wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

MAN TGS i TGX
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6354
Strona 16 z 23

Autor:  Leszek [ 15 sie 2010, 0:25 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Ja na nawiewy i w TGA i w TGX nie narzekałem. Czemu twierdzisz, że jest to porażka?

Autor:  Użytkownik usunięty [ 15 sie 2010, 19:46 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Cytuj:
Nie masz co z prawą ręką zrobić? Jak to kiedyś Cyryl napisał, możesz urządzić sobie jednoosobową orgie... :twisted:

K*rwa wiedziałem, że taka odpowiedź padnie :lol: Niestety nie jestem aż tak niewyżyty, żebym w robocie musiał sobie orgie urządzać :mrgreen:

Autor:  Misiek105 [ 05 wrz 2010, 20:57 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Cytuj:
Te zdjęcia pokazują całą prawdę o MAN-ie. Jak dla mnie to najgorszy kokpit jaki widziałem. Zabrakło pomysłu? W sumie kierowano się wygodą kierowcy, tylko jakoś zapomniano, że kierowca lubi dużą półkę na środkowej konsoli. Ale nie ma tak łatwo, przecież nawiewy są ważniejsze. Ogółem upchnięto wszystko jakby konstruowano to do dostawczaka. Nie siedziałem w tym sprzęcie, ale robi wrażenie 'zimnego', nieprzyciągającego wnętrza. Ogółem MAN wygląda tak, jakby kierowca miałby być tylko dodatkiem a nie osobą wyróżnioną.
Tak z daleka patrząc to kokpit przypomina trochę deskę ze starego mercedesa 'kaczki'. Jedyna zaleta auta jak dla mnie - silnik. Nic po za tym.
I tu się mylisz kolego, bo kokpit jest bardzo dobry "nie wystaje" na tunel tylko jest prosty co nie zabiera miejsca, którego i tak nie jest za dużo, a zresztą co za problem kupić półki na konsole, które kosztują grosze. Nawiewy owszem są ważne. A to, że wszystko jest upchnięte ma swoją zaletę, bo wszystko jest w jednym miejscu pod ręką i nie trzeba szukać klawisza po całym pulpicie. A i jeszcze nie wspomniałeś o lusterkach, które są bardzo dobre. Są duże i sporo w nich widać.
Więc tak jak pisałeś, jeśli nie siedziałeś nigdy w tym sprzęcie to Twoja opinia jest nie na miejscu, bo wbrew pozorom wnętrze w kabinie XLX jest bardzo przytulne i funkcjonalne, bo schowków nie brakuje. I sam silnik tak jak to ująłeś też jest ok.
Cytuj:
co do TGX'a powiem tyle ze każdy MAN miał jedna wadę stylistyczna, musiał być w pełnych owiewkach żeby ładnie wyglądał (z między osiowymi włącznie)
Jeżeli chodzi o plandekę tak, bo jeśli jeździ z platformą bądź cysterną jest to niekonieczne.
Bez międzyosiówek też ładnie wygląda.

Autor:  svavec [ 06 wrz 2010, 9:30 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Dodam jeden uciazliwy , dla niektorych , szkopul .Jak juz ktos wspomnial ... nawiew. Nie wydajnosc tylko zachowanie podczas jazdy przy wiekszym wiaterku . Nawet przy wylaczonym wentylatorze sporo wieje przez srodek ,oraz bardzo halasuje .Wielu klientow zwracalo na to uwage , czasami zaslepialismy czesciowo wlot powietrza na przedniej klapie ,zeby zmniejszyc cisnienie powietrza wpadajacego w komore filtra kabinowego.Niby banal ..... mysle ,ze designerzy popisali sie ladna "maska" ale inzynierowie nie zwrocili uwagi na zbyt otwarty kanal wlotowy .

Autor:  MAN [ 06 wrz 2010, 21:21 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Cytuj:
Dodam jeden uciazliwy , dla niektorych , szkopul .Jak juz ktos wspomnial ... nawiew. Nie wydajnosc tylko zachowanie podczas jazdy przy wiekszym wiaterku . Nawet przy wylaczonym wentylatorze sporo wieje przez srodek ,oraz bardzo halasuje .Wielu klientow zwracalo na to uwage , czasami zaslepialismy czesciowo wlot powietrza na przedniej klapie ,zeby zmniejszyc cisnienie powietrza wpadajacego w komore filtra kabinowego.Niby banal ..... mysle ,ze designerzy popisali sie ladna "maska" ale inzynierowie nie zwrocili uwagi na zbyt otwarty kanal wlotowy .
A ja to uważam za plus w porównaniu np z volvem, przynajmniej podczas jazdy nie trzeba używać dmuchawy aby grzało lub chłodziło w kabinie.
Ten niby problem występuje od mana F90 do TGXa czyli jakieś 20 lat i nic z tym nie zrobili

Autor:  Misiek105 [ 06 wrz 2010, 21:34 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Cytuj:
Dodam jeden uciazliwy , dla niektorych , szkopul .Jak juz ktos wspomnial ... nawiew. Nie wydajnosc tylko zachowanie podczas jazdy przy wiekszym wiaterku . Nawet przy wylaczonym wentylatorze sporo wieje przez srodek ,oraz bardzo halasuje .Wielu klientow zwracalo na to uwage , czasami zaslepialismy czesciowo wlot powietrza na przedniej klapie ,zeby zmniejszyc cisnienie powietrza wpadajacego w komore filtra kabinowego.Niby banal ..... mysle ,ze designerzy popisali sie ladna "maska" ale inzynierowie nie zwrocili uwagi na zbyt otwarty kanal wlotowy .
A co to za problem zamknąć wylot powietrza? Fakt coś tam wieje, ale bez przesady. Albo ja mam coś nie tak ze słuchem, albo Ty kolego :mrgreen: Bo u mnie nic nie hałasuje podczas jazdy i wyłączonej dmuchawie, ale może jak auto będzie miało 5 lat, a nie pół roku to się zobaczy, bo jak na razie nic nie słyszę :wink:
Cytuj:
A ja to uważam za plus w porównaniu np z volvem, przynajmniej podczas jazdy nie trzeba używać dmuchawy aby grzało lub chłodziło w kabinie.
Ten niby problem występuje od mana F90 do TGXa czyli jakieś 20 lat i nic z tym nie zrobili
Też tak uważam, bo kiedy wyłączę dmuchawę to coś tam leci tego zimnego czy ciepłego powietrza, a w volvie jak się wyłączyło to albo robiło się ciepło w kabinie, albo zimno.

Autor:  svavec [ 07 wrz 2010, 9:47 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Opisuje opinie kierowcow , osobiscie nawet nie mam prawa jazdy na takie duze zabawki ;)

Autor:  Pokusia [ 05 paź 2010, 14:03 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Potrzebuję szybkiej informacji do pracy magisterkiej na temat ogrzewacza spalinowego w MANie TGX. Chodzi mi o fotografię tego urządzenia, a w szczególności przewodów odprowadzających spaliny i doprowadzających paliwo.
Jeśli ktoś może zrobić dla mnie zdjęcia, to BARDZO proszę o przesłanie mi na e-maila: basienka666@wp.pl

Autor:  sebotrucker [ 20 lut 2011, 21:13 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

No właśnie w f 90 i f 2000 jest to samo z środkowych nawiewów na wyłączonej dmuchawie i tak leci powietrze i to cały czas zimne i tak ma być a na zimę te nawiewy się zamyka :wink:

Autor:  adrian_r420 [ 26 paź 2011, 8:36 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

koledzy mam pytanko....jak w manie tgs ustawic webasto na czas??

Autor:  azor499 [ 30 lis 2011, 21:42 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Cytuj:
koledzy mam pytanko....jak w manie tgs ustawic webasto na czas??
Klikasz na przycisk P obok włączania webasta i ustawiasz godziny itd itd i wszystko jasne. :)
U nas tak się ustawia, ale raczej u Ciebie też tak musi być. :)

Autor:  DAKS [ 14 sty 2012, 23:39 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Dzisiaj w Niemczech na a6 widziałem manika z zakrytym przodem i nowymi lampami, czyżby face lift ? Wie ktoś coś na ten temat ?

Autor:  KornFanHead [ 15 sty 2012, 19:20 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Obrazek

W sieci znalazłem coś takiego. Niestety nie potrafię znaleźć źródła z którego pochodzi to zdjęcie ale z tego co czytałem ta wersja to ponoć efekt współpracy MAN-a i Scanii.

Autor:  DAKS [ 15 sty 2012, 19:24 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

ale to jest fotomontaż...

Autor:  GO KOWAL [ 16 sty 2012, 0:14 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Mnie też wydaje się że to retusz. Nie istnieje żadne inne zdjęcie przedstawiające TGX w takiej wersji. Dodam iż model F90 i F2000 istniały w wersji z "nosem" ,produkowała je pod nazwą Phoenix firma Bickel.
Jednak model TGX nigdy nie powstał. Choć osobiście Manik w takiej wersji bardzo mi się podoba i aż chciało by się aby taki naprawdę jeździł po naszych drogach.

Autor:  noga93 [ 17 sty 2012, 13:48 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Fotomontaż... Nawet mie się taka wersja nie podoba. No ale może będzie jakaś współpraca między MANem a SCANIA, ale wątpie, obie marki są teraz pod władaniem VW.

Autor:  AlbatrosPoland [ 25 mar 2012, 1:40 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Firma sprawiła nam nowe MAN-y TGX. Moje wrażenia:

Firanki za krótkie (w poziomie) :shock:
Ograniczniki na szynach, po których jeżdżą firanki, wyskakują niczym desant spadochroniarzy...
Klapy schowków ocierają się o ścianki :shock:
Układając swoje "bambetle" poprzecinałem sobie dłonie: boczne i górne schowki mają ostre krawędzie :shock:
łatwo brudzące się plastiki,
bardzo mało miejsca na nogi dla drugiego szofera,

Tak poza tym to dziwię się, że firma MAN wciska klientom takie "golasy". Na kiego grzyba światła "skrętne", przy braku światełka oświetlającego podest za kabiną???

A!!! Jeszcze ciekawostka. W dużym serwisie, przy fabryce MAN-a w PL, zapomniano, że ciągniki siodłowe czasami mają naczepy... Każe się je zostawiać na drodze, chociaż miejsca nie brak...

A tak poza tym to jeździ.

Autor:  wa2 [ 27 mar 2012, 17:45 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Cytuj:
Dzisiaj w Niemczech na a6 widziałem manika z zakrytym przodem i nowymi lampami, czyżby face lift ? Wie ktoś coś na ten temat ?
Pojazdy po FL (euro6) zaczna byc produkowane pod koniec pierwszego polrocza 2012, a premiera bedzie pod koniec roku.

@AlbatrosPoland
Za swiatlo na podest pewnie trzeba dodatkowo zaplacic, a doswietlanie zakretow jest w standardzie.

Autor:  MAN F8 19.361 [ 27 mar 2012, 18:51 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Coś takiego widziałeś :?:

http://www.baumaschinenbilder.de/forum/ ... 42&page=10

Autor:  wa2 [ 28 mar 2012, 21:23 ]
Tytuł:  Re: MAN TGS i TGX

Tak to jest Man po FL zamaskowany do jazdy po drogach publicznych.

Strona 16 z 23 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/