Cytuj:
W zasadzie po to zapytałem, żeby się dowiedzieć i poczytać, a nie być samemu odpytywanym. Ale ok, powiedz w takim razie co jest nie tak w moim rozumowaniu.
Faktycznie, automat może mniej absorbować uwagę kierowcy
Tak tu masz racje, nie jestem przeciwnikiem automatów ale nie są tak dobre jak się to wszystkim wydaje. Może kiedyś I-shift + I-Cruise będzie pamiętał ze na Porta Westfalica (A2) jest 6% wzniesienia i nie będzie uporczywie trzymał się zielonego pola co kończy się fatalnie, puki co na prawdę przy 100t na plecach lepszy jest manual.
Cytuj:
Natomiast i-shift myślę że pomógłby oszczędzić sprzęgło, które ma dość trudną pracę w takich samochodach.
Tak jeśli byłby bieg pełzający, I-shift tego nie ma, potrafi startować z 3-5 biegu co przy manewrach jest nieporozumieniem (trzeba go ręcznie ściągać do 1. które i tak do manewrów jest za szybkie) sprzęgło dąży do jak najszybszego przekazania mocy i albo ciągnie albo nie, nie na tzw. półsprzęgła nawet przez chwile. i tu najlepszy jest Opticruse z normalnym pedałem sprzęgła (już nieprodukowany)
Cytuj:
Z to co wiem w najcięższych autach o tym przeznaczeniu, stosuje się sprzęgła hydrokinetyczne, zamiast zwykłych ciernych.
Tak, ale Volvo tego już nie oferuje. Kinetyka zawsze występuje w parze ze sprzęgłem ciernym (z wyjątkiem Alisona) Kinetyka ma duży minus, generuje dużo strat energii (zwiększa zużycie paliwa i wymaga wydajnego chłodzenia) najlepsze dostępne rozwiązanie to "VIAB" Voith-a stosowany w Mercedesie
Cytuj:
Co więcej, w przypadku najnowszego i-shifta z dwoma sprzęgłami, samochód powinien efektywniej się rozpędzać.
I-Shift Dual Clutch jest tylko do 2800Nm. wiec pod gabaryt trochę mało ale pewnie by się sprawdził po "górach" bo będzie szybko redukował biegi (co niestety przy zwykłym trwa zbyt długo i nim zmieni bieg to już prędkość spadnie i trzeba by zredukować o dwa, nim to zrobi to już stoisz) Można zrobić to manualnie ale przecież to jest automat
Więc ja wole wcisnąć sprzęgło włączyć taki bieg który I-shift włączy za 1 min. To takich kilka uwag co do automata w ciężkim transporcie. Można by tu jeszcze napisać jak fajnie wyjeżdża się automatem jak się gdzieś zagrzebiesz
Dziwie się ze duże silniki maja automaty i pojedyncze tarcze sprzęgłowe, fajnie byłoby 750ps w manualu na dwóch tarczach.....
tego Volvo Ci nie zrobi