wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Mercedes NG/SK http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2254 |
Strona 3 z 5 |
Autor: | fiergloo [ 21 wrz 2008, 21:09 ] |
Tytuł: | Mercedes SK |
Zauważyłem, że nie ma nic o Mercedesie SK, a jakiś czas temu coś tam potworzyłem o tym samochodzie u siebie na stronie. Artykuł |
Autor: | wojtas92 [ 21 wrz 2008, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Kolego - wszystko ładnie - nawet przyjemnie się to czyta, ALE ostatnie zdjęcie na tym blogu to Mercedes NG - ten biały 6x2 to nie SK Aha - no i jest już artykuł na 2 stronie tego tematu Cytuj: MERCEDES-BENZ NG/SK
Pozdrówko!
Marka Mercedes od zawsze kojarzona była z innowacjami technicznymi, prestiżem i dbałością o bezpieczeństwo. Jako marka niemiecka tradycyjnie otrzymała, nawiasem mówiąc całkiem słusznie, przymioty będące synonimami solidności i wytrzymałości. W roku 1973 na terenie Niemiec ma miejsce dość rzadkie widowisko. Mianowicie 30 czerwca dochodzi do całkowitego, trwającego nieco ponad 7 minut, zaćmienia Słońca. Na ranku samochodów ciężarowych ma miejsce podobne zjawisko. Trójramienna gwiazda ze Stuttgartu rozbłyska po raz kolejny przyćmiewając pozostałych europejskich producentów. Nowym pojazdem jest ciężki samochód ciężarowy oznaczony jako „Neue Generation”, w skrócie NG. Samochód debiutuje jako pojazd budowlany. To co rzuca się w oczy jako pierwsze to całkiem nowa, zaokrąglona i wysunięta mocno do przodu kabina (rozwiązanie takie dawało możliwość częściowego obniżenia tunelu silnika w czołowej części szoferki). Charakteryzuje ją, gwarantująca świetną widoczność, duża powierzchnia przeszklona z pochyłą przednią szybą oraz wyciągniętymi w dół oknami bocznymi a także szeroki wlot powietrza do chłodnicy z ogromnym chromowanym logo firmy. Najważniejszym elementem każdego samochodu ciężarowego jest jednak silnik. Aby poznać jednostki, które pracowały pod amortyzowanymi, odchylanymi kabinami NG musimy cofnąć się do roku 1970. Flagowym wozem koncernu był wtedy model LP. Lekko starzejąca się karoseria z początku lat 60’tych otrzymała wtedy właśnie nowe serce – widlaste silniki typu OM 400. Modułowa konstrukcja jednostki była na tyle elastyczna, że pozwalała na budowę opartych na niej motorówV6, V8 oraz V10. Początkowo w najmocniejszej wersji, jeszcze bez turbiny, 16 litrowy V10 imponował 320’oma końmi mechanicznymi. Takie też jednostki trafiły do nowych pojazdów. Obok V10 (320KM) dostępny był też 14 litrowy, także wolnossący V8 (256KM). W roku 1974 dostępna jest już pełna gama NG, można zakupić 2 lub 3 osiowe pojazdy z długimi kabinami oferującymi możliwość wygodnej podróży dwóm kierowcom na międzynarodowej trasie. Rok 1975 przyniósł kolejną wariację na temat możliwości silników OM. Były to OM352 V6 instalowane w nowych samochodach klas lekkiej i średniej. Lata 1973-1975 przyniosły światu tzw. pierwszy kryzys naftowy. Zdarzenie to pozwoliło zrozumieć konstruktorom konieczność budowania pojazdów zużywających mniejsze ilości paliwa. Inżynierowie Mercedesa także ruszyli do boju o „urwanie” kolejnych litrów spalonej ropy. Dziełem ich pracy jest pokazany w roku 1979 nowy silnik rodziny OM400. Nowa jednostka V8, dzięki wydłużeniu skoku tłoka zwiększyła swoją pojemność do 14,6l. Ten sam silnik dostępny jest w 4 wariantach. Jako jednostka wolnoobrotowa o mocy 250KM, wolnossąca dysponująca 280KM, turbodoładowana osiągająca 330KM oraz wyposażona w turbinę i chłodnicę powietrza doładowującego (Intercooler) zapewniająca 375KM. Mniejszy apetyt na paliwo wspomagała także nowa skrzynia biegów o 16 krótkich przełożeniach. W lata 80’te Mercedes wchodzi jako marka, która jako pierwsza zastosowała system ABS. W samochodach ciężarowych pojawia się w roku 1981 (debiut w limuzynie S klasse). Rok 1985 przynosi kolejną innowację techniczną na skalę światową. Tym razem wprowadzono system EPS, który stał się na długie lata symbolem Mercedesa. EPS (elektropneumatischen Schalthilfe) czyli system elektropneumatycznej zmiany biegów w znacznym stopniu odciążał kierowcę, który zamiast wybierać kolejne przełożenia lewarkiem operował krótkim, popychanym do przodu lub do tyłu dżojstikiem. W tym samym roku gamę silników V8 uzupełniono o jednostki o mocy 354KM oraz 440KM (podwójne turbodoładowanie) wyposażone w elektroniczny system sterowania EDR. Wartym podkreślenia jest także fakt występowania w specyfikacjach wersji przeznaczonej do jazd w najcięższym terenie, np. pustyniach Bliskiego Wschodu. Pojazdy takie charakteryzował wlot powietrza do filtra zainstalowany z przodu nad drzwiami pasażera, wzmocnione zawieszenie oraz rama. Opcjonalnie można było zamówić montowany na dachu klimatyzator. Po 15 latach produkcji NG zaprezentowano jego odnowioną kontynuację. Nowy typoszereg otrzymał skrótową nazwę SK („Schwere Klasse”). W wyglądzie zewnętrznym zmieniło się niewiele. Nowy, bardziej opływowy zderzak, nowa atrapa chłodniy oraz nowa linia bocznych okien. Całkowitym modyfikacjom uległa deska rozdzielcza. Gruntowną modernizację przeszły także jednostki napędowe rodziny OM400. Silniki z nowym osprzętem dostępne były w kilku wariantach mocy: 260, 290, 350, 435 oraz 475KM. W chwili prezentacji był to najmocniejszy seryjnie produkowany ciągnik drogowy w Europie. Nowe silniki można było wyposażyć w nowy hamulec silnikowy z klapą dławiącą. W 1990 roku pojawił się jeszcze mocniejszy motor z rodziny OM400 o mocy 498KM. Kolejna modyfikacja palety silników nastąpiła w roku 1991. Wprowadzono pojazdy o niskiej emisji spalin – LEV („low emission vehicles”). Stopniowo silniki gwarantowały spełnianie norm Euro 1 oraz Euro 2. Pojawiła się kabina z wysokim dachem, otrzymała nazwę EuroCab. W 1994 roku pojawia się druga generacja modelu SK. Pojazdy przeszły drobny lifting wizualny, a silniki otrzymały system elektronicznego sterowania EDC. Jednostkę 350 zastąpiono 340 konną, pojawił się wariant 380KM a z oferty zniknął motor 500 konny ustępując miejsca silnikowi generującemu 530KM. Ostatecznie produkcję typoszeregu pojazdów NG/SK zakończono, po rekordowych 25 latach, w roku 1998 na rzecz modelu Actros. Ciężarówki NG/SK zapisały się w historii transportu drogowego jako jedne z najbardziej solidnych. Zdobyły uznanie na całym świecie, od Ameryki przez Europę i Afrykę po Azję. W wielu krajach nadal są użytkowane, a na ich licencji ciągle buduje się ciężarówki, np. w Chinach. Autor: Mihu. Tekst chroniony prawami autorskimi. |
Autor: | fiergloo [ 22 wrz 2008, 9:56 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Fakt dopiero teraz go zauważyłem. |
Autor: | Mali141 [ 11 lis 2008, 1:09 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Mój tato nadal ma MB SK2, jest to solówka 2524 6x4 '96 z najmniejszą wersją kabiny (niska i krótka, bez łóżka). Potwierdzam, że jego dużą wadą jest komfort jazdy - nie dość, że trzęsie to jeszcze siedzenia niezbyt wygodne... Reszta to tylko zalety. Silnik słaby bo 240KM V6 ale jak na swoją teoretyczną moc ma kopa Pojazd na pusto waży ok 14t a załadowany nie będę pisał bo jeszcze jakiś krokodylek przeczyta... Od nowości (poza wymianami) rozsypała się zwolnica, pękła guma przy wentylatorze i wpadła w wentylator, po czym podziurawiła chłodnicę - chłodnica wymieniona i niedawno wymieniliśmy turbinę bo olej podbierała. Myślę, że jak na 1,3 mln km to całkiem nieźle. I na pewno przed remontem zrobi jeszcze z 200tys km. Skrzynia biegów to 6 + 1, przydałyby się czasem połówki ale cóż... Hamulce: żylety. Dosłownie. Hamulec zasadniczy + ręczny i tylko trzeba się modlić, żeby przednie resory wytrzymały Napęd 6x4 działa wyśmienicie. Mój tato odbierał go z salonu i jeździł nim przez kilka lat a potem usiadł na niego sąsiad i jeździ do dzisiaj (powiedział, że na emeryturę nie idzie bo mu samochodu szkoda). Samochód za młodszych lat na autostradzie licznik zamykał (125km/h), niestety na dniach dostanie kaganiec Kolejny MB SK2 1838 śmiga koło mnie pod patelnią. Jak nieraz widzę jak leci na pusto pod górkę (z 1 - 2km ma ta górka) to aż łezka w oku się zakręca. MAN'y 400, 460, Scanie 360, Volva 420, Renault 420 - to wszystko wymięka. Jak MB leci to tylko gwizd jest. Może uda mi się go kiedyś nakręcić bo widok pierwsza klasa. MAN 18.464 70km/h i redukuje a MB SK łyka go lewym pasem jak gdyby nigdy nic. Ostatniego lata zagotował się przynajmniej dwa razy (bo dwa razy widziałem) - ale co to dla niego. Silnik po prostu nie do zarżnięcia. Ino lać, siadać i jechać. |
Autor: | rafcio14 [ 29 lis 2008, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Najnowszy nabytek Auto Holu. Może nie długo uda mi się zrobić pare zdjęć V12 (C) super tydzień chełmski |
Autor: | ninja [ 03 sty 2009, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Autor: | stasek [ 03 sty 2009, 22:44 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Autor: | Żuławiak [ 25 lut 2009, 12:00 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Witam bardzo serdecznie. To mój pierwszy post na WC. Aktualnie jestem w trakcie kursu na C. Autko to właśnie Mercedes chyba NG stary jak ja . Instalacja elektryczna 12V brak systemu świec żarowych - odpalanie za pomocą pompki i płynu "samostart" sterowany z kabiny, hamulec postojowy po prawej stronie, rozruch za pomocą przycisku. Zrobiłem krótki filmik. Pierwsza część zdjęcia, druga manewry na placu http://www.youtube.com/watch?v=zFCyqmVcsyo Pozdrawiam |
Autor: | skoczek69 [ 31 maja 2009, 15:39 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Takie sobie |
Autor: | W123 [ 08 maja 2010, 7:44 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Stary ale jary ! Przepraszam za jakość fotki |
Autor: | Kamil4721 [ 15 wrz 2011, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Witam Kabiny NG są różnych szerokości czy wszystkie jednakowe? |
Autor: | eRKaZet [ 15 wrz 2011, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Cytuj: Witam Kabiny NG były dostępne w dwóch wersjach szerokości.
Kabiny NG są różnych szerokości czy wszystkie jednakowe? |
Autor: | Kamil4721 [ 16 wrz 2011, 17:05 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Cytuj: Cytuj: Witam Kabiny NG były dostępne w dwóch wersjach szerokości.Kabiny NG są różnych szerokości czy wszystkie jednakowe? |
Autor: | Kamil4721 [ 17 wrz 2011, 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
To są dwie szerokości jedna węższa druga szersza? To jest ta węższa? http://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Mercedes_1632_AK.jpg |
Autor: | Igor [ 17 wrz 2011, 23:55 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
No zazwyczaj jedna jest szersza a druga węższa skoro są dwie szerokości. Wąska: http://trucksfoto.pl/index.php?topic=35 ... 1#msg14801 http://trucksfoto.pl/index.php?topic=35 ... 7#msg17537 Szeroka: http://trucksfoto.pl/index.php?topic=35 ... 0#msg10780 http://trucksfoto.pl/index.php?topic=35 ... 7#msg11437 |
Autor: | bialy2005 [ 19 wrz 2011, 0:58 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Witam kolegów To mój pierwszy post na tym forum. trafiłęm tu szukajac informacji o silniku OM423. Mam taki silnik w maszynie rolniczej 360KM v10. Silnik wydaje sie byc w idelnym stanie choc ma juz troszke latek - 1986r. Szukam kogos kto ma duza wiedze na temat tych silników. Jedyny problem jaki mam z tym silnikiem to ogromne spalanie wrecz kosmiczne w porównaniu do podobnych maszyn z innymi silnikami nawet v8 turbo. Moja bestia spala około 60l na godzine pracy. A inne schodza do 30-35l w takich samych warunkach. Silnik nie bierze oleju, nie dymi na biało jedynie czrny zdrowo wygladajacy dym pod obciazeniem. Moze ktos cos podpowiedziec co zrobic czby to cos zaczeło mniej palic i nie straciło na mocy ? mozliwe ze wtryskiwacze siadaja bo wygladaj na nieruszane . Dodam ze odpala od kopa pól obrotu rzrusznika. Bede wdzieczny za jakakolwiek podpowiedz. |
Autor: | LászlóHungary [ 27 wrz 2011, 19:38 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
http://www.google.pl/imgres?q=hungaroca ... 9,r:27,s:0 |
Autor: | nordyk [ 30 wrz 2011, 19:35 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Jaki to ciągnik MB trac ? Czy jakaś samoróbka z silnikiem merca. A może kombajn Class bo chyba tam takie silniki urzędowały. Przy czym pali wam 60 L/Motogodzinę ? |
Autor: | MAN F8 19.361 [ 30 wrz 2011, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Nie, Trac to nie jest żadna samoróbka, masz tutaj linka wprawdzie po angielsku, ale tam pisze co i jak http://en.wikipedia.org/wiki/MB_Trac |
Autor: | nordyk [ 02 paź 2011, 17:23 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes NG/SK |
Czy ja napisałem że MB trac to samoróbka ? Zapytałem czy to aby nie jest trac czy może jakaś samoróbka ? U mnie w Szwajcarii MB tracki są dosyć popularne. Niedaleko mnie facet ma mb tracka 1800 intercooler ze swapowanym silnikiem V8 od merca, ciąga nim rozrzutniki obornika po 30 ton - samego ładunku. Takie spalanie może być wynikiem wielu czynników, może jakis polski majster wziął się za zrobienie takiej samoróbki-składanki i Bóg wie co on tam pomotał. |
Strona 3 z 5 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |