Strona 19 z 28 [ Posty: 550 ] Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 2128 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 sty 2010, 22:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2006, 22:59
Posty: 76
GG: 0
Samochód: MB1223/ kia Carnival
Lokalizacja: W-wa

oj koledzy chyba nie za poważnie mnie traktujecie :> temat miał być o samojezdnych oczywiście! i faktycznie mogłem pomylić się w tym za co przepraszam. :wink: Z przedstawionych fotek przez kolege gulina, wiadome jest że kraz ( jak zwał tak zwał)i ostatnie atego nie będą mogły podnieść nad kabiną z wiadomych przyczyn, podpory cofnięte do tyłu, środek ciężkości przesunięty do przodu , za krótki wysięgnik itd. Ale jest istotna sprawa; wszystkie przedstawione żurawie , żurawiki :D nie mają lub mają znikomy balast obracany za ramieniem i z tąd było moje pytanko czy te które mają przeciwwagi o dużej masie mogą obracać się 360st z takim samym ładunkiem
przykład:
Obrazek
czy ta chyba 160-tka może, mając np. 50 ton przeciwwagi obrócić się nad kabiną. Jest to pytanie czysto teoretyczne bo pewnie nie ma takiej potrzeby ale ...
Obrazek
podobnie tu, czy ta 500-setka może teoretycznie obracać się 360st. mając np 140 ton balastu. Widziałem kiedyś na budowie jak w takiej sytuacji były podłożone trelinki i belki pod wszystkie koła tylko nie wiem czy to był żart czy faktycznie miało cos dawać. Bo przecież LTM 1500 i cała masa podobnych ma podpory dopiero za 3 osią ale przecież takie żurawie mają samo poziomowanie i nie mogą nawet drgnąć więc dlatego o to pytałem. Kolega gulin słusznie powiedział , że każdy żuraw ma swoje DTR i to podstawa do jakiś stwierdzeń ale zapytałem czysto teoretycznie .
ps . nie jestem operatorem , jedynie z zamiłowania i kolekcjonerstwa, z żurawiami w realu mam tylko do czynienia przy rozładunkach od góry, od czasu do czasu na budowach.


Ostatnio zmieniony 24 sty 2010, 23:23 przez M_ARCIN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 24 sty 2010, 22:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

słuchaj ja reprezentuję raczej tą starszą szkołę dżwigową(praktyka w parze z teorią)z prostego powodu-kiedyś żurawie na których się uczyłem i pracowałem nie miały samopoziomowania,komputerów,niekiedy nawet podparcie było "ręczne"-teraz maszyny w dużym stopniu wyręczają operatorów z niektórych czynności(w końcu XXI w.)
myślę,że hans jako operator współczesnych żurawii samojezdnych powinnien ci odpowiedzieć na twoje pytania(z punktu widzenia praktyka)....
P.S. to ural :mrgreen:


Post Wysłano: 25 sty 2010, 19:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

oczywiscie ze doczepiany balast ma wplyw na prace dookola ale nie jest to wyznacznikiem tego parametru a jedynie zmienia sie udzwig. Niemniej jednak zurawie w ktorych dopuszcza sie prace 360st sa tak wywazone ze czy z balastem czy bez mozna nimi pracowac dookola. zurawie typu LTM 1500 maja juz na tyle duza mase wlasna ze najprawdopodobniej wypadanie przednich podpor dopiero za 3 osia daje wlasnie wlasciwe wywazenie. Wez pod uwage ze masa nadwozia i czesc pierwszej , nieteleskopowalnej sekcji wlicza sie w mase podwozia a im wiekszy zuraw tym ta masa jest wieksza a tym samym wiecej mozna "powiesic" przed przednimi podporami. Mase zurawia mozna prosto policzyc: ilosc osi x 12 ton na oś.

p.s.
podkladanie pod kola czegokolwiek ma z mojego doswiadczenia na celu uzyskanie wlasciwej wysokosci potrzebnej do rozstawienia sie na docekowych punkrach podporowych, czyli jezeli zuraw wjezdza na plac ktory jest nieutwardzony a po bokach ma przygotowane miejsca na plyty podporowe to w efekcie roznica poziomu na ktorym stoi na kolach a na krorym ma sie oprzec jest tak duza ze nie jest w stanie podniesc sie tyle na podwoziu zeby wysunac podpoty. W takim ukladzie wysuwa podpory tak zeby sie na nich podniesc wtedy podklada pod kola wlasnie rozne rzeczy , opuszcza sie na podporach , podnosi na zawieszeniu i juz jest te 20 cm wyzej co umozliwia mu wysuniecie podpor nad plyty podporowe.

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 04 lut 2010, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post Wysłano: 04 lut 2010, 18:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

stare. Big Blue. Konstrukcja cos kolo 50 ton, zginely 2 osoby. Przyczyna: wiatr a konkretnie nagla zmiana kierunku wiatru

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 05 lut 2010, 19:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2006, 22:59
Posty: 76
GG: 0
Samochód: MB1223/ kia Carnival
Lokalizacja: W-wa

http://www.nmtcranes.co.uk/resources/1/AC%201000-9.pdf
Takie coś "brzydkiego" wypuszcza na rynek w tym roku terex. Co ciekawe na ich oficjalnej stronie był do dzisiaj dostępny pdf z dokładnymi danymi ( wszystko) ale teraz cos go nie ma :? http://www.terexcranes.com/en/products/ ... /index.htm
przejrzałem go i co mnie najbardziej zdziwiło. Otóż nowy demag ac1000 wraz z ramieniem podstawowym (4+1stałym razem 5) ma podobno ważyć 108 t, ale bez podpór :/ co daje na oś 12t . Ltm11200 natomiast, waży bez ramienia 108t ,bez podpór i bębnów 74t. Jestem ciekaw który system będzie bardziej praktyczniejszy i szybszy w rozstawieniu. W końcu w Ltm 11200 podpięcie wysięgnika trwa dość szybko, założenie 4 podpór to już troche więcej czasu. Troche to dziwne że podobne gabarytowo modele a taka różnica mas. Coś mi sie wdaje że ac 1000 z tym wysięgnikiem, waży grubo ponad te 108 ton. Poczekamy na powrót PDFa na stronę :roll: ale na amerykańskich forach już rozpisują się że nawet bez podpór i tak nie pojedzie po drodze z tym wysięgnikiem schowanym w podwoziu. :D


Post Wysłano: 05 lut 2010, 20:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

tam na dole 3 strony tego pdfa masz rozpiske ile wazy w jakiej konfiguracji i wynika ze z podstawowym wysiegnikiem( 50m, duzy to 100m) ale bez podpor nacisk wynosi dokladnie 12t/os

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 05 lut 2010, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2006, 22:59
Posty: 76
GG: 0
Samochód: MB1223/ kia Carnival
Lokalizacja: W-wa

W takim razie jednak się nie mylili, :shock: Swoją drogą taka różnica mas obydwu podwozi
Ltm 11200 z wysięgnikiem krótkim T3 (53m)bez podpór 76+ 56=132t
Ac1000 bez podpór z krótkim (50m) 108t

Niby 24t różnicy, a i tak trzeba ciągnąc naczepe 30-stke na podpory, a jak dłuższy wysięgnik to kolejną na wysięgnik. Z kolej w drugim przypadku tylko jedną naczepę lub wózek na cały wysięgnik. Jednym słowem rózna polityka firm.


Post Wysłano: 05 lut 2010, 21:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

do tego typu sprzetu to juz trzeba liczyc jak w cyrku. na wystep jednego pracuje cala grupa. ja u siebie zeby moc w pelni wykorzystac maszyne to musi za mna jechac prawie pelen 40tonowy zestaw z osprzetem( 14 ton balastu, 3 tony blachy podporowe i na upartego duze zblocze 1 tona) a to tylko 100-tonowka. do 250tki jezdzi juz 5 zestawow

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 26 lut 2010, 1:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2010, 1:06
Posty: 1
GG: 5532354

Witam wszystkich :) trochę nie na temat ale mam prośbę, mógłby któryś z operatorów wstawić(najlepiej filmik) z wnętrza kabiny podczas jazdy?
Pozdrawiam.


Post Wysłano: 26 lut 2010, 12:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 paź 2009, 15:23
Posty: 64
GG: 0
Lokalizacja: KraKÓW

Witam! Może nie są to największe żurawie ale moim zdaniem najbardziej nietypowe, liebherr MK100 i MK80 :mrgreen: są to pojazdy które mnie zachwyciły... :]

MK100:
Udźwig przy max dł wysięgnika 1,6 T
Maksymalna, podstawowa wysokość podnoszenia 58,0 m
Maksymalna dł. wysięgnika 52,0 m
Udźwig maksymalny 8,0 T
Liczba osi 5
http://www.zuraw.pl/ea/strony/index.php ... =60&k=134A

MK80:
Udźwig przy max dł wysięgnika 1,7 T
Maksymalna, podstawowa wysokość podnoszenia 48,0 m
Maksymalna dł. wysięgnika 42,0 m
Udźwig maksymalny 8,0 T
Liczba osi 4
PS: Na stronie w pdf. jest obszerny opis maszyn z tym że po niemiecku :/ A MK80 parę lat temu był na discovery, bodajże w super konstrukcjach :]

_________________
Obiektyw Amera. Zapraszam !
http://amero.picturepush.com/album/92609/p-Zestawy.html#
http://www.flickr.com/photos/49505608@N07/?saved=1
Częste aktualizacje.


Post Wysłano: 26 lut 2010, 19:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 mar 2008, 21:05
Posty: 390
GG: 5236488
Samochód: ŁOPEL
Lokalizacja: GRUDZIADZ

Cytuj:
Witam wszystkich :) trochę nie na temat ale mam prośbę, mógłby któryś z operatorów wstawić(najlepiej filmik) z wnętrza kabiny podczas jazdy?
Pozdrawiam.
troszkę zabawna prośba...taka jazda za bardzo się nie różni od normalnej jazdy ciężarówką(chodzi oczywiście,że na filmie tak samo to wygląda)....


Post Wysłano: 26 lut 2010, 23:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

rozni sie :P jedzie sie wolniej i bardziej telepie :lol:

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 02 mar 2010, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2006, 22:59
Posty: 76
GG: 0
Samochód: MB1223/ kia Carnival
Lokalizacja: W-wa

Cytuj:
Witam wszystkich :) trochę nie na temat ale mam prośbę, mógłby któryś z operatorów wstawić(najlepiej filmik) z wnętrza kabiny podczas jazdy?
Pozdrawiam.
Troche w sieci tego jest:
http://www.youtube.com/watch?v=S8i6dBfx ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=Ho6y8fmO ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=q8L1AOzF9Dk :lol:
A tu niezły hardcor :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=Ygj_9W9d ... re=related


Post Wysłano: 02 mar 2010, 21:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

nie hardkor tylko osiol operator. podnioslby sie na zawieszeniu i przejechalby a tak prawdopodobnie jakas gasienica miotala dzwigiem po skalach. ciekawy jestem co ma uszkodzone z tylu. nie wspomne o zawieszeniu jak na boki bylo przeciagane. :/

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 02 mar 2010, 21:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 cze 2006, 22:59
Posty: 76
GG: 0
Samochód: MB1223/ kia Carnival
Lokalizacja: W-wa

Cytuj:
nie hardkor tylko osiol operator. podnioslby sie na zawieszeniu i przejechalby a tak prawdopodobnie jakas gasienica miotala dzwigiem po skalach. ciekawy jestem co ma uszkodzone z tylu. nie wspomne o zawieszeniu jak na boki bylo przeciagane. :/
nie chce sie wdawać w niepotrzebną dyskusję , ale wyraźnie widać , że promień skrętu jak i kąt najazdu jest tak duży a z tyłu taka przepaść, że oni mieli w du...zawieszenie , zresztą podniesienie go nawet o 5 metrów nic by nie dało bo on i tak sam by nie podjechał , a bez tego łancucha pewnie by skończył tam na dole.


Post Wysłano: 02 mar 2010, 22:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

zdziwilbys sie co taki pojazd potrafi

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 05 mar 2010, 8:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 mar 2010, 16:09
Posty: 4
GG: 0

Jest napisane że ciągnięty był drugim takim samym dźwigiem. A dokładniej 150Tm

_________________
Forum dla operatorów wszelakich maszyn: www.ioperator.eu


Post Wysłano: 10 mar 2010, 15:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 sie 2008, 17:40
Posty: 22
GG: 0
Samochód: LIEBHERR LTM 1040

witam,

wczoraj podawali w wiadomościach , że z palcu budowy z kradziono dźwig 25t .Właściciel oszacował straty na ok 1 milion . Jak to możliwe , aby ukraść taki sprzęt z budowy ?Przecież to nie jest samochód osobowy ! Czy ktoś już miał takie przykre doświadczenie , albo słyszał o podobnym zdarzeniu ? Co można o takiej kradzieży myśleć ?


Post Wysłano: 10 mar 2010, 16:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Ty się dziwisz że dźwig ukradli jak giną spycharki czy koparki a ludziom z podwórek kombajny kradną :roll:


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 19 z 28 [ Posty: 550 ] Przejdź na stronę Poprzednia 117 18 19 20 2128 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: