wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Transport kontenerów http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17950 |
Strona 30 z 88 |
Autor: | Maciek_Karsin [ 22 maja 2010, 18:51 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Tak się składa że obie te Scanie są z firmy DRAJWER właśnie z Kościerzyny. Pod tym tridemem mogliśmy jeszcze niedawno spotkać Actrosa jednak sprzedali go i zakupili właśnie te scanie. Ta czerwona 530stka latała kiedyś z przyczepą 3osiową na bliźniakach jednak widocznie ją zmienili. Takie auta są już coraz częściej spotykane u nas wiadomo z jakiej przyczyny MAN na pewno chodzi ci o Scanię z Gdynia Truck Trailer to dopiero robi wrażenie A co do kipra to nawet w zwykłą 20stkę opentopa ładuje się np. słód do produkcji piwa i wysypuje się go normalnie tylnymi drzwiami. |
Autor: | Kempes_1985 [ 22 maja 2010, 19:22 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Taki tridem na bliźniaku pewnie nieźle trzyma na zakrętach i opony drze. No ale rozkład nacisku na ośki to rekompensuje. |
Autor: | MAN [ 22 maja 2010, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Cytuj: MAN na pewno chodzi ci o Scanię z Gdynia Truck Trailer to dopiero robi wrażenie
Właśnie coś mi chodziło po głowie ale nie byłem pewny do końca że to Scania z GTT, ostatnio mijałem się z nią w Redzie
|
Autor: | Maciek_Karsin [ 23 maja 2010, 18:35 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Ten dziobak często przerzuty robi rzadko się zdarza żeby z puszką gdzieś w kraj leciała o ile w ogóle jeździ. |
Autor: | Alberrrcik [ 26 maja 2010, 22:19 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Zastanawiam się po co komu zestawy przyczepowe pod 2x20ft na siedmiu, czy nawet ośmiu osiach. Domyślam się, że chodzi o zabranie z portu dwóch ciężkich 20ft. Naciski osi będą OK, ale całość będzie o wiele za ciężka. Przecież z dwiema małymi puszkami to i tak nie można mieć więcej niż 40t rzeczywistej zestawu, nie ważne czy jest 5, czy więcej osi! Mam rację? |
Autor: | rastos2 [ 26 maja 2010, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Spotkany dzisiaj na DK1 http://www.rastos2.jpg.pl/prywatna_gale ... 64532.html |
Autor: | fafciuk [ 26 maja 2010, 22:52 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Cytuj: Zastanawiam się po co komu zestawy przyczepowe pod 2x20ft na siedmiu, czy nawet ośmiu osiach. Domyślam się, że chodzi o zabranie z portu dwóch ciężkich 20ft. Naciski osi będą OK, ale całość będzie o wiele za ciężka.
kolego 2x20 to dwa frachty wiadoma rzecz, wiecej osi mnijesze prawdopodobienstwo ze sie auto nie wypompuje, że nie peknie w pół naczepa, mniejszy nacisk na oś, wiecej kol do hamowania, no i moze opony tak szybko nie wystrzela od ciezaru tyle oddemnie
Przecież z dwiema małymi puszkami to i tak nie można mieć więcej niż 40t rzeczywistej zestawu, nie ważne czy jest 5, czy więcej osi! Mam rację? |
Autor: | Alberrrcik [ 27 maja 2010, 9:06 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Kolego "fafciuk", wiem o tym. Tylko, że to nie zgodne z prawem. Takie zestawy od dawna jeżdżą w NL, no ale tam masa już dawno podniesiona była sporo powyżej 40t. |
Autor: | Maciek_Karsin [ 27 maja 2010, 12:55 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Alberrrcik sprawdź sobie jaka jest kara za przeładowanie całego zestawu a jaka za przekroczenie nacisku na osie i już będziesz wiedział |
Autor: | wojtas92 [ 13 cze 2010, 11:47 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Pazdziu, to zdjęcia z ostatnich tygodni, czy jakoś wcześniej? Ładna pogoda widzę w HH była, miejsca dobrze mi znane, wszędzie tam byłem. Natomiast nie miałem okazji dotrzeć jeszcze do Bremerhaven, a szkoda, bo podobno też robi wrażenie. Zdjęć z CTB i Eurogate'a mam multum i chyba nie ma sensu, żebym je tu wrzucał, po prostu jest ich za dużo, może kiedyś się zbiorę i wybiorę te "lepsiejsze" |
Autor: | B-Boy [ 15 cze 2010, 23:14 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Mam takie pytanie do was. Jak wygląda sprawa dostarczenia kontenera do klienta zwalają cały kontener czy tylko towar. A jak wygląda powrót wraca się do portu z pustym kontenerem. ? |
Autor: | wojtas92 [ 15 cze 2010, 23:21 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Cytuj: Jak wygląda sprawa dostarczenia kontenera do klienta zwalają cały kontener czy tylko towar.
