wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34638 |
Strona 3 z 4 |
Autor: | użytkownik usunięty [ 24 lut 2012, 10:41 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Silowniki byly sprawdzane sa dobre. Najwieksze dziadostwo to te zaciski z przodu.Swoja droga kupilem szajsowate klocki i tarcze. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 24 lut 2012, 10:50 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Sprawdzalem sile hamowania przodu na rolkach na OSKP lewe kolo wynik 5,7 do 6,1 prawe kolo wynik 10,15. Czyli lewe znacznie za slobo hamuje. Co innego jakby prawe i lewe mialo po okolo 6 to sila hamowania mniej wiecej rowna a tu za duza roznica miedzy lewym i prawym i wtym jest problem. |
Autor: | MAN [ 24 lut 2012, 10:59 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
W tym masz problem że masz zardzewiałą tarcze co wskazuje na to że klocki nie dociskają z odpowiednia siłą do tarczy albo zjechane klocki albo skopany docisk. Poza tym sprawdzałeś grubość tarczy?. Lub masz założone za miękkie klocki i się sypią zamiast hamować |
Autor: | użytkownik usunięty [ 24 lut 2012, 11:13 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Podczas jazdy na drodze zadnego sciagania i odczucie dobrego dzialania hamulcy. Te wyniki wykazuja rolki na stacji po calkowitym wcisnieciu pedalu do oporu. Sprawdzalem na dwoch roznych stacjach po cztery razy na kazdej i ten sam wynik. Czyli zregenerowac lewy zacisk. Wymienic tarcze i klocki lewe i prawe. Tylko jakie kupic te tarcze i jakie klock. Czy sa jakies rozne twardosci i gatunki tarcz i klockow. Zawsze kupowalem wedlug nr WIN. Jakiego producenta sa dobre. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 24 lut 2012, 11:20 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
I drugi problem przy tym samym aucie. Pekaja opony tuz przy felgach na bocznych scianach. Pekniecia dlugosci 10-20cm 1cm od felgi wzdluz felgi naokolo. Opony byly nowe rozmiar prawidlowy auto nigdy nie przeladowane w ruchu mieszanym. Bieznik dobry zostalo go 70%. |
Autor: | VeRay [ 24 lut 2012, 11:27 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
To ja mam takie pytanko. Man F2000 26-464 przód tarcze 2 tylne mosty na bębnach, zwolnica plus resor. Podczas hamowania wręcz wyrywa kierownicę z rąk. Ściąga na lewo dość mocno. Hamulce dobrze biorą ale dopiero jak się pedał hamulca wciśnie do końca prawie. Zrobione są nowe bębny, nowe grzechotki z samoregulacja (jakiś tam oryginał, działają dobrze), nowe okładziny itp. Czy to wina zaworu że hamulce dobrze łapią dopiero przy mocnym naciśnięciu hamulca? Czy ma to związek z niesprawnym ABS? Dlaczego przód ściąga na lewo? |
Autor: | MAN [ 24 lut 2012, 11:42 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
VeRay tak na 90% masz skopany zacisk i po otworzeniu zacisku nie zdziwiłbym się że środku jest jeden wielki gnój, te zaciski w F2000 Lucasa to totalne nie porozumienie po jakimś czasie dostaje się woda do środka i robi totalne spustoszenie jak nie tłoczki zacierają się na prowadnicy to łożyskowanie tej dźwigienki którą pcha siłownik szlak trafia takie łożyska igiełkowe w plastykowym koszyku. Miałem podobny problem wymieniłem zacisk i problem ustał. Dlatego pewnie po paru latach produkcji w TGA wycofali się z tych zacisków i montują Knorra zaciski Co do klocków to na pierwsze wyposażenie fabryka zakłada Textary To nie jeździj po krawężnikach lub wada fabryczna opon, taką wadę miały goodyear naczepowe pękała tak samo przy obręczy felgi |
Autor: | użytkownik usunięty [ 24 lut 2012, 13:24 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Nie jezdze po kraweznikach. Opony pekaja od srodka i od zewnatrz szczegolnie przod i mam wlasnie wszedzie goodyear. Raz nawet zrobila sie bula na bierzniki od czola opony i wybila galke w ukl. kier. A Lewe kolo jezdzilo chocby mialo kamien w bierzniku. Jakie sa dobre opony 215 75r17,5 124/126m lub mocniejsze ale nie goodyear. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 24 lut 2012, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
I zaznacze jeszcze ze te przody pekaly zawsze przy feldze i przez 3 kolejne wymiany zawsze bralem goodyear i zawsze to samo. Jakie tarcze do klockow textar i o jakiej twardosci maja byc jedne i drugie. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 24 lut 2012, 13:35 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Man . Z tym syfem w zacisku i dostawaniem sie wody masz 100% racji. Te zaciski to dno. Ciezko wybrac nowy zacisk. Ja na razie regenerowalem stare . |
Autor: | MAN [ 24 lut 2012, 13:53 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Z tego co widzę to tarcze FEBI sa w przystępnej cenie potem ciut droższe BREMBO a najdroższe Textar po siedem stówek. Jedne klocki mogą być twardsze drugie miększe ale niema takiego odpowiednika dla tarczy. Czy tarcza długo wytrzyma zależy w pewnym stopniu od klocków a najbardziej z jakiego żeliwa została odlana a to wie jedynie producent tarczy. Najlepiej zapytać sprzedawcy jakie tarcze najlepiej schodzą i niema reklamacji a nie sugerować się najniższą ceną VeRay ściągnij zaślepkę od śruby regulacyjnej lub pewniejsza metoda jak masz nowszy model zacisku w którym siłownik jest przykręcony bezpośrednio do zacisku, odkręć siłownik od zacisku i zobacz czy w środku niema śladu wody lub rdzy pomieszanej z smarem. Czasami wystarczy pokręcić śrubą regulacyjną jeśli stawia opór i nie idzie kręcić to na pewno jest skopany zacisk |
Autor: | sebotrucker [ 24 lut 2012, 14:51 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Cytuj: To ja mam takie pytanko.
Mam dokładnie to samo nie dość że jest duże opóźnienie to przy mocnym depnięciu na pedał hamulca ucieka mi na lewo auto próbowałem to regulować ale nic to nie dało chyba regeneracja mnie czeka Man F2000 26-464 przód tarcze 2 tylne mosty na bębnach, zwolnica plus resor. Podczas hamowania wręcz wyrywa kierownicę z rąk. Ściąga na lewo dość mocno. Hamulce dobrze biorą ale dopiero jak się pedał hamulca wciśnie do końca prawie. Zrobione są nowe bębny, nowe grzechotki z samoregulacja (jakiś tam oryginał, działają dobrze), nowe okładziny itp. Czy to wina zaworu że hamulce dobrze łapią dopiero przy mocnym naciśnięciu hamulca? Czy ma to związek z niesprawnym ABS? Dlaczego przód ściąga na lewo? Nie ma to jak w f 90 wszystko na bębnach i 0 problemów a heble ostre jak brzytwa |
Autor: | użytkownik usunięty [ 24 lut 2012, 15:09 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
No wlasnie. Bebny to bebny. A klocuszki tarczki powinny byc w osobowych.Zawsze przody w l2000 byly liche a szczegolnie zaciski. |
Autor: | MAN [ 24 lut 2012, 15:15 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Cytuj: No wlasnie. Bebny to bebny. A klocuszki tarczki powinny byc w osobowych.Zawsze przody w l2000 byly liche a szczegolnie zaciski.
Chłopie wsiądź w sprawny samochód ciężarowy z hamulcami tarczowymi to zobaczysz różnice w hamowaniu na plus dla hamulców tarczowych
|
Autor: | użytkownik usunięty [ 24 lut 2012, 15:22 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Dlatego nowe Many maja przod i tyl tarcze. Mi tu chodzi o stare zlomki. Zawsze hamulce tarczowe sa sprawniejsze ale wymagaja wiekszej dbalosci a bebny dluzej wytrzymuja ale hamulce nie sa tak skuteczne. |
Autor: | VeRay [ 24 lut 2012, 15:58 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Dzięki za rady Panowie. Auto stoi na razie więc jest czas się za to zabrać. A co z tym opóźnieniem hamowania? Da się to jakoś wyregulować? Cytuj:
Chłopie wsiądź w sprawny samochód ciężarowy z hamulcami tarczowymi to zobaczysz różnice w hamowaniu na plus dla hamulców tarczowych
Potwierdzam. VOLVO FH 12 na tarczach i nie ma mocnych. Osobowe się może schować
|
Autor: | MAN [ 24 lut 2012, 16:13 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Podobnie miałem u siebie w F2000 z tym opóźnieniem gdy podłączyłem naczepę wystarczyło lekko nacisnąć hamulec żeby zaczął hamować bez naczepy trzeba było mocniej dusić na hamulec. Widocznie zawór daje pierw powietrze na naczepę/przyczepę żeby ta pierwsza hamowała |
Autor: | nyta [ 25 lut 2012, 18:08 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
a mierzyles cisnienie w przednich siłownikach hamulcowych?? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 26 lut 2012, 20:11 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Jezeli chodzi o Mana L2000 to mierzylem. Jest maks. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 26 lut 2012, 20:35 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana tarcz hamulcowych i klockow w Man 8.103 L2000 94r. |
Co to oznacza max ? Max jest tak szeroko objętą miarą jak piz**. Nie chciał bym sie spotkać z tym autem w którym ty wymienisz te klocki na drodze |
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |