wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 29 z 45 |
Autor: | Długi [ 17 cze 2014, 19:11 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Ja ostatnio ładowałem w Volvic wodę, zakaz spinania 2 tygodnie temu jakieś lakiery, farby na ADR-ach i też Pan zakazał cokolwiek zakładać, belka z tyłu i krzyż na drogę. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 17 cze 2014, 19:32 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: uwaga! nie można do jednego ucha w podłodze przypinać więcej niż jednego pasa. niecechowane punkty mocowania w podłodze pojazdu ponad 12t DMC wytrzymują do 2,5t, czyli jeden pas.
Jeśli nie przekraczasz dopuszczanego obciążenia dla punktu mocującego to możesz zapiąć dwa pasy do jednego ucha.
|
Autor: | endriu007 [ 17 cze 2014, 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Można zapiąć nawet 3 ale w przypadku urwania mocowania, rzadko się zdarza ale się zdarza puszcza jeden pas, a nie przykładowo 3. |
Autor: | KrychuTIR [ 17 cze 2014, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
W ogóle naczepa załadowana taką ilością palet z wodą to przesada, jeździłem mając po 33 i nacisk na oś ładnie przekroczony. |
Autor: | Marix [ 17 cze 2014, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Pomyłka 33 bo gdzieś tam w drugim czy trzecim rzedzie dają jedna palete zamiast dwóch. Jedna na środku, na pewno po to żeby nie przeciążać osi. Inna sprawa, ze to o tyle pogarsza sprawę ze ta paleta ma daleko do ścian po obu stronach. Tyle dobrze ze te palety są do siebie Dobrze podociskane |
Autor: | Cyryl [ 17 cze 2014, 20:49 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
oczywiście możesz założyć 47 pasów, ale po pierwsze: to są materiały ze szkolenia w mocowaniu ładunków przez BAG w jakim uczestniczyłem, po drugie: nie twierdzę, że za każdym kierowcą biegają magazynierzy z paletami, jeżeli nie masz palet możesz zastosować nałożenie czołowe tak jak pokazał kolega Dies_nefastus - http://i.imgur.com/4aQ8NsB.jpg po trzecie: chyba lepiej wiedzieć więcej niż mniej. problem jest w tym, że większość kierowców zna tylko jeden sposób zastosowania pasa przez opasanie i ten najmniej wydajny. ale możemy zrobić jak chcesz, czyli zejdźmy na ziemię i opowiadajmy ciekawe odzywki na CB lub kawały, bo przecież nadmiar wiedzy może grozić śmiercią lub kalectwem. |
Autor: | zzx [ 17 cze 2014, 20:59 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
zwróć uwagę że "nałożenie czołowe " to tylko jeden z elementów mocowania co więcej sądzę że podstawowe mocowanie jest u podstawy maszyny, a górne mocowanie służy wyłącznie zabezpieczeniu przed wywróceniem na boki (przecież nie jest zabezpieczeniem przed przesunięciem do przodu). |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 17 cze 2014, 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Co prawda dawno temu już to pisałem, ale może się przyda w temacie: viewtopic.php?f=98&t=24985&hilit=wz%C3% ... pas%C3%B3w |
Autor: | zzx [ 18 cze 2014, 7:19 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
czepiłeś się ''mocowania czołowego'' jak pijany płotu. cała "zabawa" w prawidłowe umocowanie ładunku polega na myśleniu i przewidywaniu - co może się wydarzyć. DPPL-e są trudne do transportu między innymi że nie ma jak ich zamocować, a zdarzają się o masie 1400 kg (np.z kwasem), dodatkowo w nich buja się ładunek jednak jest klatka (opakowanie). w tym przypadku by nie zniszczyć klatki można pod górny pas podłożyć paletę wtedy siła docisku rozkłada się równomiernie na całość. dodatkowo na podłogę tradycyjnie podkładki antypoślizgowe i tak zabezpieczony ładunek 'spokojnie' jedzie. |
Autor: | Bajzel [ 18 cze 2014, 7:54 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Cytuj: Jakby ktoś miał takie zdjęcie, to chętnie bym zobaczył jak to wygląda.
http://i.imgur.com/4aQ8NsB.jpg Takie coś? Oplot taśmą 1000 daN. Waga maszyny ~ 5000 kg |
Autor: | Borek [ 18 cze 2014, 19:02 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Do mnie dzisiaj przyszło takie cos. Rura 1200mm, 3m dluga, około 5500kg wagi sztuka. Postawiona na 2 podporach z klinami, do tego po 2 pasy wierzchem. Wysłane z mojego HaTeCeka |
Autor: | Cyryl [ 18 cze 2014, 19:45 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: czepiłeś się ''mocowania czołowego'' jak pijany płotu.
kompletnie nie rozumiem.cała "zabawa" w prawidłowe umocowanie ładunku polega na myśleniu i przewidywaniu - co może się wydarzyć. DPPL-e są trudne do transportu między innymi że nie ma jak ich zamocować, a zdarzają się o masie 1400 kg (np.z kwasem), dodatkowo w nich buja się ładunek jednak jest klatka (opakowanie). w tym przypadku by nie zniszczyć klatki można pod górny pas podłożyć paletę wtedy siła docisku rozkłada się równomiernie na całość. dodatkowo na podłogę tradycyjnie podkładki antypoślizgowe i tak zabezpieczony ładunek 'spokojnie' jedzie. po pierwsze nie jak pijany płotu, bo niestety większość kierowców nie zna metod bezpośrednich użycia pasów, czyli nałożenia czołowego i owinięcia, więc trudno abym pisał o tym co znają i stosują czyli metody pośredniej - opasanie. w jaki sposób wyobrażasz sobie to myślenie i przewidywanie? dlatego zabezpieczamy ładunek, bo mogą zdarzy się na drodze takie sytuacje jakich nie jesteśmy w stanie przewidzieć, po drugie to nie szamańskie opowieści z mchu i paproci, ale czyta matematyka i tego dowiedziałem się od BAG. poza tym kolejna sprawa: na szkoleniu uczą jak zabezpieczać ładunki z jakimi najczęściej się spotykamy. ale możemy zrobić jak Ty uważasz: czyli pominąć te ładunki jakie wozimy w 90% i rozpatrywać te 10% jakie zdarzają się bardzo rzadko. tylko czy to ma sens? |
Autor: | korni8808 [ 19 cze 2014, 3:41 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Da radę przewieźć i bez pasów |
Autor: | Cyryl [ 19 cze 2014, 9:11 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
z tymi rurami można postąpić na różne sposoby: 1. sposób któremu hołduje paru kolegów polegający na myśleniu i przewidywaniu, czyli - jakoś to będzie. można założyć dwa pasy, z tym że czy to jest wystarczające, czy nie - nie wiadomo. można przewieść bez pasów, polegając na silnej wierze, bo jak w niedzielę na mszy dało się 5zł na tacę, to przecież w tygodniu nic nie może się stać. 2. można zgodnie z wymaganiami. jedna rura 5,5t masy czyli trzeba zniwelować siłę do przodu przed którą nie zabezpieczają drewniane podstawy 0,8 masy czyli 4,4t. dwa pasy poprzez opasanie zabezpieczają przed przesunięciem się 400kg każdy więc razem 800kg, czyli za mało. teraz mamy dwa wyjścia: - albo zwiększyć tarcie i użyć mat przeciwpoślizgowych, z tym że trzeba je podłożyć między podstawy drewniane i podłogę oraz między rurę betonową i podstawę, - albo użyć pasy metodą bezpośrednią czyli nałożenie czołowe (ale to jest czepianie się jak pijany płotu) lub przez owinięcie. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 19 cze 2014, 9:54 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj:
Do mnie dzisiaj przyszło takie cos. Rura 1200mm, 3m dluga, około 5500kg wagi sztuka. Postawiona na 2 podporach z klinami, do tego po 2 pasy wierzchem.
Slyszalem od kierowcy który widział jak ITD w zeszłym tyg zatrzymało skład na którym miał 8takich kręgów/rur, nie wiem nie widziałem tego, ale chyba musiało być większe od tych twoich. Zapiete miał po jednym pasie na każdy krąg, bez klinów, mat. itd. Wysłane z mojego HaTeCeka Mówił, że 8tyś mandatu mu dali, tysiąc za każdy jeden krąg... Mam takie czysto teoretyczne pytanie. Zdaza się, że sprowadzajac skład z zachodu osobowka wraca na naczepe i powrót jednym autem. O ile na firance to nie problem, za koła i na odciag do środka pojazdu. Na chlodni osobowka jechała bez zabezpieczenia... Bag nie było, ale tak przyszlosciowo zapytam jak to zabezpieczyc? Tyczki pozakladac ? |
Autor: | endriu007 [ 19 cze 2014, 10:44 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Auto na chłodni trochę lipa zabezpieczyć, jedyny sposób jaki widzę to wjechać autem jak najbliżej przedniej ściany i dać jakieś kliny między koła, a ścianę przednią żeby podczas hamowania samochód nie wpadł na ścianę, kliny pod koła tylne na matach też powinny coś pomóc. Jakoś innej wizji nie mam, co na to bag to nie mam pojęcia. |
Autor: | Mikuś [ 19 cze 2014, 14:20 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Może zacznijcie od pierwszej ważnej rzeczy,a mianowicie chodzi o naczepy, w transporcie Polskim większość naczep jest w stanie "rozje****m" gdzie nie ma uchwytów do mocowania bo są pourywane, Sam jeździłem naczepą firmy Samro to producent tak rozmieścił uchwyty że żaden nie pasował gdy załadowałem palety,wiec musiałem zaczepiać o rame, |
Strona 29 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |