wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Czas pracy kierowców http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3022 |
Strona 3 z 162 |
Autor: | vito37 [ 11 maja 2006, 13:00 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Dzisiaj trafiłem na tekst o czasie pracy kierowców w którym nie zrozumiałem dwóch rzeczy.
Czas pracy kierowcy tyczy się każdego szofera który jeździ samochodem ciężaowym o DMC>3,5t jak i autobusem i nie ma znaczenia tutaj czy jesteś zatrudnony na umowe o prace czy prowadzisz własną działalność gospodarczą jeśli jeździsz zarobkowo.Otóż: Pierwsza sprawa odnosi się do tego fragmentu Cytuj: Czas pracy kierowców - zgodnie z obowiązującą od 1 maja 2004 r. ustawą o czasie pracy kierowców - jest pojęciem szerszym niż samo prowadzenie pojazdu. Odnosi się za to wyłącznie do szoferów zatrudnionych na umowę o pracę.
Czyli jak to jest np. z działalnością gospodarczą ? Skoro z tego wynika że pojęcie czasu pracy tyczy się tylko kierowców na Umowie o pracę. Druga sprawa wygląda tak: Cytuj: Kierowcy małych pojazdów, a jednocześnie pracownicy mogą - zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców - pracować nawet do 12 godzin na dobę (w równoważnym czasie pracy). Teoretycznie można więc sobie wyobrazić dzień pracy, w którym przez cały czas, z wyjątkiem 15-minutowej przerwy, będą prowadzić.
Czyli jak to jest z tymi "Małymi autami" (nie bardzie wiem o jakie pojazdy się kryją pod tym pojęciem do 7,5 T albo do 12 T ?) bo w tym tekście kilka razy pojawiało sie pojęcie "mały" i "Duży". Tu jest link do tego tekstu: http://www.nzzk.nw.pl/kraj/news62.htm Pod pojęciem "Małe auto" kryje się samochód ciężarowy o DMC do 3.5t w tych autach nie ma konieczności montowania Tachografów i dlatego nie tyczy się ich Czas pracy kierowców. |
Autor: | Jarott [ 17 maja 2006, 9:35 ] |
Tytuł: | |
Interesuję mnie taka w sumie banalna sprawa,ale jednak. Mianowicie czy tacho daje znać np. jakąś kontrolką, że trzeba wymienić tarczkę po upływie doby, czy też trzeba samemu zwracać na to uwagę |
Autor: | Coolio [ 17 maja 2006, 9:40 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Interesuję mnie taka w sumie banalna sprawa,ale jednak. Mianowicie czy tacho daje znać np. jakąś kontrolką, że trzeba wymienić tarczkę po upływie doby, czy też trzeba samemu zwracać na to uwagę
Kolego z tego co sie orientuje stare rachografy zegarowe nie mialy takiej funkcji jedynie migala kontrolka jesli tachograf byl nie zamkniety, natomiast w elektronicznych tzw szufladowych po przekroczeniu bodajze 25h bez zmiany tarczy wyskakuje wykrzynik na wyswietlaczu tachografu, ale ten wykrzynik wyskakuje rowniez w kilku innych przypadkach sygnalizujac np uszkodzenie tachografu itp. Jesli sie myle Cyryl prosze popraw
|
Autor: | Jarott [ 17 maja 2006, 9:56 ] |
Tytuł: | |
To w takim razie jest to bez sensu. Jadąc truckiem musisz zwracać uwagę na bardzo dużo rzeczy na trasę, odpoczynki, pauzy etc.,no i jeszcze trzeba pamiętać kiedy wkładałem tarczkę i kiedy trzeba ją zmienić |
Autor: | Długi [ 17 maja 2006, 10:58 ] |
Tytuł: | |
Jarott ale problem. Ustawiasz sobie np. Budzik w telefonie albo przypomnienie i wiesz wszystko . Cytuj: musisz zwracać uwagę na bardzo dużo rzeczy na trasę, odpoczynki, pauzy Taka praca kolego.
|
Autor: | Jarott [ 17 maja 2006, 23:28 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Taka praca kolego.
No właśnie - szkoda tylko, że pensje nie te co na zachodzie
|
Autor: | Pazdz [ 17 maja 2006, 23:30 ] |
Tytuł: | |
Nie róbcie OT!!! |
Autor: | tir5 [ 17 maja 2006, 23:47 ] |
Tytuł: | |
to może ktoś odpowiee na moje pytanie? Cytuj: W ustawie o czasie pracy kierowcow jest taki zapis:
Kod: Każdy kierowca w ciągu dwóch tygodni będzie musiał na co najmniej 45 godzin udać się na odpoczynekCzyli to oznacza, ze jezeli kierowca jest gdzies za granicą i wypadnie mu ta 45-godzinna przerwa musi stać dwa dni gdzies na parkingu i nie moze nic robić? Jak ten problem rozwiązuja kierowcy? Czy mogą jakoś tak to rozwiązać, aby mogli odpoczywac w domu?? |
Autor: | Pazdz [ 17 maja 2006, 23:53 ] |
Tytuł: | |
Podejrzewam, że jezeli wypadnie takie coś to nie ma bólu, trzeba będzie odstać cały weekend. |
Autor: | Jarott [ 18 maja 2006, 0:03 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: tir napisał:
Powyższy okres może być skrócony do minimum 36 godzin,jeśli odbierzesz go w bazie pojazdów lub w miejscu zamieszkania,oraz do minimum 24 kolejnych godzin,jeżeli będzie odbierany w innym miejscu. Trzeba pamiętać, że okres o jaki zostanie skrócony odpoczynek,przysługuje kierowcy do wykorzystania przed upływem 3 tygodnia po tygodniu,w którym nastąpiło skrócenie.
W ustawie o czasie pracy kierowcow jest taki zapis: Kod: Każdy kierowca w ciągu dwóch tygodni będzie musiał na co najmniej 45 godzin udać się na odpoczynek Czyli to oznacza, ze jezeli kierowca jest gdzies za granicą i wypadnie mu ta 45-godzinna przerwa musi stać dwa dni gdzies na parkingu i nie moze nic robić? Jak ten problem rozwiązuja kierowcy? Czy mogą jakoś tak to rozwiązać, aby mogli odpoczywac w domu?? |
Autor: | tir5 [ 18 maja 2006, 0:08 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Trzeba pamiętać, że okres o jaki zostanie skrócony odpoczynek,przysługuje kierowcy do wykorzystania przed upływem 3 tygodnia po tygodniu,w którym nastąpiło skrócenie.
troche to zakręcone. Czyli co jak raz sobie skróce tą przerwę z 45h do 36, to w następnym tygodniu bedę musiał stać 45 + 9h czyli 54??Proszę wytłumacz mi to bardziej "łopatologicznie" |
Autor: | Cyryl [ 18 maja 2006, 10:53 ] |
Tytuł: | |
tak, trzeba "oddać" te godziny w terminie dwutygodniowym. |
Autor: | tomikier [ 18 maja 2006, 11:20 ] |
Tytuł: | |
Ja rozumiem to w ten sposób że: jeżeli przeciągniesz sobie czas pracy w tygodniu to w następnym tygodniu musisz to "odespać" i analogicznie jest na odwrót. |
Autor: | Jarott [ 19 maja 2006, 10:43 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Ja rozumiem to w ten sposób że: jeżeli przeciągniesz sobie czas pracy w tygodniu to w następnym tygodniu musisz to "odespać" i analogicznie jest na odwrót.
Niech Cyryl jeszcze potwierdzi,ale ja też tak to pojmuje.
|
Autor: | Cyryl [ 19 maja 2006, 10:59 ] |
Tytuł: | |
potwierdziłem, na oddanie tych godzin masz dwa tygodnie. |
Autor: | Coolio [ 19 maja 2006, 11:00 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: Ja rozumiem to w ten sposób że: jeżeli przeciągniesz sobie czas pracy w tygodniu to w następnym tygodniu musisz to "odespać" i analogicznie jest na odwrót.
Niech Cyryl jeszcze potwierdzi,ale ja też tak to pojmuje. |
Autor: | Cyryl [ 19 maja 2006, 11:03 ] |
Tytuł: | |
momencik, bo mogę być źle zrozumiany, trzeba oddać tak, aby cykl dwutygoniowy miał w sumie 90 godzin przerw tygodniowych. |
Autor: | Coolio [ 19 maja 2006, 11:08 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: momencik, bo mogę być źle zrozumiany, trzeba oddać tak, aby cykl dwutygoniowy miał w sumie 90 godzin przerw tygodniowych.
90 godzin przerw tygodniowych ?? Chyba chodzilo 90godzin pracy ??
|
Autor: | Cyryl [ 19 maja 2006, 11:15 ] |
Tytuł: | |
masz rację chodziło do czas pracy, który nie może przekroczyć 90 godzin. przerwa tygodniowa może być skrócona nawet do 24h. robi sie to w ten sposób, że auto garażujące powiedzmy w Warszawie, według traczki spędziło weekend w Raszynie, dzięki czemu kierowca (oczywiście z meldunkiem nie Raszyn) przebywał "poza miejscem zamieszkania". |
Autor: | tir5 [ 19 maja 2006, 12:27 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Z doswiadczenia wiem ze nikt nie pilnuje tych 90h w ciagu 2 tygodni tylko pracuje przez 6dni i pozniej dobowka. To ile im wychodzi godzin pracy w ciagu tych dwóch tygodni? 6*9=54, 54*2= 108 Czy pracują po 108 h/dwa tygodnie?a jak na to patrzy ITD lub BAG? Karaja za to przekroczenie 90 h czy przymykają oko? |
Strona 3 z 162 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |