wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
MAN TGS i TGX http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6354 |
Strona 3 z 23 |
Autor: | r [ 10 cze 2007, 10:43 ] |
Tytuł: | |
Znając mana, niema siatek na chłodnicę, więc można go określić, jako jedna wielka lepka na muchy ... chłodnica "zabita" po jednej trasie pozdrawiam |
Autor: | Jacek [ 10 cze 2007, 12:00 ] |
Tytuł: | |
r przecież w Niemczech jest tyle chemii na polach, że nie ma prawie wcale robactwa i to dlatego niemieccy konstruktorzy o tym zapomnieli Na prawdę wjeżdżając z D do PL szyba zaraz zaczyna się brudzić owadami. |
Autor: | Dino [ 18 cze 2007, 18:40 ] |
Tytuł: | |
680 HP Imagehost - PicTiger Lp Dino™ |
Autor: | Łukaszz [ 20 cze 2007, 13:46 ] |
Tytuł: | |
680 KM na pewno robi ogromne wrażenie i zapewne wzbudza emocje u innych producentów ciężarówek. MAN potwierdza, że jest jedną z bardziej liczących się ciężarówek na Europejskim rynku. Ciekaw jestem ile firm przekona się do nowych modeli niemieckiego producenta. Pozostaje nam czekać na odzew se strony Scanii i Volva. Czyżby za kilka lat została przekroczona granica 700 KM? Wszystko na to wskazuje. |
Autor: | Levuss [ 23 cze 2007, 16:46 ] |
Tytuł: | |
Zawalisty jst ten carniutki manik emanuje taką potęgą.Czyli to Man ma obecnie najmocniejszą V8 na ryneczku.Moment obrotowy tego silnika wynosi 3000Nm a więc tak samo jak 620-tka Scanii ,ale mniej niż 16-tka Volvo.Man się chwali że jest to silnik o najwiekszej mocy w EU, ale jak wiadomo nie samą mocą żyje trucker. Cytuj: tak mi sie wydaje, że volvo zaraz zrobi 700KM i tak sie będą ścigać bo ono chce być najmocniejsze
Pamiętam, że podczas premiery FH16 610 coś, gdzieś, mówiono o prototypach sulnika Volvo o mocy ok 800 koni, który miałbyć dostępny tylko i wyłącznie na terenie USA, ale jaos do tej pory słuch o nim zaginął.Obecnie wyścig mocarzy przypomina mi zimną wojnę i wyscig zbrojeń |
Autor: | łukasz [ 26 cze 2007, 11:05 ] |
Tytuł: | |
No ładnie wygląda ten flagowy model nowego MAN-a.Moc zapewne robi swoje-680km to nie przelewki,do tego V8,i małe akcenty stylistyczne w postaci znaczka V8,chromowanej atrapy dolnej,i podwójne rury w specjalnej obudowie.A co do konkurentów to zapewne powstaną auta mocniejsze-ale co do daty nic nie można dokładnie sprecyzować... |
Autor: | Balbin [ 26 cze 2007, 11:14 ] |
Tytuł: | |
Wow... Szczerze mowiac nie spodziewalem sie ze to wlasnie ze strony Mana nadejdzie odpowiedz na 660-konne silniki Volvo, myslalem raczej ze pierwsza odpowie na to Scania, a tu prosze... Moc jest porazajaca, tak samo jak wyglad nowego Mana, ktory bardzo przypadl mi do gustu Ciekawe po przekroczeniu jakiej granicy mocy koncerny dadza sobie spokoj? |
Autor: | Levuss [ 27 cze 2007, 17:38 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Wow... Szczerze mowiac nie spodziewalem sie ze to wlasnie ze strony Mana nadejdzie odpowiedz na 660-konne silniki Volvo, myslalem raczej ze pierwsza odpowie na to Scania, a tu prosze... Moc jest porazajaca, tak samo jak wyglad nowego Mana, ktory bardzo przypadl mi do gustu Ciekawe po przekroczeniu jakiej granicy mocy koncerny dadza sobie spokoj?
A ja właśnie tak myślałem, że to Man pokona Volvo.Co do granicy mocy to ona nie będzie miała umairu, bo przyszłe silniki będą się charakteryzowały potężną mocą i jeszcze niższym zużyciem paliwa-wyścig o moc jest nieskończony
|
Autor: | patryk691 [ 02 lip 2007, 11:40 ] |
Tytuł: | |
Następca MAN-a TGA pojawi się już niedługo. A nie ma łatwego zadania, gdyż poprzednik w ciągu niespełna 7 lat znalazł ponad 230 tys. nabywców. Z tym autem powinno być lepiej |
Autor: | łukasz [ 02 lip 2007, 12:00 ] |
Tytuł: | |
Mała wzmianka o nowych MAN-ach z portalu Interia: Następca MAN-a TGA pojawi się już niedługo. A nie ma łatwego zadania, gdyż poprzednik w ciągu niespełna 7 lat znalazł ponad 230 tys. nabywców. Zanim twórcy nowego ciągnika zaczęli na pokazie przedpremierowym mówić o detalach, prezes MAN-a Anton Weinmann pochwalił się poprawiającymi, coraz lepszymi wynikami ekonomicznymi spółki. Na przykład udział w rynku europejskim wynosił w ub. roku 15,9%, a w I kwartale 16,7%. Rosną obroty, zamówienia, zyski, wskaźniki. Czy z nowym TGS/TGX będzie jeszcze lepiej? Przed pokazaniem nowego samochodu projektanci mówili, na czym koncentrowały się ich prace. Dwa słowa wracały wielokrotnie: niezawodność i żywotność. A zaraz za nimi - niskie koszty eksploatacji. Gama TGX/TGS przeznaczona dla dalekiego transportu, średniej dystrybucji i budowlanki podzielona jest na dwie części pod względem zastosowanych kabin. TGX ma mieć kabiny XL, XLX, XXL, natomiast TGS kabiny L, M i LX. Pod względem silników w TGS/TGX znajdziemy znane już motory nowej generacji z wtryskiem common rail, D20 i D26, które w wersji Euro-4 nie potrzebują wtrysku mocznika. Lekką sensacją jest zapowiedziana topowa wersja z silnikiem V8. Jak wiadomo, MAN przez lata miał w ofercie wielki silnik V10. Ale ten nowy, niepokazany dotąd, ma poj. 16 litrów, wtrysk common rail (!), moc aż 680 KM, a moment 3000 Nm. To efekt współpracy z firmą Liebherr, która podobnie jak MAN potrzebuje wielkich silników, ale w niedużych ilościach. Koszty podzielono na dwie firmy. Rozsądnie, bo koszty przygotowania następcy TGA (bez silnika) wyniosły ponad 100 mln euro. Czym różni się TGX od TGA, po którym odziedziczyło szkielet kabiny? Odpowiadający za prace rozwojowe dr Karl Schaller uważa, że pojazd jest nowy, bo zaprojektowany od początku na deskach kreślarskich, z nowymi założeniami. Jednak on sam przyznał, że o ile 7 lat temu TGA miał 100% nowych części (porównując z F2000), o tyle teraz TGX ma "tylko" 6000 nowych części, czyli ok. 35% Prace zajęły pełne dwa lata. Z zewnątrz uderza na masce kształt litery "V", bardziej nowoczesny i sportowy niż klasyka TGA. Zniknęły proste linie i kanty. Ale ważniejsze, że otwory, pasy, przez które powietrze dostaje się do silnika są większe i tego powietrza dostaje się o 15-20% więcej. A jest ono potrzebne, szczególnie że MAN nie rezygnuje z recyrkulacji spalin wymagającej lepszego chłodzenia. Wskaźnik aerodynamiczny poprawiono o 4%. Czy właśnie dlatego inżynierowie z Monachium chwalą się już 2-% zmniejszeniem zużycia paliwa? W dwóch dziedzinach TGX będzie wyraźnie lepszy od poprzednika. Hałas wywoływany przez powietrze atakujące kabinę ma być mniejszy o 30%. Opracowano nawet specjalny spoiler dla XLX, który da oszczędność 0,4 l na 100 km. Nowe lusterka zewnętrzne i ich otoczenie (odchylacze strugi powietrza) mają zaś zapewnić, iż boki (szczególnie szyby) będą o 60% czystsze niż w TGA. Poza kształtem "V" łatwo dostrzegalna jest zmiana akcentów na masce. Lew jest mniejszy , natomiast napis MAN (większy o 10%) wykonano w nowej, skomplikowanej i drogiej technologii wielokrotnego natrysku włókna szklanego na folie. Ponoć ma być bardziej widoczny i łatwiejszy w utrzymaniu czystości. Czy także droższy w razie konieczności wymiany? Nowy ciągnik TGX dostaje również listwę metalizowaną nad wlotem powietrza. Konstruktor Schaller zgodził się ze mną, że środkowy otwór (przestrzeń między kabiną a zderzakiem) jest na tyle duży, iż powinno się go jakoś zasłonić. I nad tym jeszcze myśli. A w środku kabiny? Całkowicie nowy kokpit zrywający z dotychczasowymi zwyczajami MAN-a. Niższy i mniejszy. Panel wskaźników ma nieduży daszek, ale i tak zastosowano tam szkło, by uniknąć refleksów. Łóżka mają aluminiowe ramy i drewniane "sprężyny". Tunel we wszystkich TGX-ach ma wysokość 8-9 cm, niezależnie od silnika. O nowym wyglądzie obicia drzwi dr Schaller mówił, że jest po prostu podobne do tego, jakie ma w swoim BMW, ale naprawdę zmieniono mechanizmy podnoszenia szyb i potem zastosowano pręty usztywniające. Dlatego i wygląd musiał się zmienić. Najmocniejsza ciężarówka Nie mogę wymienić wszystkich 6000 nowych części, więc tylko kilka najważniejszych. Nowe alternatory zaprojektowane na milion kilometrów, nowa elektryka, nowe technologie oświetleniowe z diodami LED, wentylator potrzebujący mniej energii, nowe pojedyncze resory, lżejsze, a poprawiające zachowania dynamiczne pojazdu. Zawieszenie tylnej osi dostało nowe, o 23 kg lżejsze, "sierżanty", teraz odkuwane (cast). Kompresor, który wyłącza się inteligentnie, zabiera o 1,5 kW mniej energii, co przekłada się na paliwo. W kabinie są nowe kurtyny, lodówki, oświetlenie i plastiki. Cała kabina po modernizacji przeszła testy szwedzkie, a ciągniki wyposażone w intarder i TipMatic dostaną darmo układ ESP.Na razie, chyba przez kilka miesięcy, na jednej taśmie w Monachium będą produkowane TGA i TGX. To utrudnia montaż, więc pewnie któryś pojazd trafi niebawem do innej fabryki? |
Autor: | P_Adams [ 25 lip 2007, 9:58 ] |
Tytuł: | |
Nom ciekawie, ciekawie TRAILER Magazine w wakacyjnym wydaniu co nie co wspomniał o MANach. Daje cytat: `MAN-ia mocy` "Wszystko wskazuje na to, że już tej jesieni miłośnicy flagowych ciężarówek będą mieli nowy obiekt westchnień. MAN zaprezentował pierwsze zdjęcia nowego modelu TGX z silnikiem V8!" <-- to jest tylko kawałek, tzn. wstęp. Jeżeli chcecie to mogę jeszcze coś dopisać, ale nie widzę potrzeby PS. czy wiecie może jak się powinno wymawiać MAN, czy [man], czy może [em a n], czyli M.A.N. [ Dodano: Sro, 25.07.2007, 10:13 ] Cytuj: Nie wiem dlaczego, ale ten czerwony TGS kojarzy mi się z jakimś fiatrm ducato... TGX wygląda już poważniej.
Niemcy chcą żeby widoczność była lepsza i nie było martwych punków Ciekawi mnie tylko kiedy zmądrzeją i obniżą przednią szybę w XXL ... zyskali by wiele miejsca na schowki ... PS. poczekajmy jakiś czas i Volvo oraz Scania wypuszczą 700-konną maszynę (albo przeszło). Prędzej wydaje mi się, ze to będzie Volvo. "... Nasuwa się jednak pytanie: gdzie jest granica? Kolejne pytanie dotyczy przydatności takich pojazdów." (TRAILER Magazine) "Średnia moc użytkowych pojazdów od kilkunastu lat systematycznie rośnie. W latach 80. 450 końmi mogły pochwalić sie najmocniejsze silniki, dzisiaj takie osiągi nie robią już wielkiego wrażenia." (TRAILER Magazine) |
Autor: | blubcio [ 05 sie 2007, 9:58 ] |
Tytuł: | |
nowy manik jest poprostu super. a tak wogóle premiera ma sie odbyc za ok. 2 miesiaće takze pewno są to modele testowe |
Autor: | piotrekmag1 [ 05 sie 2007, 10:43 ] |
Tytuł: | |
Tata dostał właśnie zaproszonko do Niemiec na prezentacje tego "cuda". Jakim cudem to się stanie, pożyjemy zobaczymy. |
Autor: | blubcio [ 06 sie 2007, 21:48 ] |
Tytuł: | |
Co do siatek to sie nie zgodze osobiscie dostałem 2 letniego mana sprowadzonego z Austrii i takowe siatki posiadał |
Autor: | adzio [ 07 sie 2007, 11:02 ] |
Tytuł: | |
A wie może ktoś kiedy się odbędzie premiera TGX i TGS w Polsce bo z chęcią bym je sobie obejrzał z bliska. |
Autor: | Dino [ 24 sie 2007, 16:31 ] |
Tytuł: | |
Man Polska 21.8.2007 (c) by Dino™ Husic |
Autor: | Levuss [ 25 sie 2007, 9:18 ] |
Tytuł: | |
Nowy TGX prezentuje się świetnie.Tylko jedna rzecz mi troszkę nie pasuje w tym aucie. Te szufladki w środkowej części kokpitu przypominają mi skrzynie na narzędzia jak dla mnie psuje to troszkę wizerunek wnętrza.Deska rozdzielcza jest genialna.Widać Man znacząco poprawił jakość materiałów.Wróże temu autku ogromny sukces.[/url] |
Autor: | Sylwester [ 25 sie 2007, 13:12 ] |
Tytuł: | |
bardzo ladnie wyglada, w srodku i jak i na zewnatrz. Wozi sie coraz wieksze ladunki, jest na to duzy nacisk dlatego Man postanowil wyposarzyc ten piekny model w tyle kucykow |
Autor: | Dino [ 29 sie 2007, 17:48 ] |
Tytuł: | |
MAN TGX 18.440 (C) by Dino™ Husic |
Autor: | P@wel [ 29 sie 2007, 18:47 ] |
Tytuł: | |
Wow pierwszy raz widze takie malowanie i taki model Mańka. Ale pierwsze wrażenie jest bardzo dobre ogulnie ten ciągnik bardzo ładnie i okazale sie prezentuje. |
Strona 3 z 23 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |