wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Mercedes Actros Mp1 i Mp2
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=67
Strona 15 z 17

Autor:  igoR84 [ 11 gru 2010, 17:40 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

Cytuj:
Zużycie AdBlue nie jest stałe, jest zależne, od ilości spalonego paliwa na 100km.
Zgadza się podałem wartość orientacyjną, taką jaką zaobserwowałem podczas tankowania.

Autor:  Coolio [ 11 gru 2010, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros

Cytuj:
Cytuj:
bardzo ciekawe co piszesz bo w MP2 ogrzewanie jest rozprowadzone przez kanały powietrzne, i nigdy nie mialem problemów z nagrzaniem kabiny
wiem że jest rozprowadzane przez kanały powietrzne, przez to jest właśnie duża strata ciepła
Ja mam 2kw, może masz te większe mocniejsze 3,5kw?
Mozesz nie miec dodatkowej izolacji termicznej kabiny, a to bardzo duzo daje. Koszt przy nowym cos kolo 150euro. Ponoc jak nie ma tej dodatkowej izolacji to robia sie zacieki na tapicerce wewnetrznej.

Autor:  MattRach [ 11 gru 2010, 23:39 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

Wlasnie wrocilem do domu po 12h walce z tym je..m zaworem.Wymienilem ale cala kabina rozkrecona.Jutro bede skladal.Ostatnio brakowalo mi plynu ale komp to wyrzucal, wymienili plyn w serwisie i nic nie wyswietla ze za malo.Sam juz nie wiem

Autor:  Dziobaty [ 11 gru 2010, 23:52 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros

Cytuj:
Cytuj:
bardzo ciekawe co piszesz bo w MP2 ogrzewanie jest rozprowadzone przez kanały powietrzne, i nigdy nie mialem problemów z nagrzaniem kabiny
wiem że jest rozprowadzane przez kanały powietrzne, przez to jest właśnie duża strata ciepła
Ja mam 2kw, może masz te większe mocniejsze 3,5kw?

to jak wiesz ze przez kanaly to jak wycinales dziure? przeciez piec jest zamkniety w puszce i naprawde ciezko tam sie dostac, to raz. a dwa moze faktycznie nie ma ocieplenia kabina , w kazdym razie przez trzy lata latalem takim 2546 i nic sie nie dzialo grzalo jak trza i zadnych zaciekuf :P

Autor:  damii08 [ 12 gru 2010, 13:48 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros

Cytuj:
to jak wiesz ze przez kanaly to jak wycinales dziure? przeciez piec jest zamkniety w puszce i naprawde ciezko tam sie dostac, to raz. a dwa moze faktycznie nie ma ocieplenia kabina , w kazdym razie przez trzy lata latalem takim 2546 i nic sie nie dzialo grzalo jak trza i zadnych zaciekuf :P
Wyciął dziurę jeszcze przed tym jak powietrze idzie na kanały. U nas w Actrosie też był taki myk zrobiony i była różnica dość znaczna.

Autor:  igoR84 [ 12 gru 2010, 23:16 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros

Cytuj:
Mozesz nie miec dodatkowej izolacji termicznej kabiny, a to bardzo duzo daje. Koszt przy nowym cos kolo 150euro. Ponoc jak nie ma tej dodatkowej izolacji to robia sie zacieki na tapicerce wewnetrznej
a tego nie wiem, ale wiem że nie ma zacieków.
Cytuj:
to jak wiesz ze przez kanaly to jak wycinales dziure
:roll:
Cytuj:
Wyciął dziurę jeszcze przed tym jak powietrze idzie na kanały
:D

Autor:  Dziobaty [ 13 gru 2010, 3:59 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros

Wyciął dziurę jeszcze przed tym jak powietrze idzie na kanały. U nas w Actrosie też był taki myk zrobiony i była różnica dość znaczna.[/quote]

:roll: to w takim razie mój Robur był z innego świata, bo widzialem piec i nie było możliwosci aby powietrze leciało gdzie indziej niz w kanały nawiewu, na wydmuchu z pieca był założony łacznik i dmuchało tylko w nawiewy, i wyciecie dziury by nic nie dało. :U

Autor:  albertmor [ 13 gru 2010, 6:31 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros

Nie wiem jak było w MPI i w MPII,ale w mojej MPIII ustawione mam na 23 stopnie(tem.zewn.-9) i kto do mnie wpada,to stwierdza,że mam saune. Nawet jak wyżej napisałem przy -26 też było cieplutko jak w domku.

Autor:  igoR84 [ 13 gru 2010, 10:53 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros

Cytuj:
Nie wiem jak było w MPI i w MPII,ale w mojej MPIII ustawione mam na 23 stopnie(tem.zewn.-9) i kto do mnie wpada,to stwierdza,że mam saune. Nawet jak wyżej napisałem przy -26 też było cieplutko jak w domku.
U mnie w firmie są dwa MPIII i jest w nich ciepło, ale oni mają 3,5kw webasto.
Cytuj:
to w takim razie mój Robur był z innego świata, bo widzialem piec i nie było możliwosci aby powietrze leciało gdzie indziej niz w kanały nawiewu, na wydmuchu z pieca był założony łacznik i dmuchało tylko w nawiewy, i wyciecie dziury by nic nie dało.
Trudno wytłumaczyć Tobie, skąd wiesz że by nic nie dało? jeżęli nie wiesz gdzie tą dziurę trzeba wyciąć?
Trzeba podnieść gumową wykładzinę którą jest pokryta podłoga, na wysokości nóg pasażera gdzie podłoga z prostej idzie pod kątem, bezpośrednio pod wtyczką do komputera wychodzi z pod podłogi kawałek plastikowej rury która dalej idzie w deskę rozdzielczą, w tej rurze robi się otwór, widać tam kratkę która kieruje powietrze w lewo na deskę i w prawo na drzwi. Cieplej jest przez to że powietrze wylatuje bezpośrednio przez otwór i nie ma strat ciepła na ogrzewanie przewodów w desce. Normalnie dotykając ten kawałek rury podczas pracy webasta, można stwierdzić ile ciepła jest tracone przez długie przewody wentylacyjne, oczywiście trzeba jeszcze wyciąć taką samą dziurę w poszyciu podłogi.

Autor:  Katsumoto [ 13 gru 2010, 18:00 ]
Tytuł:  Re: Actros MPII - spalanie, awarie, itp.

Mam takie pytanie, odnośnie MP II, Ogrzewanie postojowe... Przy Mercedesie którym jeżdżę jest ono strasznie słabe, ustawione jest ma max i przy temp -1, 0 stopni Celsjusza cudów nie ma a co dopiero będzie przy -10, -15... słyszałem ze to problem każdego MB, prawda to? Sa na to jakieś patenty?

Autor:  damii08 [ 13 gru 2010, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros Mp1 i Mp2

Tutaj fotka podglądowa 'ogrzewania podłogowego' w Actrosie po stronie pasażera. :D

Obrazek

Autor:  igoR84 [ 13 gru 2010, 23:01 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros Mp1 i Mp2

Ja dziurę zrobiłem bardziej w prawo, właśnie coś w stylu takiej kratki bym potrzebował :D na tym zdjęciu wygląda to bardzo estetycznie.

Autor:  Dziobaty [ 14 gru 2010, 9:33 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros Mp1 i Mp2

no właśnie, nie wiedział bym gdzie tą dziurę zrobić bo i po co :?:
wszystko działało b. dobrze, nigdy nie narzekałem na Robura :U
wytłumaczeniem tego może być fakt że tym wozem pracowałem w Szwecji :wink:
a jak wiadomo pojazdy które idą na sprzedaż w tamte rejony są zupełnie inaczej wyposażone i składane, ostatnio znajomy odkupił ze Szwecji Używanego MAriaNa i po wjechaniu do serwisu okazało sie że rozrusznik jest zupełnie inny niż w takim samym modelu z Polski :U

Autor:  Michu15 [ 19 gru 2010, 16:59 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros Mp1 i Mp2

A ja, tzn z kierowcą odkryliśmy taki bajer, że korki od paliwa same się odkluczają gdy jest duży mróz. Bo gdy tankuję Actrosa w weekend to zawsze po zakręceniu korka, zakluczam je. A kierowca w tyg jak chciał zatankować to mówi, że korki są otwarte.
Tu chciałbym pozdrowić wszystkim "szpeców" na forum.
A właśnie, co do tego ogrzewania, zrobię fotę to prześle co my wykminiliśmy.

Autor:  chudy [ 28 gru 2010, 0:45 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros Mp1 i Mp2

Ma ktoś może schemat bezpieczników z Mp1?
Ewentualnie pomysł na naprawę niedziałających wcale wycieraczek i spryskiwaczy?

Autor:  użytkownik usunięty [ 28 gru 2010, 13:56 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros Mp1 i Mp2

Bardzo proszę:
Rzut tablicy bezpieczników: KLIK
Pierwsza strona: KLIK
Druga strona: KLIK
Trzecia strona: KLIK
Czwarta strona: KLIK

Autor:  chudy [ 29 gru 2010, 11:33 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros Mp1 i Mp2

Co prawda udało mi się usunąć problem poprzez kontrolę wszystkich bezpieczników po kolei i wymianę tego spalonego, jednak schematy - już wydrukowane, napewno jeszcze nie raz się przydadzą. Wielkie dzięki za pomoc :D

Autor:  Michu15 [ 08 sty 2011, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros Mp1 i Mp2

To jest ciekawe, od chyba roku w Actrosie 2 wyświetlał mi się komunikat MR na żółto. Mechanik po diagnozie stwierdził, że przewód jest zapchany czy coś w tym stylu. Dzisiaj wsiadam do samochodu a na komputerze czysto :D nic się nie wyświetla, tzn żadnego błędu .

Autor:  użytkownik usunięty [ 08 sty 2011, 22:59 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros Mp1 i Mp2

MR - linia zasilająca (magistrala prądowa) łącząca: akumulatory, rozrusznik, alternator i tablicę elektryczną z bezpiecznikami. W mojej "jedynce" padła linia (auto miało wówczas 9 lat) i linia została wymieniona na serwisie jako część podlegająca gwarancji. Czyżby na ten podzespół była wieczysta gwarancja?
Ponadto mam takie pytanie: Jak numerowane są osie w Actrosie I generacji? Po Nowym Roku, odpalając silnik wystąpił komunikat: Zużycie klocków hamulcowych na osi 3.
Przegląd osi I i napędowej jest dość odległy, zwłaszcza, że na ostatniej obsłudze w piastach przedniej osi wymieniali smar w piastach. Powiedzieliby coś, że klocki nierówno zużyte, albo że ich żywot dobiega końca. Tym bardziej, że półtora miesiąca temu miałem zdejmowane prawe przednie koło i patrzyłem na klocki to było ich jeszcze z 7 mm, jak nie lepiej.

Autor:  Mobil-Zasada [ 07 lut 2011, 22:25 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros Mp1 i Mp2

Sory że dopiero teraz, jestem mało na bieżąco na forum...
Uniwersalne oznaczenie... Czyli oś pierwsza to wiadomo. Druga jak w budowlanych wozach, często masz dwie ośki z przodu. A potem już trzecia i ew czwarta jak w solówkach czy budowlankach.

Czyli w przypadku ciągnika z dwiema osiami mamy do czynienia z "osią 1" i "osią 3".

Strona 15 z 17 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/