wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655
Strona 24 z 45

Autor:  Edler [ 22 maja 2013, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Obrazek
Mój tata kiedyś coś takiego przywiózł ze Szwecji, z Sudsvalu. Na przód poszła jeszcze pętla czołowa plus, kilka pasów szło po skosie i oplatało przód. Ja to rozładowywałem to zgubiłem się w gąszczu pasów.

Autor:  Kermiter [ 22 maja 2013, 22:29 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Cytuj:
Rzeczywiście dość lipna sprawa. Ja bym na każdym "przęśle" tych rur odpuścił po jednym pasie i spiął je dodatkowo oplotem w całość. Te wypłowiałe pasy staraj się jak najszybciej wymienić bo na zdjęciu widać już przetarcia i lekkie ich zmęczenie.
Z reguły tak robię, ale teraz ładowałem w piątek po południu i z pośpiechu nie spinałem do kupy. 15 nowych pasów leży mi w schowku, ale głównie wożę stal i używam łańcuchów.
Czesto wozilismy z roznych portów w Rotterdamie wałki do Chrznowa do H.... to była opcja zaladowania w dwóch rzedach, wystawalo z tylu wtedy niewiele ale lepiej sie jechało zwlaszcza po A18, wałki byly w dwoch warstwach na calej dlugosci...

Autor:  igoR84 [ 23 maja 2013, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Takie aluminiowe wałki ładowałem w Rackwitz, ja to spinałem warstwami, dawali do tego palety które też mocowało się pasami, oczywiście do tego przekładki gumowe.

Autor:  Trc [ 16 cze 2013, 14:36 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Tak dla odświeżenia tematu:

Zabezpieczenie silników do wozideł Liebhrrer'a (waga największego 9t i dwa mniejsze po 3t):

Obrazek Obrazek Obrazek

Oraz dwa przykłady skutku spiętrowania zbyt ciężkich palet:

Obrazek Obrazek Obrazek

Autor:  Luka [ 22 sie 2013, 13:43 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Wczoraj ładowałem węgiel workowany, 7 palet, chyba 750kg każda, gdzieś 1,2m wysokie. Ułożyłem i pospinałem to tak:
Obrazek
Dosunięte do przedniej burty i pozsuwane wzajemnie, 4 pkt mocowania na stronę (niestety nie zachowałem na rysunku proporcji w ich rozmieszczeniu), 4 pasy w poprzek i jeszcze 2 po przekątnych. Dodatkowym problemem, wraz z pokonanymi kilometrami, jest "ubijanie" się węgla, więc dociągnięte na maksa pasy po 15 km były luźne.
Dojechało to w całości, więc co prawda nie muszę się uczyć na błędach, ale chciałbym na konkretnych przykładach zobaczyć jak można było zrobić to lepiej. Ktoś coś doradzi?

Autor:  boni [ 22 sie 2013, 17:56 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Wystarczyło w poprzek, a na końcu dać "opór"

Nie można do jednego pkt dawać 2 haki ( zaczepy )

Autor:  zzx [ 22 sie 2013, 20:12 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

można było inaczej załadować palety.
2 x po dwie + 1 x trzy to zamocować trzema pasami i na końcu listwę.
nie napisałeś jaki pojazd i ile ten ładunek mógł zająć miejsca.
ładując tak jak napisałem miał byś wypełnienie od burty do burty, a tak miałeś jeszcze wolne miejsce, które należało czymś wypełnić (puste palety - ale to w kraju marzenie).

Autor:  Luka [ 22 sie 2013, 23:12 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Zapomniałem napisać, że to odkryta skrzynia, burty (solidne, stalowe - wywrotka) 60cm wysokie. Ładunek mógł zająć dokładnie ten cały prostokąt, który jest widoczny powyżej, bo zachowałem proporcje skrzyni ładunkowej. W poprzek w 2 rzędach nie lubię układać palet, bo robi się ciasno i czasem trudno zaczepić hak pasa o uchwyt (uchwyty w podłodze). Poza tym, przy tak wysokim ładunku, łatwiej dociągnąć pasami ładunek, jeśli punkty mocowania nie są tuż przy palecie (może się mylę).
Listwy nie mam i nie używam.

Zastanawiam się czy gdybym wypełnił dolny lewy róg i "obwiązał" dookoła wszystkie palety razem, nie byłoby też dobrym rozwiązaniem. Inna sprawa, że trzeba mieć czym wypełnić. W całej mojej trasie z tym ładunkiem, to chyba najwięcej czasu by zajęło właśnie szukanie czegoś do wypełnienia :]
Cytuj:
Wystarczyło w poprzek, a na końcu dać "opór"

Nie można do jednego pkt dawać 2 haki ( zaczepy )
W jaki sposób dać opór? Listwy nie posiadam. Poza tym, te palety bardziej są narażone na fikoła na bok, niż przód-tył. Więc jeśli poprzecznie pasy nie łapały mi idealnie każdej palety (np. wypadało między paletami), to miałem problem, który częściowo(!) rozwiązałem rzucając po przekątnej.

Dlaczego nie można 2 haków do jednego punktu?

Autor:  boni [ 22 sie 2013, 23:19 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:

W jaki sposób dać opór?
ostatnie dwie palety wzdłuż.Pas dajesz od przodu ( patrząc z widoku naczepy) przez tylną górną część palety i do przodu. ( dociskasz palety do przodu )
Cytuj:
Dlaczego nie można 2 haków do jednego punktu?
Aż tak głęboko w przepisach nie siedzę.W firmach gdzie wymagają mocowania wg ich wzoru zawsze jest pokazane że nie wolno zapinać 2 haków za 1 uchwyt.
W wolnej chwili poszperam w książce, jeśli jesteś tym zainteresowany

Autor:  Cyryl [ 23 sie 2013, 5:28 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

ano z tego powodu, że niecechowany uchwyt, czyli nie posiadający dodatkowych znaków na nim wybitych, posiada wytrzymałość 2t na skrzyniach ładunkowych pojazdów o DMC powyżej 12t, to wynika z homologacji. więc jeżeli zapniesz do niego (tego uchwytu-ucha) 2 standardowe pasy o wytrzymałości na rozrywanie 2t (albo 2,5t), to żaden inspektor ITD, ani BAG tego drugiego pasa Ci nie policzy, tak jakby go nie było.

Autor:  Luka [ 23 sie 2013, 8:40 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
ostatnie dwie palety wzdłuż.Pas dajesz od przodu ( patrząc z widoku naczepy) przez tylną górną część palety i do przodu. ( dociskasz palety do przodu )
Fakt, można było ułożyć i w ten sposób palety. Dobry sposób. Dzięki za podpowiedź.
Cytuj:
ano z tego powodu, że niecechowany uchwyt, czyli nie posiadający dodatkowych znaków na nim wybitych, posiada wytrzymałość 2t na skrzyniach ładunkowych pojazdów o DMC powyżej 12t, to wynika z homologacji. więc jeżeli zapniesz do niego (tego uchwytu-ucha) 2 standardowe pasy o wytrzymałości na rozrywanie 2t (albo 2,5t), to żaden inspektor ITD, ani BAG tego drugiego pasa Ci nie policzy, tak jakby go nie było.
Dzięki za odpowiedź. Nie spotkałem się z taką informacją w żadnej książce.

Autor:  boni [ 23 sie 2013, 17:41 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

A czytałeś tą w której jest to?:


Obrazek

Autor:  Luka [ 23 sie 2013, 22:00 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
A czytałeś tą w której jest to?:
Obrazek
Możesz podać autora i tytuł? Przeczytałem w życiu więcej niż jedną książkę i po małym fragmencie nie sposób odpowiedzieć na Twoje pytanie.

Autor:  boni [ 24 sie 2013, 2:43 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

"wytyczne unijne dotyczace mocowania ladunkow"
Barrot

Autor:  igoR84 [ 25 sie 2013, 10:18 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Ktoś coś doradzi?
jakiś czas temu wiozłem 32 palety eko-groszku, 600kg paleta, na koniec dałem belkę i tyle. Taki ładunek żeby wyp...dolić trzeba mieć wyjątkowe zdolności.

Autor:  boni [ 25 sie 2013, 13:25 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Tak igor.
O takich "hojrakach" czytamy w doniesieniach prasowych na stronach ITD czy innego BAG w dziale " Super zabezpieczony ładunek"

ps. na drodze nie jesteś sam. Wszystkiego nie przewidzisz.20x uda ci się dojechać cało, ale za 21x ktoś może wyjechać ci z podporządkowanej i oby to miało się skończyć tylko na położeniu zestawu.
Znam kogoś kto przywiózł kombajn z hedrem z niemiec na niskopodwoziówce majac tylko 1 pas do zabezpieczenia.
Dało się? dało !

Autor:  igoR84 [ 25 sie 2013, 15:33 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Tak igor.
O takich "hojrakach" czytamy w doniesieniach prasowych na stronach ITD czy innego BAG w dziale " Super zabezpieczony ładunek"

boni, ja więcej pasów w życiu zapiąłem niż masz włosów na głowie :]

są ładunki które wymagają :] BEZWZGLĘDNEGO zabezpieczenia, a są i takie które jest ciężko wywrócić. Są ładunki po 24t, na paletach których nikt nie pozwoli zapiąć, np. zestawy kosmetyków samochodowych w kartonikach, do Biedronki, jak by tego nie zapiąć to i tak paleta uszkodzona, i co to też wożą hojracy?

Są ładunki które swoją bezwładność mają różną pomimo podobnej wagi, inaczej zachowuje się 24t, zaolejonej blachy, inaczej 24t węgla workowanego, a inaczej 24t rur stalowych załadowanych po sufit, sklejki szalunkowej, lub płyty pliśniowej.

Wożę też stal średnio 20t, a tam w grę wchodzą podkładki antypoślizgowe i średnio 15 pasów.
dziekuje dobranoc.

Autor:  Luka [ 25 sie 2013, 16:05 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
"wytyczne unijne dotyczace mocowania ladunkow"
Przeglądałem, przejrzę ponownie w wolnej chwili.
Cytuj:
jakiś czas temu wiozłem 32 palety eko-groszku, 600kg paleta, na koniec dałem belkę i tyle. Taki ładunek żeby wyp...dolić trzeba mieć wyjątkowe zdolności.
Jedno "ale". Możliwe, że wiozłeś eko-groszek, który jest owijany stretchem przez maszynę (np. z Juliusza). Niestety, ja ładowałem na składzie węgla, owijane stretchem ręcznie.
Nie mówię, że nie masz racji, wszak wolę pytać teraz, niż dopiero jak wypieprzę ładunek.

Autor:  Cyryl [ 25 sie 2013, 17:15 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Cytuj:
Ktoś coś doradzi?
...Taki ładunek żeby wyp...dolić trzeba mieć wyjątkowe zdolności.
doświadczenie uczy, że każdą rzecz można spie...lić na 10 000 sposobów.

Autor:  boni [ 26 sie 2013, 17:33 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Przykłady zabezpieczenia rolek ( w tym przypadku blachy )


1 - http://fotoo.pl//out.php?i=598274_rol1.jpg


2 - http://fotoo.pl//out.php?i=598275_rol2.jpg


3 - http://fotoo.pl//out.php?i=598276_rol3.jpg

4 - http://fotoo.pl//out.php?i=598277_rol4.jpg - widok z "drugiej " strony
Waga rolki to około 7,5T
Tak omotana nie ma prawa ruszyć się choćby na 1mm ( o ile pasy są w należytym stanie ) nawet przy gwałtownym hamowaniu.
Przetestowane

ps. Jak już będzie można normalnie wstawiać fotki, to je tutaj wrzucę.Póki co musi być tak.

Strona 24 z 45 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/