wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Transport kontenerów
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17950
Strona 30 z 88

Autor:  Maciek_Karsin [ 22 maja 2010, 18:51 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Tak się składa że obie te Scanie są z firmy DRAJWER właśnie z Kościerzyny. Pod tym tridemem mogliśmy jeszcze niedawno spotkać Actrosa jednak sprzedali go i zakupili właśnie te scanie. Ta czerwona 530stka latała kiedyś z przyczepą 3osiową na bliźniakach jednak widocznie ją zmienili. Takie auta są już coraz częściej spotykane u nas wiadomo z jakiej przyczyny :wink: MAN na pewno chodzi ci o Scanię z Gdynia Truck Trailer to dopiero robi wrażenie :D A co do kipra to nawet w zwykłą 20stkę opentopa ładuje się np. słód do produkcji piwa i wysypuje się go normalnie tylnymi drzwiami.

Autor:  Kempes_1985 [ 22 maja 2010, 19:22 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Taki tridem na bliźniaku pewnie nieźle trzyma na zakrętach i opony drze. No ale rozkład nacisku na ośki to rekompensuje.

Autor:  MAN [ 22 maja 2010, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Cytuj:
MAN na pewno chodzi ci o Scanię z Gdynia Truck Trailer to dopiero robi wrażenie
Właśnie coś mi chodziło po głowie ale nie byłem pewny do końca że to Scania z GTT, ostatnio mijałem się z nią w Redzie

Autor:  Maciek_Karsin [ 23 maja 2010, 18:35 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Ten dziobak często przerzuty robi rzadko się zdarza żeby z puszką gdzieś w kraj leciała o ile w ogóle jeździ.

Autor:  Alberrrcik [ 26 maja 2010, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Zastanawiam się po co komu zestawy przyczepowe pod 2x20ft na siedmiu, czy nawet ośmiu osiach. Domyślam się, że chodzi o zabranie z portu dwóch ciężkich 20ft. Naciski osi będą OK, ale całość będzie o wiele za ciężka.

Przecież z dwiema małymi puszkami to i tak nie można mieć więcej niż 40t rzeczywistej zestawu, nie ważne czy jest 5, czy więcej osi!

Mam rację?

Autor:  rastos2 [ 26 maja 2010, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Spotkany dzisiaj na DK1 :]

http://www.rastos2.jpg.pl/prywatna_gale ... 64532.html

Autor:  fafciuk [ 26 maja 2010, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Cytuj:
Zastanawiam się po co komu zestawy przyczepowe pod 2x20ft na siedmiu, czy nawet ośmiu osiach. Domyślam się, że chodzi o zabranie z portu dwóch ciężkich 20ft. Naciski osi będą OK, ale całość będzie o wiele za ciężka.

Przecież z dwiema małymi puszkami to i tak nie można mieć więcej niż 40t rzeczywistej zestawu, nie ważne czy jest 5, czy więcej osi!

Mam rację?
kolego 2x20 to dwa frachty wiadoma rzecz, wiecej osi mnijesze prawdopodobienstwo ze sie auto nie wypompuje, że nie peknie w pół naczepa, mniejszy nacisk na oś, wiecej kol do hamowania, no i moze opony tak szybko nie wystrzela od ciezaru tyle oddemnie

Autor:  Alberrrcik [ 27 maja 2010, 9:06 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Kolego "fafciuk", wiem o tym. Tylko, że to nie zgodne z prawem. Takie zestawy od dawna jeżdżą w NL, no ale tam masa już dawno podniesiona była sporo powyżej 40t.

Autor:  Maciek_Karsin [ 27 maja 2010, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Alberrrcik sprawdź sobie jaka jest kara za przeładowanie całego zestawu a jaka za przekroczenie nacisku na osie i już będziesz wiedział :wink:

Autor:  Pazdz [ 13 cze 2010, 0:58 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Rozładunek kontenerów, Hamburg CTH i CTB.

Obrazek Obrazek

Miejsce załadunku/wyładunku kontenerów na terminalu CTH (Eurogate) w Hamburgu:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

A tutaj terminal NTB w Bremerhaven:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Autor:  wojtas92 [ 13 cze 2010, 11:47 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Pazdziu, to zdjęcia z ostatnich tygodni, czy jakoś wcześniej? Ładna pogoda widzę w HH była, miejsca dobrze mi znane, wszędzie tam byłem. Natomiast nie miałem okazji dotrzeć jeszcze do Bremerhaven, a szkoda, bo podobno też robi wrażenie.
Zdjęć z CTB i Eurogate'a mam multum i chyba nie ma sensu, żebym je tu wrzucał, po prostu jest ich za dużo, może kiedyś się zbiorę i wybiorę te "lepsiejsze" :]

Autor:  B-Boy [ 15 cze 2010, 23:14 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Mam takie pytanie do was.

Jak wygląda sprawa dostarczenia kontenera do klienta zwalają cały kontener czy tylko towar.
A jak wygląda powrót wraca się do portu z pustym kontenerem. ?

Autor:  wojtas92 [ 15 cze 2010, 23:21 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Cytuj:
Jak wygląda sprawa dostarczenia kontenera do klienta zwalają cały kontener czy tylko towar.
Raczej zrzuca się towar, a jak klient chce, to sobie załatwia nośnik, który mu go zdejmie z naczepy, jeśli oczywiście towar ma zostać u niego razem z puchą.
Cytuj:
A jak wygląda powrót wraca się do portu z pustym kontenerem. ?
Tak.

Autor:  GRZEGORZ [ 15 cze 2010, 23:23 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Cytuj:
Cytuj:
A jak wygląda powrót wraca się do portu z pustym kontenerem. ?
Tak.
Niekoniecznie, bo niby jaki to wtedy ma sens? kontener jest w ciągłym obiegu jako nośnik towaru i nie wymagany jest jego powrót z miejsca wysyłki.

Autor:  wojtas92 [ 16 cze 2010, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Zależy co masz w papierach.
Albo z portu zabierasz z ładunkiem i odwozisz pustą puchę na odpowiednie nabrzeże, albo z portu bierzesz pustą, ciągniesz pod załadunek i z załadowanym wracasz do portu. Generalnie to nie byłem jeszcze w trasie z kontenerem gdzie w dwie strony szedł załadowany. Albo z jednej pusto, albo z drugiej.
Ale jeszcze sporo przede mną. Tutaj więcej powiedzą bardziej doświadczeni koledzy, jak MAN czy Pazdz.

Autor:  Bajzel [ 16 cze 2010, 21:25 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Wraca się na pusto, jeśli jest zaznaczone w dokumentach, że zleceniodawca nie zezwala na ponowne załadowanie kontenera. Jeśli nie ma przeciwwskazań, to się ładuje, żeby zwróciło się za powrót - proste.

Autor:  sawel22 [ 18 cze 2010, 14:55 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Witam. Widzę że kolega Pazdzu śmiga w Interze.. Teraz to już własna działalność zapewne co ?? Jak tam sytuacja ?

Autor:  Paweł Rekin [ 18 cze 2010, 17:36 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Czyli w praktyce Wojtek ma rację, że bardzo często do portu wracają puste kontenery.

Kontener jest głównie narzędziem transportu morskiego, przynajmniej w przewozach transkontynentalnych, więc kwestia jego dowozu do odbiorcy po lądzie/dostarczenia do portu jest tylko małą częścią trasy, jaką pokonuje kontener. W praktyce dosyć rzadko np. w Polsce importer towaru z Chin jest równocześnie eksporterem towaru do Chin. Oczywiście linia żeglugowa może ten kontener załadować towarem np. do USA jeśli taki znajdzie, ale obserwacja danych statystycznych z terminali przeładunkowych w portach czy samych linii żeglugowych (choć tu jest trudniej, bo nie wszystkie linie podają takie informacje do publicznej wiadomości, a np. duński Maersk oficjalnie nie podaje nawet ładowności swoich nowych statków kontenerowych) wskazuje, że istnieją pewne ciągi ładunkowe, na których jest znacząca dysproporcja między eksportem/importem i często w jedną stronę płyną puste kontenery, co znajduje odzwierciedlenie nawet w pracy przewozowej firm transportowych na zapleczu europejskich portów.

Autor:  Don Daniello [ 20 cze 2010, 9:20 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Ciężkie czasy nadchodzą dla ,,kontenerowców"... Ruskie wzięły się za transport kontenerów ( a dokładnie Sovtransavto) :evil: Wczoraj przejeżdżając na rowerze widziałem na obwodnicy Sochaczewa 3 zestawy- zielony Man XLX z podkontenerówką Koegel...

Autor:  MAN [ 20 cze 2010, 10:03 ]
Tytuł:  Re: Transport kontenerów

Cytuj:
Ciężkie czasy nadchodzą dla ,,kontenerowców"... Ruskie wzięły się za transport kontenerów ( a dokładnie Sovtransavto) :evil: Wczoraj przejeżdżając na rowerze widziałem na obwodnicy Sochaczewa 3 zestawy- zielony Man XLX z podkontenerówką Koegel...
No i co z tego, kontenery z Niemiec czy Polski też jeżdżą na wschód. Widziałeś kiedyś jak Turcy czy Ukraińcy wiozą kontenery pod plandeką :?:

Strona 30 z 88 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/