wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Full Run, Infinity itp ...
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=43088
Strona 3 z 5

Autor:  Kierownik [ 27 sie 2017, 13:24 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Luka, Szałmaster Serwis się wstydzi, więc odpowiem zz niego:
"Luka, nie wiem".

:)

Autor:  MAN [ 27 sie 2017, 13:38 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Powiem tak Pneumaster miedzy 315 a 295 jest CAŁE 2 centymetry różnicy anie 5 centymetrów.
Więc lepiej wstaw jakieś foty na których mierzysz jakąś tam miarką szerokość bieżnika a nie opowiadaj że na Chince 315/70 jest 5 centymetrów węższy bieżnik od takiej pierwszej lepszej opony 315/70


Luka ja ci powiem tym węższa opona tym mniejsza nośność opony a tym mniej bieżnika tym mniej kilometrów do zrobienia

Autor:  PNEUMASTER [ 27 sie 2017, 13:49 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Cytuj:
Skup się, przeczytaj pytanie i odpowiedz.
Jeszcze raz. Jak mniejsza szerokość Chinki wpływa na jej eksploatację?
Luka weź się ogarnij. Masz cały szereg ogólnodostępnych publikacji w necie. Mam Ci cytować wady i zalety? I dlaczego jest tyle samo zwolenników co przeciwników jazdy na szerokim przodzie 385 vs wąski przód 315 (to jest ekstremalny czyli dobry przykład) ? Mam Ci udowadniać pogorszenie trakcji w określonych warunkach, stabilności przodu, przechyłu, zapadania lub nie w grząskim, poprawienie/pogorszenie hamowania, nacisków jednostkowych co wiąże się ze zużyciem szybszym lub wolniejszym albo strategię odprowadzania wody w kolejnych fazach zużycia szerszej i węższej opony (szersza musi wycisnąć więcej wody spod siebie stąd wiąże się to z jej konstrukcją). Chłopie wrzuciłem temat oszustwa na szerokości w tym samym rozmiarze i nie trzymania parametrów wyjściowych, kierownik podłapał że ponoć nie wiem i już widzę, że żyje chwilą, złapał się i będzie gasił pety a ja pytam bo to chodzi w temacie:

Dlaczego płacąc i kupując 315 jak przewidział producent de facto zakładasz 295 mimo, że z boku masz napisane 315? Dlaczego nie założysz od razu czegoś z napisem na boku 295 i o takiej szerokości? Dlaczego chcesz jeździć zamiast na 4 to na 3 napędach płacąc za 4? A jeżeli uważasz, że nie pokazałem palcem odpowiedzi a płacąc taniej za sztukę i kupując w sumie z szerokości jedną mniej na napędzie uzyskasz same zalety to brać.....już mi się odechciało gadać. Taki był Wasz cel? OK osiągnięty.

EDIT:
Cytuj:
Powiem tak Pneumaster miedzy 315 a 295 jest CAŁE 2 centymetry różnicy anie 5 centymetrów.
Więc lepiej wstaw jakieś foty na których mierzysz jakąś tam miarką szerokość bieżnika a nie opowiadaj że na Chince 315/70 jest 5 centymetrów węższy bieżnik od takiej pierwszej lepszej opony 315/70
O czym Ty piszesz? Foty masz 315 chińskie vs. 315 Dunlop. To że Ci z tabelki wychodzi 2cm pomiędzy dwoma różnymi to OK, bo ja nie o tym - już raz tabelki z ciśnieniami cytowałeś więc zacznij w realu rozmawiać, idź i zmierz te same rozmiary tylko weź dobrą miarkę bo wstawka "jakaś tam miarka" sugeruje, że zaraz będziemy się czepiać homologacji na miarkę czy aby nie oszustwo, byleby się przyczepić. Ehhhhh..... jaja na kołach.
Do tej pory spotkałem się z wadami szerokości w identycznych rozmiarach od 3 do prawie 6 cm na sztuce. Kwestia zależy od ceny chinki.
Cytuj:
Luka ja ci powiem tym węższa opona tym mniejsza nośność opony a tym mniej bieżnika tym mniej kilometrów do zrobienia
Tu jest w Twoim przypadku światełko w tunelu tyle, że nie do końca. Nie wrzuciłem fot węższej z innego rozmiaru który z założenia ma niższą nośność. Zrobiłem foto dwóch 315-tek markowej i chińskiej, na obu było napisane 315 a o zmianie nośności nawet nie myślałem skoro rozmiar ten sam bo z założenia nośność ta sama.
Ale jest światełko w tunelu.....uwaga sugestia.....dlaczego wraz z rozwojem mocy, tonażu i możliwości opona się rozwija w szerokości i wielkości (tak osobowa jak i ciężarowa). W związku z tym dlaczego na własne życzenie kupując chinkę cofamy się w rozwoju zgadzając na węższą oponę w stosunku do tego co przewidział producent (mimo że na boku jest napis 315) ? Dacie na to zgodę? Jak tak to dlaczego? Z powodu pieniędzy czyli tego, że mniej kosztuje bo nie udowodniliśmy że faktycznie taniej wychodzi.

Autor:  MAN [ 27 sie 2017, 14:00 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Dalej nie udowodniłeś że Chinka jest węższa o 5 centymetrów
To se weź suwmiarke z chomologacją aby pomierzyć szerokość bieżnika
Żadnych tabelek nie brałem z głowy tak jak ty.
Tylko że szerokość bieżnika opony jest wyrazana w milimetrach i to tyle w temacie
Jak na oponie napisali 315 mm to tyle ma mieć szerokości bieżnik opony

Autor:  Użytkownik usunięty [ 27 sie 2017, 14:07 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Ja tam się nie znam, ale z doświadczenia w osobówkach nawet pomiędzy dwoma oponami tego samego rozmiaru dwóch różnych producentów jest różnica (w szerokości, w obwodzie). To tutaj też może być. A rozmiar na papierze jest ten sam.

Autor:  PNEUMASTER [ 27 sie 2017, 14:08 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Cytuj:
Dalej nie udowodniłeś że Chinka jest węższa o 5 centymetrów
To se weź suwmiarke z chomologacją aby pomierzyć szerokość bieżnika
Żadnych tabelek nie brałem z głowy tak jak ty.
Tylko że szerokość bieżnika opony jest wyrazana w milimetrach i to tyle w temacie
Jak na oponie napisali 315 mm to tyle ma mieć szerokości bieżnik opony
....czekałem na ta suwmiarkę z chomologacją (homologacją) :lol: tak owszem rozmiar 315 jest podany w mm z tym się zgodze to z metrówki odczytaj sobie rozmiar w mm i zastanów się dlaczego w chińskim 315 tych mm jest mniej.

Dobra DOŚĆ bo znów kwadraturę kola szukacie.

Autor:  MAN [ 27 sie 2017, 14:14 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Skoro twierdzisz że w oponach firmowych też zdarzają się odchyłki do 6 cm, to skąd wiesz że ta opona markowa nie jest węższa o te 6 cm
Dlatego pomierz opony dla statystyki i przedstaw wyniki
Żeby czasem taki Michelin nie okazał się węższy niż sugeruje napis na boku opony

Autor:  Kierownik [ 27 sie 2017, 14:20 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Pomijając chinki, to różnica szerokości w rozmiarze 315, jest również u renomowsnych producentów, jak np Dunlop, Michał, i np budżetowa Kormoran, lub np Barum.
Oprócz różnicy w szerokości jest, zdecydowanie ważniejsza różnica w wysokości bieżnika np 17mm Barum, 22mm Bridgestone.

Więc jeśli renomowani producenci dopuszczają sie takich ruchów, nie dziwne że chinki tez nie trzymają rozmiaru. Z tym że chinka 2 cm węższa, jest o 50% tańsza w zakupie.

Autor:  PNEUMASTER [ 27 sie 2017, 14:23 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Cytuj:
Ja tam się nie znam, ale z doświadczenia w osobówkach nawet pomiędzy dwoma oponami tego samego rozmiaru dwóch różnych producentów jest różnica (w szerokości, w obwodzie). To tutaj też może być. A rozmiar na papierze jest ten sam.
masz bezwzględnie racje kolego. Ja się nawet spotkałem z oponami tego samego producenta tylko z dwóch różnych fabryk z różnicami. Ale to były różnice wręcz promilowe, raczej wynikające z pras, form i możliwości technologocznych niż błędów planowanych. Mnie zastanawia aspekt dlaczego jest świadoma akceptacja za własne pieniądze zakupu opon z których zdjęto z szerokości jakieś 20% w tym samym rozmiarze. Chyba, że uznamy to za różnicę możliwości to powiedzmy, że kupujemy opony rozmiar 315 minus 40 lub 45mm :mrgreen: .Co ciekawe rynek czyli użytkownicy to zauważyli (dziwię się, że nie tu wśród fachowców z realnych warunków użytkowania) i niektórzy handlarze tą "lepszą" chińszczyzną mają juz nawet slogan "opony chińskie o pełnej szerokości". No to sorry jak powrót do normalności ma być zaletą to ja wymiękam ale jednocześnie popieram, bo gdzie bylismy do tej pory przy ogólnej akceptacji tego stanu?

EDIT:
Cytuj:
Pomijając chinki, to różnica szerokości w rozmiarze 315, jest również u renomowsnych producentów, jak np Dunlop, Michał, i np budżetowa Kormoran, lub np Barum.
Oprócz różnicy w szerokości jest, zdecydowanie ważniejsza różnica w wysokości bieżnika np 17mm Barum, 22mm Bridgestone.

Więc jeśli renomowani producenci dopuszczają sie takich ruchów, nie dziwne że chinki tez nie trzymają rozmiaru. Z tym że chinka 2 cm węższa, jest o 50% tańsza w zakupie.
zaczynasz podejmować racjonalne tematy, ale .....
różnica w wysokości bieżnika to jest temat na osobną dyskusję. Troche się mylisz ponieważ wysokość bieżnika wokoło tego samego producenta wynika nie z oszustwa ale z dedykacji do warunków pracy. Markowi producenci opon mają bardzo bardzo zbliżone ilości biezników dla tych samych gam opon : autostrada, regional czy budowa (mniej więcej dla napędów to 11-12, dalej 17-19mm i budowa między 22 a 25mm) biorąc pod uwagę tą samą półkę a nie porównując opony markowej najtańszej z tzw budżetu np Kormoran, Sava, Barum (gdzie autostradówka prawie nie wystepuje) do ichniejszych premium Michelin, GY, Conti. Tym samym błędem jest branie pod uwagę samego kryterium ilości bieżnika w stylu "panie bier Pan tą bo mięsa ma dużo i na trasach na południe Włoch będzie gryzła" to jeden z podstawowych błędów a potem rozczarowanie.
A co do 2cm, nie wnikam i juz powiedziałem, że chińczycy zaczynają dochodzić do europejskiej szerokości w tym samym rozmiarze ale za to trzeba zapłacić, niemniej pokazałem na foto brak nie 2 a 4,5cm i z miejsca przepraszam, że nie homologowaną a nawet i chińską miarką :mrgreen: :mrgreen: :lol:

Autor:  MAN [ 27 sie 2017, 14:38 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Powiem Ci tak nie mam chinek założonych to nie mam jak zweryfikować ich faktycznej szerokośći bieżnika.
Jeden komplet chińskich napędów zjeździłem do końca i to mi wystarczy
Mówisz że chinki mają twardy bieżnik bo mi w oczach zginął bieżnik.
Taki Kumho to ma twardą gumę że przez pół roku nie mogę dojechać opon do końca i pewnie starczą do jesieni gdy będę zakładał z powrotem zimówki

Autor:  PNEUMASTER [ 27 sie 2017, 14:49 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Cytuj:
Powiem Ci tak nie mam chinek założonych to nie mam jak zweryfikować ich faktycznej szerokośći bieżnika.
Jeden komplet chińskich napędów zjeździłem do końca i to mi wystarczy
Mówisz że chinki mają twardy bieżnik bo mi w oczach zginął bieżnik.
Taki Kumho to ma twardą gumę że przez pół roku nie mogę dojechać opon do końca i pewnie starczą do jesieni gdy będę zakładał z powrotem zimówki
Widzisz kolego to mnie wkurza najbardziej dyskusje po to aby pogadać byleby się tylko odezwać kiedy otwarcie mówisz, że nie możesz tego potwierdzić bo nie masz. Ja pokazuje fakt z metrowką w ręce to zarzuty, że to co widzisz to raczej tego nie widzisz. Przestańmy gadać o tym czego nie ma a mówmy o tym co jest i rozmawiajmy dlaczego tak jest?
Co do Twoich chinek których masz dość jednych a drugie nie mogą się skończyć. Kłopot w tym, że w najtańszych chinkach jest brak jakiejkolwiek powtarzalności jakości i produkcji (ile się sadzy z wora usypie tyle jest i już). Za te produkowane już półkę wyżej które są OK i są powtarzalne i parametr trzymają trzeba niestety już zapłacić na poziomie tanich opon markowych.
A co do twardych kumho, faktycznie takie są twarde, nie ścieralne a spróbuj to założyć na przód i po mokrym ....krzyżyk na drogę. I powstała kwestia co kto akceptuje za 7 stowek : brak przebiegu, brak trakcji i hamowania, w sumie brak możliwości dobrego i prawidłowego pogłębienia i to nie z winy serwisu, brak 20% z szerokości itd itd ....gdzie jest granica akceptacji i ile ona kosztuje ostatecznie ?
Prawdopodobnie kosztuje to tyle ile warta jest kasa włożona w ściemę marketingowo-sprzedażową. To jak z filmem : dobry tytul, dobry zwiastun, dobra reklama a że uśniesz w połowie seansu nikogo nie obchodzi....bilet kupiłeś :mrgreen: i nawet za gratisowy popkorn zapłaciłeś

EDIT:
A przy okazji taka wskazówka dla Ciebie i kierownika.
Gdybym przyszedł do Was jeździć to wskazałbyś mi przejazd z A do B przez C a nie w linii prostej bo przez punkt C zużyje Twojego paliwa mniej, mniej hamulców, mniej opon i nie nie namacham się skrzynią. Nie podważyłbym Twojej wiedzy zza kierownicy i na trasie, bo przerabiasz to codziennie. Nawet bym nie pisnął słowa gdyś mi powiedział jedź dalszą drogą przez punkt C.
To samo u mnie. Przez 7 lat a nawet 9 (bo 2 były mocnej teorii technicznej u najlepszych) mam zmonitorowane 80% opon które założyliśmy co daje dziesiątki milionów km na papierze. W przeciwieństwie do gumiorzy którzy "nawlekajo nowo gume" lub do handlarzy którzy po 3 miesiącach nie wiedzą jakie masz opony na kołach nie docierają do mnie argumenty z palca. Jestem w stanie wyciągnąć historię kontroli co 3 miesiące każdej mojej opony na każdym Twoim aucie i wskazać problemy, przebiegi, rotacje i podsumować to wszystko razem w zestawieniu z Twoimi ładunkami, trasami a nawet spalaniem. Więc sorry ale w część rzeczy nie wierzę a u mnie nie przejdą opowieści tych co się znajo na gumach, bo tata w DHLu jeździł a od dziadka opony zarzucajo na felgi.
Musimy się chyba wzajemnie poszanować w tym co robimy.... :wink:

Autor:  Radek1234 [ 27 sie 2017, 17:25 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Nie żeby coś ale ktoś powinien otrzymać nagrodę, za pisanie posta pod postem, już kolejny raz z rzędu na tej samej stronie.

Autor:  Edler [ 27 sie 2017, 17:53 ]
Tytuł:  Full Run, Infinity itp ...

Za 2 miesiace zaczyna sie zima w Norwegi (wymagania zimowe) i nawet 5 minut sie nie zastanawiam. Leca chinki albo nalewki z Hardkorowy bieżnikiem i niska cena. Cala Norwegia lata na nalewkach caly rok a potem przed zima. Jeb nowe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  MAN [ 27 sie 2017, 18:53 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Ja mam nalewajki zimówki z agresywnym bierznikiem na zimę i się sprawdzają
Ostatnia zima na tych nalewajkach i końcówkę opon mam nadzieję że zjade do lata

Autor:  PNEUMASTER [ 27 sie 2017, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Cytuj:
Za 2 miesiace zaczyna sie zima w Norwegi (wymagania zimowe) i nawet 5 minut sie nie zastanawiam. Leca chinki albo nalewki z Hardkorowy bieżnikiem i niska cena. Cala Norwegia lata na nalewkach caly rok a potem przed zima. Jeb nowe.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
tak dla pewności zapytam, bo skoro tam latasz to na pewno wiedze posiadasz, ale zapytam bo chinki tez zakładasz a i nalewki nie mają wszystkich oznaczeń : wiesz i jesteś świadom praw i obowiązków :D że samo M+S w Norwegii w zimie nie wystarcza? a gro`s chinek i sporo nalewajek (nawet markowych) ma tylko M+S

Autor:  Edler [ 27 sie 2017, 23:23 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Zdaje sobie sprawe i nie jestem frajer zeby zalozyc te bez sniezynek. Zreszta wystarczy dokladnie obejrzec opone i przeczytac jej oznaczenia zanim sie kupi.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  PNEUMASTER [ 27 sie 2017, 23:28 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Cytuj:
Zdaje sobie sprawe i nie jestem frajer zeby zalozyc te bez sniezynek. Zreszta wystarczy dokladnie obejrzec opone i przeczytac jej oznaczenia zanim sie kupi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lux.....wiesz mnie już mało co zdziwi :wink:

Autor:  kiepski [ 01 paź 2017, 19:40 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Odkopię trochę kotleta, bo jako król dziadostwa we własnym dziad-transie mam pewnie spostrzeżenia :mrgreen:

- Chinki nie natniesz to prawda, mam auto solóweczkę z tyłu ostatnia ośka na jedno koło za bliźniakiem, jako że bujam sie w 90% po mieście widzę jak znika guma z opon na wleczonej w oczach. Zarzucam na nią oponki na dorżnięcie i do widzenia, no faktycznie chinki nie natniesz bo jest tej gumy za mało, pod końcem bieżnika jest już drut...

- Chinka idzie szybciej. Miałem też z przodu wynalazek chińskiej myśli technicznej i na moją jazdę w koło komina zrobiłem na nich 40tyś... :roll: Kupiłem save a na niej zrobiłem 75... Chinka 800zł sava 1200...

- Kupiłem też cztery nowe chineczki na ośkę pędną, do końca żywota dojechała jedna :mrgreen: Jedna dostała (jedną załatwiłem sam) druga dostała guza jak jajko z boku wiec ją wyrzuciłem a trzeciej wyszło pękniecie z boku.

- Idetyko sytacja z BOSSem, też dojechała do końca jedna, lecz tutaj popękały na boku... Tu gdzie opona pracuje najwięcej.

- Mierzyłem (jak ktoś tu by miał problem ze jestem leniem i nie chce mi sie wrzucać zdj to na specjalnie życzenie wrzucę, ale jak mówię nie chce mi sie :mrgreen: ) opony w rozmiarze 315/80/22,5 tzn samą szerokość bieżnika
- Continental Conti Hybrid HS3 - 26,5cm
- Fullrun - 23,5
- Goodyear jakiś tam 26
- Satoya (kostka z pędnej) 24cm
Wiec fakt faktem węższe są ;)

Pytanie jest dlaczego do fabrycznie nowych aut producenci nie dają chinek? ;)
Miałem oponę chińską jakąś z łapanki na wleczonej, ale była tak twarda ze rok jej zjechać nie mogłem :D trzymała sie naprawdę ładnie, choć wyobrażam sobie jej przyczepność na mokrym.... :roll:

Wybierając chinki kontra nalewki hmmm... Wybieramy mniejsze zło ani jednej ani drugiej nie mamy pewności... Uj wie jak bardzo ktoś latał przeładowany na oponie która nalali bieżnik? I uj wie co z tego kontenera wyjmiesz ;) Napewno na plus chinek idzie cena, no za komplet chinek masz jednego conti...

Lecz uważam, że to pozorne oszczędności..

Autor:  zzx [ 01 paź 2017, 21:47 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Cytuj:
Cytuj:
Dalej nie udowodniłeś że Chinka jest węższa o 5 centymetrów
To se weź suwmiarke z chomologacją aby pomierzyć szerokość bieżnika
Żadnych tabelek nie brałem z głowy tak jak ty.
Tylko że szerokość bieżnika opony jest wyrazana w milimetrach i to tyle w temacie
Jak na oponie napisali 315 mm to tyle ma mieć szerokości bieżnik opony
....czekałem na ta suwmiarkę z chomologacją (homologacją) :lol: tak owszem rozmiar 315 jest podany w mm z tym się zgodze to z metrówki odczytaj sobie rozmiar w mm i zastanów się dlaczego w chińskim 315 tych mm jest mniej.

Dobra DOŚĆ bo znów kwadraturę kola szukacie.
chińczycy zasadniczo są trochę mniejsi od europejczyków więc może i milimetr chiński jest trochę mniejszy? :D

Autor:  PNEUMASTER [ 01 paź 2017, 22:23 ]
Tytuł:  Re: Full Run, Infinity itp ...

Cytuj:
Wybierając chinki kontra nalewki hmmm... Wybieramy mniejsze zło ani jednej ani drugiej nie mamy pewności... Uj wie jak bardzo ktoś latał przeładowany na oponie która nalali bieżnik? I uj wie co z tego kontenera wyjmiesz ;) Napewno na plus chinek idzie cena, no za komplet chinek masz jednego conti...

Lecz uważam, że to pozorne oszczędności..
propozycja :
przeczytaj na chinkach, tam masz 3 opasania (słownie trzy !!! już nawet nie 4 !) tzn klamią i piszą 3 + nylon razem 4 :lol: no tak bezapelacyjnie 3+1 daje 4 tyle, że chińskie 4. O mieszance gumy nie wspomnę bo to pomielona cegła zabarwiona sadzą na czarno :mrgreen: nóż w tym idzie tępo jakby czlowiek fugi w cegle rzeźbił.

Spróbuj Dębicy, kupisz poniżej tysiaka a masz zrobione napędy na starej dobrej konstrukcji RHD ....5 opasań ! :> oczywiscie później możesz na nich odnowić za kilka stówek czyli sumarycznie wyjdą taniej niż 2x chinka a zrobią 4x przebieg chinki tyle, że będziesz musiał poczekać bo w dwa lata na pewno ich nie skończysz.
Będziesz Pan zadowolony.

Strona 3 z 5 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/