Raczej zrzuca się towar, a jak klient chce, to sobie załatwia nośnik, który mu go zdejmie z naczepy, jeśli oczywiście towar ma zostać u niego razem z puchą. Cytuj: A jak wygląda powrót wraca się do portu z pustym kontenerem. ?
Tak.
|
Autor: | GRZEGORZ [ 15 cze 2010, 23:23 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Cytuj: Cytuj: A jak wygląda powrót wraca się do portu z pustym kontenerem. ?
Tak. |
Autor: | wojtas92 [ 16 cze 2010, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Zależy co masz w papierach. Albo z portu zabierasz z ładunkiem i odwozisz pustą puchę na odpowiednie nabrzeże, albo z portu bierzesz pustą, ciągniesz pod załadunek i z załadowanym wracasz do portu. Generalnie to nie byłem jeszcze w trasie z kontenerem gdzie w dwie strony szedł załadowany. Albo z jednej pusto, albo z drugiej. Ale jeszcze sporo przede mną. Tutaj więcej powiedzą bardziej doświadczeni koledzy, jak MAN czy Pazdz. |
Autor: | Bajzel [ 16 cze 2010, 21:25 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Wraca się na pusto, jeśli jest zaznaczone w dokumentach, że zleceniodawca nie zezwala na ponowne załadowanie kontenera. Jeśli nie ma przeciwwskazań, to się ładuje, żeby zwróciło się za powrót - proste. |
Autor: | sawel22 [ 18 cze 2010, 14:55 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Witam. Widzę że kolega Pazdzu śmiga w Interze.. Teraz to już własna działalność zapewne co ?? Jak tam sytuacja ? |
Autor: | Paweł Rekin [ 18 cze 2010, 17:36 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Czyli w praktyce Wojtek ma rację, że bardzo często do portu wracają puste kontenery. Kontener jest głównie narzędziem transportu morskiego, przynajmniej w przewozach transkontynentalnych, więc kwestia jego dowozu do odbiorcy po lądzie/dostarczenia do portu jest tylko małą częścią trasy, jaką pokonuje kontener. W praktyce dosyć rzadko np. w Polsce importer towaru z Chin jest równocześnie eksporterem towaru do Chin. Oczywiście linia żeglugowa może ten kontener załadować towarem np. do USA jeśli taki znajdzie, ale obserwacja danych statystycznych z terminali przeładunkowych w portach czy samych linii żeglugowych (choć tu jest trudniej, bo nie wszystkie linie podają takie informacje do publicznej wiadomości, a np. duński Maersk oficjalnie nie podaje nawet ładowności swoich nowych statków kontenerowych) wskazuje, że istnieją pewne ciągi ładunkowe, na których jest znacząca dysproporcja między eksportem/importem i często w jedną stronę płyną puste kontenery, co znajduje odzwierciedlenie nawet w pracy przewozowej firm transportowych na zapleczu europejskich portów. |
Autor: | Don Daniello [ 20 cze 2010, 9:20 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Ciężkie czasy nadchodzą dla ,,kontenerowców"... Ruskie wzięły się za transport kontenerów ( a dokładnie Sovtransavto) Wczoraj przejeżdżając na rowerze widziałem na obwodnicy Sochaczewa 3 zestawy- zielony Man XLX z podkontenerówką Koegel... |
Autor: | MAN [ 20 cze 2010, 10:03 ] |
Tytuł: | Re: Transport kontenerów |
Cytuj: Ciężkie czasy nadchodzą dla ,,kontenerowców"... Ruskie wzięły się za transport kontenerów ( a dokładnie Sovtransavto) Wczoraj przejeżdżając na rowerze widziałem na obwodnicy Sochaczewa 3 zestawy- zielony Man XLX z podkontenerówką Koegel...
No i co z tego, kontenery z Niemiec czy Polski też jeżdżą na wschód. Widziałeś kiedyś jak Turcy czy Ukraińcy wiozą kontenery pod plandeką
|
Strona 30 z 88 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |