wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2657
Strona 4 z 5

Autor:  Użytkownik usunięty [ 07 paź 2008, 19:35 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Pytanie ode mnie: pewnie było dziesiątki razy o tym, słyszałem wiele opinii, ale nadal nie wiem - podczas jazdy selektor na tachografie może być ustawiony na łóżko czy w powinien być w innej pozycji?

Autor:  krecik [ 07 paź 2008, 23:09 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

'teoretycznie' - wskazanym było by żeby był na praca inna

a praktycznie to i tak wszyscy jeżdzą na łóżeczku ;)


kłopot polega ino na tym że czas pracy ci sie później inaczej rozliczy /PRACY nie jazdy, mowie o godzinach, nadgodzinach itd itp, wiem , dla wiekszosci to czarna magia ale takie cos istnieje/ no i drugi feler - jak cie ITD spotka z tacho ustawionym na łóżeczkach w czasie wymiany wewnętrznego koła na bliźniaku osi ciągnącej to zapewne dostaniesz mandat ;) oni inaczej postrzegają 'odpoczynek' i cięzko ich przekonać że wymiana koła to taka forma relaksu. A po prostu mało kto pamieta w takich momentach o tym zeby sobie te 'prace inną' ustawić ;)


W tacho cyfrowym jest prosciej - co bys nie robił, dokąd guzika nie nacisniesz, to masz praca inna.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 08 paź 2008, 8:41 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

krecik potrafię rozróżnić pojęcie pracy od jazdy. Czyli podczas jazdy i jakiejkolwiek innej pracy mam ustawić na młoteczki?

Autor:  Cyryl [ 08 paź 2008, 9:37 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

to znaczy co kontrolujący traktują jako praca inna?

jeszcze nie słyszałem aby jakiś kierowca ukarany został za nie oznaczenie za- i rozładunku jako pracę. jeżeli ta czynność polega na wtoczeniu palet na wózku to nie ma problemu, ale jeżeli kierowca wiezie płytę G-K i kontrolujący zdaje sobie sprawę, że załadunek trwał co najmniej 1,5h, łaczył się z rozbieraniem obu boków i skakaniu po naczepie i zapinaniu ponad 12 pasów, w takim wypadku kontrolujący, czy to w Polsce, czy to w jakimkolwiek innym kraju nie zwróci na to uwagi.

natomiast tak jak napisał Krecik, jeżeli kierowca wymienia koło na drodze to już jest zupełnie inna sprawa.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 08 paź 2008, 9:56 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Tylko wciąż nie wiem czy podczas jazdy ustawić na młoteczki?

Autor:  Cyryl [ 08 paź 2008, 10:05 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

możesz, tylko po co?
jezeli nikt tego się nie czepia to po co komplikować sobie życie?
a jak zapomnisz i zostawisz na młoteczkach idąc spać?

Autor:  Użytkownik usunięty [ 08 paź 2008, 10:07 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

To będzie praca z codziennym powrotem do domu więc spanie w aucie odpada.

Autor:  Cyryl [ 08 paź 2008, 11:22 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

spać napisałem przykładowo, ale jak czytamy dosłownie to napisałem: "idąc spać".
bez określenia miejsca, więc obejmuje to: samochód, dom, łóżko sąsiadki, a nawet niektóre odległe galaktyki.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 08 paź 2008, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Cytuj:
spać napisałem przykładowo, ale jak czytamy dosłownie to napisałem: "idąc spać".
bez określenia miejsca, więc obejmuje to: samochód, dom, łóżko sąsiadki, a nawet niektóre odległe galaktyki.
Zrozumiałem doskonale, że nie chodzi tylko o auto, ale w tym przypadku tak to zinterpretowałem.

Autor:  semos [ 17 paź 2008, 14:52 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Czy mógłby mi ktoś przesłać te pliki o obsłudze tachografu o których mowa w tym temacie na wcześniejszych stronach, semos@wp.pl lub wstawcie gdzieś na jakiś serwer tak aby każdy zainteresowany mogł sobie pobrać.

Autor:  Michał_91 [ 17 paź 2008, 16:56 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Cytuj:
Czy mógłby mi ktoś przesłać te pliki o obsłudze tachografu o których mowa w tym temacie na wcześniejszych stronach, semos@wp.pl lub wstawcie gdzieś na jakiś serwer tak aby każdy zainteresowany mogł sobie pobrać.
Przyłączam się do prośby semos'a
mazacki@vp.pl

Autor:  rhsp [ 17 paź 2008, 21:13 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Witam po raz pierwszy, moja firma zakupiła samochód ciężarowy o dmc. 12 ton i ja jako, ze posiadam prawo jazdy kat. C oraz ważne badania psychologiczne zostałem mianowany na kierowce tego pojazdu, dodam, że nigdy nie pracowałem na ciężarowce i stad kilka pytań odnośnie obsługi tacho:

1. Zaczynam swoja podróż np. w niedziele o 20 i jadę 4,5 godz, robie 45 min przerwy i następne 4,5 godz. teraz wypada przerwa trwająca 11 godzin i teraz moje pytanie kiedy wymienić tarczę w tacho, wiem ze jest ona przeznaczona na rejestrowanie 24 godzin. czy należy to zrobić zaraz po zakończeniu tej przerwy (przerwa sie skończyła zakładam nowa tarcze i jadę dalej)??? A może jednak inaczej....

2.Wracam w piatek do firmy, zostawiam samochód na bazie (nie używany do poniedziałku do 8 rano) co zrobić z tacho?? włożyć zwykłą pustą tarczkę i pozostawić na ten okres??

3.Co robić z przełącznikiem grup czasowych (przełączać, za każdym razem, czyli jak ruszam to przełączyć na młotki jak zatrzymuje sie na przerwę to znów przełączyć na łóżko) a może wystarczy jedno ustawienie a tcho będzie już samo wiedziało co rysować.


Bardzo proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam pomocnych

Autor:  rhsp [ 26 paź 2008, 22:05 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Cytuj:
Witam po raz pierwszy, moja firma zakupiła samochód ciężarowy o dmc. 12 ton i ja jako, ze posiadam prawo jazdy kat. C oraz ważne badania psychologiczne zostałem mianowany na kierowce tego pojazdu, dodam, że nigdy nie pracowałem na ciężarowce i stad kilka pytań odnośnie obsługi tacho:

1. Zaczynam swoja podróż np. w niedziele o 20 i jadę 4,5 godz, robie 45 min przerwy i następne 4,5 godz. teraz wypada przerwa trwająca 11 godzin i teraz moje pytanie kiedy wymienić tarczę w tacho, wiem ze jest ona przeznaczona na rejestrowanie 24 godzin. czy należy to zrobić zaraz po zakończeniu tej przerwy (przerwa sie skończyła zakładam nowa tarcze i jadę dalej)??? A może jednak inaczej....

2.Wracam w piatek do firmy, zostawiam samochód na bazie (nie używany do poniedziałku do 8 rano) co zrobić z tacho?? włożyć zwykłą pustą tarczkę i pozostawić na ten okres??

3.Co robić z przełącznikiem grup czasowych (przełączać, za każdym razem, czyli jak ruszam to przełączyć na młotki jak zatrzymuje sie na przerwę to znów przełączyć na łóżko) a może wystarczy jedno ustawienie a tcho będzie już samo wiedziało co rysować.


Bardzo proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam pomocnych

Pomocy!!

Autor:  Duck [ 26 paź 2008, 22:26 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Cytuj:
2.Wracam w piatek do firmy, zostawiam samochód na bazie (nie używany do poniedziałku do 8 rano) co zrobić z tacho?? włożyć zwykłą pustą tarczkę i pozostawić na ten okres??
W takiej sytuacji szef musi wypisać ci zaświadczenie potwierdzające nieużyteczność pojazdu prezez kierowcę x (kiedyś to były żółte tarcze, teraz kartka formatu A4, koniecznie z podpisem właściciela pojazdu). Upraszczając, musisz mieć potwierdzone że nie jechałeś tym pojazdem przez określony okres.

Cytuj:
3.Co robić z przełącznikiem grup czasowych (przełączać, za każdym razem, czyli jak ruszam to przełączyć na młotki jak zatrzymuje sie na przerwę to znów przełączyć na łóżko) a może wystarczy jedno ustawienie a tcho będzie już samo wiedziało co rysować.
Tego do końca nie jestem pewien, ale wydaje mi się że wystarczy ustawić na młotki niezależnie czy pracujesz czy odpoczywasz.

Autor:  krcr [ 26 paź 2008, 23:01 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Cytuj:
Cytuj:
Czy mógłby mi ktoś przesłać te pliki o obsłudze tachografu o których mowa w tym temacie na wcześniejszych stronach, semos@wp.pl lub wstawcie gdzieś na jakiś serwer tak aby każdy zainteresowany mogł sobie pobrać.
Przyłączam się do prośby semos'a
mazacki@vp.pl

wydawało mi się, że pisałem już posta z aktualnym linkiem do tych plików.. no ale zrobię to jeszcze raz..

http://k.2a.pl/pliki/tacho

Autor:  wiacu [ 03 cze 2009, 13:13 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

czy jest gdzies w sieci do pobrania pakiet treningowy dla kierowców?
http://www.sklep.netpolska.com/cgi-bin/ ... war=342481

Autor:  Gronibard [ 26 sie 2009, 23:35 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Panowie pomóżcie. Mam kilka pytan. Bardzo prosilbym o udzielenie odpowiedzi. W sumie wcześniej jeździłem troche solówką, ale od przyszłego tygodnia dostaję pracę na zestaw i regularne trasy, a niechciałbym z pierwszego wyjazdu przywieżć mandatu na 10 000 zł :P

1) Czy schemat czasu jazdy powinien mniej wiecej wygladac w ten sposob?:

I tydzień

4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 45 h = 9 h jazdy + odpoczynek tygodniowy 45 h

= 54 h jazdy

II tydzień

4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 45 ? h = 9 h jazdy + odpoczynek 45 h ?

= 36 h jazdy

III tydzień

4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h
4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 45 h = 9 h jazdy + odpoczynek tygodniowy 45 h

= 54 h jazdy
etc.

2. Czy inne prace takie jak zaladnek nalezy wliczac do czasu jazdy? np. mam 2 godziny rozladunku co oznacza, ze moge jechac jeszcze 2,30 h + 45 min + 4,30 h + 11 h odpoczynku?

3. Gdy wyjdzie mi tarczka po 24 godzinach to nalezy wtedy miec ustawiony symbol mloteczkow i wylaczony silnik auta podczas zmiany tarczki?

4. I co w przypadku gdyby 24 h tarczki wyszly podczas dobowego 11 godzinnego odpoczynku?

Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc.

Autor:  ciucma102 [ 27 sie 2009, 11:42 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

1 tak

2 nie załadunki i rozładunki to inna praca i czas wykorzystany podczas tych zajęć wlicza się do czasu pracy a czas jazdy to czas wykorzystany na jazde.

3 Nie ważne jak ustawiony masz selektor i czy silnik zgaszony czy nie ważne abyś nie zmieniał tarczki w czasie jazdy.

4 Jeśli zmiana tarczki wychodzi ci w czasie pauzy to zmień ja przed pauza

Autor:  Gronibard [ 27 sie 2009, 17:36 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

Dzieki wielkie za pomoc. Ponoc teraz byly jakies zmiany dotyczace czasu pracy kierowcow. Niestety na stronie ITD jest tylko wskazowka dotyczaca czasu prowadzenia pojazdu a nie ma nic dotyczącego ogolnego czasu pracy. W nocy chyba jest tak ze mozna jechac 9 h a ogolnie pracowac 10 h czyli daje nam to 1 godzine innej pracy i 9 h prowadzenia pojazdu. A w ciagu dnia jak to teraz wyglada?

Autor:  ciucma102 [ 27 sie 2009, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów

O to ci chodzi??

viewtopic.php?f=45&t=20440&p=299142&hil ... ej#p299142

Strona 4 z 5 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/