wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
KAMAZ ma również giganty. http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=6726 |
Strona 4 z 5 |
Autor: | ciezarowka [ 17 lut 2008, 15:04 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Drodzy koledzy, jeżeli chodzi o ciężki sprzęt w tym przypadku ciągnik siodłowy + naczepa to te pojazdy w każdym kraju są inne i armia kupuje do ciągnięcia na nich czołgów, pojazdów pancernych, armat i inny podobnych sprzętów. W Rosji jest to Kamaz, na Ukrainie jest to Kraz, w Czechach i Słowacji jest to Tatra. Dużo małych firm potrzebujących takie pojazdy do przetransportowania np. dźwigu patrzy na cenę a nie na jakość z powodu niskiego użytku tego pojazdu. |
Autor: | michał1142 [ 17 lut 2008, 15:14 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Cytuj: Dużo małych firm potrzebujących takie pojazdy do przetransportowania np. dźwigu patrzy na cenę a nie na jakość z powodu niskiego użytku tego pojazdu.
Raczej sporadycznie małe firmy kupują post socjalistyczne produkty.
|
Autor: | ciezarowka [ 17 lut 2008, 15:29 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Kolego wyjedz na drogę i zobacz ile teraz sprzętu rosyjskiego i to nowego zaczyna jeździć np. pojazdy 8x4 marki kamaz to niewiele dokładam do zachodniego sprzętu i mam dwa Kamazy. |
Autor: | michał1142 [ 17 lut 2008, 15:53 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Akurat te kamazy widuję,ale nie mają dobrej opinii-awaryjne. |
Autor: | ciezarowka [ 17 lut 2008, 16:39 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Kolego tak jak mi mówili, że Gazella jest awaryjna a mam ich 4 i sprawują się znakomicie i naddatek dosyć często jest przeładowana o 200-300 kilogramów. I tak jest z Kamazami. Te na podzespołach tylko rosyjskich mają większą awaryjność zaś te na podzespołach zachodnich nieźle się sprawują. Rosyjski sprzęt to nie ten sprzęt, co z przed laty i powraca na drogi europy może nie tak jak inne marki, ale małymi kroczkami. |
Autor: | michał1142 [ 17 lut 2008, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Kolego pracowałem na Kamazie jakiśczas i mam o tym aucie dobre zdanie.Ale było to autko z lat 80-tych.Kolega(dla mnie bardzo wiarygodny-zęby zjadł na Kamazach)jeździ prawie nowym 8x4 i bardzo narzeka.Auto jest awaryjne i słabe w terenie-znacznie gorsze od modelu 6x4. Widuję ostatnio autko w konfiguracji 4x2-ciekawi mnie jak się sprawuje. |
Autor: | micho a [ 03 kwie 2008, 14:11 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Cytuj: Auto jest awaryjne i słabe w terenie-znacznie gorsze od modelu 6x4. zależy którego 6x4.... te nowe 6x4 (65111 czy 65115 niepamiętam jeden jest 6x6 a drugi 6x4 ) też zauważyłem że bardzo szybko łykają olej auto rok 96 czy 98 i kopci na niebiesko (może nie jak zakatowany 5511 z 88 ale kopci)na dobrej ropie... stare 6x4 też super nie były ale za tą cene....to jakby kupić malucha i za głowne jego wady uważać fakt że nie ma skóry nie jedzie 300 km/h z tym że ja mówie o kamazoskim silniku nie cumminsie |
Autor: | ciezarowka [ 20 kwie 2008, 14:46 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Koledzy tu jest lekka zmiana tematu potężne auta KAMAZA maja silniki CUMMINSA w Polsce nie został sprzedany ani jeden ze względu na wysokość siodła 180cm. Rosjanie eksploatują je u siebie pod gabaryty, ale i tak głównym odbiorcą jest armia. |
Autor: | ninja [ 11 lis 2009, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Autor: | ciezarowka [ 14 kwie 2010, 16:21 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Kolego raczej mi tu chodzi o pojazdy związane z transportem cieczkach urządzeń typu gabaryt a nie o ciężkie dźwigi montowane na podwoziach 8x8 choć to też standardowy pojazd tylko ze specjalistyczna zabudową. |
Autor: | ninja [ 28 kwie 2010, 18:18 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Autor: | tomasik [ 18 maja 2010, 22:14 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
mamy nowe kamazy 4 osiowe wywrotki 260km i tylko 5 biegów oraz pare ciagników siodłowych tylko jeden z nich ma fotel pneumatuczny.ogólnie rdza je zjada w teren sie nie nadają ciągle coś siada .stare kamazy były lepsze |
Autor: | ciezarowka [ 19 maja 2011, 10:01 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Koledzy nowe pojazdy Kamaza są unowocześniane i marka nadal się uczy wklasie ciężkiej wprowadajac zachodnie podzespoły ch oć silniki nadal pozostały na euro-3. Coraz cęściej rosjanie wybierają swój produkt. |
Autor: | ciezarowka [ 28 maja 2011, 18:22 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
To nowa wersja Kamaza 65226, ciągnik z naczepą tworzyć może zestaw o masie 97 ton. Uploaded with ImageShack.us foto http://www.kamaz.ru |
Autor: | Lotnik66 [ 07 wrz 2011, 1:12 ] |
Tytuł: | Re: |
Cytuj: różnica między zachodnim sprzętem a wschodnim w rodzaju Kamaz czy Maz wygląda tak, że kupując powiedzmy 10 ciężarówek od zachodniego producenta dostajesz gwarancję, a od wschodniego 11 pojazd i dwóch serwisantów - mechaników.
transport ponadnormatywny to olbrzymie koszta i trudna organizacja. w momencie jakiejkolwiek awarii, auto 7 największych producentów naprawisz w każdym miejscu Europy, a z częściami nie ma kłopotu. co ciekawsze jest małe prawdopodobnieństwo, że pojazd na gwarancji ulegnie awarii. natomiast sprzęt od wschodnich producentów ma to do siebie, że awarie są wkalkulowane w proces eksploatacji, a mechanicy znający się na rzeczy są tylko za Bugiem i części też. jeżeli pojazd ciągnący zestaw 120T uległby awarii gdzieś w Niemczech i musiałby zostać do rana (przewóz ładunków ponadnormatywnych w cywilizowanych krajach odbywa się tylko nocą) blokując autostradę w dzień, koszt ściągnięcia holownika do odwiezienia do jakiegoś serwisu oraz cała operacja przekroczyłby roczny dochód firmy. nie jestem przeciwnikiem wschodnich marek, ale myślę racjonalnie. w krajach postradzieckich, gdzie każdy mechanik uczył się na Kamazach i Mazach, gdzie zablokowanie drogi jest takim samym utrudnieniem jak deszcz, na który śmiertelnicy nie mają wpływu, takie auta jeżdżą z powodzeniem. na zachodzie jest jednak inaczej. Zupełnie się nie zgadzam. Czy widujecie gdziekolwiek oprócz afryki 25 letnie Actrosy na chodzie które ciągają wanny z ładunkami po 35 ton ? Wątpie, a w Rosji Kamazy pod oblodzone górki z cięższym ładunkiem w wieku 25+ idą lepiej niż europejskie marki. Każdy mechanik jest w stanie zdiagnozować Kamza, to przecież jest pojazd mechaniczny a nie wynalazek kosmosu, części z dzisiejszych czasach z Moskwy do Paryża 24h jak nie krócej. Co do jakości Kamaza, w autach z lat 70-80 kapitalny remont silnika robiło się co 30-40tyś.km gdzieś na parkingu na kolanie w pół dnia i szło dalej jak burza, a jak coś padnie we wspomianym Actrosie lub Stralisie - potrzebny mechanik. To są tylko moje argumenty, możecie się z tym nie zgodzić ale w internecie jest masa informacji na temat nowych Kamazów każdy może się dowiedzieć wiecej.. |
Autor: | Igor [ 09 wrz 2011, 11:11 ] |
Tytuł: | Re: Re: |
Cytuj:
Zupełnie się nie zgadzam.
Po primo, ciężko znaleźć 25-letniego Actrosa bo... są produkowane dopiero od 14 lat.Czy widujecie gdziekolwiek oprócz afryki 25 letnie Actrosy na chodzie które ciągają wanny z ładunkami po 35 ton ? Wątpie, a w Rosji Kamazy pod oblodzone górki z cięższym ładunkiem w wieku 25+ idą lepiej niż europejskie marki. Każdy mechanik jest w stanie zdiagnozować Kamza, to przecież jest pojazd mechaniczny a nie wynalazek kosmosu, części z dzisiejszych czasach z Moskwy do Paryża 24h jak nie krócej. Co do jakości Kamaza, w autach z lat 70-80 kapitalny remont silnika robiło się co 30-40tyś.km gdzieś na parkingu na kolanie w pół dnia i szło dalej jak burza, a jak coś padnie we wspomianym Actrosie lub Stralisie - potrzebny mechanik. To są tylko moje argumenty, możecie się z tym nie zgodzić ale w internecie jest masa informacji na temat nowych Kamazów każdy może się dowiedzieć wiecej.. Po drugie primo, co to za argument że w Kamazie robiło się remont co 30-40 tys. kilometrów? W wspomnianym Actrosie robi się go po około milionie kilometrów więc raz na TAK długi czas mechanik może do niego zajrzeć. A po primo-ultimo, gdyby Kamazy były takie świetne, bezawaryjne, niezastąpione to uwierz że czołowe firmy zajmujące się przewozami ponadnormatywnymi już dawno używały by Kamazów - a tak nie jest. |
Autor: | Lotnik66 [ 09 wrz 2011, 15:11 ] |
Tytuł: | Re: Re: |
Cytuj: Cytuj:
Zupełnie się nie zgadzam.
Po primo, ciężko znaleźć 25-letniego Actrosa bo... są produkowane dopiero od 14 lat.Czy widujecie gdziekolwiek oprócz afryki 25 letnie Actrosy na chodzie które ciągają wanny z ładunkami po 35 ton ? Wątpie, a w Rosji Kamazy pod oblodzone górki z cięższym ładunkiem w wieku 25+ idą lepiej niż europejskie marki. Każdy mechanik jest w stanie zdiagnozować Kamza, to przecież jest pojazd mechaniczny a nie wynalazek kosmosu, części z dzisiejszych czasach z Moskwy do Paryża 24h jak nie krócej. Co do jakości Kamaza, w autach z lat 70-80 kapitalny remont silnika robiło się co 30-40tyś.km gdzieś na parkingu na kolanie w pół dnia i szło dalej jak burza, a jak coś padnie we wspomianym Actrosie lub Stralisie - potrzebny mechanik. To są tylko moje argumenty, możecie się z tym nie zgodzić ale w internecie jest masa informacji na temat nowych Kamazów każdy może się dowiedzieć wiecej.. Po drugie primo, co to za argument że w Kamazie robiło się remont co 30-40 tys. kilometrów? W wspomnianym Actrosie robi się go po około milionie kilometrów więc raz na TAK długi czas mechanik może do niego zajrzeć. A po primo-ultimo, gdyby Kamazy były takie świetne, bezawaryjne, niezastąpione to uwierz że czołowe firmy zajmujące się przewozami ponadnormatywnymi już dawno używały by Kamazów - a tak nie jest. Więc Panie moderatorze, prosze zwrócić uwage na czytanie i zrozumienie tekstu czytanego. Actros był przykładem. Jechałeś kiedyś roburem ? Wątpie, bo byś go tak nie zachwalał. Co do kapitalki w kamazie o której pisałem czemu zaznaczasz wybrany fragment zdania i twierdzisz że to argument ? Nie kolego, nie poradzisz sobie w życiu z takim nastawieniem. A kamaz owszem, ma wiele wad ale nie jest takim złomem jak każdy tutaj no prawie każdy go nazywa. |
Autor: | Lukassz [ 09 wrz 2011, 16:17 ] |
Tytuł: | Re: Re: |
Cytuj: Cytuj: Cytuj:
Zupełnie się nie zgadzam.
Po primo, ciężko znaleźć 25-letniego Actrosa bo... są produkowane dopiero od 14 lat.Czy widujecie gdziekolwiek oprócz afryki 25 letnie Actrosy na chodzie które ciągają wanny z ładunkami po 35 ton ? Wątpie, a w Rosji Kamazy pod oblodzone górki z cięższym ładunkiem w wieku 25+ idą lepiej niż europejskie marki. Każdy mechanik jest w stanie zdiagnozować Kamza, to przecież jest pojazd mechaniczny a nie wynalazek kosmosu, części z dzisiejszych czasach z Moskwy do Paryża 24h jak nie krócej. Co do jakości Kamaza, w autach z lat 70-80 kapitalny remont silnika robiło się co 30-40tyś.km gdzieś na parkingu na kolanie w pół dnia i szło dalej jak burza, a jak coś padnie we wspomianym Actrosie lub Stralisie - potrzebny mechanik. To są tylko moje argumenty, możecie się z tym nie zgodzić ale w internecie jest masa informacji na temat nowych Kamazów każdy może się dowiedzieć wiecej.. Po drugie primo, co to za argument że w Kamazie robiło się remont co 30-40 tys. kilometrów? W wspomnianym Actrosie robi się go po około milionie kilometrów więc raz na TAK długi czas mechanik może do niego zajrzeć. A po primo-ultimo, gdyby Kamazy były takie świetne, bezawaryjne, niezastąpione to uwierz że czołowe firmy zajmujące się przewozami ponadnormatywnymi już dawno używały by Kamazów - a tak nie jest. Więc Panie moderatorze, prosze zwrócić uwage na czytanie i zrozumienie tekstu czytanego. Actros był przykładem. Jechałeś kiedyś roburem ? Wątpie, bo byś go tak nie zachwalał. Co do kapitalki w kamazie o której pisałem czemu zaznaczasz wybrany fragment zdania i twierdzisz że to argument ? Nie kolego, nie poradzisz sobie w życiu z takim nastawieniem. A kamaz owszem, ma wiele wad ale nie jest takim złomem jak każdy tutaj no prawie każdy go nazywa. |
Autor: | Lotnik66 [ 09 wrz 2011, 17:22 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
Czyli co ? Czyli drugi raz - Czytanie ze zrozumieniem. Nie twierdzę że Kamaz jest komfortowy, tymbardziej wygodniejszy od robura. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 09 wrz 2011, 17:31 ] |
Tytuł: | Re: KAMAZ ma również giganty. |
To ja Ci życzę powodzenia w szukaniu warsztatu, który Ci zrobi na zachodzie takiego Kamaza. Teraz w serwisach wstukają tylko co chcą wymienić i po kolei im tłumaczy co mają ruszyć, tacy mechanicy sprytni Do tego części na zachodzie masz praktycznie od ręki, a zanim Ci w Rosji ją znajdą i wyślą to w normalnej ciężarówce 3 razy zdążysz wymienić. Służby kontrolne też znając życie, będą chciały oglądać twój wynalazek częściej, niż normalną furę. Nawet wszelkie operacje na silniku masz utrudnione - najnowsze Kamazy mają silniki Cumminsa, a do nich części to i czasami ze stanów trzeba sprowadzać. Dodaj do tego mniejszy komfort i gorsze warunki mieszkalne, a ostatecznie może się okazać, że rzeczywiście, przy jakiejś wpadce różnica przy zakupie tańszego Kamaza, zniknie. |
Strona 4 z 5 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |