Cytuj:
Cytuj:
Masz na myśli, że wcale nie są tanie?
Mam na myśli, że bankrutowały szybciej niż powstawały. Te które przetrwały podnoszą ceny na potęgę.
Bez przesady. Mieszkam w Glasgow od pięciu lat i regularnie latam do Polski Ryanairem. Owszem, praktycznie nie zdarzają się już takie okazje jak lot tam i z powrotem za 10 funtów 02 pensy (przy czym 10 funtow to opłata za płatność kartą, a lot po pensa i zadnych opłat - to mój rekord). ale przeciętnie zawsze lot kosztował 30-40 funtów. Teraz jest nieco drożej, ale za to wyrównało się to jakoś - nie trzeba już polować na te tanie loty wśród lotów za stówę i więcej, nie ma problemu z zakupem biletu za mniej niż 50 funtów z wyprzedzeniem kilku tygodni.
Czyli innymi słowy nie tyle drastycznie podnieśli ceny, co je ustatkowali. Nie ma już superokazji w morzu drożyzny (czasem było taniej latać Lufthansą niż Ryanairem jeśli się nie udało kupić taniego biletu) tylko jest po prostu łatwo kupić tani bilet (nie super-tani).
Inna sprawa że im już kompletnie odpieprza na pokładzie - probują Ci wcisnąć co się da, jak nie napój, to epapierosy, jak nie epapierosy to loteria, jak nie loteria to kalendarz. Ale nikt ci nie każe tego kupować - słuchawki na łeb i spać
Natomiast ta siec autobusów to jest zdaje się własnosć Stagecoacha, który w UK ma analogiczną markę zwaną Megabus. Zapewniam Cię, że firma nie bankrutuje, ma się bardzo dobrze, i pomimo silnej konkurencji wciąż otwiera nowe połączenia (aczkolwiek tylko na najbardziej rentalnych relacjach). Do tego mają fajne pomysły, niekiedy nieco zwariowane. W mojej okolicy testoali na przykład autobus amfibię mającą zastąpić zlikwidowany prom przez rzekę Clyde w Renfrew, w Edynburgu przez pewien czas w ramach testów kursował poduszkowiec do księstwa Fife (niestety, nie udało mi się nim przejechać/lecieć/płynąć? Co się robi poduszkowcem w ogóle? Sunie się chyba?)
niedawno po fazie testów wypuścili na drogi sypialny przegubowiec wożący w luksusowych warunkach ludzi nocą z Glasgow do Londynu - znajomy jechał tym, kiedy to było jeszcze w fazie testów i zapłacił 40 funtów. Dla porownania sypialny pociąg zaczyna się dobrze powyżej stówy.