wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 30 z 45 |
Autor: | endriu007 [ 19 cze 2014, 16:50 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Tak jak napisałeś można mocować o ramę, na podłogę można dać maty, ale w transporcie krajowym, nikt specjalnie nie zapewnia kierowcą materiałów do zabezpieczania towarów. |
Autor: | bibor80 [ 19 cze 2014, 22:13 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
A jak zabezpieczyć taki ładunek prawidłowo. Powiem tylko, że naczepa zaladowana juz czekała, także położenie mat i palet na przód naczepy niestety było niemożliwe. Razem 29 palet o wadze 7300 kg. Sent from my GT-I9100 |
Autor: | Mikuś [ 19 cze 2014, 22:43 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Miałem podobny ładunek, i zabezpieczyłem tak jak masz narożniki poukładane, jeden pas przez środek, dociągnąć z czuciem i w droge, |
Autor: | zzx [ 19 cze 2014, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: z tymi rurami można postąpić na różne sposoby:
1. sposób któremu hołduje paru kolegów polegający na myśleniu i przewidywaniu, czyli - jakoś to będzie. można założyć dwa pasy, z tym że czy to jest wystarczające, czy nie - nie wiadomo. można przewieść bez pasów, polegając na silnej wierze, bo jak w niedzielę na mszy dało się 5zł na tacę, to przecież w tygodniu nic nie może się stać. 2. można zgodnie z wymaganiami. jedna rura 5,5t masy czyli trzeba zniwelować siłę do przodu przed którą nie zabezpieczają drewniane podstawy 0,8 masy czyli 4,4t. dwa pasy poprzez opasanie zabezpieczają przed przesunięciem się 400kg każdy więc razem 800kg, czyli za mało. teraz mamy dwa wyjścia: - albo zwiększyć tarcie i użyć mat przeciwpoślizgowych, z tym że trzeba je podłożyć między podstawy drewniane i podłogę oraz między rurę betonową i podstawę, - albo użyć pasy metodą bezpośrednią czyli nałożenie czołowe (ale to jest czepianie się jak pijany płotu) lub przez owinięcie. z racją jest jak z du.pą każdy ją ma. |
Autor: | bibor80 [ 19 cze 2014, 23:15 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Miałem podobny ładunek, i zabezpieczyłem tak jak masz narożniki poukładane, jeden pas przez środek, dociągnąć z czuciem i w droge,
Tak też zrobiłem i wszystko dojechało szczęśliwie do celu. Ciekawi mnie tylko czy można było to zrobić inaczej, bo według tego co Cyryl pisze każdy pas zabezpiecza tylko 400kg metodą opasania. Spedytor w ogóle mi mówił, że wystarczy tylko ostatni rząd i będzie gites Sent from my GT-I9100 |
Autor: | Marix [ 19 cze 2014, 23:32 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Jakbyś czytał dokładnie, to Cyryl pisał, że aby zniwelować siły działające do przodu przy hamowaniu, należy "utrzymać" 0,8 wagi ładunku. W przypadku Twojego bardzo lekkiego ładunku, trzeba zabezpieczyć 5840 kg, więc zakładając 17 pasów (każdy rząd) masz zabezpieczony ładunek "o 1000 kg lepiej" niż potrzeba i to bez użycia mat. Zakładając docisk pasa 400 kg. Co do spedytora, to nie zakładałbym, że jego rady w zakresie zabezpieczania ładunku są coś warte, poza tym nie ponosi on za nie żadnej odpowiedzialności, w przeciwieństwie do Ciebie |
Autor: | zzx [ 19 cze 2014, 23:40 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Cytuj: Miałem podobny ładunek, i zabezpieczyłem tak jak masz narożniki poukładane, jeden pas przez środek, dociągnąć z czuciem i w droge,
Tak też zrobiłem i wszystko dojechało szczęśliwie do celu. Ciekawi mnie tylko czy można było to zrobić inaczej, bo według tego co Cyryl pisze każdy pas zabezpiecza tylko 400kg metodą opasania. Spedytor w ogóle mi mówił, że wystarczy tylko ostatni rząd i będzie gites Sent from my GT-I9100 gdzie wyczytałeś, że 1 pas to zabezpieczenie na 400 kg? jeżeli zasugerowałeś się jednym z postów Cyryla to szkoda. w mojej ocenie powinieneś to przeliczyć zgodnie z przelicznikiem zamieszczonym w innym poście Cyryla czyli ze wzoru Fv. mając tak załadowany pojazd czyli od początku do końca bez możliwości przesunięcia ładunku oraz o tak niskiej masie spokojnie wystarczy zabezpieczenie przez opasanie tym bardziej że ładunek jest "wysoki" więc naturalna siła docisku będzie jeszcze większa choć być może Cyryl oceni że można było to zabezpieczyć "poprzez nałożenie czołowe" czego mu życzę (jak już wyjdzie zza biurka i zostanie kierowcą, a nie teoretykiem) szczególnie wtedy gdy pojazd jest załadowany i będzie musiał z góry szlifować wszystkie palety by założyć pasy. |
Autor: | bibor80 [ 20 cze 2014, 0:09 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Zzx, widziałem ten wzór i muszę go sobie spisać, ale to zawsze człowiek zajęty i nie ma kiedy. Przeliczę kilka razy i wejdzie w krew. Przez nałożenie czołowe nie dalo rady, bo naczepa stała już zaladowana i wyglada jak wygląda. O tym skakaniu gora dół nic mi nie mów. Na szczęście na parkingu był jeszcze jeden kierowca, to mi pomógł, bo nie wiem ile by mi to zajęło. Z przodu naczepy miałem inny towar, ale też bardzo stabilny. Jutro zrobię fotkę na rozladunku jak nie zapomnę i wrzucę w temat. Sent from my GT-I9100 |
Autor: | Cyryl [ 20 cze 2014, 4:25 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: ...czego mu życzę (jak już wyjdzie zza biurka i zostanie kierowcą, a nie teoretykiem)...
