wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Transport kontenerów http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17950 |
Strona 25 z 88 |
Autor: | Leszek [ 18 lis 2009, 23:43 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Cytuj: otóż sprawa z zabezpieczaniem wygląda tak:kontener 20-stopowy waży maksymalnie 17t, zdarza się że waży więcej, ale wtedy przy transporcie morskim dopłaca się ekstra, czyli przyjmijmy 17t - standard.
Tylko, że w rzeczywistości niejednokrotnie te konternery mają o wiele większy tonaż. Tak jest zazwyczaj Nie wspomne już o tym jakie pasy ma 90% polskich kierowców. Ich sprawność jest na poziomie 10% jak nie mniej.
|
Autor: | Cyryl [ 19 lis 2009, 6:47 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
chyba chodzi Ci o kontenery 40-stopowe. 90% kontenerów 20-stopowych mieści się w wadze 17t. z resztą sam pomyśl jeżeli transport takiego kontenera droga morską lub koleją z Azji do Europy kosztuje około 4,5 tyś $, to po przekroczeniu 17t za transport trzeba zapłacić już prawie 6 tyś $. a z tymi pasami nie jest tak tragicznie. faktycznie kiedyś tak bywało, ale auta jeżdżące w transporcie międzynarodowym w większość mają dobre pasy, a w transporcie krajowym jeszcze bywa różnie. |
Autor: | MAN [ 19 lis 2009, 8:35 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Cytuj: 90% kontenerów 20-stopowych mieści się w wadze 17t.
Tu niestety się bardzo mylisz w tym temacie. Kontenery 40 stopowe są wykorzystywane z regóły do transportu ładunków przestrzennych. Ostatni kurs z 40 wysoką waga ładunku 2700 kg kontener pełny po same przegi ale zdarzają się o wadze nawet 26-30 tonz resztą sam pomyśl jeżeli transport takiego kontenera droga morską lub koleją z Azji do Europy kosztuje około 4,5 tyś $, to po przekroczeniu 17t za transport trzeba zapłacić już prawie 6 tyś $. Kontenery 20 stopowe przeznaczone są głównie do ładunków mało gabarytowych ale ciężkich gdzie są przypadki ładunku po 26 ton kauczuku czy blachy stalowej w rolkach. Ostatnio największą wagę jaką słyszałem miał kontener 40 stopowy chłodniczy z mięsem waga z towarem kontenera miała 34 tony. Czasami nie patrzą ile jest ton ładowności tylko ładują do oporu aby nie wysyłać dwóch kontenerów skoro wejdzie do jednego Pusty kontener 20 stopowy waży około 2,5 tony, z zdjęcia widać że kontener to jakaś tam zrobiona specjalistyczna zabudowa ma z boku jakąś klapę czyli w środku jest pewnie jakaś maszyna na stałe zamontowana a kontener w tym przypadku służy jako obudowa tej maszyny oraz jej transportu z miejsca na miejsce |
Autor: | Maciek_Karsin [ 29 lis 2009, 19:34 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Dokładnie można mieć w jednej 20stce naładowane 30 ton stali albo w 40stce 2 tony materaców. Inspekcja więc częściej woli złapać "dwutematowców". |
Autor: | MAN [ 29 lis 2009, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Cytuj: "dwutematowców". Dobre określenie jeszcze takiego nie słyszałem Swego czasu w Gdyńskim porcie były ładowane kontenery złomem ale do stawiania kontenera w pionie używali zwykły dzwig Teraz wiem do czego są te naczepy w Hamburgu widziałem kilka takich naczep na holenderskich blachach |
Autor: | Kameras [ 29 lis 2009, 21:43 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Witam witam Kolego , ja czasami biore dwa tematy ( 2x20 ) jeden pelny drugi pusty i jak zrzuce to co mam w pelnym(czesto Warszawa) lece z dwoma do Poznania ,a tam jedna 20stke ,dalej przy pomocy dzwigu laduja zlomem.W sumie fajnie to wyglada bo traktuja kontener jak szmate Dzwigiem stawiaja go w pion i specjalna ładowarka od złomu wpycha ten zlom do srodka .Na szczescie ładowany jest tylko jeden kontener Ale takie sposoby jak widac jeszcze sa praktykowane, a te naczepy podkontenerowe z wywrotem czesto uzywane sa do wysypywania kawy luzem Tak , tak normalnie w kontenerze przyplywa kawa luzem i jedzie sie w Polske ją "wykiprowac " |
Autor: | MAN [ 29 lis 2009, 22:08 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Zwykłe naczepy do kiprowania kontenerów znam, ale takie jak na zdjęciu wyżej gdzie jest kontener postawiony dzwiami do przodu widziałem tylko w Hamburgu. Ta naczepa ma podobną zasade działania jak w hakowcu w czasie jazdy kontener jest przesuniety do przodu i dopiero przed kiprowaniem kontener jest przesuwany na tył naczepy |
Autor: | Luka [ 30 lis 2009, 9:07 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
A co w przypadku, jeśli macie wziąć 2x20 i okazuje się, że są one tak załadowane, że przekraczają ładowność? Możecie odmówić podjęcia ładunku? Albo przynajmniej wziąć jeden? Ale wtedy czemu ten, a nie ten drugi, kto o tym decyduje? |
Autor: | MAN [ 30 lis 2009, 9:55 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Cytuj: A co w przypadku, jeśli macie wziąć 2x20 i okazuje się, że są one tak załadowane, że przekraczają ładowność? Możecie odmówić podjęcia ładunku? Albo przynajmniej wziąć jeden? Ale wtedy czemu ten, a nie ten drugi, kto o tym decyduje?
Waga kontenera z ładunkiem w 90% procentach jest znana przed załadunkiem. Więc panuje ciche przyzwolenie firm trnasportowych które dostają zlecenia z spedycji, na przeładowanie pojazdu i z regóły kierowca niema tu nic do powiedzenia. Gdyby nie brak ładunków to firma powinna mieć zapłacona po 100% frachtu od każdej 20 którą bieże z jednej spedycji a w żeczywistości zdarzają się takie przypadki gdzie spedycja płaci po 60% frachtu za każdą 20 co daje łącznie 120%. Gdy firma widzi że może zarobic na jednym kursie powiecmy te 20% ekstra to się godzi na przeładowanie pojazdu
|
Autor: | hgv1 [ 30 lis 2009, 14:46 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Dorzucam kilka fotek zwiazanych z tematem kontenerow. |
Autor: | Maciek_Karsin [ 30 lis 2009, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Heh jeśli dostaniesz lekką 20stkę to nie jest to w ogóle opłacalne. Spedycje mają takie stawki że musisz sobie poszukać drugą lekką 2ostkę żeby jakoś na tym wyjść. |
Autor: | kselu1 [ 30 lis 2009, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
witam kolege hgv1. tam kilka fotek to nie z felixstowe wrzuciłes, bo w southampton to chyba tylko te maszyny maja najazdowe, co biora zestaw w rozkroku tez smigam czasami z kontenerkami, ale głownie firana. narazie zwiedzilem 3 porty - tilbury, southampton i felek. fotek mam mase ale az nie chce mi sie wrzucac... pzdr |
Autor: | FLYP [ 01 gru 2009, 11:46 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
http://www.youtube.com/watch?v=O5N8i2_6jCo |
Autor: | hgv1 [ 01 gru 2009, 13:39 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Te maszyny jak w felixstowe ale fotki akurat z Thamesport. Pozdrawiam. |
Autor: | Kania22 [ 01 gru 2009, 16:24 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Kryzys widoczny gołym okiem , kiedyś to były kolejki…….. lz-unikai.de/view/start.htm Pozdrawiam |
Autor: | RAFUS [ 04 gru 2009, 22:09 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Cytuj: Gdyby nie brak ładunków to firma powinna mieć zapłacona po 100% frachtu od każdej 20 którą bieże z jednej spedycji a w żeczywistości zdarzają się takie przypadki gdzie spedycja płaci po 60% frachtu za każdą 20 co daje łącznie 120%. Gdy firma widzi że może zarobic na jednym kursie powiecmy te 20% ekstra to się godzi na przeładowanie pojazdu
ale co ty gadasz...skoro spedycja placi od kazdego kontenera, w przypadku jak podales gdy biore dwie 20" to jak ty tu widzisz 20% ekstra jak jest 40% w dupe (na kazdym kontenerze); zamiast zaplacic od kazdej 20" 100% naleznosci to placa tylko 60% (juz masz mniej o 40% na frachcie). dwa kontenery to 200% frachtu (za kazdy po 100%) w momencie gdy przycinaja fracht do 60% to wychodzi ze dwa kontenery jada za 120% frachtu... czyli masz 80% w plecy. Nawet jesli Ci pasuje i te dwa kontenery rozwieziesz na jednej trasie to co z tego, skoro przeladujesz auto, a przeladowania odciskaja swoje pietno na samochodach-po co niszczyc narzedzie pracy i co najwazniejsze jezdzic za polowe naleznosci? |
Autor: | MAN [ 04 gru 2009, 23:40 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
RAFUS ja tu tylko podałem na przykładzie jak ten proceder wygląda to samo dotyczy sie % i wiem że to jest chore. Sam tego nie popieram i nie przeładowuje pojazdu. Tylko znajdz taką spedycje która Ci zapłaci za każdą 20 100% skoro wiedzą że Kowalski pojedzie za mniejsze pieniądze tym bardziej jak jedna 20 będzie po drodze do rozładunku tej drugiej 20 |
Autor: | RAFUS [ 05 gru 2009, 0:45 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
no spoko, ja rozumiem ze to tylko przyklad... ale to tyczy sie nie tylko kontenerow, bo w kazdej dziedzinie transportu jest tak. Tych "kowalskich" jest pelno i to wlasnie oni rozwalaja od srodka transport, a spedycje na tym korzystaja, bo sobie kasuja normalnie a przewoznikom juz placic jak nalezy nie chca, zawsze w "stadzie transportowcow" jest "czarna owca" ktora jezdzi po kosztach a i czasem doklada do interesu nie wiedziec po co. Ogolnie zaciekawil mnie ten temat i sobie tu dokladniej poczytam o robocie na kontenerach |
Autor: | alte [ 05 gru 2009, 15:19 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Cytuj: Heh jeśli dostaniesz lekką 20stkę to nie jest to w ogóle opłacalne. Spedycje mają takie stawki że musisz sobie poszukać drugą lekką 2ostkę żeby jakoś na tym wyjść.
Jak sie jezdzi za jakies smieszne stawki to sie moze nie oplacac. Ostatnio jechalem z "dwudziestka" 5t. i jakos sie oplacalo; na powrocie zaladowalem w nia 2t. i tez sie oplacalo. Normalny fracht jak bym jechal z "czterdziestka". Zeby nie bylo ze same lekiie to jutro do Wroclawia jade z "dwudziestka" 23t. ale wrazenia mam jak by miala ze 30 |
Strona 25 z 88 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |