Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 06 lut 2012, 13:22

Znalazłem ciekawy artykuł z 2010, nie wiem czy był gdzieś ale wrzucam bo jest o tym co powinno być teraz:
Cytuj:
Wiele wskazuje na to, że w najbliższych latach polscy przewoźnicy drogowi mogą mieć poważne kłopoty ze znalezieniem kierowców. Niepokojąco wysoki jest bowiem średni wiek członków tej grupy zawodowej. Narybku, czyli potencjalnych przyszłych kierowców jest niewiele, bo przyszedł on na świat w okresie niżu demograficznego. Wszystkiego dopełnia brak systemu finansowania kształcenia kierowców zawodowych, którego koszty są bardzo wysokie.


Liczba kierowców ciężarówek w Polsce jest szacowana na 700 tys. Szacowana, ponieważ nie ma żadnej oficjalnej statystyki tego zawodu. Szacowanie odbyło się około półtora roku temu na podstawie liczby pojazdów ciężarowych, współczynnika zmianowości i wykorzystania pojazdów. Ilu jest ich obecnie, tak naprawdę nie wiadomo. Teoretycznie jest to duża liczba duża, ale niepokojąca jest struktura wiekowa osób uprawiających ten zawód.
Dalsza część artykułu pod linkiem:
Źródło:http://www.log24.pl/artykuly/czy-zabrak ... dowych,605


Post Wysłano: 20 cze 2012, 14:29

Odkopię temat.

Nadal nie jestem w stanie stwierdzić czy jest nadmiar kierowców autobusów, ale pracę można dostać. Trzeba się tylko ruszyć, a nie czekać na ogłoszenia. Wczoraj wykonałem telefon do firmy, zostałem zaproszony na rozmowę, która miała miejsce dzisiaj rano, w sobotę jadę w próbną trasę do Holandii, a potem podpisuję umowę jeśli wszystko pójdzie ok, a myślę że tak będzie.

Na początek polecam rok czy dwa w komunikacji miejskiej lub PKS-ie, bo to znakomita szkoła na początek kariery za kierownicą autobusu. Później można próbować wyżej.


Post Wysłano: 20 cze 2012, 19:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Do komunikacji miejskiej chyba jest wszędzie ciężko jest dostać.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Post Wysłano: 20 cze 2012, 20:00

Cytuj:
Do komunikacji miejskiej chyba jest wszędzie ciężko jest dostać.
Niekoniecznie.

MPK Poznań potrzebuje, bo słabo płacą, MPK Wrocław nie potrzebuje, bo dobrze płacą. Na Śląsku są ciągle oferty, bo marnie płacą więc to zależy. Gorzej do PKS-ów, bo większość ledwo co funkcjonuje.


Post Wysłano: 20 cze 2012, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 gru 2011, 17:39
Posty: 18
GG: 0
Samochód: Volvo FH13-460
Lokalizacja: 3miasto

No własnie problem jest,ze w wiekszosci miast w mzk jest full obsada i pomimo głodowych stawek dyktują warunki a juz nie wspomnę o przyjęciach.
Podejrzewam,ze bum na zapotrzebowanie kierowców zacznie sie za ok 7-10lat ja dziadki juz nie dadzą rady.

_________________
A,B.C.D.E+ADR I,IIclass


Post Wysłano: 21 cze 2012, 2:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2010, 14:56
Posty: 146
GG: 0

Fakt w MPK średnia wieku wysoka ale z czego to wynika? W ciężarówkach o wiele częściej spotykam młodych kierowców.


Post Wysłano: 21 cze 2012, 7:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lut 2007, 23:39
Posty: 143
Lokalizacja: Wrocław

Dlaczego ciężko się dostać do dobrego MPK? A już piszę:

1) Firma państwowa.
2) Składki od pełnej zarobionej kwoty.
3) Płacone nadgodziny, nocki, święta. Jeśli pracujesz sumiennie i dyspozytor to zauważy, to czasem sam do Ciebie zadzwoni, gdy jakiś kierowca zgłosi w przeddzień np. chorobę.
4) Fantastyczny socjal w porównaniu z tzw. korporacjami, gdzie początkujący zarabia dużo mniej, a dodatki takie jak "wczasy pod gruszą" to są znikome pieniądze.
5) Jesteś na miejscu.
6) Problemów z autem podczas trasy nie rozwiązujesz Ty, lecz pomoc techniczna. Do Ciebie należy poranna obsługa codzienna.

Znam to z doświadczenia. Do czasu ukończenia studiów przez 1,5 roku jeździłem w MPK we Wrocławiu i jedyną wadą tej pracy na samym jej początku były dla mnie nieregularne godziny pracy, ale umówmy się - taka wada to jest drobnostka, kwestia przyzwyczajenia i samodyscypliny w kwestii kładzenia się spać o odpowiedniej godzinie.

MPK Wrocław ma prężnie działające związki zawodowe, które skutecznie walczą o podwyżki, dlatego w tej chwili dostać się tam na etat jest niemożliwe - brak przyjęć. Bardzo duża grupa kierowców pracuje tam już kilkanaście/kilkadziesiąt lat, a i wielu młodych znam, którzy są tam od lat co najmniej pięciu i nawet półsłówkiem się nie zająkną o jakielkolwiek zmianie.

_________________
A ja, jeżely pan pozwoly, z przyjemnością!!!


Post Wysłano: 23 cze 2012, 17:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2010, 18:50
Posty: 110
GG: 6609014
Samochód: MAN L2000 MB 410D
Lokalizacja: Andrychów

Z tego co widzę to u mnie w regionie jest mało ofert na autobusy.
I jeszcze jak patrze to chyba kierowców CE nie brakuje bo nikt nie chce nowego przyjąć.


Post Wysłano: 04 sie 2012, 20:05

http://www.mpk.wroc.pl/images/documents ... tobusu.pdf

Z ciekawostek:

Wymaga się wykształcenia średniego, a oferuje się umowę - zlecenie... Bez komentarza.


Post Wysłano: 04 sie 2012, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 maja 2010, 0:20
Posty: 283
GG: 0
Samochód: mercedes 124 200D
Lokalizacja: Chełm

Ciekawe co proponuj w kwestii $


Post Wysłano: 04 sie 2012, 20:37

Cytuj:
Ciekawe co proponuj w kwestii $
Info na P.W.


Post Wysłano: 15 sie 2012, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 lut 2010, 14:56
Posty: 146
GG: 0

Heh, skoro słabo płacą to lepiej busem ludzi wozić.


Post Wysłano: 21 sie 2012, 2:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sie 2012, 22:57
Posty: 4
GG: 19612416
Samochód: Vw
Lokalizacja: Wysoka

Jeśli prywatnie na własnej działalności jest duża szansa. Pracowałem dwa lata w PKSie i w tym czasie powstały w tym samym mieście 3 firmy przewozowe i miały tylko busy... Praca w PKSie fajna ale płaca za niska...


Post Wysłano: 24 sie 2012, 14:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 cze 2008, 21:29
Posty: 809
GG: 6974206
Lokalizacja: PODLASIE

Ciężko powiedzieć czy jest nadmiar czy też nie kierowców z kat.D.
Z moich obserwacji wynika, że raczej tak, szczególnie w sezonie jeśli mówimy o firmach typowo turystycznych. Brakuje rąk do pracy.

_________________
Pozdrawiam MAN Lion's Coach :)


Post Wysłano: 24 sie 2012, 18:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

to co zawsze twierdziłem:
za dużo jest posiadaczy prawa jazdy kat. D, ale za mało jest kierowców z kat. D.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 24 sie 2012, 18:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Post Wysłano: 25 sie 2012, 11:06

U mnie w firmie szukają teraz ludzi do pracy na fabrycznie nowych autobusach na liniach podmiejskich i z tego co wiem, to są problemy z tym.


Post Wysłano: 16 lut 2013, 23:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2013, 13:21
Posty: 7
Samochód: MAN TGM 250

Cytuj:
Moim zdaniem 2000-2300 na autobusie to też raczej szału nie ma...Osobiście mógłbym jeżdzić nawet rowerem oby tylko dobrze zapłacili :mrgreen: .
Masz rację, ale nurtuje mnie niezmiernie przeświadczenie że kierowcy autobusów na międzynarodowych liniach muszą brać niezłą kasę z tegoż. Czy jest inaczej? Myślę że koło 3, 4 tys powinni mieć po doliczeniu ewentualnych benefitów.


Post Wysłano: 20 lut 2013, 0:03

3-4 tyś. można "wyciągnąć" jeżdżąc w koło komina śpiąc codziennie w swoim łóżku.


Post Wysłano: 21 lut 2013, 15:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2010, 14:05
Posty: 119
GG: 0
Lokalizacja: PL

Cytuj:
3-4 tyś. można "wyciągnąć" jeżdżąc w koło komina śpiąc codziennie w swoim łóżku.
W komunikacji miejskiej? Chyba żartujesz. Napewno nie na Górnym Śląsku.




A podwyższenie wieku na kat D do 24 l i C do 21 l czy może to mieć jakiś wpływ na zwiększoną ilość miejsc pracy za kierowce?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: