wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Scania serii R http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3 |
Strona 28 z 33 |
Autor: | Tomaszek [ 25 mar 2013, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Cytuj: Łukaszu a robisz na oryginalnych częściach czy zamienniki i jakie tuleje dajesz do drążka, "dziurawe" czy pełne?
Nie rozumiem pojęcia dziurawe/pełne zwykłe metalowo gumowe najczęściej FEBITe 300-400km z poprzedniego postu na tuleje febi było by rekordem, To jest osiągnięcie 3 letniej r'ki topline z międzynarodówki. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 25 mar 2013, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Febi to podróbka kosztuje ok 50zł. Jak już o mechanice scanii to super podobają mi się tulejki resorów, żadnej prasy nie trzeba młotek i idą bez problemów. Ogólnie z mojego punktu siedzenia do napraw scania jest jak najbardziej bardzo przyjemnym autem. |
Autor: | Tomaszek [ 25 mar 2013, 21:02 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Febi to podróbka kosztuje ok 50zł.
Podróbka, ale w miarę dobra, i widać że cena też nie powala.
Jak już o mechanice scanii to super podobają mi się tulejki resorów, żadnej prasy nie trzeba młotek i idą bez problemów. Ogólnie z mojego punktu siedzenia do napraw scania jest jak najbardziej bardzo przyjemnym autem. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 25 mar 2013, 21:07 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Febi 400k nie wytrzyma na pewno. Mówię o kabinie topline. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 25 mar 2013, 21:16 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Nie rozumiem pojęcia dziurawe/pełne zwykłe metalowo gumowe najczęściej FEBI
Chodzi mi o te właśnie metalowo gumowe tuleje, jednak są 2 rodzaje z wydrążonymi jajowatymi otworami wzdłuż osi tulei oraz pełno gumowe. Te drugie kupione w serwisie na kraju w topline mają na chwile obecną nabite prawie 300tkm i jeszcze służą, ceny nie pamiętam.A co do sworzni resorów znam gościa, który chciał je wybijać... |
Autor: | MechanikSochaczew [ 25 mar 2013, 21:34 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
A teraz kojarzę febi mają to jajo. Tuleje resorów wychodzą elegancko młotkiem, śrube z tulejami zazwyczaj się wymienia, wkręca się starą w tulejkę trzy strzały młotkiem i tulejka wychodzi. Tak w ramach tego tematu, po raz pierwszy w życiu porównałem fh 12 do scani HPI. Pod kątem warsztatowym to volvo jest okropne, nie mówię że złe i badziewne. Tylko trudne i czasochłonne w naprawach. 1 Volvo ma cholernie ciężką głowice, nie raz wykonywałem dziwne nie kontrolowane poślizgi po ramie zdejmując ten fajans. Gdy scania ma 6 lekkich głowic i wałek rozrządu w bloku, uszczelkę pod głowicą robi się szybko i sprawnie. 2. Regulacja zaworów pompek w volvie, potrzeba wór płytek do regulacji zaworów wydechowych. W scanii wystarczy szczelinomierz i klucz dynamometryczny 3. Pompa wody w volvo trzeba najpierw 3 godziny rozbierać pół silnika. W scanii pompa jest na wierzchu. 4. Manualną skrzynie biegów również wolę wyjmować ze scanii, z automatem wręcz odwrotnie, volvo ma przewagę 5. W scani jak i w volvie dobija miejsce montażu osuszacza, w volvie jest troszeczkę lepiej 6. Scania ma lepsze zaciski hamulcowe od volvo. 7. Pompka sprzęgła w volvo jest tragiczna, w scani dużo lepiej 8. Termostat też na korzyść scanii. 9. W scanii dobre są te dekielki na pół osiach nie trzeba ich wyciągać, nie ma ryzyka strącenia blokady. 10. Filtry w volvo to żenada ich umiejscowienie jest tragiczne, zdarzyło mi się zwalać koło, amortyzator i łącznik drążka reakcyjnego żeby pociągnąć filtr metrową rurką. 11. Tarcze hamulcowe również lepiej według mnie wymienia się w scanii. 12. Volvo jest takie że tam wszystko musi być złożone, przykręcone w odpowiedniej kolejności, bo trzeba się potem znowu narozbierać. Dodam jeszcze raz, nie jestem jakimś zapatrzonym fanem scanii. Po prostu tak to wygląda z mojego punktu widzenia, według mnie napisałem to obiektywnie. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 25 mar 2013, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Tuleje resorów wychodzą elegancko młotkiem, śrube z tulejami zazwyczaj się wymienia, wkręca się starą w tulejkę trzy strzały młotkiem i tulejka wychodzi.
Wiem o co chodzi robiłem to już tylko napisałem, że znam gościa co sworznie chciał wybijać a wkręcane są...
Cytuj: 8. Termostat też na korzyść scanii.
W przypadku aut z retarderem mogli to ciut lepiej rozwiązać, za to minusem jest napełnianie układu od dołu.
|
Autor: | MechanikSochaczew [ 25 mar 2013, 21:52 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Dlaczego źle 3 przewody dwie nakrętki na klucz 13 i obudowa na wierzchu. Da się wymienić termostat bez wyjmowania tej obudowy. Układ napełniam od góry, poganiając powietrzem. Sprawnie i dosyć szybko. Ja za to z lekkim obcym z przodu mam problem żeby się wczołgać pod r'ke na szerokim zderzaku |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 25 mar 2013, 21:58 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Dlaczego źle 3 przewody dwie nakrętki na klucz 13 i obudowa na wierzchu. Da się wymienić termostat bez wyjmowania tej obudowy.
Nie będę spuszczał żeby sprawdzić ale wierzę Układ napełniam od góry, poganiając powietrzem. Sprawnie i dosyć szybko. A wracając do wspomnianej przez ciebie R560, to jakie tam Ojro było, 3? Może ten nazwijmy to "kult" scanii wynika poniekąd z prostoty napraw, nie wiem ja tam jestem zapatrzony w obie skandynawskie marki, ale tylko w manualu |
Autor: | VeRay [ 25 mar 2013, 22:50 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Z minusów Scanii trzeba też dodać, te nieszczęsne plastiki pod kabiną, porażka. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 25 mar 2013, 22:52 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
I brak ręcznej pompki do odpowietrzania. Jak jest słabsza pompka mechaniczna wypompuje baterie a nie zapali. A na plus to rurka od podnoszenia kabiny na warsztacie mam trzy, nie do wygięcia są. |
Autor: | RAFUS [ 28 mar 2013, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Z minusów Scanii trzeba też dodać, te nieszczęsne plastiki pod kabiną, porażka. ale jak ulatwiaja te nieszczesne plastiki dostep do silnika... dwie minuty i cale nadkole zdemontowane. Przy drobnych kolizjach to tez pewien plus... bo nie trzeba tyle klepac i malowac.
|
Autor: | Edler [ 12 cze 2013, 15:39 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Pytanko. Ile wysokości jest na tunelu w Highlinie? Na stronie Scani jest napisane 190 cm, ale wierzyć mi się nie chce... Może w poliftowej eRce Highline Edit: Dobra znalazłem że podobno tez producent podaj 1900 mm na tunelu stojąc pod szyber dachem. Trochę nie chce mi się wierzyć. Inne pytanie. Czy w eRkach pod łóżkiem jest coś jak schowki w Dafie? |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 12 cze 2013, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: Pytanko. Ile wysokości jest na tunelu w Highlinie? Na stronie Scani jest napisane 190 cm, ale wierzyć mi się nie chce... Może w poliftowej eRce Highline
No właśnie miałem pytać czy pod szyberdachem czy pod zwykłym sufitem, pod szybką to i ja się mieszczę, a pod sufitem brakuje mi tych 5 cm, R I czy R II wsio ryba...Edit: Dobra znalazłem że podobno tez producent podaj 1900 mm na tunelu stojąc pod szyber dachem. Trochę nie chce mi się wierzyć. Inne pytanie. Czy w eRkach pod łóżkiem jest coś jak schowki w Dafie? Tak są schowki pod łóżkiem, zależy od wersji, tzn. dostępne tylko z wew. lub z wew. i z zew.... |
Autor: | Edler [ 13 cze 2013, 9:40 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
A ile masz wzrostu ksiaze ? ja man 186 i pod szybrem to nawet w dafie 105 SC sie mieszcze bardziej mi chodzi o to ile jest poza szybrem |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 13 cze 2013, 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj: A ile masz wzrostu ksiaze ?
Zależy czy stoję na gazecie, a tak serio to nawet nie wiem, za to wiem że po przesiadce z Topline na 105 Space Caba przybyło mi kilka guzów.
|
Autor: | magnumdxi [ 16 lip 2013, 0:19 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
http://www.iepieleaks.nl/scania-fantasys/ |
Autor: | Tomaszek [ 16 lip 2013, 7:35 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
Cytuj:
To się ma nijak bo wyszła Streamline, i nieco się różni od tej choćby atrapą, więc jeszcze trochę poczekamy na nową R.
|
Autor: | boris97 [ 03 lis 2013, 17:18 ] |
Tytuł: | Re: Scania serii R |
scania r torello trasporti Uploaded with ImageShack.us |
Strona 28 z 33 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |