wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 28 z 45 |
Autor: | bibor80 [ 10 cze 2014, 10:42 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Pawełeczek, ale jak nie ma innej opcji, bo uchwyty wypadają gdzieś na laczeniach palet, to inaczej się nie da. Fajne są te naczepy co mają pasy przesuwane i można je łapać w każdym punkcie, bi tak to lipa. Sent from my GT-I9100 |
Autor: | Jorguś [ 12 cze 2014, 17:59 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Nie zaczepiałem pasów w inny sposób gdyż nie mam żadnych oczek w naczepie tylko pas należy złapać o ramę/podłogę naczepy i obawiałem się że pasy po prostu zsuną się gdy będą zaczepione pod kątem. Dzięki za odpowiedzi Panowie |
Autor: | motorman129 [ 13 cze 2014, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: |
Cytuj: nie jest to takie powierzchowne, bo jest tam część teoretyczna ze wzorami i jest też dołączona taka tarcza do obliczania ilości pasów i sposobu zamocowania ładunku.
Kolego z tymi cegłami i burtami to się z tobą nie zgodzę w kwietniu ubiegłego roku mój kierowca dostał za to mandat od ITD miał na naczepie burtówce 20 palet spięte było 6 ostatnich i 4 pierwsze pozostałe stały nie spięte kierowca był 100 % pewny że jeśli jest naczepa burtowa to nie trzeba spinać. Ja też byłem o tym przekonany no ale pan inspektor skutecznie nam to uświadomił że jest inaczej. Sprawa poszła już w niepamięć ale do dziś mam ciutke wątpliwości czy pan inspektor miał racje?
jeżeli ktos umie to elegancko zeskanować i umieścić w publicznym miejscu, aby inni korzystali mogę wysłać. mam jeszcze adres internetowy, ale w pracy i w poniedziałek wyślę. ogólna zasada jest taka, że towar na skrzyni ładunkowej ma być zabezpieczony w taki sposób, aby było to bezpieczne. oczywiście specyfika towaru powoduje różne odmienności zabezpieczeń. jeżeli chodzi o cegły na paletach to zależy jak są pakowane te palety, jeżeli są spinane taśmami, lub zgrzewane folią termokurczliwą wystarczy naczepa burtowa bez zabezpieczeń, lub firanka z burtami. natomiast w przypadku, gdy palety są opięte folią sterch to na firanie muszą być pospinane. pasy mają oczywiście certyfikaty i są one na banderolach przy zamkach. co do przekłądek między paletami to nawet przy przewozach ADR nie są wszędzie wymagane. ale może zacznijmy od tego: jakie kto zna środki do zabezpieczania ładunków, a dopiero potem będziemy wyjaśniać do czego one służą. |
Autor: | endriu007 [ 13 cze 2014, 22:04 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Burta, a burta nie ma się co oszukiwać aluminiowe burty jakie są w przyczepie naczepie cudów nie są w stanie wytrzymać, przy kolizji się to wszystko wysypie, co innego jeśli mamy coś takiego na pace ze stalowymi burtami coś jak przyczepy budowlane, które są o wiele masywniejsze wtedy moim zdaniem jest inna rozmowa. |
Autor: | Cyryl [ 14 cze 2014, 4:11 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
pojazd, a więc również naczepa, aby była dopuszczona do sprzedaży musi mieć homologację, czyli spełniać pewne wymagania, a więc ściana przednia musi wytrzymać nacisk 5t, burty 1,44t, burta tylna 3,1t. jednak aby uznać zniwelowanie takich wartości przez skrzynię ładunkową muszą być zachowanie luzy nie mniejsze niż: 5cm z przodu i 15cm sumarycznie po bokach oraz 15cm do tylnej ściany. ponieważ ładunek jeżeli już ruszy się do przodu to po przebyciu nawet niewielkiego odcinka rozbuja się i uderzy w ściankę z dużo większą siłą. normy zabezpieczania ładunku spełniają się tylko podczas normalnej jazdy, w razie wypadku żadne zabezpieczenie nie utrzyma ładunku. co do palety z cegłami, jeżeli waży ona załóżmy 1t, to będzie wywierała nacisk do przodu 0,8t i na boki oraz do tyłu po 0,5t. jeżeli jednak podłożymy pod palety gumy przeciwpoślizgowe, to będzie wystarczające, aby paleta nie przesunęła się na boki i do tyłu, ale do przodu jeszcze może, więc albo będzie trzeba je oprzeć o przednią ścianę, a potem jedna o drugą, albo zabezpieczyć pasami. |
Autor: | Kermiter [ 14 cze 2014, 8:45 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Burta, a burta nie ma się co oszukiwać aluminiowe burty jakie są w przyczepie naczepie cudów nie są w stanie wytrzymać, przy kolizji się to wszystko wysypie, co innego jeśli mamy coś takiego na pace ze stalowymi burtami coś jak przyczepy budowlane, które są o wiele masywniejsze wtedy moim zdaniem jest inna rozmowa.
Chyba nawet w tym temacie byly zdjecia z awaryjnego hamowania ciągnika+naczepy z dachówką która posypała sie jak domino dlatego nie mozna generalizowac ze "budowlanka" jest stabilna, cegły które sa szescianami i dobrze zgrzane folia bedzie sie ladnie trzymac ale juz cos innego moze byc delikatne jak porcelana.
|
Autor: | dies_nefastus [ 14 cze 2014, 9:39 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: w razie wypadku żadne zabezpieczenie nie utrzyma ładunku.
I tu się z Tobą nie zgodzę. Auto z mojej firmy po zajechaniu mu drogi przez osobówkę "położyło" się na autostradzie i zrobiło parę piruetów.20t rur stalowych (Kto ładował w Karvinie na rudych Armadach ten wie jakie rury ) zostało na naczepie, mimo że ta leżała w rowie na boku. Ale to tylko dlatego, ze kierowca nie żałował czasu na zabezpieczenie ładunku, i prócz tego, ze pospinał te rury 10 pasami, to założył w dwóch lub trzech miejscach pas dookoła samego ładunku i spiął go "ze sobą" dociskając rury w jedna kupę. |
Autor: | zzx [ 16 cze 2014, 8:09 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: A ja mam pytanie jak zabezpieczać tego typu ładunki:
w mojej ocenie tak zapakowany towar ""Niestety, nie można lub się nie da zabezpieczyć go w poprzek samochodu. "" nie jest właściwie przygotowany i zabezpieczony do transportu, a to należy do obowiązków nadawcy ty jako przewoźnik masz tylko zabezpieczyć by ten towar nie spadł (lub się samoistnie nie przesunął) z pojazdu. jeżeli nie da się zabezpieczyć towaru poprzez zamocowanie "w poprzek pojazdu" czyli pasami od góry to trzeba zrobić skrzynię drewnianą, którą będzie można skutecznie zamocować do pojazdu.Towar ładowany w poprzek samochodu. Niestety, nie można lub się nie da zabezpieczyć go w poprzek samochodu. Punkty kotwiczenia pasów po bokach skrzyni ładunkowej. Towar może być zsunięty do siebie, jak również przesunięty do przedniej burty. Nie w tym rzecz. Chodzi mi o to jak go "złapać"? kiedyś zdarzyło mi się wieźć maszyny szwalnicze na potężnych drewnianych podstawach 15- 20 cm wysokości, które z góry były wyłącznie osłonięte folią na pytanie u załadowcy jak zabezpieczyć pokazano mi rysunek na którym miejsce mocowania pasów przebiegało przez podstawę.tak zrobiłem i nawet w trakcie kontroli w D nie było problemów oczywiście dokument o sposobie zabezpieczenia znajdował się w papierach transportowych. |
Autor: | Cyryl [ 16 cze 2014, 8:17 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: A ja mam pytanie jak zabezpieczać tego typu ładunki:...
zabezpieczanie ładunku to niwelowanie sił jakie ładunek będzie wywierał podczas jazdy.a żeby to wiedzieć, trzeba znać wagę ładunku. bez tego nie ruszymy dalej. |
Autor: | Luka [ 16 cze 2014, 12:21 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Przyjmijmy na potrzeby przykładu 1000-1500 kg jedna "paczka", ilość paczek 4 szt. |
Autor: | Cyryl [ 16 cze 2014, 13:26 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
sumarycznie 4t - 6t. ładunek będzie naciskał do przodu 0,8 masy - 4t. na boki i do tyłu 0,5 masy - 3t. jeżeli przesuniemy ładunek do przodu nie przeciążymy osi napędowej. jeżeli podłożymy maty przeciwpoślizgowe zniwelujemy tylko siły działające na ładunek na boki i do tyłu. ściana przednia skrzyni ładunkowej musi wytrzymać nacisk 5t. a więc przesuwamy te skrzynie/paczki do ściany przedniej naczepy/pojazdu, podkładamy maty przeciwpoślizgowe i następne paczki/skrzynie dostawiamy do poprzedniej opierając o siebie. tak więc nawet nie trzeba żadnych pasów. ps. ja bym dla spokoju założył na tył stopbarę i to byłoby wystarczające nawet dla BAG. |
Autor: | Luka [ 16 cze 2014, 14:41 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Tylko tutaj wyszedł defekt rozpatrywania konkretnego przypadku, kiedy ja szukam ogólnej zasady, żeby sobie poradzić bez względu na sytuację. Przykład, który podałem to cała ładowność pojazdu i niemalże cała powierzchnia skrzyni ładunkowej. Aby to rozważanie miało sens dla CS+naczepa musielibyśmy zmienić masę i gabaryt ładunku. Mianowicie: - masa jednej "paczki" - 8t - długość jednej "paczki" - 3m |
Autor: | Bajzel [ 16 cze 2014, 15:54 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Widziałem kiedyś w internecie coś w rodzaju "szelek" z pasów transportowych, zakładanych na narożniki ładunku, które dociągały jednocześnie do dołu i do przodu skrzyni ładunkowej. Nie wiem jak to się fachowo nazywa, ale na moje oko zdałoby to egzamin. |
Autor: | Luka [ 17 cze 2014, 9:16 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
I teraz się zgadza A co z siłami bocznymi? Wystarczy niwelacja za pomocą np. mat przeciwpoślizgowych? No i musimy wyrzucić ostatni pas założony przez opasanie, bo ładunek uległby w ten sposób uszkodzeniu. Zastąpiłbym to zabepieczenie przez takie samo jak pozostałe, tylko od tyłu. Bajzelku - chodzi o takie oplecenie krawędzi(górnej przedniej, lub górnej tylnej) i "odciągi"? Dobry pomysł, ale nigdy się z tym nie spotkałem w praktyce, choćby na zdjęciu, tylko rysunek schematyczny. Jakby ktoś miał takie zdjęcie, to chętnie bym zobaczył jak to wygląda. |
Autor: | dies_nefastus [ 17 cze 2014, 10:04 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Jakby ktoś miał takie zdjęcie, to chętnie bym zobaczył jak to wygląda.
http://i.imgur.com/4aQ8NsB.jpg Takie coś? Oplot taśmą 1000 daN. Waga maszyny ~ 5000 kg |
Autor: | Luka [ 17 cze 2014, 10:26 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Tak, dzięki Karol. Rozumiem, że zamiast taśmy można wykorzystać "zwykły" pas? |
Autor: | Marix [ 17 cze 2014, 17:29 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
a co z przewozem 24 ton wody mineralnej w butelkach po dwie palety w rzędzie (34 palety)? Zniwelować należy siłę 19 ton do przodu, na naczepie praktycznie nie mamy żadnego luzu. Zabezpieczenie tego ładunku wydaje się nierealne. Jeździłem tak i możliwe, że jeszcze pojeżdżę, ale wcale mi się to "zabezpieczenie" poprzez belkę z tyłu nie podoba. Przy mocniejszym hamowaniu ta woda jest w kabinie. Tempo takich przerzutów właściwie w ogóle nie zakłada czasu na zabezpieczanie ładunku, gdyż założenie belki z tyłu jest rzekomo wystarczające. Kto odpowie jeśli przy hamowaniu rozleci się naczepa, uszkodzi ciągnik, a co gorsza ktoś ucierpi? Załóżmy wersje z kolizją i bez. z ofiarami i bez. |
Strona 28 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |