wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Pojazdy pożarnicze http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=221 |
Strona 18 z 19 |
Autor: | Leszek [ 13 gru 2012, 14:51 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
W takim razie dużo musi zależeć od KM/KP. U nas jest to jako SCz. Co do cs.com. Masz racje, że tak jest. Pomijam już to, że większość SLKw jest jako SKw, to w dodatku praktyki adminów typu: user dodał swoje zdjęcie, pojade, zrobie lepsze i zamienie na swoje. |
Autor: | Borek [ 13 gru 2012, 18:08 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Cytuj: W takim razie dużo musi zależeć od KM/KP. U nas jest to jako SCz.
Z tego co wiem i ktoś nawet o tym pisał na cs.com (chyba Mariusz Czajkowski?) to na Mazowsze jest rozporządzenie Komendanta Wojewódzkiego PSP nadbryg. Gustawa Mikołajczyka odnośnie uregulowania oznaczeń i nazewnictwa pojazdów w tym SCz, GCBM i ono obowiązuje na terenie województwa, ponieważ to ogólnokrajowe ma wiele nieścisłości. Jednak administratorzy nie dopuszczają tego do swoich myśli... Moim zdaniem według tego co oni mówią to cysterna powinna mieć swój numer operacyjny jak właśnie SCz a ciągnik siodłowy swój jako nowy twór Specjalny Ciężki Ciągnik siodłowy SCCs, ale nie mi wymyślać nomenklaturę. Dla mnie xxx[Y]39 to będzie GCBM bo nawet ma numer z zakresu dla gaśniczych czyli xxx[Y]20-39.
Co do cs.com. Masz racje, że tak jest. Pomijam już to, że większość SLKw jest jako SKw, to w dodatku praktyki adminów typu: user dodał swoje zdjęcie, pojade, zrobie lepsze i zamienie na swoje. |
Autor: | mlody1 [ 13 gru 2012, 20:55 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Cytuj: Raczej SKw. Taki sam trafił też na JRG-2 do Częstochowy.
Nawet CS (Czerwone Samochody) mówią, że to SCKw https://www.facebook.com/photo.php?v=48 ... =2&theater
|
Autor: | Borek [ 13 gru 2012, 21:22 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Cytuj: Cytuj: Raczej SKw. Taki sam trafił też na JRG-2 do Częstochowy.
Nawet CS (Czerwone Samochody) mówią, że to SCKw https://www.facebook.com/photo.php?v=48 ... =2&theater |
Autor: | Radhezz [ 13 gru 2012, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Cytuj: Cytuj: W takim razie dużo musi zależeć od KM/KP. U nas jest to jako SCz.
Z tego co wiem i ktoś nawet o tym pisał na cs.com (chyba Mariusz Czajkowski?) to na Mazowsze jest rozporządzenie Komendanta Wojewódzkiego PSP nadbryg. Gustawa Mikołajczyka odnośnie uregulowania oznaczeń i nazewnictwa pojazdów w tym SCz, GCBM i ono obowiązuje na terenie województwa, ponieważ to ogólnokrajowe ma wiele nieścisłości. Jednak administratorzy nie dopuszczają tego do swoich myśli... Moim zdaniem według tego co oni mówią to cysterna powinna mieć swój numer operacyjny jak właśnie SCz a ciągnik siodłowy swój jako nowy twór Specjalny Ciężki Ciągnik siodłowy SCCs, ale nie mi wymyślać nomenklaturę. Dla mnie xxx[Y]39 to będzie GCBM bo nawet ma numer z zakresu dla gaśniczych czyli xxx[Y]20-39.Co do cs.com. Masz racje, że tak jest. Pomijam już to, że większość SLKw jest jako SKw, to w dodatku praktyki adminów typu: user dodał swoje zdjęcie, pojade, zrobie lepsze i zamienie na swoje. |
Autor: | Borek [ 14 gru 2012, 0:18 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Cytuj: Zdarzają się przez to takie kwiatki jak GBARt
Jest w ogóle taki twór jak GBARt czy wesoła twórczość. Chyba prędzej GBAt, Rt podchodzi chyba pod S i wtedy mam SRt albo SCRt, bo na GBA czy też GCBA za dużo tego sprzętu nie wrzucisz do ratownictwa, z reguły średnie narzędzia hydrauliczne, jakieś poduchy, kliocki itd.PS: Już wiem. Z reguły zabudowywane jest to na autach 6,5T typu Mascott itd. Czyli taki do zdarzeń drogowych z niewielkim zbiornikiem ale za to mocniej rozbudowanym sprzętem hydraulicznym. |
Autor: | Leszek [ 14 gru 2012, 11:04 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Jednym słowem jeden wielki r*****. Każdy wpisuje jak chce. Już nie wspomne, że przepisy i rozporządzenia też wprowadzają jeden wielki bałagan. |
Autor: | Fireman88 [ 18 gru 2012, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Więc z tymi oznaczeniami to jest jeden wielki b..... Wygląda to mniej wiecej tak: Oznaczenia typu: GBA, SCRt, SD itp. pochodzą z normy PN-79/M-51300. Nieprzwidywała ona takich połączeń jak GBAt czy GBARt. Mało tego, nieprzewidywała ona takich kwiatków jak np. SLRR i inne. Nieprzewidywała bo to stara norma i kiedy powstawała takich pojazdów poprostu nie było. Niedostosowana jest do obecnych zapotrzebowań na sprzęt i mnogości pojazdów używanych przez PSP. W 2000 roku, w związku z obowiązkami Polski po wstąpieniu do UE, została zastąpiona, a właściwie powinna zostać zastąpiona normą europejską, czyli PN-EN 1846-1. Powinna, gdyż tak naprawdę oznaczenia pojazdów wg tej normy używane są tylko w przetargach. Dlaczego? Dlatego, że podstawowy pojazd, który znajduje się w prawie każdej jednostce PSP wg normy PN-79/M-51300 to GBA 2,5/25, a wg normy PN-EN 1846-1 to PN-EN 1846-1 M - 2 - 6 - 2500 - 10/2500 - 1. I które łatwiej zapamiętać czy powiedzieć? Strażacy z podziału bojowego mają ciężko zapamiętać coś poza GBA, GCBA, Rt i SD. Niepamiętam dokładnie, ale mniej więcej około 2007 czy 2008 roku, rozkaz Komendanta Głównego, nakazał dodawać końcówkę "Rt"/"t" do samochodów wyposażonych w podstawowy sprzęt hydrauliczny. Z jednej strony niedokońca ma to sens, gdyż istnieje coś takiego, jak minimalne wyposażenie pojazdu, i np. każdy jeden GBA powinien być w takowy wyposażony. Tylko jak zwykle w tym kraju "powinien". O ile w PSP raczej to standard, to już niekażde OSP stać na taki zestaw, nie mówiąc już o sytuacji gdy mają kilka takich samochodów. Do tego coraz częściej zestawy takie pojawiają się na ciężkich samochodach gaśniczych, więc dodawanie tej końcówki, do używanej przez strażaków starej normy bardzo usprawnia pracę np. dyspozytorów, którzy mając w powiecie kilkadziesiąt jednostek OSP, nie muszą znać na pamięć ich wyposażenia. Wystarczy że spojrzą na oznaczenie pojazdu i już wie czy jest sens dysponowania tej jednostki do wypadku. Żeby było mało, zamieszania dodaje program SWD-ST. Jest to program do prowadzenia zdarzeń i statystyk. Wprowadza się tam wszystko, od adresów i wyposażenia jednostki, daty przeglądów, dane strażaków, nazwiska zgłaszających, wprowadza meldunki, dysponuje pojazdy i wiele, wiele innych. Wprowadzona jest tam także baza pojazdów, a że program stworzyła prywatna firma powstają tam całkiem nowe oznaczenia, i tak np. wg odpowiednich "norm" pojazd oznacza się: - wg PN-79 M-51300: GBAPr 2/25+750 - wg PN-EN 1846-1: M-1-6-2500-10/2500-1 - wg SWD-ST: GBARt 2/25 + Pr750 - wg strażaków: średni z proszkiem No i gdzie tu logika? Ps.: Niezapominajmy jeszcze o radosnej twórczości Komendantów, Kwatermistrzów, Producentów itp. itd. Aha, zapomniałem o tych masach, więc tak: Oznaczenia lekki, średni, cięzki oznaczać się powinno na podstawie Maksymalnej Masy Rzeczywistej. O ile w przypadku kwatermistrzowskich, takich jak powyższy Mercedes, MMR to zwykle jego DMC, to już w przypadku samochodów gaśniczych czy specjalnych nie jest to takie oczywiste. Mimo, iż większosć "średnich" produkowanych jest na cięższych podwoziach to są one śrdnie, gdyż nawet gdy zalejemy jes do pełna paliwem, wodą i czym się da, zapakujemy do kabiny komplet najtęższych strażaków, i załądujemy cały przewidziany tam sprzęt, to nie przekroczymy MMR odpowiedniej dla kategorii ciężkiej pojazdów. Przykładem są GBA na podwoziach MAN TGM 13.280- DMC 15t, czy np. popularne Renault Midlum o DMC 15t. Przypominam także, że masy te uległy zmianie, i tak: - wg PN-EN 1846-1:2000 samochody ciężkie to te powyżej 14t MMR - wg PN-EN 1846-1:2011 (obowiązującej) samochody ciężkie to już te powyżej 16t MMR. |
Autor: | karakan [ 19 gru 2012, 17:22 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Cytuj: Cytuj: Zdarzają się przez to takie kwiatki jak GBARt
Jest w ogóle taki twór jak GBARt czy wesoła twórczość. Chyba prędzej GBAt, Rt podchodzi chyba pod S i wtedy mam SRt albo SCRt, bo na GBA czy też GCBA za dużo tego sprzętu nie wrzucisz do ratownictwa, z reguły średnie narzędzia hydrauliczne, jakieś poduchy, kliocki itd.PS: Już wiem. Z reguły zabudowywane jest to na autach 6,5T typu Mascott itd. Czyli taki do zdarzeń drogowych z niewielkim zbiornikiem ale za to mocniej rozbudowanym sprzętem hydraulicznym. |
Autor: | Borek [ 19 gru 2012, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
TGM 13.280 to nie jest podwozie o DMC 15T tylko 13. Czyli tutaj wszystko się zgadza. |
Autor: | Fireman88 [ 19 gru 2012, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Borek Siedzę właśnie z dowodem rejestracyjnym, kartą pojazdu i fakturą zakupu samochodu MAN TGM 13.280 z 2008 roku i w każdym z tych dokumentów, jak i na tabliczce znamionowej na samochodzie, wyraźnie napisane jest DMC 15000kg:] |
Autor: | Borek [ 20 gru 2012, 0:05 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Cytuj: Borek
Ciekawe, bo wg oznaczeń producenta ma DMC 13T.
Siedzę właśnie z dowodem rejestracyjnym, kartą pojazdu i fakturą zakupu samochodu MAN TGM 13.280 z 2008 roku i w każdym z tych dokumentów, jak i na tabliczce znamionowej na samochodzie, wyraźnie napisane jest DMC 15000kg:] |
Autor: | Fireman88 [ 20 gru 2012, 10:23 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Cytuj: Cytuj: Borek
Ciekawe, bo wg oznaczeń producenta ma DMC 13T.Siedzę właśnie z dowodem rejestracyjnym, kartą pojazdu i fakturą zakupu samochodu MAN TGM 13.280 z 2008 roku i w każdym z tych dokumentów, jak i na tabliczce znamionowej na samochodzie, wyraźnie napisane jest DMC 15000kg:] Z drugiej strony nie pierwszy raz spotykam się z faktem, że oznaczenie modelu różni się od DMC. Szczególnie przy onzaczeniach starszych modeli 4 osiowych różnica potrafi wynosić nawet 4t-np w modelach z serii F90 spotkałem się z czymś takim. |
Autor: | Torog [ 10 sty 2013, 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
prawdopodobnie pojazd został zarejestrowany na maksymalne techniczne naciski osi - często robione jest to w pojazdach specjalnych |
Autor: | Leszek [ 05 lut 2013, 9:50 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
A to standard na czerwonesamochody.com. Z moimi było to samo... Wielu użytkowników właśnie przez to odeszło z tej galerii. Ja się osobiście przeniosłem na Śląską Galerie Fotografi Pożarniczej: http://www.sgfp.com.pl |
Autor: | karakan [ 05 lut 2013, 12:16 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Cytuj: A to standard na czerwonesamochody.com. Z moimi było to samo... Wielu użytkowników właśnie przez to odeszło z tej galerii. Ja się osobiście przeniosłem na Śląską Galerie Fotografi Pożarniczej: http://www.sgfp.com.pl
witam kolege z SGFP
|
Autor: | wojtas92 [ 23 lut 2013, 22:50 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrze ... 57#/113257 Niezły podnośnik 112m - nawet jeśli było, warto zajrzeć. |
Autor: | karakan [ 03 mar 2013, 7:58 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
Cytuj: http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrze ... 57#/113257
bez papmers-ów nie wchodź...
Niezły podnośnik 112m - nawet jeśli było, warto zajrzeć. |
Autor: | wojtas92 [ 04 mar 2013, 2:11 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy pożarnicze |
ironia? Na mnie to robi wrażenie... |
Strona 18 z 19 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |