Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 07 kwie 2011, 20:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 mar 2011, 20:39
Posty: 79
GG: 0
Samochód: dobry

Nasza Scania sprawuje się bardzo dobrze wterenie jak na 4x2.
Jest to egzemplarz z 1996r. z 380 konnym silnikiem. Auto jest dobrze traktowane i bardzo dobrze nam służy . Ma niecałe 900000 km i jest nie do zajechania. Wozimy nią różne mat. (mat. sypkie, węgiel a czasem jeżdzi z przyczepą w trasy ).

_________________
Jak czolgiem nie wjedzie to pojedziemy Passatem.


Post Wysłano: 17 kwie 2011, 19:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 kwie 2010, 18:08
Posty: 120
Samochód: Scania 124L 400 KM
Lokalizacja: Dębiny/Lublin

Panowie a jak ze spalanie w scanii ?? w Lublinie dużo firm ma właśnie scanie, widać ze to dobre samochody i co do estetyki też nie można im niczego zarzucić ...

_________________
16 biegów, 500 koni, 40 ton za sobą... To jest piękne... SCANIA :)
Ten kto jedzie MAN-em ten jest Panem ;)
http://www.fotosik.pl/u/mctraker


Post Wysłano: 18 kwie 2011, 18:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sty 2010, 15:25
Posty: 271
GG: 5598522
Samochód: M.A.N.
Lokalizacja: Gryfino

Cytuj:
Panowie a jak ze spalanie w scanii ?? w Lublinie dużo firm ma właśnie scanie, widać ze to dobre samochody i co do estetyki też nie można im niczego zarzucić ...
Podobno kolego Scanie w budowlance, to mistrzowie w piciu paliwa. ( Piszę to bo wiem, to z opinii innych.)


Post Wysłano: 18 kwie 2011, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Podobno kolego Scanie w budowlance, to mistrzowie w piciu paliwa. ( Piszę to bo wiem, to z opinii innych.)
Opinie innych to wiesz gdzie możesz sobie wsadzić.... :lol: Budowlanka to nie transport krajowy czy międzynarodowy tu powinno się raczej przeliczać na motogodziny, bo raz jazda w terenie, raz praca przystawki odbioru mocy, itd., itp... Tu nie da się uogólnić.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 20 lip 2011, 7:57

Witam.Jeździłem scanią R420 8x6.Wg.mnie auto nie warte swojej dość dużej ceny.Jak dla mnie lepszy dwuletni actros niż nowa scania.A dlaczego?Przy stanie500km rozrusznik postanowił odejść w zaświaty,na szczęście na bazie...Po miesiącu,a była akurat zima,cała rama i mosty pięknie na żółto zardzewiała.Maska by równo patrzyła z drzwiami pod zawias trzeba było podłorzyć 0,5cm podkładek.Ciągłe nieszczelności ukł.pneumatycznego,odwrotnie podpięte blokady mostów.Rano, przy 0 stopni na dworze,wspomaganie tak wyło,że radia prawie nie było słychać.Gdy na serwisie zgłosiłem,że kabina dobija na dziurach,to tak mi sprężyny dokręcili,że straciłem resztki komfortu.Po 3 miesiącach skończyła się klima.W terenie na pełnych blokadach na początku zaczynał zakopywać się tył a potem przód.Podobno scania stosuje inne przełożenie w 1osi i inne w3 i 4...A jak było naprawdę ciężko to urywały się wały napędowe!!!Podobno by ochronić sprzęgło...Brak stabilizatorów 3 i 4 osi,gdy były nowe to O.K.Ale potem mosty robiły co chciały.Jedyne plusy to ładnie grajżce radio i wygodna pozycja za kierownicą.Co z tego gdy co chwilę musisz wyjść by zaczepić line by cie ktoś wyciągnoł.A hak ktoś sprytnie umieścił pod rejestracją.Którą trzeba odkręcić i w jej miejsce wkręcić hak,tak,że po jednym dniu jeździłem już z hakiem na stałe,ryzykując zabranie dowodu...


Post Wysłano: 20 lip 2011, 15:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 15:05
Posty: 33

Ja powiem tak ze scanii został tylko znaczek. W mojej firmie są dwie scanie budowlane z kabiną dzienną 6x4 to kierowcy mówią mi że na budowie daje sobie radę lecz co do scanii 8x6 to oczywiście jest to nie porozumienie. W przeciągu dwóch miesięcy kierowca pojechał na lotnisko by przygotować teren pod budowę, nie powiem było dosyć miękko ale bardzo bobrze, że mam fadrome w firmie i pojechała razem z kierowcą. Nie minęło piętnaście minut kierowca dzwoni przyjedź (**** wyrażenia). Oczywiście zajeżdżam kierowca już stoi bierze mnie na tył samochodu i pokazuje a tam widzę klapa zarysowana głęboko od łyżki fadromy lina 16 tonowa zerwana na mak. Dobra nie ma problemu. Kierowca wsiadł, załadował fadromą i od razu pojechał na miejsce wysypu. Oczywiście zakopał się włączył wszystkie blokady i koniec zawisł na mostach no to fadroma znowu uratowała sytuację. W tym samym momencie przyjechał Man tez budowlany wjechał w to same miejsce gdzie mój kierowca powłańczał napędy (8x8) poszedł jak rakieta. Co do spalanie to Scanie które posiadam palą na trasie to ok 38-42 ale oczywiście 89 km/h na budowie to wiadomo więcej ok 56-63. Lecz po tym co zobaczyłem to Scanię 8x6 2 miesięczną oddałem od razu do leasingu i już jej nie mam. Teraz mam 4 kerax-y (8x4) tez silniki volvo-wa skrzynia zf mosty renówki komfort jazdy większy niż w scanii lecz co od układu napędowego to też nic nie warte.


