wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Czas jazdy, czas pracy
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9520
Strona 3 z 4

Autor:  Cyryl [ 01 wrz 2007, 11:40 ]
Tytuł: 

może tylko dodam, że dopuszczalny czas pracy w tygodniu to 45h, jednak można go przedłużyć do 56h. należy pamiętać, że dwutygodniowy czas pracy nie może przekraczać 90h, czyli jak w jednym tygodniu przedłużymy czas pracy do 50h, to w drugim możemy pracować tylko 40h.

Autor:  wilduck [ 01 wrz 2007, 12:40 ]
Tytuł: 

z tego wnioskuje ze lepiej robic pauze powyzej 1h bo jest to wtedy zaliczane jako odpoczynek.i mam nadzieje ze mimo to zostaje wciaz pauza. :)

[ Dodano: Sob, 01.09.2007, 11:58 ]
wszystko juz chyba zalapalem w tej kwesti ,kompletnie wszystko :D

zostalo mi jedno bardzo wazne pytanie. Bo co mi wyjasnil kolega Jester
to mi kolega Jareck zaciemnil.
Pytanie brzmi :

Ile trwa doba kierowcy :?: :?

Autor:  waldis [ 01 wrz 2007, 13:15 ]
Tytuł: 

wilducknapisał:
Cytuj:
Ile trwa doba kierowcy
Doba kierowcy trwa od rozpoczęcia pracy,do zakończenia odpoczynku,i nie ma to nic wspólnego z 24godzinami,czyli normalną dobą.
Np.4 godz jazdy+1godz odpoczynku+1godz załadunku+3godz jazdy+1godz rozładunku+11godz odpoczynku=21godz to jedna doba
Inny przykład
4g30min jazdy+45min odpoczynku+4g30min jazdy+9 odpoczynku=18godz45min to też jedna doba.

Autor:  wilduck [ 01 wrz 2007, 13:28 ]
Tytuł: 

i po tych 21 lub 18h,45 wrzucam druga tarczke i zaczynam nowy okres 21h ,, 18h.45 lub inny okres zamykajacy sie maksymalnie w 24h.
i oczywiscie maksymalnie tak 6 razy w tygodniu .
dobrze to zrozumialem ?
czy te 6 razy 24h o ktorych mowa w :
ust.6 Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. ''
nie ma nic wspolnego z doba kierowcy i z iloscia zmiany tarczek w tygodniu.

Autor:  waldis [ 01 wrz 2007, 13:58 ]
Tytuł: 

Tak,dobrze zrozumiałeś,z tym że należy pamiętać o tym że jeżeli np.3 pierwsze odopczynki w tygodniu zrobiłeś 9godzinne,w czwartym dniu rozpoczynasz prace o godz.6ej.jechałes łącznie 10godz,w trakcie zrobiłeś 1godz30min odpoczynku,i gdzieś 2 godz spędziłeś na innej pracy (np.załadunek) to przy kontroli będzie kara za zbyt krótki odpoczynek dobowy.
To niby oczywiste,ale sam się tak "naciołem" :)
Moim zdaniem powinno to brzmiec:ust.6 Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu sześciu okresów maksymalnie 24 godzinnych licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. ''

Autor:  wilduck [ 01 wrz 2007, 14:52 ]
Tytuł: 

Cytuj:
3 pierwsze odopczynki w tygodniu zrobiłeś 9godzinne,w czwartym dniu rozpoczynasz prace o godz.6ej.jechałes łącznie 10godz,w trakcie zrobiłeś 1godz30min odpoczynku,i gdzieś 2 godz spędziłeś na innej pracy (np.załadunek) to przy kontroli będzie kara za zbyt krótki odpoczynek dobowy.
przepraszam czy mogl bys mi(zielonemu) to wylozyc prosciej.
bo nie zaskoczylem.

Autor:  waldis [ 01 wrz 2007, 16:09 ]
Tytuł: 

Sorry,bo to też moja wina,troche namieszałem :) żle to troche rozpisałem.
Powinno tam być jeszcze jedno:
W tych pierwszych trzech dniach liczyłem sobie że robie 11 godz.odpoczynki,ale że te 11godz nie miesciło mi się w 24godz dobie,np.o jakieś 30min to odpoczynek mi się liczył przy kontroli jako 9 godzinny,i tak 3 dni z rzedu.W czwartym dniu zrobiłem 9 godz pauze myśląc że jest to moja pierwsza 9ka w tym tygodniu,a to już była 4 i za to kara.
Jeszcze raz przepraszam :oops: za zamęt,ale temat taki że trudno go wyłożyć

Autor:  wilduck [ 01 wrz 2007, 16:40 ]
Tytuł: 

teraz to rozumiem .dzieki serdeczne

Autor:  glaca [ 07 paź 2007, 17:22 ]
Tytuł: 

[quote="rodzynek"]Panowie, każdy postój z selektorem ustawionym na łózku [b]nie jest pracą[/b]. Obojętnie, czy trwał 5 min czy 2 godz. 55 min. Z kolei pracą jest wszystko co jest każdym innym selektorem niż łóżko (młotki, dyspozycja i oczywiście jazda).[/quote] Dyspozycja nie jest wliczana do dzieennego czasu pracy

Autor:  volffi [ 11 paź 2007, 12:47 ]
Tytuł: 

a ja mam takie pytanie:

kończe kurs, auto rozładowane, wizyta na bazie zaliczona, ale chce podjechać sobie ciągnikiem pod dom(jakies np 30km) na noc, ale patrząc po tacho to już nie bardzo sie zmieszcze w wymiarze czasu pracy. Jak to sie wtedy liczy? Czy jak pojade pod dom to przekrocze tacho= kara?

Autor:  waldis [ 11 paź 2007, 13:33 ]
Tytuł: 

Tak,jazda jest jazdą i nie ważne czy pod magazyn czy pod dom,możesz oczywiście podjechać i opisać,tym bardziej jeżeli jedziesz w miejsce zamieszkania i zrobienia np.odpoczynku tygodniowego,niemniej przekroczenie będzie przekroczeniem,wprawdzie z opisem,ale jednak.

Autor:  PrusaX [ 13 paź 2007, 8:22 ]
Tytuł: 

pytanko normalny czas pracy wynosi 13 godz na dobe, jak skracam pauze do 9 godzin czas pracy podnosi mi sie do 15 h tak samo jak jade na 10 h to mam 15 h czasu pracy ???

Autor:  waldis [ 13 paź 2007, 9:42 ]
Tytuł: 

Było już pare razy o tym,no ale trudno :)
Tak, 13 godz i 15 jak skracasz odpoczynek,ale o co Ci w tym chodzi:
Cytuj:
tak samo jak jade na 10 h to mam 15 h czasu pracy ???
Niestety nie wiem,muszisz to jaśniej wyłożyć.

Autor:  PrusaX [ 13 paź 2007, 15:33 ]
Tytuł: 

np: jade 4 godzinki stoje pod zaladunkiem 5 potem jade 3 robie 30 min pauzy i jade 1.5 godz czas jazdy 9 godzin pracy czas pracy 14 , czy nie jest tak ze po 10 godzinach jazdy powinienem zrobic pauze 11h?czy po przedluzonej jeżdzie moge zrobic skróconą pauzę?

Autor:  użytkownik usunięty [ 13 paź 2007, 17:19 ]
Tytuł: 

Kolego, czas pracy w ciągu tygodnia wynosi 60 godzin. Z własnej praktyki wiem, że organy kontrolujące mają zastrzeżenia do 15 godzinowego czasu pracy w ciągu doby.

Autor:  waldis [ 13 paź 2007, 18:43 ]
Tytuł: 

Kolega Jester pisze że
Cytuj:
czas pracy w ciągu tygodnia wynosi 60 godzin
a skoro tak pisze,to pewnie tak jest,chociaż z drugiej strony,gdybyśmy w tygodniu jezdzili:
4x9godz+2x10godz+ odpowiednia ilość przerw 45min to czas pracy nam wyjdzie 62 godz bez żadnej innej pracy.
No ale w naszym kraju wszystko jest możliwe :)

Co do pytania PrusaX to kiedyś krążył taki stereotyp że po wydłużonej jezdzie nie wolno zrobić skróconej pauzy,jak narazie nigdzie się z tym na piśmie nie spotkałem,więc ja robie czasem po 10 jazdy 9 odpoczynku.

Autor:  PrusaX [ 13 paź 2007, 19:02 ]
Tytuł: 

ja stoje w sobote i w niedziele na dlugiej pauzie wiec raczej mi wychodzi 5x9 godzin jazdy w tygodniu minus czasami stanie pod zaladunkami i rozladunkami gdzie czas pracy sie konczy a nie wyjechalem jazdy dziennej

Autor:  jeszkin [ 27 paź 2007, 14:02 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Dokładnie, tak jak piszesz wilduck. Pamiętaj tylko, żeby nie przekroczyć w ciągu tygodnia 60 godzin pracy. Jak coś to pytaj na PW.
56h w pierwszym tygodniu pracy, i 34h w drugim tygodniu pracy :!: A nie 60h

[ Dodano: Sob, 27.10.2007, 13:05 ]
Cytuj:
Cytuj:
Czyli na 24h można przepracować 15h, w tym np. 9 h jazdy, tak?
Normalny czas pracy to 14 godzin ale raz w tygodniu mozesz przeciagnac do 15 godzin pracy Aha i pauza dzienna musi wynosic minimalnie 11 godz np 1+1+9=11
Jest napisane jasno i wyraźnie :

W okresie 24godzinnym, kierowca jest zobowiązany do wykorzystania min 11h przerwy, z możliwością skrócenia do 9h trzy razy z tygodniu. Więc skąd wziąłeś 14h normalnego czasu pracy?
24-11 daje 13h, a w przypadku skróconej przerwy 9h, pozostaje na pracę 15h. I co to za system dzielenia pauzy dziennej na 3 części? :|

Autor:  rodzynek [ 19 lis 2007, 22:10 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Dyspozycja nie jest wliczana do dzieennego czasu pracy
Guzik prawda. Pomysl - załoga dwuosobowa - co wg Ciebie robi drugi kierowca, gdy auto jest w ruchu?

[ Dodano: Pon, 19.11.2007, 21:11 ]
Cytuj:
może tylko dodam, że dopuszczalny czas pracy w tygodniu to 45h, jednak można go przedłużyć do 56h. należy pamiętać, że dwutygodniowy czas pracy nie może przekraczać 90h, czyli jak w jednym tygodniu przedłużymy czas pracy do 50h, to w drugim możemy pracować tylko 40h.
A ja może dodam, że to jest dopuszczalny czas prowadzenia pojazdu (nie pracy)

[ Dodano: Pon, 19.11.2007, 21:14 ]
Cytuj:
Kolego, czas pracy w ciągu tygodnia wynosi 60 godzin. Z własnej praktyki wiem, że organy kontrolujące mają zastrzeżenia do 15 godzinowego czasu pracy w ciągu doby.
Wygląda na to, że mówisz o czasie pracy w myśl Kodeksu pracy, bo z pewnością nie o czasie pracy kierowcy.

15 godzinny dzień pracy - o ile to pierwszy, drugi lub trzeci taki przypadek w tygodniu - wszystko jest zgodne z prawem.

[ Dodano: Pon, 19.11.2007, 21:19 ]
Cytuj:
W tym dniu masz dokładnie 9g45min pracy. Jest tak dlatego, że przerwy w jeździe krótsze niż godzinę (pow. godziny jest już to odpoczynek) zaliczają się do czasu pracy. Odpoczynki trwające ponad godzinę do niego się nie wliczają.

Bzdura, od kiedy przerwa jest pracą? Podstawę prawną poproszę. Wprowadzasz niepotrzebny zamęt.

Autor:  c4mel [ 24 lis 2007, 13:44 ]
Tytuł: 

Nowa dyrektywa przewiduje skrócenie czasu pracy kierowców zawodowych:

* Tygodniowy czas pracy będzie wynosił maksymalnie 56 godzin (dotychczas 74 godziny)
* Kierowca będzie mógł pracować dziennie nie dłużej niż 9 godzin, a dwa razy w tygodniu do 10 godzin
* Najpóźniej po 4,5 godzinach pracy musi nastąpić co najmniej 45-minutowa przerwa
* Dzienna przerwa w pracy będzie trwać co najmniej 11 godzin, w tym jeden nieprzerwany odpoczynek 9 godzin
* Całkowity czas pracy kierowcy w ciągu dwóch tygodni będzie wynosił maksymalnie 90 godzin
* Każdy kierowca w ciągu dwóch tygodni będzie musiał na co najmniej 45 godzin udać się na odpoczynek
* Przeciętny, tygodniowy czas pracy w okresie czterech miesięcy nie może przekroczyć 48 godzin

Strona 3 z 4 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/