wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Transporty ponadnormatywne (gabaryty) http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600 |
Strona 125 z 139 |
Autor: | BAG [ 03 lip 2014, 23:51 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Czekałem na załadunek elementu wieży wiatrowej,a tu po raz pierwszy pilot do mnie przyleciał. https://www.youtube.com/watch?v=gNbqlAH ... -wfUSr6TyQ Wiedzialem ze jak tylko tam pojedziecie to zaraz bedzie masakra, komu spadl na palec Twoj klucz 95 mm.... a byla to taka spokojna okolica i taka fajna fabryka.... |
Autor: | T-o-m-i. [ 04 lip 2014, 8:38 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Cytuj: Panowie, trochę z innej beczki aczkolwiek nadal w temacie. Czy ktokolwiek z Was analizował "Tabela kategorii zezwoleń i opłat oraz organa wydające"?
Kategorie od I do VI są to zezwolenia stałe i jak nazwa wskazuje na pewien okres czasu. Kategoria VI zezwolenia automatycznie obejmuje kategorie od I do V pod warunkiem, że aktualnie przewożony ładunek mieści się w tych kategoriach. W takim przypadku nie potrzebujesz dodatkowego zezwolenia. Natomiast jeżeli wymiary ładunku są większe niż w kategorii V i mieszczą się w VI to musisz się ubiegać o pozwolenie na przejazd pojazdu nienormatywnego na odcinki, których nie masz w tym zezwoleniu, co automatycznie powoduje podciągnięcie pod kategorię VII, czyli z wyznaczoną trasą.Podaję lik do strony: https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 0oplat.pdf Szczególnie moją uwagę zwraca kategoria VI, ponieważ zgodnie z zapisem w tabeli zezwala na poruszanie się pojazdu tylko i wyłącznie po drogach krajowych. Natomiast co z pozostałymi drogami? Jak poprawnie wykonać przejazd po drogach niższej kategorii i/lub krajowych? Czy należałoby jednocześnie wraz z kategorią VI uzyskać pozwolenie kategorii I, II lub III? Wydaje się to dość absurdalne. Przewożąc ładunek z punktu A do B często pojazd porusza się po wszystkich kategoriach dróg. Zadałem pytanie w GDDKiA, niestety nie padła konkretna odpowiedź. Jak Waszym zdaniem należy interpretować zapis zawarty w tabeli? |
Autor: | AdamZST [ 04 lip 2014, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
To prawda, upewniłem się w oddziale GDDKiA, do pozwolenia zostanie wydany wykaz dróg. |
Autor: | McGary [ 05 lip 2014, 10:15 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Pod tym linkiem są wyszczególnione drogi krajowe dla kategorii VI https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... ie%204.PDF Niestety nie jestem w stanie powiedzieć, czy jest to aktualna rozpiska na dzień dzisiejszy (data jest ze stycznia 2013). Wcześniej zapomniałem powiedzieć, że żadna droga krajowa nie obejmuje przejazdu przez większe miasta jak np. Bydgoszcz, czy też Poznań itd. W celu przejazdu przez te miasta pomimo posiadania zezwolenia kategorii VI należy się zwracać z wnioskiem o zezwolenie na przejazd przez to miasto (o ile dobrze pamiętam do zarządcy dróg w danym mieście) |
Autor: | Oversize_Szczecin [ 05 lip 2014, 17:52 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Gdy "Nachläufer" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak... http://www.break.com/video/semi-truck-d ... ad-2654456 |
Autor: | McGary [ 05 lip 2014, 20:13 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Gdy "dolly" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak...
Tutaj akurat winne jest złe zamocowanie ładunku na dolly. W Ameryce nadal są daleko w tyle jeśli chodzi o naczepy specjalistyczne. Ta/ten dolly nie posiada podstawy na obrotowym siodle ani skrętnych osi. Jedynym punktem skrętnym tutaj jest podstawa na siodle ciągnika. Ładunek na dolly w tym przypadku jest położony bezpośrednio na wózku i na zakrętach ciągnie dolly w danym kierunku (jak rama w każdej innej naczepie). Na zakręcie pod wpływem tarcia kół ładunek się przesunął i mamy tego efekt.
Kod: http://www.break.com/video/semi-truck-destroyed-from-heavy-load-2654456 |
Autor: | zzx [ 05 lip 2014, 20:27 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Cytuj: Gdy "dolly" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak...
Tutaj akurat winne jest złe zamocowanie ładunku na dolly. W Ameryce nadal są daleko w tyle jeśli chodzi o naczepy specjalistyczne. Ta/ten dolly nie posiada podstawy na obrotowym siodle ani skrętnych osi. Jedynym punktem skrętnym tutaj jest podstawa na siodle ciągnika. Ładunek na dolly w tym przypadku jest położony bezpośrednio na wózku i na zakrętach ciągnie dolly w danym kierunku (jak rama w każdej innej naczepie). Na zakręcie pod wpływem tarcia kół ładunek się przesunął i mamy tego efekt.Kod: http://www.break.com/video/semi-truck-destroyed-from-heavy-load-2654456 |
Autor: | McGary [ 05 lip 2014, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
To jest skutek tego, że wózek nie jechał w linii ciągłej za ciężarówką. Przyczyną było przesunięcie się ładunku, co spowodowało że wózek ściągnęło w prawo. |
Autor: | DRIVER1965 [ 06 lip 2014, 0:06 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Tak mi się wydaje,że jest tam obrotnica i widać nawet siłowniki.Diabeł wie,dlaczego się nie kręci,może haczyło z przodu o ładunek ? |
Autor: | BAG [ 06 lip 2014, 15:41 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Cytuj: Gdy "dolly" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak...
Tutaj akurat winne jest złe zamocowanie ładunku na dolly. W Ameryce nadal są daleko w tyle jeśli chodzi o naczepy specjalistyczne. Ta/ten dolly nie posiada podstawy na obrotowym siodle ani skrętnych osi. Jedynym punktem skrętnym tutaj jest podstawa na siodle ciągnika. Ładunek na dolly w tym przypadku jest położony bezpośrednio na wózku i na zakrętach ciągnie dolly w danym kierunku (jak rama w każdej innej naczepie). Na zakręcie pod wpływem tarcia kół ładunek się przesunął i mamy tego efekt.Kod: http://www.break.com/video/semi-truck-destroyed-from-heavy-load-2654456 Cytuj: Gdy "dolly" źle zsynchronizuje się z pozostałą częścią zestawu zazwyczaj kończy się to tak... http://www.break.com/video/semi-truck-d ... ad-2654456 Witajcie specjalisci...... ja tu nie widze zadnego dolly to jest typowy "Nachläufer". Ladunek podparty jest w dwoch punktach, tu na siodle (choc najczesciej na wozku dolly) i tylnym wozku z obrotnica. Obrotnica z tylu wymusza skret osi poprzez uklad chydrauliczny, najczesciej przelozenie skretu jest regulowane w zaleznsci od dlugosci ladunku i "zyczenia" kierowcy, nie wszyscy lubia jak tyl duzo zachodzi, (ja akurat to lubie bo nie trzeba duzo sie wyciagac na zakretach a ladunek wchodzi w ciasniejsze luki bez sterowania niestety skutkuje to jednak tym ze trzeba dluzej czekac az wozek tylny wroci a swoj tor jazdy) tu niestety tak sie stalo. I jeszcze jedno kierowce zgubila tez predkosc takie manewry wykonuje sie na minimalnej predkosci od poczatko do konca (az wyjdzie na prosta) zmienny srodek ciezosci juz nie jeden zestaw wywalil do rowu a widok balansujacego ladunku podpartego tylko na dwoch punktach (w tym jeden jest wachliwie) powoduje niezle mrowienie na grzbiecie nawet "starego" kierowcy. Wiem co pisze bo przezywam to codziennie. Cytuj: Tak mi się wydaje,że jest tam obrotnica i widać nawet siłowniki.Diabeł wie,dlaczego się nie kręci,może haczyło z przodu o ładunek ? Andrzeju w domku?
|
Autor: | jurexdaf [ 15 lip 2014, 0:37 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Kilka gabarytów z Kościana, a w tym pierwszy w Polsce man 6x2 który ciąga ładunki ponadnormatywne. |
Autor: | MAN [ 15 lip 2014, 0:54 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
I co w tym dziwnego że na gabarytach jeździ man 6x2 Nie pierwszy i nie ostatni |
Autor: | jurexdaf [ 15 lip 2014, 1:36 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: I co w tym dziwnego że na gabarytach jeździ man 6x2
Zapomniałem dopisać, chodziło mi o pierwszy w Polsce Man Euro6 6x2.
Nie pierwszy i nie ostatni |
Autor: | witek [ 15 lip 2014, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Chłopcy się zabawili... http://www.tvn24.pl/pijani-kierowcy-wag ... 104,s.html |
Autor: | Melon55 [ 16 lip 2014, 0:58 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Jak to Ojciec powiedział - taki duży ajzol http://zapodaj.net/b629756604847.jpg.html |
Autor: | levy_inf [ 18 lip 2014, 22:42 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Cytuj: I co w tym dziwnego że na gabarytach jeździ man 6x2
Zapomniałem dopisać, chodziło mi o pierwszy w Polsce Man Euro6 6x2.Nie pierwszy i nie ostatni |
Autor: | BAG [ 25 lip 2014, 17:33 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Cytuj: Kilka gabarytów z Kościana, a w tym pierwszy w Polsce man 6x2 który ciąga ładunki ponadnormatywne.
Przepraszam gdzie tu "gabaryt" (transport ponadnormatywny ) Ja tu nie widze nic co moglo by wyjechac na droge publiczna. Dobrze ze stara firma odradza sie i buduje od nowa swoja flote. MAN niestety pod chlodnie lub lekki kontener... jak napisal Rafal.... |
Autor: | DyrdekHz [ 01 sie 2014, 21:53 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Transport wagonów metra, prawdopodobnie do Amsterdamu. A2 (D) |
Autor: | Boro [ 10 sie 2014, 8:28 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
http://kontakt24.tvn24.pl/temat,czolg-z ... goryId=496 |
Autor: | Oversize_Szczecin [ 16 sie 2014, 0:54 ] |
Tytuł: | Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty) |
Gdy gabaryt "spóźni się na prom"... https://www.youtube.com/watch?v=guLTFXPVIv0 Część II - https://www.youtube.com/watch?v=5n2ayO38suU |
Strona 125 z 139 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |