wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 24 z 45 |
Autor: | Edler [ 22 maja 2013, 20:07 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Mój tata kiedyś coś takiego przywiózł ze Szwecji, z Sudsvalu. Na przód poszła jeszcze pętla czołowa plus, kilka pasów szło po skosie i oplatało przód. Ja to rozładowywałem to zgubiłem się w gąszczu pasów. |
Autor: | Kermiter [ 22 maja 2013, 22:29 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Cytuj:
Rzeczywiście dość lipna sprawa. Ja bym na każdym "przęśle" tych rur odpuścił po jednym pasie i spiął je dodatkowo oplotem w całość. Te wypłowiałe pasy staraj się jak najszybciej wymienić bo na zdjęciu widać już przetarcia i lekkie ich zmęczenie.
Z reguły tak robię, ale teraz ładowałem w piątek po południu i z pośpiechu nie spinałem do kupy. 15 nowych pasów leży mi w schowku, ale głównie wożę stal i używam łańcuchów. |
Autor: | igoR84 [ 23 maja 2013, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Takie aluminiowe wałki ładowałem w Rackwitz, ja to spinałem warstwami, dawali do tego palety które też mocowało się pasami, oczywiście do tego przekładki gumowe. |
Autor: | boni [ 22 sie 2013, 17:56 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Wystarczyło w poprzek, a na końcu dać "opór" Nie można do jednego pkt dawać 2 haki ( zaczepy ) |
Autor: | zzx [ 22 sie 2013, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
można było inaczej załadować palety. 2 x po dwie + 1 x trzy to zamocować trzema pasami i na końcu listwę. nie napisałeś jaki pojazd i ile ten ładunek mógł zająć miejsca. ładując tak jak napisałem miał byś wypełnienie od burty do burty, a tak miałeś jeszcze wolne miejsce, które należało czymś wypełnić (puste palety - ale to w kraju marzenie). |
Autor: | Luka [ 22 sie 2013, 23:12 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Zapomniałem napisać, że to odkryta skrzynia, burty (solidne, stalowe - wywrotka) 60cm wysokie. Ładunek mógł zająć dokładnie ten cały prostokąt, który jest widoczny powyżej, bo zachowałem proporcje skrzyni ładunkowej. W poprzek w 2 rzędach nie lubię układać palet, bo robi się ciasno i czasem trudno zaczepić hak pasa o uchwyt (uchwyty w podłodze). Poza tym, przy tak wysokim ładunku, łatwiej dociągnąć pasami ładunek, jeśli punkty mocowania nie są tuż przy palecie (może się mylę). Listwy nie mam i nie używam. Zastanawiam się czy gdybym wypełnił dolny lewy róg i "obwiązał" dookoła wszystkie palety razem, nie byłoby też dobrym rozwiązaniem. Inna sprawa, że trzeba mieć czym wypełnić. W całej mojej trasie z tym ładunkiem, to chyba najwięcej czasu by zajęło właśnie szukanie czegoś do wypełnienia Cytuj: Wystarczyło w poprzek, a na końcu dać "opór"
W jaki sposób dać opór? Listwy nie posiadam. Poza tym, te palety bardziej są narażone na fikoła na bok, niż przód-tył. Więc jeśli poprzecznie pasy nie łapały mi idealnie każdej palety (np. wypadało między paletami), to miałem problem, który częściowo(!) rozwiązałem rzucając po przekątnej.Nie można do jednego pkt dawać 2 haki ( zaczepy ) Dlaczego nie można 2 haków do jednego punktu? |
Autor: | boni [ 22 sie 2013, 23:19 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: W jaki sposób dać opór? Cytuj:
Dlaczego nie można 2 haków do jednego punktu?
Aż tak głęboko w przepisach nie siedzę.W firmach gdzie wymagają mocowania wg ich wzoru zawsze jest pokazane że nie wolno zapinać 2 haków za 1 uchwyt.W wolnej chwili poszperam w książce, jeśli jesteś tym zainteresowany |
Autor: | Cyryl [ 23 sie 2013, 5:28 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
ano z tego powodu, że niecechowany uchwyt, czyli nie posiadający dodatkowych znaków na nim wybitych, posiada wytrzymałość 2t na skrzyniach ładunkowych pojazdów o DMC powyżej 12t, to wynika z homologacji. więc jeżeli zapniesz do niego (tego uchwytu-ucha) 2 standardowe pasy o wytrzymałości na rozrywanie 2t (albo 2,5t), to żaden inspektor ITD, ani BAG tego drugiego pasa Ci nie policzy, tak jakby go nie było. |
Autor: | Luka [ 23 sie 2013, 8:40 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj:
ostatnie dwie palety wzdłuż.Pas dajesz od przodu ( patrząc z widoku naczepy) przez tylną górną część palety i do przodu. ( dociskasz palety do przodu )
Fakt, można było ułożyć i w ten sposób palety. Dobry sposób. Dzięki za podpowiedź.Cytuj: ano z tego powodu, że niecechowany uchwyt, czyli nie posiadający dodatkowych znaków na nim wybitych, posiada wytrzymałość 2t na skrzyniach ładunkowych pojazdów o DMC powyżej 12t, to wynika z homologacji. więc jeżeli zapniesz do niego (tego uchwytu-ucha) 2 standardowe pasy o wytrzymałości na rozrywanie 2t (albo 2,5t), to żaden inspektor ITD, ani BAG tego drugiego pasa Ci nie policzy, tak jakby go nie było.
Dzięki za odpowiedź. Nie spotkałem się z taką informacją w żadnej książce.
|
Autor: | boni [ 23 sie 2013, 17:41 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
A czytałeś tą w której jest to?: |
Autor: | Luka [ 23 sie 2013, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: A czytałeś tą w której jest to?:
Możesz podać autora i tytuł? Przeczytałem w życiu więcej niż jedną książkę i po małym fragmencie nie sposób odpowiedzieć na Twoje pytanie.
|
Autor: | boni [ 24 sie 2013, 2:43 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
"wytyczne unijne dotyczace mocowania ladunkow" Barrot |
Autor: | igoR84 [ 25 sie 2013, 10:18 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Ktoś coś doradzi?
jakiś czas temu wiozłem 32 palety eko-groszku, 600kg paleta, na koniec dałem belkę i tyle. Taki ładunek żeby wyp...dolić trzeba mieć wyjątkowe zdolności.
|
Autor: | boni [ 25 sie 2013, 13:25 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Tak igor. O takich "hojrakach" czytamy w doniesieniach prasowych na stronach ITD czy innego BAG w dziale " Super zabezpieczony ładunek" ps. na drodze nie jesteś sam. Wszystkiego nie przewidzisz.20x uda ci się dojechać cało, ale za 21x ktoś może wyjechać ci z podporządkowanej i oby to miało się skończyć tylko na położeniu zestawu. Znam kogoś kto przywiózł kombajn z hedrem z niemiec na niskopodwoziówce majac tylko 1 pas do zabezpieczenia. Dało się? dało ! |
Autor: | igoR84 [ 25 sie 2013, 15:33 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Tak igor.
O takich "hojrakach" czytamy w doniesieniach prasowych na stronach ITD czy innego BAG w dziale " Super zabezpieczony ładunek" boni, ja więcej pasów w życiu zapiąłem niż masz włosów na głowie są ładunki które wymagają BEZWZGLĘDNEGO zabezpieczenia, a są i takie które jest ciężko wywrócić. Są ładunki po 24t, na paletach których nikt nie pozwoli zapiąć, np. zestawy kosmetyków samochodowych w kartonikach, do Biedronki, jak by tego nie zapiąć to i tak paleta uszkodzona, i co to też wożą hojracy? Są ładunki które swoją bezwładność mają różną pomimo podobnej wagi, inaczej zachowuje się 24t, zaolejonej blachy, inaczej 24t węgla workowanego, a inaczej 24t rur stalowych załadowanych po sufit, sklejki szalunkowej, lub płyty pliśniowej. Wożę też stal średnio 20t, a tam w grę wchodzą podkładki antypoślizgowe i średnio 15 pasów. dziekuje dobranoc. |
Autor: | Luka [ 25 sie 2013, 16:05 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: "wytyczne unijne dotyczace mocowania ladunkow"
Przeglądałem, przejrzę ponownie w wolnej chwili.Cytuj:
jakiś czas temu wiozłem 32 palety eko-groszku, 600kg paleta, na koniec dałem belkę i tyle. Taki ładunek żeby wyp...dolić trzeba mieć wyjątkowe zdolności.
Jedno "ale". Możliwe, że wiozłeś eko-groszek, który jest owijany stretchem przez maszynę (np. z Juliusza). Niestety, ja ładowałem na składzie węgla, owijane stretchem ręcznie.Nie mówię, że nie masz racji, wszak wolę pytać teraz, niż dopiero jak wypieprzę ładunek. |
Autor: | Cyryl [ 25 sie 2013, 17:15 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Cytuj: Ktoś coś doradzi? ...Taki ładunek żeby wyp...dolić trzeba mieć wyjątkowe zdolności. |
Autor: | boni [ 26 sie 2013, 17:33 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Przykłady zabezpieczenia rolek ( w tym przypadku blachy ) 1 - http://fotoo.pl//out.php?i=598274_rol1.jpg 2 - http://fotoo.pl//out.php?i=598275_rol2.jpg 3 - http://fotoo.pl//out.php?i=598276_rol3.jpg 4 - http://fotoo.pl//out.php?i=598277_rol4.jpg - widok z "drugiej " strony Waga rolki to około 7,5T Tak omotana nie ma prawa ruszyć się choćby na 1mm ( o ile pasy są w należytym stanie ) nawet przy gwałtownym hamowaniu. Przetestowane ps. Jak już będzie można normalnie wstawiać fotki, to je tutaj wrzucę.Póki co musi być tak. |
Strona 24 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |