wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655
Strona 31 z 45

Autor:  zzx [ 21 cze 2014, 8:28 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Tak jak piszesz zzx, pasy nie utrzymają takiego materiału. Ladunek przesunął mi się właśnie do przodu i jest teraz zaparty o kontenery.
Stal to jednak śliski temat :) Poprawilem i ponaciagałem pasy. Niestety żadnej palety nie miałem, żeby włożyć między ladunki dlatego tak było ułożone.
Upomnę się o pasy i zamki do nich, bo ostatnio 3 pożyczyłem od kolegi. Inaczej miałbym tylko 7 pasów do wykorzystania i na tym byłby finał.
Ja zapiołem to tyloma pasami ile miałem i najlepiej jak umiałem, a angole mówią, że 3, max 4 i będzie dobrze.

Sent from my GT-I9100
ten ładunek jest jeszcze dlatego trudny do zapięcia bo jest śliski dlatego pisałem o przekładkach i podkładkach antypoślizgowych.
dodatkowo nie możesz go od góry ściągnąć np. łańcuchami bo go zniszczysz.

nie zapomnij upomnieć się o maty antypoślizgowe - po ich podłożeniu pewnie ładunek by się nie przesunął. choć w przypadku tak dużych paczek rur należało by pewnie jako zabezpieczenie (przed przesunięciem do przodu) zastosować coś innego czyli może siatki ( z małymi oczkami), ale nigdy ich nie widziałem ( w naturze) więc nie będę się wypowiadał.

wracając jeszcze do zdjęć, które zamieściłeś wcześniej - to nie są zdjęcia z tego samego transportu.(być może chodziło tylko o pokazanie ładunku który był z przodu).

Autor:  bibor80 [ 21 cze 2014, 10:46 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Tamte palety z białym ładunkiem zrzucilem wcześniej. Później zaladowali mi metalowe kontenery, a po tym te profile.
Powiem Ci, że przesunął się nie cały po podłodze, a po prostu te rutki się wysunęły do przodu i to nie wszystkie.
Najlepszym rozwiazanjem bg tego uniknąć było odstawienie ladunku do przedniej ściany lub palety, ale niestetynie było takiej możliwości.
A o jakich przykładach mówisz? Mogłbyś jakaś fotkę przykładową wrzucić.


Sent from my GT-I9100

Autor:  zzx [ 21 cze 2014, 11:21 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Tamte palety z białym ładunkiem zrzucilem wcześniej. Później zaladowali mi metalowe kontenery, a po tym te profile.
Powiem Ci, że przesunął się nie cały po podłodze, a po prostu te rutki się wysunęły do przodu i to nie wszystkie.
Najlepszym rozwiazanjem bg tego uniknąć było odstawienie ladunku do przedniej ściany lub palety, ale niestetynie było takiej możliwości.
A o jakich przykładach mówisz? Mogłbyś jakaś fotkę przykładową wrzucić.


Sent from my GT-I9100
popatrz na taką stronę:
https://www.allsafe-group.com

Autor:  bibor80 [ 21 cze 2014, 20:10 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cały ładunek przesunął się po tych dolnych rurach przy mocniejszym dochamowaniu.
Obrazek
Oparł się o te kontenery i po dociągnieciu i poprawieniu pasów już reszta drogi upłynęła bez niespodzianek.
Obrazek
Dzięki zzx za link. Jutro przejrze dokładnie i poczytam. Poki co tylko rzuciłem okiem.

Sent from my GT-I9100

Autor:  Cukierr [ 21 cze 2014, 22:02 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Pany, skoro temat się rozkręcił, to i ja zapytam :mrgreen:
Raz na jakiś czas mam przyjemność transportować cuda ze zdjęcia poniżej.
Sztuk łącznie w tym przypadku 552, palet 23, ustawione 3 "jedynki", ofoliowane łącznie 7 palet (pierwsze z przodu i dwie ostatnie), waga jednej palety to wg firmowej tabeli: 990 kg. Naczepa firanka, deski aluminiowe po obu stronach. O ile w przypadku foliowanych wszystkich palet, zabezpieczenie byłoby prostsze, to w przypadku powiązanych jedynie taśmami, zaczynają się schody. Jak Wy byście postąpili z zabezpieczeniem takiego towaru? :wink:

Obrazek

Autor:  Grzesiek_KBR [ 21 cze 2014, 22:12 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Jak Wy byście postąpili z zabezpieczeniem takiego towaru?
To samo co Pan Krzysztof S. wobec słynnego Pana D. całe szczęście dla tego drugiego, że biurko było miedzy nimi :lol:
Jak to jak? Paleta na odwyrtkę i pasem do ścisnąć, w końcu polski kierowca zna tylko tako sposób :wink:

Autor:  Cukierr [ 21 cze 2014, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Cytuj:
Jak Wy byście postąpili z zabezpieczeniem takiego towaru?
To samo co Pan Krzysztof S. wobec słynnego Pana D. całe szczęście dla tego drugiego, że biurko było miedzy nimi :lol:
Jak to jak? Paleta na odwyrtkę i pasem do ścisnąć, w końcu polski kierowca zna tylko tako sposób :wink:
Paleta nie ściśnie wszystkich keg, kiedy nie jest ofoliowana w całości, zawsze jakiś luźny słupek zostanie. Kto to ten S.? :mrgreen:

Autor:  endriu007 [ 21 cze 2014, 22:22 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Moja propozycja paleta na górę mocować poprzez opasanie do paki i pościągać np. po 4 palety razem, żeby się nie wysypało. Jak po opasasz palety poziomo to będą miały ciężej by się przemieścić.

Autor:  tracker [ 21 cze 2014, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Już widzę jak ktoś tam targa pelty (o ile w ogóle je ma).
Deski na górę dla formalności to max.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 21 cze 2014, 22:37 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Kto to ten S.? :mrgreen:
Super Space Odysey mówi ci coś?

Edit:
Cytuj:
Już widzę jak ktoś tam targa pelty (o ile w ogóle je ma).
Deski na górę dla formalności to max.
Jak swego czasu Harnasia z Faszystlandu targali to była norma :wink:

Autor:  Cukierr [ 21 cze 2014, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Cytuj:
Kto to ten S.? :mrgreen:
Super Space Odysey mówi ci coś?

Edit:
Cytuj:
Już widzę jak ktoś tam targa pelty (o ile w ogóle je ma).
Deski na górę dla formalności to max.
Jak swego czasu Harnasia z Faszystlandu targali to była norma :wink:
Chyba Ci się nazwiska od tej 3 tonowej konstrukcji poprzestawiały :mrgreen:
Harnaś "spływa" nadal zza zachodniej granicy, chłopaki ładują 29 palet, ustawione "do czoła", bez żadnych jedynek, 13,5 t na ciągnącej. Co ciekawe, taki jest zalecony schemat załadunku ze strony niemieckiej oraz zakaz zakładania jakiegokolwiek zabezpieczenia (pasy, palety, itp.), jedynie listwa rozporowa i maty.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 21 cze 2014, 22:58 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Przepraszam nie dopisałem gwiazdki, to dane z przed dwóch lat, a że pseudopiwo dale z zachodu leci to nie wiedziałem...

Autor:  tracker [ 21 cze 2014, 23:32 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Jak ładowałem ostatnio piwo w puszkach w niemczech ani mat, ani belki, nic.
Z kolei w coca coli w hale do napojów kazali mi złożyć pas i opasać ostatnią paletę bo nie miałem belki, a w kolejnym przypadku w innym zakładzie minimum dwie belki rozporowe na tył, inaczej nie ma co wjeżdżać na zakład.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 21 cze 2014, 23:39 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Jak ładowałem ostatnio piwo w puszkach w niemczech ani mat, ani belki, nic.
Z kolei w coca coli w hale do napojów kazali mi złożyć pas i opasać ostatnią paletę bo nie miałem belki, a w kolejnym przypadku w innym zakładzie minimum dwie belki rozporowe na tył, inaczej nie ma co wjeżdżać na zakład.
Na CC od dawna dwie belki to był standard w 2009 w kraju tego wymagali.

Autor:  Marix [ 21 cze 2014, 23:46 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Może zabrzmi to śmiesznie, ale rada dla początkujących kierowców, jak zakładacie tylną belkę, to zwracajcie uwagę, czy na jej końcach są "gumy". W bardziej wysłużonych belkach, gumy te lubią spadać, a tarcie aluminium-drewno, albo aluminium-aluminium jest za niskie, aby belka się nie przesunęła. Miałem już taki przypadek, że nie zwróciłem uwagi, że na jednej z belek nie było gumy i przy rozładunku wody niespodzianka - cała paleta przekrzywiona, belka krzywa, usunęła się aż natrafiła na opór, do końca naczepy.

Chciałbym jednak prosić o wypowiedź Cyryla odnośnie mojego pytania o przewóz wody, ewentualnie można tu dorzucić w/w kegi.
Kto będzie winny przy uszkodzeniu naczepy i/lub ciągnika przy hamowaniu?
Jeśli hamowanie było z winy np. osobówki i doszło do kolizji (bo inaczej i tak by zwiała), to z automatu z OC osobówki będą naprawione szkody, które spowodował niezabezpieczony ładunek? Którego zabezpieczyć się nie dało, albo "nie dało", albo takie wręcz były wytyczne zakładu?

Czy może zakład ponosi tu odpowiedzialność, a może po prostu OC przewoźnika, ale to chyba tylko w zakresie szkód na ładunku, a nie na pojeździe? Szkody spowodowane przez niezabezpieczony ładunek to chyba tylko usuwa AC? a dziadtransy w ruchu krajowym ze starymi autami pewnie takich polis unikają?

Autor:  Rossi [ 22 cze 2014, 0:21 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Może zabrzmi to śmiesznie, ale rada dla początkujących kierowców, jak zakładacie tylną belkę, to zwracajcie uwagę, czy na jej końcach są "gumy". W bardziej wysłużonych belkach, gumy te lubią spadać, a tarcie aluminium-drewno, albo aluminium-aluminium jest za niskie, aby belka się nie przesunęła. Miałem już taki przypadek, że nie zwróciłem uwagi, że na jednej z belek nie było gumy i przy rozładunku wody niespodzianka - cała paleta przekrzywiona, belka krzywa, usunęła się aż natrafiła na opór, do końca naczepy.
Normalna rzecz, trzeba dać grubą matę na deskę i dopiero zaciągnąć belkę.
Cytuj:
Chciałbym jednak prosić o wypowiedź Cyryla odnośnie mojego pytania o przewóz wody, ewentualnie można tu dorzucić w/w kegi.
Kto będzie winny przy uszkodzeniu naczepy i/lub ciągnika przy hamowaniu?
Jeśli hamowanie było z winy np. osobówki i doszło do kolizji (bo inaczej i tak by zwiała), to z automatu z OC osobówki będą naprawione szkody, które spowodował niezabezpieczony ładunek? Którego zabezpieczyć się nie dało, albo "nie dało", albo takie wręcz były wytyczne zakładu?

Czy może zakład ponosi tu odpowiedzialność, a może po prostu OC przewoźnika, ale to chyba tylko w zakresie szkód na ładunku, a nie na pojeździe? Szkody spowodowane przez niezabezpieczony ładunek to chyba tylko usuwa AC? a dziadtransy w ruchu krajowym ze starymi autami pewnie takich polis unikają?
Ładnych parę lat temu kierowca (z prawdziwego zdarzenia) z mojej firmy miał sytuację tego typu, że osobówka wtargnęła przed niego i w wyniku awaryjnego hamowania doszło do zerwania pasów i przemieszczenia się horrendalnie drogiej maszyny i uszkodzenia szafy sterowniczej. Szczęście w nieszczęściu, że ładunek był zabezpieczony przez nadawcę nowymi pasami w ściśle określony sposób i sporządzono po załadunku dokumentację fotograficzną. Po sądowej batalii ubezpieczyciel (OC osobówki) wypłacił odszkodowanie). W przypadku takiego towaru załadowanego "na pałę" chyba się można domyślić jak by to wyglądało.

Autor:  zzx [ 22 cze 2014, 0:28 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Pany, skoro temat się rozkręcił, to i ja zapytam :mrgreen:
Raz na jakiś czas mam przyjemność transportować cuda ze zdjęcia poniżej.
Sztuk łącznie w tym przypadku 552, palet 23, ustawione 3 "jedynki", ofoliowane łącznie 7 palet (pierwsze z przodu i dwie ostatnie), waga jednej palety to wg firmowej tabeli: 990 kg. Naczepa firanka, deski aluminiowe po obu stronach. O ile w przypadku foliowanych wszystkich palet, zabezpieczenie byłoby prostsze, to w przypadku powiązanych jedynie taśmami, zaczynają się schody. Jak Wy byście postąpili z zabezpieczeniem takiego towaru? :wink:
kiedyś kilkakrotnie ładowałem się w D w firmie zajmującej się produkcją lakierów H-3 Lacke (chyba tak się nazywała).
zabezpieczenie palet z bębnami z lakierem było proste.
na górę odwrotnie paleta i przypięcie pasami, w miejscach gdzie paleta stał pojedynczo puste miejsca wypełnione paletami i na górę odwrotnie paleta i pasy - ładunki z ADR. po załadunku robione zdjęcia czy zabezpieczenie prawidłowe i w drogę - tylko tam palet jednorazówek nowych było do oporu - nadrzędnym celem było prawidłowe zabezpieczenie ładunku.

w innym miejscu w porcie w beneluxie widziałem naczepę z beczkami 200 l (beczki piętrowane na paletach) zabezpieczoną podłużnymi deskami złączonymi pod kątem (zamiast kątowników) chodziło o długość zabezpieczenia i do tego zakładane były pasy przez wierzch i też spełniało swoje zadanie - taka naczepa przychodziła z portu i też był to ADR.

Autor:  dies_nefastus [ 22 cze 2014, 0:33 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Jak Wy byście postąpili z zabezpieczeniem takiego towaru? :wink:
Na górę deski z naczepy na krawędzie beczek, na to narożniki i pasy.
Ewentualnie na górę puste palety (jak można je zdobyć na załadunku) i pasy...

Autor:  Mikuś [ 22 cze 2014, 15:40 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

takie kręgi piwa jak wiozłem to złapałem pasem deski boczne i jazda,jakoś innej opcji nie widziałem,

Autor:  LKV Tomek [ 22 cze 2014, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Ja znowu często widuje gościa na Częstochowskim Wienerbergerze jak załadują mu naczepę firanke zasuwa plandeki,otwiera tylne drzwi zakłada belkę i cześć.
Jak uważacie czy dla naczepy pustaków to dobre zabezpieczenie :?:

Strona 31 z 45 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/