wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Ciśnienia
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42100
Strona 4 z 8

Autor:  SergiejTG [ 20 lut 2018, 19:26 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
jezu a nie mieli w ofercie?
Mieli, ale cza było inne gadżety wziąć :mrgreen:

A na poważnie: 9 rolek papieru 22 200 kg, z przodu ok. 20 cm odsunięte od ściany, z tyłu 70 cm do drzwi, na ciągnącej ok. 10 ton.
Kwasek z Austrii, ładowany w tzw. "5-tki", do połowy 12 ton, z tyłu zostaje coś koło 70-100 cm, na ciągnącej coś koło 11 ton (nie pamiętam dokładnie).
Najgorzej jest z drewnem u niemca...jak napi3rdoli po dach to może i z 28 ton być załadowane :D

Autor:  Twin [ 20 lut 2018, 20:42 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Tabela z książki Volvo
Podpytam na załadunku ile nacisku jest bo 90%to samo wożę.
Wtedy ustawi się ciśnienie jak trzeba i będzie git. Obrazek

Autor:  Długi [ 20 lut 2018, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Ty wujek, kiedy Ty jeździsz?

Autor:  zzx [ 20 lut 2018, 21:01 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

jakbyś miał "TAKI" sprzęt jak Twin to byś nie pytał tylko kasę liczył i zbierał na drugi żelaz :D

Autor:  Kierownik [ 20 lut 2018, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Ty wujek, kiedy Ty jeździsz?
W tzw. międzyczasie :D .

Autor:  Twin [ 20 lut 2018, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Drugi już niedługo się będzie robił ;)

Autor:  ciucma102 [ 20 lut 2018, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Czesto woze po 40800kg i zeby przeladowac 11.5t na ciagnacej to trzeba sie zdrowo postarac

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

Autor:  novitzky [ 20 lut 2018, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

2x0.9t oraz 18*1.2t po długości i ładowane od przodu podwójnie dało na ciągnącej niecałe 13t, wiec można.

Autor:  semis [ 21 lut 2018, 17:13 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Inaczej na silosie czy beczce, a inaczej na plandece czy chłodni ;)

Autor:  davo76 [ 12 paź 2018, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Wracając do tematu ciśnień,
Czytam sobie właśnie katalog techniczny opon Michelin i dla opony 385/65/22,5 na przedniej osi stosujemy zasadę ile ton tyle atmosfer... :shock:

Przeciez w ciagniku nigdy niema więcej niż 7,5 tony...czyli że co zaleca się 7,5 bara?
Boki nie znikną po 100 tysiącach?
Michelin nie wie ile pompować swoją oponę...

Autor:  PNEUMASTER [ 12 paź 2018, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Wracając do tematu ciśnień,
Czytam sobie właśnie katalog techniczny opon Michelin i dla opony 385/65/22,5 na przedniej osi stosujemy zasadę ile ton tyle atmosfer... :shock:

Przeciez w ciagniku nigdy niema więcej niż 7,5 tony...czyli że co zaleca się 7,5 bara?
Boki nie znikną po 100 tysiącach?
Michelin nie wie ile pompować swoją oponę...
znikaja przy 8 czy 9 barach więc odpowiedz sobie sam :wink:

Autor:  Edler [ 13 paź 2018, 22:40 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Moze Davo sobie odpowie ale ja nie umiem. Podpowiesz?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Autor:  PNEUMASTER [ 13 paź 2018, 23:00 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
Moze Davo sobie odpowie ale ja nie umiem. Podpowiesz?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Będzie wybierało. Zastosuj 8,5-9 po 120tys obroc na felgach.
Wykresy z Volvo mnie bawią. Rozumiem że wg nich jeżdżąc na pusto można napompowac 4-5 barów :mrgreen: :mrgreen:

Autor:  Kierownik [ 14 paź 2018, 8:32 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

No właśnie nie.

Kierowana oś, praktycznie nie przenosi ciężaru ładunku.
Może max 1000kg.

A i tak nawet na pusto przenosi jakies 6000kg.

Autor:  PNEUMASTER [ 14 paź 2018, 10:16 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:
No właśnie nie.

Kierowana oś, praktycznie nie przenosi ciężaru ładunku.
Może max 1000kg.

A i tak nawet na pusto przenosi jakies 6000kg.
Oczywiście. Teraz podziel na dwa koła i masz po 3-4 tony na oponę. Napompuj zgodnie z wykresem Volvo :wink:

Autor:  verdad123 [ 14 paź 2018, 11:04 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Kilka informacji z instrukcji Scania

Ciśnienie powietrza w barach, przy różnym obciążeniu osi przedstawionym w 1000kg
Dla opony:

-385/65 22,5 (koła pojedyncze):
7t ->6,9bar
7,5t ->7,5bar
8t -> 8bar
8,5t ->8,5bar
9t -> 9bar

-315/80 22,5 (koła pojedyncze)
6t ->6,3bar
6,5t ->6,8bar
7t ->7,5bar
7,5t -> 8bar
8t -> 8,5bar

-315/70 22,5 (koła pojedyncze)
6t ->7,1bar
6,5t -> 7,7bar
7t -> 8,4bar
7,5t -> 9bar

-295/65 22,5 (koła pojedyncze)
6t -> 8,2bar
6,5t ->9,0bar

Dla porównania w przypadku kół podwójnych (bliźniaki) przy 10t nacisku
-315/80 22,5 -> 5,75bar
-315/70 22,5 -> 6,5bar
-295/60 22,5 -> 7,3bar

oraz przy 12t
-315/80 22,5 -> 7,1bar
-315/80 22,5 -> 8bar
-295/60 22,5 -> 9bar

Więc to co napisał davo76 jak najbardziej się pokrywa.
Nie wydaje mi się, aby w tym zakresie producent dużo się mylił, zwłaszcza, że ma to bezpośredni wpływ na ekonomię jazdy. Z tego można wywnioskować, że większość zdecydowanie utrzymuje zbyt duże ciśnienie w oponach, zwłaszcza wśród użytkowników 80tek i szerokiego przodu. Oczywiście są specyficzne pojazdy i ładunki gdzie z rozłożeniem masy bywa różnie (cysterna, wywrotka).

Autor:  st01 [ 14 paź 2018, 11:07 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

9 atm. na szeroki przód, chyba trzeba mieć kręgosłup ze stali. 7,5- 8 to max. A swoją drogą jak wy to robicie że macie 7,5 tony na przodzie bez przeładowania ciągnącej. Dawniej w patelniach, jak ważyli osiowo to się siodło przesuwało do przodu, ale przy standartowym ustawieniu siodła to ciężko osiągnąć 6,5- 7 ton na przedniej osi. Nie mówię o ciągnikach z przednim napędem bo to jest inna sprawa.

Autor:  igoR84 [ 14 paź 2018, 12:20 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

U mnie na przodzie, na pusto jest koło 7-7,2t na przodzie, z full ładunkiem 8, czasem nawet 8,2t

Autor:  verdad123 [ 14 paź 2018, 14:37 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Igor masz Vkę, cięższy sprzęt.
Sam nacisk w ciągniku będzie różny - kwestia rozstawu osi, ustawienia zawieszenia, siodła, czy choćby jak w twoim przypadku ciężkiego silnika.

Jest tyle zmiennych (od sprzętu po rozmiar opon), że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, jakie utrzymywać ciśnienie.

Autor:  PNEUMASTER [ 14 paź 2018, 15:02 ]
Tytuł:  Re: Ciśnienia

Cytuj:

Jest tyle zmiennych (od sprzętu po rozmiar opon), że nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to, jakie utrzymywać ciśnienie.
Dlatego tabelki producentów w stylu 6 ton i 5 barów można między bajki włożyć. Owszem nawet na ciężko (np drzewo) gdzie przy podwójnym bliźniaczych mostach napędowych taka 315/80 da sobie znakomicie radę przy 7,5 (tak książka podaje) barów ale dlatego bo jest ich 8sztuk pod dłużycą. Ale spróbuj porównywalnie ciągnikiem pod dłużycą na pojedynczej osi 315/80 jeździć na 7,5 bara, jasne że da radę ale jak długo. I jeszcze bardziej ekstremalnie przyczepa dłużyca z tyłu końcówka drzewa wystaje, te same opony pojedynczy bliźniak 315/80 i teraz spróbuj eksploatować na 7,5 bara mimo , że waga nie przegięta ale takie obciążenia zwisu i skrętne, że aż felgi pękają. Życzę powodzenia przy 7,5 barach.
To są pojazdy użytkowe i zazwyczaj wykorzystywane na maxa. Jasne istnieją przewoźnicy wożący prawie na pusto, wtedy ciśnienie trzeba dostosować, zaniżając nawet do 7,5 bara. Ale praktyka pokazuje, że mało jest świadomych i rzadko kto podchodzi do kontroli ciśnień jak Wy tutaj. A wtedy po pół roku mamy tam 6,5 i mniej. A mniej zniszczeń w portfelu poczyni zawyżone niż zaniżone ciśnienie.
Jasne, trafi się jeden czy drugi rodzynek który wozi 3 tony i kontroluje ciśnienia wtedy proponuje 7,5 bara na 70-tkach i 7 barów na 80-tkach.
Co do przodów filozofia jest jeszcze inna. Dochodzi wybranie barków, skręcanie, hamowanie (zbyt duzo ciśnienia na pusto pogarsza) czy komfort (zbyt dużo na pusto pogarsza komfort).
Generalnie szkoda z tego robić filozofii, pilnować tablice ciśnień producentów ale ...... opon a nie pojazdów.

Strona 4 z 8 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/