Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 maja 2009, 16:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 16:29
Posty: 22
GG: 4259128
Samochód: Volvo Fh16

Tak więc muszę wszystko dobrze przekalkulować na spokojnie i bez zbędnego entuzjazmu, zęby wyliczyć stawkę jaka mnie będzie zadowalać.

No i oczywiście zanim bym kupił zestaw podpisał bym jakieś wstępne porozumienie z jakąś spedycją w sprawie organizacji ładunków.

Aha czyli jeśli chodzi o zlecenia to trzeba uważać, żeby potem nie okazało się, że przewóz był "gratis"??


Post Wysłano: 19 maja 2009, 17:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

umowa na stałe ma dobre i złe strony.
dobre, bo daje pewność stałej pracy, chociaż jak zleceniodawca się wysypie, to żadne gwarancje umowy nas nie uratują,
złe, bo najczęściej umowa zawiera cenę. a kto może przewidzieć swoje koszty za miesiąc lub dalej, nawet jeżeli weźmiemy najprostszy składnik - cenę paliwa.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 19 maja 2009, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 16:29
Posty: 22
GG: 4259128
Samochód: Volvo Fh16

Czyli w takiej sytuacji jest jakieś dobre wyjście? Mieć pewność stałej pracy, taką w której nie jest podana ustalona cena?


Post Wysłano: 20 maja 2009, 12:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Czyli w takiej sytuacji jest jakieś dobre wyjście? Mieć pewność stałej pracy, taką w której nie jest podana ustalona cena?
Ani teoretycznie ani praktycznie taka możliwość nie istnieje.Pewne to jest to ,że od wystawionych (nie mylić z "zapłaconych") faktur trzeba zapłacić podatek.Taka brutalna rzeczywistość..

_________________
ego


Post Wysłano: 20 maja 2009, 12:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 16:29
Posty: 22
GG: 4259128
Samochód: Volvo Fh16

Z tego co piszecie to wnioskuję, że znaleźć i przewieźć ładunek wcale nie jest trudną rzeczą, lecz najtrudniejszą jest uzyskać za to pieniądze...

Więc nasuwa mi się pytanie, jak się wystrzec takich "gratisowych" przewozów? I jak w razie czego odzyskać pieniądze? Na co należy zwracać uwagę w takich sytuacjach?


Post Wysłano: 20 maja 2009, 13:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6331
Lokalizacja: Wrocław

może inaczej.

znalezienie ładunku od niewiadomego pochodzenia spedycji za grosze rzeczywiście jest proste.

wystarczy, że wejdziesz na giełdę, znajdziesz ładunek, zadzwonisz i zaproponujesz 0,10 euro mniej już masz pracę.

ale jeżeli chcesz robotę od klienta, który współpracował już ze znanymi Ci przewoźnikami i płacił w terminie, proponujący stawkę pozwalającą na normalne przeżycie, to staje się bardzo trudne.

przy rozmowach trzeba spedycję sprawdzić telefonując do znajomych przwoźników z regionu.

jeżeli zaliczymy wtopę na małą sumę możemy zapomnieć o kasie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 20 maja 2009, 19:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 16:29
Posty: 22
GG: 4259128
Samochód: Volvo Fh16

Czyli ogólnie rzecz biorąc znaleźć dobrego pracodawcę jest najtrudniej...

Moje wyobrażenia na temat własnej firmy się zmieniły... :(

Chyba dalej trzeba będzie kogoś dorabiać.


Post Wysłano: 26 maja 2009, 15:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Też myślę nad założeniem własnej firmy, z tą różnicą że zestaw, a przynajmniej ciągnik wolałbym kupić za gotówkę. Nie musi to być nówka wózek, coś z Euro 2 najparwdopodobiej Renówka.
Myślę raczej nad wykonywaniem prac dla firm budowlanych, w okol jest trochę firm które produkują kostkę brukową, beton. Na początek nastawił bym się na wożenie kruszywa właśnie dla takich firm. Pytanie jest tylko czy ktoś z forumowiczów wykonywał taką prace, czy wożenie kruszywa, na początek tylko 1 zestawem, się opłaca ? Pisząc opłaca mam na myśli zwrócą mi się koszty utrzymania samochodu + jakiś zarobek
Jako ze jestem z Białego, mam pomysł by do przyszłej ciężarówki przyczepić kotły 1000 -1200l. największe jakie się da :) i ganiac weekendami na Białorus po ropę, zawsze to obniży nieco koszty utrzymania samochodu.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 26 maja 2009, 15:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Też myślę nad założeniem własnej firmy, z tą różnicą że zestaw, a przynajmniej ciągnik wolałbym kupić za gotówkę. Nie musi to być nówka wózek, coś z Euro 2 najparwdopodobiej Renówka.
Myślę raczej nad wykonywaniem prac dla firm budowlanych, w okol jest trochę firm które produkują kostkę brukową, beton. Na początek nastawił bym się na wożenie kruszywa właśnie dla takich firm. Pytanie jest tylko czy ktoś z forumowiczów wykonywał taką prace, czy wożenie kruszywa, na początek tylko 1 zestawem, się opłaca ? Pisząc opłaca mam na myśli zwrócą mi się koszty utrzymania samochodu + jakiś zarobek
Jako ze jestem z Białego, mam pomysł by do przyszłej ciężarówki przyczepić kotły 1000 -1200l. największe jakie się da :) i ganiac weekendami na Białorus po ropę, zawsze to obniży nieco koszty utrzymania samochodu.
Oczywiście rozumiem,ze masz / masz zamiar mieć licencję międzynarodową i żadnych problemów z zezwoleniami białoruskimi.Tudzież "swoich" celników, którym nie będzie przeszkadzać taka ilość paliwa wwożonego do kraju mimo obowiązujących ograniczeń?
No i na pewno wiesz,że tankując "za miedzą" należy brać faktury , by nie przyszło płacić podatku od prawie stuprocentowego zysku.

_________________
ego


Post Wysłano: 26 maja 2009, 15:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Czyli ogólnie rzecz biorąc znaleźć dobrego pracodawcę jest najtrudniej...

Moje wyobrażenia na temat własnej firmy się zmieniły... :(

Chyba dalej trzeba będzie kogoś dorabiać.
Ja bym jednak nie rezygnował. Po co masz kogoś dorabiać?? Przecież to nie ma sensu.. I nie ma jak to na swoim.

_________________
ego


Post Wysłano: 26 maja 2009, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Oczywiście rozumiem,ze masz / masz zamiar mieć licencję międzynarodową i żadnych problemów z zezwoleniami białoruskimi
Dobrze ze mamy forum juz teraz wiem ze takie zezwolenia trzeba miec, to teraz mam pytanie gdzie sie o nie starać ? w ich ambasadzie ? Wogole potrzebne są takie zezwolenia jeśli nie mam zamiaru nic tam wywozic ani przywozic ? Poza ropą oczywiscie ..
Cytuj:
swoich" celników, którym nie będzie przeszkadzać taka ilość paliwa wwożonego do kraju mimo obowiązujących ograniczeń?
Wracajac z Białorusi przez Litwe nie ma ograniczeń w ilosci przywożonej ropy. Ojciec zawsze wraca z Rosji przez Białorus > Litwe do PL
Cytuj:
No i na pewno wiesz,że tankując "za miedzą" należy brać faktury , by nie przyszło płacić podatku od prawie stuprocentowego zysku.

Na 100% tak trzeba ?? Nie chce odliczac zadnego podatku nic z tych rzeczy, potrzebuje brac faktury ?

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 27 maja 2009, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Nie trzeba brać faktur. Wystarczy kwit, tylko trzeba go z tyłu opisać.
A co do zezwoleń to składasz wniosek o limit w BOTMie.


Post Wysłano: 27 maja 2009, 17:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Nie trzeba brać faktur. Wystarczy kwit, tylko trzeba go z tyłu opisać.
A co do zezwoleń to składasz wniosek o limit w BOTMie.
1.Jaki kwit i co ma na nim być?
2.Co znaczy że nleży go z tyłu opisać?
3.Mozna przypuszczać,że by nie jeździc zbyt czesto (odległość) to najlepiej wystąpić o ten limit w wysokości na przykład 30-50 sztuk.Zgadza się?

_________________
ego


Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, 19:02 przez ego, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 27 maja 2009, 18:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 mar 2009, 20:52
Posty: 1364
Lokalizacja: BIA

Cytuj:
Nie trzeba brać faktur. Wystarczy kwit, tylko trzeba go z tyłu opisać.
Kwit, rozumiem ze chodzi o paragon.
Opisac ? tzn. że co mam na nim napisać ?
Wogole nie rozumiem po co jakieś kwity ? Najlepiej to sie ojca zapytam on jeździ PL > RUS i tankuje sie na Białorusi, dowiem sie czy bierze jakies kwity w co wątpie.

_________________
Hello boss! Majkel...
Uśmiech Paryża 420dci, Ferrari Stralis 450, Robur MP2 1841, JelczNL 106 460, Kania R 450, Kania NG R 450, Iveco Stralis MY16 480 ...


Post Wysłano: 27 maja 2009, 19:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

U nas w firmie wygląda to następująco. Jeżeli tankujemy za gotówkę otrzymujemy paragon z pieczątką, ilością zatankowanego paliwa i kwotą. Z tyłu opisuję się np. Paliwo, BY, 500l, 500 USD.
A o wysokości limitu nie decydujesz Ty tylko BOTM na podstawie aut tam zgłoszonych.


Post Wysłano: 27 maja 2009, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
U nas w firmie wygląda to następująco. Jeżeli tankujemy za gotówkę otrzymujemy paragon z pieczątką, ilością zatankowanego paliwa i kwotą. Z tyłu opisuję się np. Paliwo, BY, 500l, 500 USD.
A o wysokości limitu nie decydujesz Ty tylko BOTM na podstawie aut tam zgłoszonych.
Ale planując jeździć regularnie na Białoruś trzeba by mieć pewność że zezwoleń będzie pod dostatkiem.

_________________
ego


Post Wysłano: 28 maja 2009, 13:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Akurat na ten czas z zezwoleniami nie ma problemów. Zawsze też można ratować się "S". Ale np. w tamtym roku otrzymanie limitu graniczyło z cudem, a pod koniec roku, gdy zezwoleń brakowało trzeba było walczyć nawet o jedną sztukę. Podejrzewam, że BOTM przyznałby mu, gdzieś ze 25 sztuk na rok przy jednym aucie.


Post Wysłano: 28 maja 2009, 14:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 kwie 2007, 16:40
Posty: 1200
Lokalizacja: Bełchatów

Cytuj:
Akurat na ten czas z zezwoleniami nie ma problemów. Zawsze też można ratować się "S". Ale np. w tamtym roku otrzymanie limitu graniczyło z cudem, a pod koniec roku, gdy zezwoleń brakowało trzeba było walczyć nawet o jedną sztukę. Podejrzewam, że BOTM przyznałby mu, gdzieś ze 25 sztuk na rok przy jednym aucie.
To może lepiej niechby od razu o CEMT-a wystąpił.. Wygodniejsze..

_________________
ego


Post Wysłano: 28 maja 2009, 18:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1279
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Haha :mrgreen: (Dla tych, którzy nie wiedzą to powiem, że żeby otrzymać CEMTa należy mieć zezwolenia :mrgreen:)


Post Wysłano: 31 maja 2010, 10:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lip 2009, 12:53
Posty: 14
GG: 8679243
Samochód: Renault

Witam. Ja tak czytam i czytam i dużo się dowiedziałem, ale moje pytanie (może głupie, ale warto wiedzieć) brzmi:

Ile wyniesie założenie firmy? (oczywiście zestaw za gotówkę np. R.MAGNUM + Fiaranka i ze wszystkimi certyfikatami, licencjami, ubezpieczeniami itp. itd.)

Ok. 300 000zł wystarczy na start ?

Proszę o rozbudowane odpowiedzi i bez żadnych poniżeń, ponieważ na niektórych forach zdarzało się mi to ;/ ;/ ;/ ...

Dziękuję z Góry :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: