wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=27022
Strona 15 z 38

Autor:  MAN [ 18 sie 2012, 21:06 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Co myślisz o żółtym grillu?
Grill wole zostawić w oryginalnie, w Hamburgu jeździ bliźniak z żółtym grillem
E tam, nie ma się co sugerować tym, że jeździ taki sam ;]. To może dla odróżnienia jeszcze jakiś inny element na żółto? Sam nie wiem, lusterka? :P
Tym się nie przejmuję ale wole grill w oryginale a nie w kolorze :wink:

Autor:  Igor [ 18 sie 2012, 21:15 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Zabudowy stopnicy na żółto i będzie ładnie.

Autor:  sebotrucker [ 20 sie 2012, 0:14 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

A ja bym pier***ną zderzak na niebiesko i było by po problemie :wink: całe auto pod kolor :mrgreen:

Autor:  MechanikSochaczew [ 20 sie 2012, 0:29 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
A ja bym pier***ną zderzak na niebiesko i było by po problemie :wink: całe auto pod kolor :mrgreen:
żeby tak myślały niektóre baby :mrgreen:

Autor:  marcino101993 [ 31 sie 2012, 18:00 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Czy to nie Twój MAN pędził dzisiaj na A4 z Wrocławia na Katowice około 10 ??

Autor:  MAN [ 31 sie 2012, 19:05 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
Czy to nie Twój MAN pędził dzisiaj na A4 z Wrocławia na Katowice około 10 ??
Nie, dzisiaj wracał z Białorusi, z okazji tego że kierowca był na urlopie jeździłem w sierpniu szarym mankiem :wink:

Autor:  MarkoS [ 31 sie 2012, 23:11 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
Cytuj:
Czy to nie Twój MAN pędził dzisiaj na A4 z Wrocławia na Katowice około 10 ??
Nie, dzisiaj wracał z Białorusi, z okazji tego że kierowca był na urlopie jeździłem w sierpniu szarym mankiem :wink:
Czyli to Ty jechałeś na hutniczej dziś po godz 17 szarym MANem? Jechał sam ciągnik za mną (ja jechałem na radunie zdać chłodnie)

Autor:  MAN [ 01 wrz 2012, 6:23 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Czy to nie Twój MAN pędził dzisiaj na A4 z Wrocławia na Katowice około 10 ??
Nie, dzisiaj wracał z Białorusi, z okazji tego że kierowca był na urlopie jeździłem w sierpniu szarym mankiem :wink:
Czyli to Ty jechałeś na hutniczej dziś po godz 17 szarym MANem? Jechał sam ciągnik za mną (ja jechałem na radunie zdać chłodnie)
Tak :D

Autor:  sebotrucker [ 01 wrz 2012, 11:27 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Powiedz no mi jak się sprawuję ten automat bo mam propozycje kupienia EmAEna z silnikiem 440 w automacie a jak wiadomo auto z skrzynią automatyczną jest sporo tańsze :wink:

Autor:  marcino101993 [ 01 wrz 2012, 13:48 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
Cytuj:
Czy to nie Twój MAN pędził dzisiaj na A4 z Wrocławia na Katowice około 10 ??
Nie, dzisiaj wracał z Białorusi, z okazji tego że kierowca był na urlopie jeździłem w sierpniu szarym mankiem :wink:
A to Sorrki :D jakiś bliźniak pędził :D

Autor:  MAN [ 01 wrz 2012, 14:14 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
Powiedz no mi jak się sprawuję ten automat bo mam propozycje kupienia EmAEna z silnikiem 440 w automacie a jak wiadomo auto z skrzynią automatyczną jest sporo tańsze :wink:
Czy ja wiem że automat jest tańszy, pracuje dla firmy która od x lat kupuje same volva i iveco i parę manów w automacie, W iveco jest ten sam automat co w manie. Do dnia dzisiejszego czyli ponad 830 tyś km nic się nie dzieje z skrzynią biegów. Podejrzewam że prędzej skończy się łożysko oporowe nisz tarcza, ponieważ gdy się stoi na światłach czy w korku skrzynia ma załączony bieg i cały czas jest rozłączone sprzęgło przez co łożysko oporowe dostaje w dupę.Nie wiem jak ta skrzynia radzi sobie w 430 czy 440 bo ma inne oprogramowanie niż w 480.
Gdy trzeba to sprawnie omija biegi przy rozpędzaniu, jak delikatnie dusisz na pedał gazu to zmienia biegi po kolei i przy niższych obrotach rzędu 1300-1400 przy omijaniu biegów potrafi wykręcić silnik do 1900 obrotów.
Do dnia dzisiejszego dla mnie jest nie zrozumiałe ruszanie z miejsca AS TRONICem, przy normalnym ruszaniu spod świateł silnik wkręca się na 800-900 obrotów i dopiero automat puszcza sprzęgło. Przy manewrowaniu i delikatnym naciskaniu na pedał gazu sprzęgło załącza delikatnie przy 700 obrotów, można powiedzieć że czasami jak na pół sprzęgle. Poza tym masz biegi manewrowe po dwa do przodu i tyłu i skrzynia wtedy pracuje na półsprzęgle.
Przy manewrowaniu na normalnych biegach jak jest ciężko to puszczenie nogi z gazu równa się natychmiastowym rozłączeniem sprzęgła co powoduje szarpanie samochodem. Zimą można rozbujać automat operując pedałem gazu, chyba że ma się pecha i automat nie rozłącza sprzęgła gdy puści się nogę z pedału gazu, po kilkukrotnych próbach wyświetla przegrzanie sprzęgła i zostaje tylko jeden bieg do przodu :mrgreen: .
Tak do jazdy na co dzień jest to przyjemna skrzynia biegów, sterowanie skrzynią dźwignią pod kierownicą.
Jak się zdecydujesz na skrzynie manualna to też nie pożałujesz dzięki confort shiftowi gdzie sprzęgło praktycznie używa się do samego ruszania z miejsca
Tak samo tyczy się obrotów silnika przy 90 km/h w obu tga są w granicach 1300 a w 430/440 widziałem że jest ponad 1400 ale nie wiem czy to jest reguła dla tych silników

Autor:  Rossi [ 01 wrz 2012, 14:26 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
W iveco jest ten sam automat co w manie.
Iveco mam na co dzień, MANem jeździłem sporadycznie i chyba musi mieć inne oprogramowanie, bo zmieniał biegi bardzo ospale a załadowany pod Westfaliką to już w ogóle nie wiedział co ma robić. Nie wiem może kwestia wyczucia, ale w Stralisie od razu wiedziałem, że to jest to, mimo, że przesiadł bym się na TGA z pocałowaniem ręki.

Autor:  sebotrucker [ 01 wrz 2012, 14:33 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Z tą różnicą że tamten Man to TGX 440 ciekawe czy to ten sam automat co w TGA :wink:

Autor:  MAN [ 01 wrz 2012, 14:37 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Co do samej zmiany biegów, skrzynia zmienia biegi bardzo szybko jedynie miedzy 8 a 9 biegiem potrafi przytrzymać dłużej na obrotach.
Najgorsza jest jazda w terenie pagórkowaty i pod małe górki jak się jeździ w trybie automatycznym i automat potrafi zmienić biegi kilkakrotnie podczas podjazdu z 12 na 11 i z powrotem na 12 gdy tylko poczuje że silnik ma lżej lub lekko się popuści nogę z pedału gazu. Pozostają w takiej sytuacji dwie opcje przełączyć na sterowanie ręczne lub w pozycje POWER :mrgreen:


http://www.youtube.com/watch?v=4kiIdz2e ... ture=g-upl

http://www.youtube.com/watch?v=0exygJ3X ... ture=g-upl

Automat ten sam co w 430 tylko zobacz czy to opcja PROFI jeśli nie to dupa i nie ma możliwości przejścia na sterowanie ręczne

Autor:  BartekDSW [ 02 wrz 2012, 15:45 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Czy to nie Twój MAN pędził dzisiaj na A4 z Wrocławia na Katowice około 10 ??
Nie, dzisiaj wracał z Białorusi, z okazji tego że kierowca był na urlopie jeździłem w sierpniu szarym mankiem :wink:
A to Sorrki :D jakiś bliźniak pędził :D
Pełno ich na tej A4 jeździ, z zaniedbanymi plandekami. :wink:

Autor:  mati2651 [ 02 wrz 2012, 18:20 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Ostatnio chyba w środe albo we wtorek tak wieczorem widziałem szarego Mana w Płotach ;)

Autor:  MAN [ 02 wrz 2012, 18:35 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
Ostatnio chyba w środe albo we wtorek tak wieczorem widziałem szarego Mana w Płotach ;)
W środę około 18-19 tej przejeżdżałem szarym mankiem przez Płoty w kierunku Szczecina

Autor:  GO KOWAL [ 04 wrz 2012, 23:47 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

MAN , bardzo ładnie wyszły Ci te zmiany. Pokrowiec drewno-podobny w stylu dyrektorskiego drewna super wybór. Narożnik i listwa też bomba. Widziałem na żywo i naprawdę całość pięknie się prezentuje. Co do felg to czekam na Twoja decyzję . Faktycznie z pomalowaniem tak jak w F2000 może być kłopot. Więc może zostaw felgi srebrne , a w kolor tylko kołpak. pozdro.

Autor:  Norbi-Trans [ 13 wrz 2012, 23:24 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Widzany Dzis w okolicach pily :D

Autor:  bareja92 [ 07 paź 2012, 20:32 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Widziałem cie w środę (03.10) ok. 22.10 na Kołbaskowie stałeś na Zjazdówce na BP itp:) Krzyczałem na radiu ale cisza.

Strona 15 z 38 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/