Post Wysłano: 21 lip 2011, 15:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Posty: 296
GG: 0
Lokalizacja: Polska

Na budowę MAN albo Mercedes i koniec.

_________________
---


Post Wysłano: 21 lip 2011, 23:47

Dokładnie tak!!!!


Post Wysłano: 22 lip 2011, 10:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 15:05
Posty: 33

Volvo też daje sobie rade


Post Wysłano: 22 lip 2011, 12:31

Chyba żartujesz!Jeszcze pewnie takie 8x4.... :lol: ?Bo 8x6 to w Polsce jest raczej niespotykane.Raz takie widziałem,a uwierz mi trochę się po budowach bujałem.I podobno żadnych rewelacji w terenie też nie było.Tak więc tylko Mercedes albo MAN.Ale jak MAN to 8x8 bo przy 8x6 przy skręcie w piasku pierwsza oś działa jak spychacz,powodując trudności z wyjechaniem.Szerokości....


Post Wysłano: 22 lip 2011, 13:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 15:05
Posty: 33

Ja nie mówię o volvie 8x6 czy 8x4, bo to jest po raszka totalna druga oś skrętna trzyma i nawet różne blokady nie pomogą chyba, że fadroma. Jeśli już miałem na myśli volvo 8x8 wspomagane napędem hydraulicznym.


Post Wysłano: 22 lip 2011, 14:04

Kolego nigdy nie widziałem aby volvo miało napęd hydrauliczny.Chyba coś Ci się pomyliło z terbergiem.A tak w ogóle to w terenie napęd hydrauliczny nie spisuje się najlepiej.Tutaj wygrywają proste rozwiązania mechaniczne.I nie każdy o tym wie,ale warto mieć opony 13.Zawsze prześwit się zwiększa,tyle,że opona droższa i nie tak łatwa do dostania jako używka jak zwykła...


Post Wysłano: 22 lip 2011, 20:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lis 2007, 15:05
Posty: 33

To za mało widziałeś. A kierowcy chwalą sobie napęd hydrauliczny. Napęd ten jest bardziej zaawansowany technicznie niz wał i most. Na napędzie w/w system ustawia które koło ma ciągnąć bardzie, a które mniej i to rozwiązanie lepiej się spisuje. Tak że nie zgodzę się z Tobą.


Post Wysłano: 23 lip 2011, 13:12

Nooo...Możliwe,że się mylę.Od ponad trzech lat nie bujam się po budowach.Tylko chciałbym zobaczyć tę hydraulike po kilku latach przepracowanych w błocie :mrgreen: I zgadzam się,że napęd hydrauliczny jest bardziej zaawansowany.Od wału i mostów prostszy to chyba tylko łańcuch i przerzutki jest....Pozdrawiam


Post Wysłano: 07 sie 2011, 9:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2009, 18:38
Posty: 163
GG: 0
Samochód: MB CL600 :)
Lokalizacja: EPA

Cytuj:
Tutaj wygrywają proste rozwiązania mechaniczne.I nie każdy o tym wie,ale warto mieć opony 13.Zawsze prześwit się zwiększa,tyle,że opona droższa i nie tak łatwa do dostania jako używka jak zwykła...
Zgadza się :wink: dlatego kierowcy z budownictwa energetycznego stosują KRAZY 255B na ogumieniu 1300x530x533

_________________
Poszerzanie felg PRV!
http://www.motocentrum-lodz.pl
Nasza "mała" Perełka Krazik 255B:
viewtopic.php?f=5&t=29984&st=0&sk=t&sd=a


Post Wysłano: 12 sie 2011, 17:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sie 2006, 9:55
Posty: 402
GG: 12223752
Lokalizacja: Suwałki (DK8)

Scania R420 8x6
Obrazek
Zdjęcie zrobione przez kolegę fulcrum - wrzucone na jego prośbę.

_________________
http://www.flickr.com/photos/dk8/


Post Wysłano: 04 paź 2011, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 sty 2009, 14:09
Posty: 12
GG: 0
Samochód: FH 480
Lokalizacja: LOP

Jeśli VOLVO na budowę to tylko Terberg i nie ma mocnego na niego :wink:


Post Wysłano: 04 paź 2011, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
Jeśli VOLVO na budowę to tylko Terberg i nie ma mocnego na niego :wink:
Volvo to nie Terberg, :roll: Terberg tylko bazuje na podzespołach Volvo (silniki, kabiny), podobnie jak Ginaf z wykorzystaniem części Dafa.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 14 mar 2012, 21:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 maja 2009, 20:05
Posty: 76
GG: 7628437
Samochód: wywroteczki
Lokalizacja: Olsztyn

wszystko fajnie tylko temat o Scanii i jak mozna porównywać możliwości terenowe 8x6, 8x8 i 8x4??
Z tego co ja zauważyłem to w MANach 8x6 może być dodatkowo napedzana 1 lub 2 os, a nie tylko 2.

Pozdrawiam i zapraszam do KONSTRUKTYWNEJ krytyki :twisted:

_________________
Moj garaż! Steyr 6x4 Mój:D
Sprzedany:(

viewtopic.php?t=25120


Post Wysłano: 14 mar 2012, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2007, 15:06
Posty: 35
Lokalizacja: Łódź

W MAN-ach w wersji 8x6 napędzana jest tylko jedna oś przednia tzn. druga. Wrażanie, że napędzane są obie spowodowane jest tym, że MAN montuje w tych wersjach obudowy od mostów napędowych na obu osiach przednich ale tylko w drugiej jest mechanizm.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: