Cytuj:
Co lepiej wybrać w rozmiarze 315/70?
-Dunlop SP446 czy
-Bridgestone M729
Robota w kółkach w jedną stronę max 10 ton, a w drugą przeważnie 24. Pół na pół autostrady i krajówki. W tej chwili założone jakieś nalewki które dostałem przy zakupie pojazdu, ale już się kończą.
Zależy czego kto oczekuje, lepiej opisać jedne i drugie a wyboru dokonasz sam, krótko:
Bridż dowalony stalą w konstrukcji, ciężka, mocna opona, twardy, mieszanki gumowe też twarde, wytrzymały ale niestety śliski, mniej komfortowa, na całości przyjmijmy że zrobi 50tyś km więcej oczywiście to ogólnikowo bo zależy od zbyt wielu czynników. Daje rade w warunkach lekko pozadrogowych. Przy podanych założeniach powinien zrobić między 350-400tyś km już z pogłębieniem. Wszystko co ponad to będzie świetnym wynikiem.
Dunlop lżejsza opona, mieszanki bardziej miękkie, zdecydowanie na warunki gdzie szukasz przyczepności ,bardziej górskie, zwłaszcza w zimie lub po mokrym. Opona komfortowa. Raczej asfalt i lekki szuter, poza drogą na jakieś żwirownie się nie nadaje. Przy tych samych założeniach przebiegi między 300 a 350tyś dbane może dociągną do 400tkm biorąc pod uwagę że w jedną stronę na lekko. Wszystko co ponad to będzie świetnym wynikiem.
Wybór należy do Ciebie. Ja osobiście wolałbym mieć przyczepność na SP446 kosztem krótszego przebiegu, bo po suchym to byle co pojedzie. A z drugiej strony bieżnikownie nie na darmo preferują Bridża i Michała pod bieznikowanie. Mocne konstrukcyjnie.