wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Transporty ponadnormatywne (gabaryty)
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3600
Strona 17 z 139

Autor:  Bajzel [ 17 sie 2009, 18:36 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Ciekawe ile to musiało ważyć, skoro użyli naczepy z tyloma osiami ;)

Autor:  Borek [ 17 sie 2009, 21:04 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
A tak przy okazji foto z transportu elementu wiatraka pod Wa-wę:
Obrazek
A ten Fox'ik nie tachaliście tego czasem pod wioskę Mlęcin jakieś 50km od Wawy na drodze pomiędzy Mińskiem Maz. a miejscowością Dobre równoległej do DK50?

Autor:  Melon55 [ 01 wrz 2009, 18:33 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Obrazek

TGX 540KM z oddziału Holandia.
Prawie nówka, 50tyś km przebiegu.
Fotka kolegi Marcina, który pilotował zestaw z Olszyny.

Autor:  daniel997 [ 04 paź 2009, 9:28 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Miałem okazję zobaczyć 3 gabaryty a oto zdjęcia:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  Toreba [ 18 paź 2009, 12:37 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Transport ponadnormatywny w wykonaniu firmy Lew Trans. Jak się nie mylę na naczepie czołg typu Krab ważący 52 tony.

http://www.youtube.com/watch?v=8czm0giMzV0

Autor:  DRIVER1965 [ 18 paź 2009, 18:04 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Sporawy ten czołg.No proszę a panowie policjanci czepiają się szczegółów przy pilotażu.Radiowóz zamykający bez czerwonego koguta.Na dachu z tyłu radiowozu powinien być jeszcze jeden kogut,tak żeby patrząc z boku widać było dwa.No ale cóż,co wolno wojewodzie,to nie nam malutkim.

Autor:  Cichanos [ 18 paź 2009, 20:15 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Krab to nie czołg. Ale samobieżne działo o kalibrze 152mm. Produkuje je HSW. Jak na razie są w WP 2 lub 4 szt. Na samym początku produkcji a w zasadzie projektowania i późniejszych prób w projekt był zanagażowany MON z Wielkiej Brytanii. Niestety, w wyniku komplikacji w Polsce oraz problemem z małą liczbą zamówień Anglicy się wycofali.
W tej chwili trudno powiedzieć czy owe działo zdoła zastąpić radziecki odpowiednik w naszym wojsku 2S1 Goździk z armatą 122mm.

Autor:  krcr [ 19 paź 2009, 13:13 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

http://www.youtube.com/watch?v=olTYwXactgk
Cytuj:
Transport maszyn z Odkrywki "Lubstów" do Odkrywki "Tomisławice". W sklad wchodza: zwalowarka, koparka wielonaczyniowa, koparka lancuchowa (kroczaca), 9 podstacji. Trasa przebiegala na odcinku okolo 16 km
Mnie urzekła ta "TojTojka" w 0:21 :)

Autor:  Damo105 [ 31 paź 2009, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
http://www.youtube.com/watch?v=olTYwXactgk

Transport maszyn z Odkrywki "Lubstów" do Odkrywki "Tomisławice". W sklad wchodza: zwalowarka, koparka wielonaczyniowa, koparka lancuchowa (kroczaca), 9 podstacji. Trasa przebiegala na odcinku okolo 16 km
Bardzo ciekawy widok. Masywny sprzęt. Mam małe pytanka:
1.Ile waży około jedna taka maszyna?
3. Jak długo trwała przeprawa?

Autor:  Long [ 31 paź 2009, 23:03 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
1.Ile waży około jedna taka maszyna?
3. Jak długo trwała przeprawa?
Kilka informacji na temat tej przeprawy:
http://www.kwbkonin.pl/index.php/aktual ... awice.html

Autor:  Fox [ 08 lis 2009, 22:18 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Taki mały suprise ;). Na jednym z ostatnich pilotaży do Kołobrzegu jechało z nami Volvo FH16 700 z rurą od wiatraka.

Wspomniane 700 z Barlinka:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

A tu duńczycy z Give Svaergods w Głogowie :)

Obrazek

Obrazek

Autor:  Damo105 [ 13 lis 2009, 22:58 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Dzięki Long za linka.
Fox jak zawsze bosko. Ale nie ma to jak Twoje filmiki, są najlepsze :D

Autor:  Soon3y [ 13 lis 2009, 23:55 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Fotki mojego autorstwa 8) zrobione na placu firmy FELBERMAYR koło Wiednia.

Autor:  mariusz1251491 [ 17 lis 2009, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

witam wszystkich forumowiczów!!! Bardzo interesuje mnie transport kombajnów zbożowych i nurtuje w tym związku mnie parę pytań jakie naczepy są najlepiej do tego przystosowane, na jakiej zasadzie odbywa się załadunek/rozładunek maszyn i ile jakie orjentacyjnie ma wymiary taki kombajn??? z góry dziękuje za odpowiedz

Autor:  GRZEGORZ [ 17 lis 2009, 22:08 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Zależy jaki kombajn generalnie zagłębiona dwu osiówka jest dobra bo niska (chociaż w większości przypadków trzeba zdjąć koła).
Ładuje się je dźwigami pod przednią osią trzeba zrobić solidny punkt podparcia.
Zadaj może konkretne pytania są kombajny różnych wielkości to po pierwsze a po drugie każdy transport wymaga indywidualnego podejścia.

Autor:  mariusz1251491 [ 17 lis 2009, 22:20 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Konkretnie to chodzi mi o to jak oni ładują te kombajny np. NEW HOLLAND i mieści im się jeszcze cheder i koła i właśnie jaki biorą punkt podparcia żeby się nie przewróciło na zakrętach???

Autor:  GRZEGORZ [ 17 lis 2009, 22:26 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Albo stawiają dźwigiem albo wjeżdżają kombajnem na naczepę i zdejmują koła.
Jak się to mieści kwestia chwili myślenia co gdzie położyć.
A punkt podparcia musi być przy półosi tak jak by stał na kołach przód sztywno spięty łańcuchami na odciąg (po skosie) i stoi stabilnie.
Z tyłu mamy kołach a w kołach wiadomo powietrze którego nie spuścimy żeby nie uszkodzić gum więc trzeba liczyć się z tym że łańcuch będzie się naprężał i rozprężał z tego względu.
Tak jak napisałem każdy transport jest inny i nie ma tu ściśle ustalonych reguł.

Autor:  NobelEXC [ 17 lis 2009, 23:58 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Przykład rozładunku JD, heder ściągnięty ładowacze, oparty był o opony i przedni balkon, następnie ściągamy opony i przykręcamy i kombajn sam zjeżdża. W temacie mocowanie to stosuje się patent z nakładkami przekrecanymi do osi ( jak felgę ) i do nich idą łańcuchy, podparcie w formie drewnianych klocków na matach antypoślizgowych. Jak nie ma odpinanego łabędzia to oczywiście dźwig, ale tu lepiej przystosowane są NH gdyż mają fabrycznie oczka na górnych pokrywach. Przedstawiony sposób przewozu jest chyba najbardziej popularny, oczywiście w grę wchodzi jeszcze dojazd na kołach do odbiorcy ;)

tu macie zdjęcia z rozładunku JD ( nie wiem dlaczego nie mogę wrzucić zdjęć, nie moze okreslić wymiarów obrazka ;/ )
http://picturepush.com/+3nn8

Autor:  W1 DAMIAN [ 19 lis 2009, 20:41 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Fotki Borkowskiego wiozącego kombajn:

Obrazek

Obrazek

I tutaj jeszcze jeden taki:

Obrazek

PS. Pomyliło mi się, bo tam akurat gadałem z kimś o Porębskim i tak nieświadowmie napisałem. Dzięki kolego za czujność 8)

I jeszcze mam pytanko przy okazji: Co się wozi na takich naczepach jak ta na zdjęciu :?:

Obrazek

Autor:  MAN [ 19 lis 2009, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Transporty ponadnormatywne (gabaryty)

Cytuj:
I jeszcze mam pytanko przy okazji: Co się wozi na takich naczepach jak ta na zdjęciu
Na przykład transformatory, wysokie i zarazem ciężkie ładunki

Strona 17 z 139 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/