dziękuję za radę, ale przez ponad 20 lat byłem kierowcą i ten okres mam już za sobą.kiedy ładowałem się z stalą na Górnym Śląsku z kierowcą drugim autem z innej firmy, on zabezpieczył stal w wiązkach 12 pasami, a ja tylko 5. na granicy w Jędrzychowicach Grenzschutz po odsunięciu plandeki mi powiedział "sehr gut" a jemu kazał dołożyć 20 pasów. gdy spotkaliśmy się na rozładunku w Dortmundzie facet pytał ile dałem Niemcowi, że mnie puścił. nie był w stanie ocenić tego, że ja zastosowałem pasy innymi metodami - bezpośrednimi. tyle co do braku praktyki za kierownicą z mojej strony. natomiast co do tego rozpatrywanego ładunku o wadze 7,3t, to tutaj trzeba zniwelować, jak zauważył Marix 5,8t. mając świadomość, że ściana przednia naczepy wytrzymuje nacisk 5t, zostaje nam 0,8t, więc to będzie naszym najmniejszym problemem. jak zauważył Zzx największym zadaniem będzie zabezpieczenie przed wywróceniem się, lub zsunięciem się górnej warstwy palet i w tym wypadku użycie pasów tradycyjną metodą przed opasanie, mimo słabego zabezpieczenia przed przesunięciem się do przodu będzie wystarczające ze względu na małą masę ładunku, ale co najważniejsze zabezpieczy przed wywróceniem się lub przemieszczeniem się palet z górnej warstwy i jazda z wybrzuszoną plandeką i kłopotami przy rozładunku jak słusznie poradził Bibor80. natomiast jeżeli chodzi o rady osób postronnych: stwierdzenie magazyniera czy spedytora, że tak będzie dobrze i że wszyscy tak jeżdżą i jest OK, nie jest żadnym argumentem. oni o 15:00 pójdą do domu, a kierowca zostaje z problemem. poza tym łatwo radzić, gdy konsekwencje spadają na inną osobę. |
Autor: | bibor80 [ 20 cze 2014, 8:16 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Dzięki wielkie Panowie. A tak wyglądała druga część ładunku. Nie byłem właśnie pewien ile przednia ściana wytrzymuje i ile jest do zniwelowania. Na weekend spisze sobie ten wzór co Cyryl napisał i porobię notatki, żeby mieć na przyszłość pod ręką. Sent from my GT-I9100 |
Autor: | Cyryl [ 20 cze 2014, 9:07 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
jeszcze parę ważnych rzeczy. 1.wytrzymałość niecechowanych uchwytów w skrzyni ładunkowej: DMC do 3,5t uchwyty (oczka) w podłodze muszą wytrzymać 0,8t. DMC od 3,5 do 12t uchwyty (oczka) w podłodze muszą wytrzymać 1,0t. DMC powyżej 12t uchwyty (oczka) w podłodze muszą wytrzymać 2,0t. 2. jakie siły są w stanie wytrzymać ściany skrzyni ładunkowej: przednia (niewzmocniona) - 40% ładunku, ale nie więcej jak 5t, boczne (burty) - 24% ładunku, ale nie więcej niż 1,44t na jedną burtę, tylna zabudowana - 25% ładunku, ale nie więcej niż 3,1t, boczne - zastawy (aluminiowe) powyżej burt - 6% ładunku, boczne - firanka z zastawami aluminiowymi - 0,4t, przegroda między burtowa - stopbara - 0,5t. 3. jednak aby te wartości ścian skrzyni ładunkowej były uznane ładunek musi być do nich dosunięty, a luzy jakie są tolerowane to: do przodu - 5cm, na boki (sumarycznie) po obu stronach 15cm, do tyłu - 15cm. |
Autor: | Mikuś [ 20 cze 2014, 14:29 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Dzięki wielkie Panowie. A tak wyglądała druga część ładunku.
Bym tu dał po 3 pasy na jedną paczkę i w droge
Nie byłem właśnie pewien ile przednia ściana wytrzymuje i ile jest do zniwelowania. Na weekend spisze sobie ten wzór co Cyryl napisał i porobię notatki, żeby mieć na przyszłość pod ręką. Sent from my GT-I9100 |
Autor: | bibor80 [ 20 cze 2014, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
A skąd tyle pasów Teraz ładowałem stal pierwszy raz. Mając 6 pasów spialem to tak Wszystkie uwagi mile widziane, bo kolejnym razem będę wiedział jak to zrobić lepiej Sent from my GT-I9100 |
Autor: | Mikuś [ 20 cze 2014, 16:44 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Nie jest powiedziane ile dokładnie masz mieć pasów, u mnie w firanie było 40 pasów,dlatego zawsze dawałem więcej pasów by jadąc spokojnie i bezpiecznie, Tu u Ciebie z sześcioma pasami nie poszalejesz. Jedynie do czego bym sie doczepił to pas który jest pierwszy dał bym w miejscu gdzie jest ten kawałek drewna na dole(ta mała belka,nie wiem jak to nazwać),uniknie to wygięcia towaru i dobrze dociśnie materiał, tak bynajmniej zawsze mocowałem, |
Autor: | endriu007 [ 20 cze 2014, 17:02 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Najlepiej jak byś miał więcej pasów to najpierw spiąć wszystko razem, a potem dobiero do paki. |
Autor: | zzx [ 20 cze 2014, 17:13 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: A skąd tyle pasów
w mojej ocenie: ( nie znam masy ładunku )Teraz ładowałem stal pierwszy raz. Mając 6 pasów spialem to tak Wszytkir uwagi mile widziane, bo kolejnym razem będę wiedział jak to zrobić lepiej Sent from my GT-I9100 1.zbyt duży odstęp od ściany czołowej z jednoczesnym brakiem podkładek antypoślizgowych powoduje znaczne zagrożenie w przypadku gwałtownego hamowania - jednocześnie przy pełnym ładunku i posadowieniu jak wyżej napisałem spowoduje przekroczenie nacisku na oś napędową i być może na pierwszą oś naczepy. 2.brak podkładek antypoślizgowych oraz zbyt mała ilość pasów mimo, że pojedyncze sztuki są powiązane w paczki. 3. nie widzę przywieszek z atestem na pasie na części z napinaczem - drugiej strony nie widać. 4.co do miejsca zapięcia pasa (jak zwrócił uwagę poprzednik) pas trzeba zakładać w miejscu podparcia elementu spinanego, a nie tam gdzie może wygiąć się ładunek. 5. brak nakładek ochronnych na pas szczególnie ten zakładany na dolną paczkę - w miejscu styku z rantem skrzyni ładunkowej pas może ulec przetarciu 6. o braku uchwytów w nadwoziu do zamocowania pasa nie będę pisał bo widać że nie ma. |
Autor: | bibor80 [ 20 cze 2014, 18:37 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Pasów jest tylko 6, bo kolejne 4 wykorzystałem juz wcześniej. Ładunek nie jest dosunięty do ściany bo z przodu są kontenery załadowane. Nie widać ich na zdjęciu bo nie było za bardzo miejsca żeby wszystko uchwycić. Waga tych profili to 11 ton. O podkładki gumowe się upomnę, żeby mieć następnym razem. Jak będę miał chwilę to przesunę ten pas z końca bliżej środka. Sent from my GT-I9100 |
Autor: | zzx [ 20 cze 2014, 18:53 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Pasów jest tylko 6, bo kolejne 4 wykorzystałem juz wcześniej. Ładunek nie jest dosunięty do ściany bo z przodu są kontenery załadowane. Nie widać ich na zdjęciu bo nie było za bardzo miejsca żeby wszystko uchwycić.
to między kontenerami a profilami należało dać zabezpieczenie by nie było luzu między ładunkami. chodzi o to by podczas hamowania nie było możliwości "samoistnego ruszenia" ładunku do przodu.Wtedy żadna podkładka żaden pas nie utrzyma takiej masy i wszystko wyląduje ci w kabinie.
Waga tych profili to 11 ton. O podkładki gumowe się upomnę, żeby mieć następnym razem. Jak będę miał chwilę to przesunę ten pas z końca bliżej środka. Sent from my GT-I9100 |
Autor: | Mikuś [ 20 cze 2014, 19:18 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
I radze upomnieć sie o wiecej pasów |
Autor: | bibor80 [ 20 cze 2014, 21:47 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Tak jak piszesz zzx, pasy nie utrzymają takiego materiału. Ladunek przesunął mi się właśnie do przodu i jest teraz zaparty o kontenery. Stal to jednak śliski temat Poprawilem i ponaciagałem pasy. Niestety żadnej palety nie miałem, żeby włożyć między ladunki dlatego tak było ułożone. Upomnę się o pasy i zamki do nich, bo ostatnio 3 pożyczyłem od kolegi. Inaczej miałbym tylko 7 pasów do wykorzystania i na tym byłby finał. Ja zapiołem to tyloma pasami ile miałem i najlepiej jak umiałem, a angole mówią, że 3, max 4 i będzie dobrze. Sent from my GT-I9100 |
Strona 30 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |