wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Renault Magnum
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=69
Strona 26 z 29

Autor:  olwin [ 06 lis 2011, 19:08 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

W związku z tym, że w ogóle nie orientuje się w magnumkach narodziło się pytanie:
magnum z 2003 roku (10.2003) silnik 440KM
to będzie DXI czy e-tech?
czy te motory lub inne podzespoły miały jakieś "bolączki"?? Na co się uczulić przy ewentualnym kupnie?

Autor:  SlawekDxI [ 06 lis 2011, 19:28 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

olwin,to będzie e-tech na common rail ogólnie dobre motory :wink:

Autor:  Łukasz_W [ 11 lis 2011, 17:54 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Cytuj:
magnum z 2003 roku (10.2003) silnik 440KM
Opisałeś Magnumkę Taty. Jest to silnik Macka. Jedyna wada, że żre paliwo. U nas 33/100 przy 24 tonach. Myślałem, że nasza stara Magnumka AE385 była silna ale przy tej to słabo dawała sobie radę.

Autor:  tiger918 [ 12 lis 2011, 22:58 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Cytuj:
olwin,to będzie e-tech na common rail ogólnie dobre motory :wink:
Magnum nigdy nie miało common raila...a to konkretnie pompy jednostkowe...

Autor:  olwin [ 14 lis 2011, 2:41 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Jakie były skrzynie w e-tech?
Czy dużo więcej jest elektroniki w e-tech niż w integralce?
Zasięgnąłem opinii znajomego któremu integralka służy jako prawdziwy wół roboczy, nie jest oszczędzana ale robiona na czas i nie może powiedzieć złego słowa o niej.
Chciałbym się też dowiedzieć jak wygląda sprawa z serwisem? Czy nie ma problemu z ciągłymi błędami na komputerze???

Autor:  tiger918 [ 15 lis 2011, 22:57 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

w e-techu są skrzynie zf-a...ogólnie bardziej delikatne od pancernych b-18...ale większość ciężarówek ma zf-a, oraz automaty na zf-ie tzn. astronic...co do elektroniki dochodzą 2-3 sterowniki w zależności od wersji...porównując z dxi nie jest źle...co do błędów do opanowania jak dbasz o autko...

Autor:  Pan Prezes [ 21 lis 2011, 10:02 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Tiger ma rację B 18 to pancerna skrzynia , tak samo jak FULLER. Zarżnąć tak skrzynię może jedynie mega specjalista :).

Autor:  arek1231231 [ 26 lis 2011, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

witam mam pytanie co moze być u mnie w skrzyni b18 bo po wrzuceniu szybkiej połówki zaczyna gdzieś w skrzyni uczekać powietrze dodam ze jest to magnum ae385 skrzynowy .z góry dziękuje :)

Autor:  kanalia [ 01 sty 2012, 22:36 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Witam mam pytanie czy ktoś z forumowiczów dysponuje opinia na temat magnumki 460 DXI 13 Euro 5 z 2007.Głównie chodzi mi o awaryjność,spalanie adblue i czy w tych rocznikach są silniki volva ?

Autor:  arek1231231 [ 05 sty 2012, 21:24 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

witam mam pytanie do pana prezesa a mianowicie posiadam magnum ae 385skrzyniową i po zapaleniu na wolnych obrotach coś puka w skrzyni biegów po dodaniu gazu pukanie ustaje jest to skrzynia b18 z góry dziekuje za odpowiedz

Autor:  tiger918 [ 06 sty 2012, 9:45 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

To pukanie to normalne...w każdej skrzyni b-18 tak puka i ma pukać...

Autor:  18b8 [ 10 sty 2012, 21:10 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Cytuj:
To pukanie to normalne...w każdej skrzyni b-18 tak puka i ma pukać...
tak zgadza się ale jak jest już wyrobiona ,także kolego jeszcze rok dobrej jazdy i skrzynia na złom

Autor:  Pan Prezes [ 11 sty 2012, 15:35 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Na złom dlaczego..??? Uważam ,że oprócz FULLER właśnie B18 były najtwardsze. U mojego ojca jest jeszcze Majorka R385 z 1991 r , od nowości u ojca... teraz ma około 2bańki przejechane i skrzynia stuka od ok 400 tyś i auto jeździ.Nie ma reguły , może wyszły jakieś wadliwe egzemplarze nie wiem. Ja nigdy z tymi skrzyniami nie miałem problemu :)

Autor:  18b8 [ 13 sty 2012, 19:16 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

to zależy co wozisz ,bo u nas są tylko ciężary 25 to norma i w każdym aucie już jest 2 albo 3 skrzynia ,niestety żeby zarobić trzeba trochę naginać spod świateł

Autor:  tiger918 [ 13 sty 2012, 20:11 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Byłem na szkoleniu z tych skrzyń...nie pamietam dlaczego bo to troche lat do tyłu ale tak ma być i kropka...

Autor:  Piotrek_DSV [ 09 lut 2012, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Witam, panowie na co zwrócić warto uwagę przy zakupie magnum E-tech 440 czy też 480 ?.
I tak na marginesie te 40 koni jest w magnumce wyczuwalne, czy spalanie za tym większe ?, prosił bym o odpowiedz:P.

Autor:  Kierownik [ 09 lut 2012, 21:52 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Cytuj:
witam mam pytanie co moze być u mnie w skrzyni b18 bo po wrzuceniu szybkiej połówki zaczyna gdzieś w skrzyni uczekać powietrze dodam ze jest to magnum ae385 skrzynowy .z góry dziękuje :)
Ja wiem co to u Ciebie się stało. Powietrze zaczyna Ci uciekać, kiedy włożysz "szybką" połówkę. Musisz wyczaić gdzie i uszczelnić. Będzie jak ręka odjął...
:]

Autor:  damek_swd [ 10 lut 2012, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Czy ktoś dysponuje informacjami na temat auta z 2002 roku z przebiegiem 860000km.Jakie są bolączki tych aut, czy elektronika nie jest awaryjna i jaka klasa euro ? Bo jeszcze z magnumkami nie miałem do czynienia

Autor:  TransportTM [ 16 lut 2012, 15:14 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Odrobina historii Magnum:
http://www.transporttm.pl/news/63/17/Sila-Magnum

Autor:  volvo341 [ 19 lut 2012, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Renault Magnum

Cytuj:
Cytuj:
Bo teraz jak mi wiadomo wsadzane są silniki Volva tak
ŻADNE SILINIKI VOLVA!! Wyjaśniane było to już wiele razy, niestety takie sformułowania słychać po dziś dzień nader często...
Może trochę to od tematu, ale to powiedz czemu Magnumki 500/520 mają dźwięk Volva i silniki ? Ojciec też miał dostać Magnum 460 i silnik Volva. Więc są jeszcze chyba egzemplarze z silnikami Volva.

Strona 26 z 29 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/