wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2657 |
Strona 4 z 5 |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 07 paź 2008, 19:35 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
Pytanie ode mnie: pewnie było dziesiątki razy o tym, słyszałem wiele opinii, ale nadal nie wiem - podczas jazdy selektor na tachografie może być ustawiony na łóżko czy w powinien być w innej pozycji? |
Autor: | krecik [ 07 paź 2008, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
'teoretycznie' - wskazanym było by żeby był na praca inna a praktycznie to i tak wszyscy jeżdzą na łóżeczku kłopot polega ino na tym że czas pracy ci sie później inaczej rozliczy /PRACY nie jazdy, mowie o godzinach, nadgodzinach itd itp, wiem , dla wiekszosci to czarna magia ale takie cos istnieje/ no i drugi feler - jak cie ITD spotka z tacho ustawionym na łóżeczkach w czasie wymiany wewnętrznego koła na bliźniaku osi ciągnącej to zapewne dostaniesz mandat oni inaczej postrzegają 'odpoczynek' i cięzko ich przekonać że wymiana koła to taka forma relaksu. A po prostu mało kto pamieta w takich momentach o tym zeby sobie te 'prace inną' ustawić W tacho cyfrowym jest prosciej - co bys nie robił, dokąd guzika nie nacisniesz, to masz praca inna. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 08 paź 2008, 8:41 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
krecik potrafię rozróżnić pojęcie pracy od jazdy. Czyli podczas jazdy i jakiejkolwiek innej pracy mam ustawić na młoteczki? |
Autor: | Cyryl [ 08 paź 2008, 9:37 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
to znaczy co kontrolujący traktują jako praca inna? jeszcze nie słyszałem aby jakiś kierowca ukarany został za nie oznaczenie za- i rozładunku jako pracę. jeżeli ta czynność polega na wtoczeniu palet na wózku to nie ma problemu, ale jeżeli kierowca wiezie płytę G-K i kontrolujący zdaje sobie sprawę, że załadunek trwał co najmniej 1,5h, łaczył się z rozbieraniem obu boków i skakaniu po naczepie i zapinaniu ponad 12 pasów, w takim wypadku kontrolujący, czy to w Polsce, czy to w jakimkolwiek innym kraju nie zwróci na to uwagi. natomiast tak jak napisał Krecik, jeżeli kierowca wymienia koło na drodze to już jest zupełnie inna sprawa. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 08 paź 2008, 9:56 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
Tylko wciąż nie wiem czy podczas jazdy ustawić na młoteczki? |
Autor: | Cyryl [ 08 paź 2008, 10:05 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
możesz, tylko po co? jezeli nikt tego się nie czepia to po co komplikować sobie życie? a jak zapomnisz i zostawisz na młoteczkach idąc spać? |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 08 paź 2008, 10:07 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
To będzie praca z codziennym powrotem do domu więc spanie w aucie odpada. |
Autor: | Cyryl [ 08 paź 2008, 11:22 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
spać napisałem przykładowo, ale jak czytamy dosłownie to napisałem: "idąc spać". bez określenia miejsca, więc obejmuje to: samochód, dom, łóżko sąsiadki, a nawet niektóre odległe galaktyki. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 08 paź 2008, 11:38 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
Cytuj: spać napisałem przykładowo, ale jak czytamy dosłownie to napisałem: "idąc spać".
Zrozumiałem doskonale, że nie chodzi tylko o auto, ale w tym przypadku tak to zinterpretowałem.
bez określenia miejsca, więc obejmuje to: samochód, dom, łóżko sąsiadki, a nawet niektóre odległe galaktyki. |
Autor: | semos [ 17 paź 2008, 14:52 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
Czy mógłby mi ktoś przesłać te pliki o obsłudze tachografu o których mowa w tym temacie na wcześniejszych stronach, semos@wp.pl lub wstawcie gdzieś na jakiś serwer tak aby każdy zainteresowany mogł sobie pobrać. |
Autor: | Michał_91 [ 17 paź 2008, 16:56 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
Cytuj: Czy mógłby mi ktoś przesłać te pliki o obsłudze tachografu o których mowa w tym temacie na wcześniejszych stronach, semos@wp.pl lub wstawcie gdzieś na jakiś serwer tak aby każdy zainteresowany mogł sobie pobrać.
Przyłączam się do prośby semos'a mazacki@vp.pl |
Autor: | rhsp [ 17 paź 2008, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
Witam po raz pierwszy, moja firma zakupiła samochód ciężarowy o dmc. 12 ton i ja jako, ze posiadam prawo jazdy kat. C oraz ważne badania psychologiczne zostałem mianowany na kierowce tego pojazdu, dodam, że nigdy nie pracowałem na ciężarowce i stad kilka pytań odnośnie obsługi tacho: 1. Zaczynam swoja podróż np. w niedziele o 20 i jadę 4,5 godz, robie 45 min przerwy i następne 4,5 godz. teraz wypada przerwa trwająca 11 godzin i teraz moje pytanie kiedy wymienić tarczę w tacho, wiem ze jest ona przeznaczona na rejestrowanie 24 godzin. czy należy to zrobić zaraz po zakończeniu tej przerwy (przerwa sie skończyła zakładam nowa tarcze i jadę dalej)??? A może jednak inaczej.... 2.Wracam w piatek do firmy, zostawiam samochód na bazie (nie używany do poniedziałku do 8 rano) co zrobić z tacho?? włożyć zwykłą pustą tarczkę i pozostawić na ten okres?? 3.Co robić z przełącznikiem grup czasowych (przełączać, za każdym razem, czyli jak ruszam to przełączyć na młotki jak zatrzymuje sie na przerwę to znów przełączyć na łóżko) a może wystarczy jedno ustawienie a tcho będzie już samo wiedziało co rysować. Bardzo proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam pomocnych |
Autor: | rhsp [ 26 paź 2008, 22:05 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
Cytuj: Witam po raz pierwszy, moja firma zakupiła samochód ciężarowy o dmc. 12 ton i ja jako, ze posiadam prawo jazdy kat. C oraz ważne badania psychologiczne zostałem mianowany na kierowce tego pojazdu, dodam, że nigdy nie pracowałem na ciężarowce i stad kilka pytań odnośnie obsługi tacho:
1. Zaczynam swoja podróż np. w niedziele o 20 i jadę 4,5 godz, robie 45 min przerwy i następne 4,5 godz. teraz wypada przerwa trwająca 11 godzin i teraz moje pytanie kiedy wymienić tarczę w tacho, wiem ze jest ona przeznaczona na rejestrowanie 24 godzin. czy należy to zrobić zaraz po zakończeniu tej przerwy (przerwa sie skończyła zakładam nowa tarcze i jadę dalej)??? A może jednak inaczej.... 2.Wracam w piatek do firmy, zostawiam samochód na bazie (nie używany do poniedziałku do 8 rano) co zrobić z tacho?? włożyć zwykłą pustą tarczkę i pozostawić na ten okres?? 3.Co robić z przełącznikiem grup czasowych (przełączać, za każdym razem, czyli jak ruszam to przełączyć na młotki jak zatrzymuje sie na przerwę to znów przełączyć na łóżko) a może wystarczy jedno ustawienie a tcho będzie już samo wiedziało co rysować. Bardzo proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam pomocnych Pomocy!! |
Autor: | Duck [ 26 paź 2008, 22:26 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
Cytuj: 2.Wracam w piatek do firmy, zostawiam samochód na bazie (nie używany do poniedziałku do 8 rano) co zrobić z tacho?? włożyć zwykłą pustą tarczkę i pozostawić na ten okres??
W takiej sytuacji szef musi wypisać ci zaświadczenie potwierdzające nieużyteczność pojazdu prezez kierowcę x (kiedyś to były żółte tarcze, teraz kartka formatu A4, koniecznie z podpisem właściciela pojazdu). Upraszczając, musisz mieć potwierdzone że nie jechałeś tym pojazdem przez określony okres.Cytuj: 3.Co robić z przełącznikiem grup czasowych (przełączać, za każdym razem, czyli jak ruszam to przełączyć na młotki jak zatrzymuje sie na przerwę to znów przełączyć na łóżko) a może wystarczy jedno ustawienie a tcho będzie już samo wiedziało co rysować.
Tego do końca nie jestem pewien, ale wydaje mi się że wystarczy ustawić na młotki niezależnie czy pracujesz czy odpoczywasz.
|
Autor: | krcr [ 26 paź 2008, 23:01 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
Cytuj: Cytuj: Czy mógłby mi ktoś przesłać te pliki o obsłudze tachografu o których mowa w tym temacie na wcześniejszych stronach, semos@wp.pl lub wstawcie gdzieś na jakiś serwer tak aby każdy zainteresowany mogł sobie pobrać.
Przyłączam się do prośby semos'a mazacki@vp.pl wydawało mi się, że pisałem już posta z aktualnym linkiem do tych plików.. no ale zrobię to jeszcze raz.. http://k.2a.pl/pliki/tacho |
Autor: | wiacu [ 03 cze 2009, 13:13 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
czy jest gdzies w sieci do pobrania pakiet treningowy dla kierowców? http://www.sklep.netpolska.com/cgi-bin/ ... war=342481 |
Autor: | Gronibard [ 26 sie 2009, 23:35 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
Panowie pomóżcie. Mam kilka pytan. Bardzo prosilbym o udzielenie odpowiedzi. W sumie wcześniej jeździłem troche solówką, ale od przyszłego tygodnia dostaję pracę na zestaw i regularne trasy, a niechciałbym z pierwszego wyjazdu przywieżć mandatu na 10 000 zł 1) Czy schemat czasu jazdy powinien mniej wiecej wygladac w ten sposob?: I tydzień 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 45 h = 9 h jazdy + odpoczynek tygodniowy 45 h = 54 h jazdy II tydzień 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 45 ? h = 9 h jazdy + odpoczynek 45 h ? = 36 h jazdy III tydzień 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 11 h = 9 h jazdy + odpoczynek dobowy 11 h 4,30 h ; 45 min ; 4,30 h ; 45 h = 9 h jazdy + odpoczynek tygodniowy 45 h = 54 h jazdy etc. 2. Czy inne prace takie jak zaladnek nalezy wliczac do czasu jazdy? np. mam 2 godziny rozladunku co oznacza, ze moge jechac jeszcze 2,30 h + 45 min + 4,30 h + 11 h odpoczynku? 3. Gdy wyjdzie mi tarczka po 24 godzinach to nalezy wtedy miec ustawiony symbol mloteczkow i wylaczony silnik auta podczas zmiany tarczki? 4. I co w przypadku gdyby 24 h tarczki wyszly podczas dobowego 11 godzinnego odpoczynku? Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc. |
Autor: | ciucma102 [ 27 sie 2009, 11:42 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
1 tak 2 nie załadunki i rozładunki to inna praca i czas wykorzystany podczas tych zajęć wlicza się do czasu pracy a czas jazdy to czas wykorzystany na jazde. 3 Nie ważne jak ustawiony masz selektor i czy silnik zgaszony czy nie ważne abyś nie zmieniał tarczki w czasie jazdy. 4 Jeśli zmiana tarczki wychodzi ci w czasie pauzy to zmień ja przed pauza |
Autor: | Gronibard [ 27 sie 2009, 17:36 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
Dzieki wielkie za pomoc. Ponoc teraz byly jakies zmiany dotyczace czasu pracy kierowcow. Niestety na stronie ITD jest tylko wskazowka dotyczaca czasu prowadzenia pojazdu a nie ma nic dotyczącego ogolnego czasu pracy. W nocy chyba jest tak ze mozna jechac 9 h a ogolnie pracowac 10 h czyli daje nam to 1 godzine innej pracy i 9 h prowadzenia pojazdu. A w ciagu dnia jak to teraz wyglada? |
Autor: | ciucma102 [ 27 sie 2009, 20:26 ] |
Tytuł: | Re: Przewodnik do odczytu wykresówek oraz obsługa tachografów |
O to ci chodzi?? viewtopic.php?f=45&t=20440&p=299142&hil ... ej#p299142 |
Strona 4 z 5 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |