tym przypadku jest położony bezpośrednio na wózku i na zakrętach ciągnie dolly w danym kierunku (jak rama w każdej innej naczepie). Na zakręcie pod wpływem tarcia kół ładunek się przesunął i mamy tego efekt.

Autor:  zzx [ 05 lip 2014, 20:27 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Gdy "dolly" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak...
Kod:
http://www.break.com/video/semi-truck-destroyed-from-heavy-load-2654456
Tutaj akurat winne jest złe zamocowanie ładunku na dolly. W Ameryce nadal są daleko w tyle jeśli chodzi o naczepy specjalistyczne. Ta/ten dolly nie posiada podstawy na obrotowym siodle ani skrętnych osi. Jedynym punktem skrętnym tutaj jest podstawa na siodle ciągnika. Ładunek na dolly w tym przypadku jest położony bezpośrednio na wózku i na zakrętach ciągnie dolly w danym kierunku (jak rama w każdej innej naczepie). Na zakręcie pod wpływem tarcia kół ładunek się przesunął i mamy tego efekt.
na filmie widać wyraźnie że wózek zaczepił o bariery na drodze być może dlatego że nie jechał w linii za ciągnikiem.

Autor:  McGary [ 05 lip 2014, 21:18 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

To jest skutek tego, że wózek nie jechał w linii ciągłej za ciężarówką. Przyczyną było przesunięcie się ładunku, co spowodowało że wózek ściągnęło w prawo.

Autor:  DRIVER1965 [ 06 lip 2014, 0:06 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Tak mi się wydaje,że jest tam obrotnica i widać nawet siłowniki.Diabeł wie,dlaczego się nie kręci,może haczyło z przodu o ładunek ?

Autor:  BAG [ 06 lip 2014, 15:41 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
Gdy "dolly" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak...
Kod:
http://www.break.com/video/semi-truck-destroyed-from-heavy-load-2654456
Tutaj akurat winne jest złe zamocowanie ładunku na dolly. W Ameryce nadal są daleko w tyle jeśli chodzi o naczepy specjalistyczne. Ta/ten dolly nie posiada podstawy na obrotowym siodle ani skrętnych osi. Jedynym punktem skrętnym tutaj jest podstawa na siodle ciągnika. Ładunek na dolly w tym przypadku jest położony bezpośrednio na wózku i na zakrętach ciągnie dolly w danym kierunku (jak rama w każdej innej naczepie). Na zakręcie pod wpływem tarcia kół ładunek się przesunął i mamy tego efekt.
Zabezieczenie ladunku bylo ok przy takich ladunkach rzadko jest inne, mozna tylko opasac belke. Bardzo rzadko na konstrukcjach stalowych sa specjalne uszy do transportu a przy drewnie mozna o tym zapomniec. Jedynie czego tu zabraklo to klonice ktore powinny ciasno przylegac do ladunku (sa dociskane srubami)
Cytuj:
Gdy "dolly" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak... http://www.break.com/video/semi-truck-d ... ad-2654456


Witajcie specjalisci...... ja tu nie widze zadnego dolly :?: :roll: to jest typowy "Nachläufer". Ladunek podparty jest w dwoch punktach, tu na siodle (choc najczesciej na wozku dolly) i tylnym wozku z obrotnica. Obrotnica z tylu wymusza skret osi poprzez uklad chydrauliczny, najczesciej przelozenie skretu jest regulowane w zaleznsci od dlugosci ladunku i "zyczenia" kierowcy, nie wszyscy lubia jak tyl duzo zachodzi, (ja akurat to lubie bo nie trzeba duzo sie wyciagac na zakretach a ladunek wchodzi w ciasniejsze luki bez sterowania niestety skutkuje to jednak tym ze trzeba dluzej czekac az wozek tylny wroci a swoj tor jazdy) tu niestety tak sie stalo.
I jeszcze jedno kierowce zgubila tez predkosc takie manewry wykonuje sie na minimalnej predkosci od poczatko do konca (az wyjdzie na prosta) zmienny srodek ciezosci juz nie jeden zestaw wywalil do rowu a widok balansujacego ladunku podpartego tylko na dwoch punktach (w tym jeden jest wachliwie) powoduje niezle mrowienie na grzbiecie nawet "starego" kierowcy. Wiem co pisze bo przezywam to codziennie. :lol: :lol:
Cytuj:
Tak mi się wydaje,że jest tam obrotnica i widać nawet siłowniki.Diabeł wie,dlaczego się nie kręci,może haczyło z przodu o ładunek ?
Andrzeju w domku? :?:

Autor:  jurexdaf [ 15 lip 2014, 0:37 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Kilka gabarytów z Kościana, a w tym pierwszy w Polsce man 6x2 który ciąga ładunki ponadnormatywne. :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
;)

Autor:  MAN [ 15 lip 2014, 0:54 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

I co w tym dziwnego że na gabarytach jeździ man 6x2 :?:
Nie pierwszy i nie ostatni

Autor:  jurexdaf [ 15 lip 2014, 1:36 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
I co w tym dziwnego że na gabarytach jeździ man 6x2 :?:
Nie pierwszy i nie ostatni
Zapomniałem dopisać, chodziło mi o pierwszy w Polsce Man Euro6 6x2.

Autor:  witek [ 15 lip 2014, 22:57 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Chłopcy się zabawili...


http://www.tvn24.pl/pijani-kierowcy-wag ... 104,s.html

Autor:  Melon55 [ 16 lip 2014, 0:58 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Jak to Ojciec powiedział - taki duży ajzol :mrgreen:
http://zapodaj.net/b629756604847.jpg.html

Autor:  levy_inf [ 18 lip 2014, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Cytuj:
I co w tym dziwnego że na gabarytach jeździ man 6x2 :?:
Nie pierwszy i nie ostatni
Zapomniałem dopisać, chodziło mi o pierwszy w Polsce Man Euro6 6x2.
No i cóż z tego że pierwszy Euro 6 w Polsce? Homologacje ma na 44t, zestaw na pusto waży z 25t więc ma ładowności z 19t. Po kiego grzyba taki ciągnik do naczepy o DMC = 65t? Chyba tylko dla prestiżu.

Autor:  BAG [ 25 lip 2014, 17:33 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
Kilka gabarytów z Kościana, a w tym pierwszy w Polsce man 6x2 który ciąga ładunki ponadnormatywne. :)


Przepraszam gdzie tu "gabaryt" :?: (transport ponadnormatywny :lol:) Ja tu nie widze nic co moglo by wyjechac na droge publiczna. :(
Dobrze ze stara firma odradza sie i buduje od nowa swoja flote. MAN niestety pod chlodnie lub lekki kontener... :roll: jak napisal Rafal.... :D

Autor:  DyrdekHz [ 01 sie 2014, 21:53 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Transport wagonów metra, prawdopodobnie do Amsterdamu.
A2 (D)
Obrazek

Autor:  Boro [ 10 sie 2014, 8:28 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

http://kontakt24.tvn24.pl/temat,czolg-z ... goryId=496

Autor:  Oversize_Szczecin [ 16 sie 2014, 0:54 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Gdy gabaryt "spóźni się na prom"... https://www.youtube.com/watch?v=guLTFXPVIv0 :wink:

Część II - https://www.youtube.com/watch?v=5n2ayO38suU

Strona 125 z 139 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/