wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 27 z 45 |
Autor: | Długi [ 23 lis 2013, 16:13 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Tam te plyty na koncu masz 3 paczki? Nie lepiej spinac kazda paczkę osobno? |
Autor: | igoR84 [ 23 lis 2013, 17:08 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Tam te plyty na koncu masz 3 paczki? Nie lepiej spinac kazda paczkę osobno
Ten ładunek to akurat był jeden jedyny, pięć paczek po długości nie chciało się zmieścić, a z tego co pamiętam tam nigdy nie wiedzieli ile i co ładować często wszystko na bieżąco wychodziło, choć ogólnie od tych meblarzy wychodzi taka partyzantka wszystko luzem, zero bandy, te paczki są o tyle dobre że szerokie, ale zazwyczaj wychodzilo po 120cm, 115cm szerokości wtedy jedno obok drugiego, jak szersze, to jedno na drugie, ale, po sam sufit ale to strasznie buja. Może i lepiej ale wtedy by pasów mi nie starczyło. Tak jak piszesz dobrze jest właśnie na rury zapinać, takie rurki wywoziłem z Legnicy do Bitterfeldu lub Berlina, po dojechaniu na Okmiany zawsze było powtórne dociąganie.
|
Autor: | Cyryl [ 23 lis 2013, 17:10 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
chciałem przedstawić tylko jakie zamki pasów są przystosowane do dłuższych uchwytów i czym się różnią od zwykłych pasów. to, w jaki sposób będziesz je napinał to już Twoja sprawa. ale fakt, że wszyscy ładujący tam używają przedłużek, nie jest dla mnie żadnym argumentem. to jest tylko owczy pęd. |
Autor: | Wilk 09 [ 23 lis 2013, 22:01 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Ogólnie w sprawie zabezpieczeń nie lubię się wypowiadać, ze względu na to że ile ludzi tyle pomysłów. Co do tej dyskusji czy warto używać przedłużki czy nie, jest bez większego sensu. Kolega używa tego bo może brakuje mu siły na szarpanie się z pasem. Ale jedną rzecz nie rozumiem co robisz z nad datkiem pasa na rolce, przy tego typu naciąganiu Co do wożenia płyt szalunkowych to prawda że są one śliskie (gorzej jak złapią wilgoci), ale ja trochę inaczej je spinałem przez środek jeden pas na opasanie, a następnie od góry na x podkładając narożniki co by pasa nie przetrzeć, od spodu maty (może źle, ale zawsze przejechałem bez problemów). Co do tego Cytuj: A czy pręty metalowe nie powinny być zabezpieczone łańcuchami? Oczywiście że mogą, ale ten system jest stosowany bardzo rzadko ze względu na małą elastyczność co do doboru ładunków. Ja sam spotkałem się z łańcuchami do zabezpieczeń maszyn budowlanych, dużych elementów betonowych, stali oraz drewna, choć pewno mają większe zastosowanie.
|
Autor: | Kermiter [ 24 lis 2013, 12:20 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Ale jedną rzecz nie rozumiem co robisz z nad datkiem pasa na rolce, przy tego typu naciąganiu
nic?? Przeciez z przedlużka nie robi sie dodatkowych 4 obrotów bębna
|
Autor: | kenji [ 25 lis 2013, 13:05 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Widzę, że maty antypoślizgowe w transporcie krajowym to nadal nieznana materia... .
Pamiętam jak jeszcze w bałtyyckiej flocie cezarego pierwszy raz ładowałem krajówkę w hoopie w grodzisku i dwóch typowych januszy/andrzejów komentowało ogromną ilość pasów (14) na naczepie i po raz pierwszy w życiu widzieli maty - takie oczy 0_o robili
|
Autor: | kenji [ 25 kwie 2014, 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Norma... |
Autor: | Długi [ 25 kwie 2014, 23:22 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
"to jest ciężar, masa... Nie ma prawa się ruszyć..." |
Autor: | Bald [ 26 kwie 2014, 9:33 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
"Do góry nie poleci, a na dole się znajdzie..." |
Autor: | speed_cars [ 06 cze 2014, 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Nie wydaje mi się, żeby dociąganie zamka przedłużką było odpowiednie. Zamek jest obliczony tak, by bez niepotrzebnych przedłużek naciągnąć pas z siłą, jaką podaje producent. A stosując "wspomagacze" to w najlepszym wypadku uszkodzisz zamek, w najgorszym możesz oberwać klamrą w głowę. A to już nie należy do największych przyjemności. A jeśli ładunek się przemieszcza to albo jest źle przymocowany, albo za mało zabezpieczeń zostało użyte do jego unieruchomienia.
Czy nie lepiej w tym przypadku użyć więcej pasów niż przedłużki ?
Na marginesie powiem, że kiedyś jeden spedytor wpadł na genialny pomysł zabezpieczenia ładunku - opasać naczepę (przez plandekę) 30, czy też 40 pasami. Taką propozycję dał kontrolującemu w Niemczech - kierowca opasa naczepę dociągnie i puścicie go, co? Mina Niemca była bezcenna. |
Autor: | Luka [ 08 cze 2014, 11:27 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Popraw link do zdjęcia. |
Autor: | dies_nefastus [ 08 cze 2014, 11:43 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Pytanie tylko czy przy 12 pasach dało się to zrobić inaczej w sensie lepiej?
Ja bym te pasy założył "na odciągi"...Ewentualnie po dwa pasy na pierwszą i ostatnią, a pozostałe jednym pasem odciągając "do tyłu" |
Autor: | Mikuś [ 09 cze 2014, 17:27 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Albo pierwsza i ostatnia rolke jak na zdjęciu, resztę jeden pas na srodku. zreszta mulda wszystko by wyjaśniła |
Autor: | dies_nefastus [ 09 cze 2014, 18:57 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: resztę jeden pas na srodku.
Jak ten jeden pas po środku zabezpieczy towar?zreszta mulda wszystko by wyjaśniła Największe siły działające na te rolki są skierowane ku czołu naczepy (hamowanie). Pas po środku nie zapewni odpowiedniej reakcji na bezwładność towaru. Wiem, że dwa pasy na KAŻDĄ rolkę wielu wyda się przesadą (nawet dla mnie), ale podczas jakiegoś zdarzenia drogowego, może ograniczyć szkody lub/i tragedię. Zasada jest prosta: Czasem lepiej jest założyć więcej pasów, niż potem mieć kogoś na sumieniu lub wyrok więzienia w perspektywie... Sam byłem świadkiem na mittalu w Ostravie jak polskie pędziwiatry zakładały DWA pasy na 10 rolek drutu (24t). JEDEN na pierwszą i DRUGI na ostatnią. OSIEM rolek leżało na naczepie bez zabezpieczenia. Tłumaczyli mi, że gruz do Polski i trasa ma 150km więc im się nie chce zakładać więcej pasów... TO tak bez mojego komentarza pozostawię. PS: Czasami spinam rolki w pokazany niżej sposób. Wychodzi tak samo ilościowo... Pierwsza i ostatnia rolka mają po dwa pasy: |
Autor: | bibor80 [ 09 cze 2014, 19:24 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Panowie, a jak mi załadowali palety tak, że nie da rady tych uchwytów z podlogi wyjąć, albo jak uchwyt wypada na krawędzi palety, to łapać pasem bezpośrednio za naczepe? Jeśli tak złapie, to wtedy nie będzie można desek założyć na sam dół. Podpowiedzcie jak Wy to robicie. Sent from my GT-I9100 |
Autor: | Pawełeczek [ 09 cze 2014, 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Ostatnio właśnie miałem taki przypadek, poprosiłem kierownika... dałem mu pas w łapę i kazałem, żeby sam sobie to zapinał Za burtę zapinać nie będę, wiemy dobrze jak na takie coś Niemcy reagują Suma sumaru jedną paletę kładli mi w końcu po długości, drugą po szerokości |
Autor: | Mikuś [ 09 cze 2014, 23:45 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Jedz do krona w żarach albo do szczecinka, ładuja tam szerokie płyty że aż konic nie da sie nieraz założyć, także pozostaje tylko za naczepe |
Autor: | Marecki [ 10 cze 2014, 7:21 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Parę razy w miesiącu przyjeżdża do zakładu w którym pracuję auto z płytami i jakoś nigdy nie mieli z tym problemu i wszystko było normalnie zabezpieczone, mowa o Szczecinku. Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka |
Strona 27 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |