wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Przewóz kruszywa http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=8028 |
Strona 31 z 39 |
Autor: | Fuller [ 02 cze 2016, 21:28 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL64T300 |
cytat z x stron w tył "Po wizycię na wadze pokazało 12 170 kg wagi pusty skład doleci jeszcze trochę na moje graty i narzędzia i 200-300 litrów więcej paliwka." z tą naczepą http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/b161df2dccac0d52 która na pewno cięższa jest |
Autor: | 5eba [ 02 cze 2016, 22:38 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL64T300 |
Cytuj:
Wcale nie koniecznie, full alu, a KH Kipper to full stal, różnice będą raczej nie wielkie.Zastanawiam się ile ma m3 no i ile waży ta innowacja, czy 3 osie też będą w opcji? Kierownik, dal osi,opon itd obciążenie skupiające się na jednej ośce nic jej nie zrobi, statyczne obciążenia osi są dużżooo większe od podanych na tabliczce dla 105km/h. Po za tym pewnie ta oś(ostatnia) jest mocniejsza od "zwykłej" . Ale co do zapadania się, masz zdecydowaną racje, co nie znaczy,że jej przeznaczenie to poligon, bo na twardym placu nie ma to znaczenia. |
Autor: | kojakvolvo1976 [ 02 cze 2016, 23:03 ] |
Tytuł: | Re: VOLVO VNL64T300 |
Cytuj: - w momencie kiprowania cały ciężar jest na ostatniej osi, bo pierwsza jest wtedy w powietrzu, przecież tam będzie ze 20 ton, jak nie więcej. Wg mnie ani ośka (belka) ani poduszki na dłuższą metę tego nie wytrzymają.
Producent osi BPW zatwierdził zastosowanie takich osi w takiej naczepie. Mają duże doswiadczenie w tej materii z rynku australijskiego. Nie występuje żadne zwiększone zużycie ani przeciążenie tej osi w porównaniu do naczep ramowych. Robili badania nawet jaki jest nacisk na ostatnią oś podczas kiprowania i tu masz rację ok 20 ton a na wywrotce ramowej tylko o 20% jest niejszy podczas tej samej operacji i to nie jest opinia bo komuś tak się wydaje na oko tylko potwierdzone to jest badaniami.
Cytuj: 20 ton jest tylko na dwóch kołach
Goodyear też odpowiedział podobnie jak producent osi że mają takie same doświadczenie w tego typu naczepach.Cytuj: poduszki na dłuższą metę tego nie wytrzymają
Powietrze z miechów podczas kiprowania należy wypuścić ale to już powinien każdy wiedzieć.
Cytuj: - Podczas podnoszenia, tylne podwozie "podjeżdża" do przodu ok metr. Zademonstruj jak tym podjechać pod rozściełacz do masy bitumicznej, przecież wysypie się wszystko przed maszynę, i to będzie ostatni kurs tej naczepy z masą...Ty, a jak komuś ręczny trzyma na naczepę to co, koło ten metr w poślizgu pokona? Przecież to 10 razy tak się zrobi i opona szrot będzie.
W przyszłym tygodniu będę testował właśnie to funkcję. Projekt to uwzględniał ale praktyki takiej nie mam i w stanach tymi naczepami woziliśmy tylko kruszywa taka była specyfika rynku.
Cytuj: betoniarnie że wożą non stop jednen towar w jedno miejsce, i tam takie rozwiązanie pewnie się sprawdzi.
Witam serdecznie kolegę i dzięki za profesjonalną odpowiedz, wręcz wyjąłeś mi to z ust.
Cytuj: Nie wiem, nie żebym krytykował, ale jakoś nie widzę żeby polskie firmy stały w kolejce po ten typ naczepy.
To nasz produkt będzie jeżdził do klientów, a nie klienci będą stali w kolejkach bo to już niestety nie model sprzedaży jak w PRL. Czas pokaże czy mam rację że to słuszna droga ale ja w to wierzę i łatwo się nie poddaję.
Cytuj: A uwag powyżej nie traktuj personalnie. To są problemy nad którymi możecie popracować z KH Kiper, co by ulepszyć ten produkt.
Dokładnie tutaj się z Tobą zgadzam i dziękuję za Twój post który merytorycznie ożywia dyskusję mam nadzieję że w niedługim czasie będzie okazja spotkać się na żywo najlepiej w większym gronie. Postaram się odpowiedzieć na wszystkie Twoje pytania.Na dzisiaj muszę kończyć bo rano kolejny wyjazd do KH KIPPER. Pozdrawiam Wszystkich i zapraszam do dyskusji. |
Autor: | kojakvolvo1976 [ 02 cze 2016, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Proszę moderatorów o sensowne połączenie tego tematu z drugim moim tematem z garażu bo tam rozmowa bardziej się ożywiła a powinna odbywać się bardziej na tym temacie. Zgodnie z prośbą, dyskusja została przeniesiona z tego tematu: viewtopic.php?f=44&t=33191&p=646425#p646425 //Luka |
Autor: | Luka [ 03 cze 2016, 9:16 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
A jak wygląda kwestia stabilności bocznej podczas kiprowania, która była tu poruszana w którymś poście? |
Autor: | Fuller [ 03 cze 2016, 11:37 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
kojak napisz ile waży ta naczepa |
Autor: | kojakvolvo1976 [ 03 cze 2016, 17:48 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Cytuj: kojak napisz ile waży ta naczepa Ta naczepa przy 22m3 ma tarę 6100KG. Jest to prototyp zbudowany do celów testowych. Docelowo jeżeli zostanie zbudowany na bazie nowego typu muldy w wesji stalowej waga powinna być obniżona do 5100 w wersji aluminiowej do ok 4200 a 3 oś to kolejne 500KG. Jak powstaną kolejne wersje dam znać. Cytuj: A jak wygląda kwestia stabilności bocznej podczas kiprowania, która była tu poruszana w którymś poście?
Człowiek z Hyva Polska jeżdził ze mną po terenie testowym z podniesionym kipprem na wysokość 2 sekcji i naczepa pracowała jedną osią po gruncie i był pełen podziwu jak stabilnie zachowuję się taka konstrukcja.Miał takie informacje z innych rynków ale w realu lepiej to wyglądało niż na filmach. Wszystkie doświadczenia i sugestie są na bieżąco konsultowane z dostawcami komponentów, a oni też mają duże doświadczenie z innych rynków. Cytuj: jej przeznaczenie to poligon, bo na twardym placu nie ma to znaczenia.
Trafne spostrzeżenie, najprawdopodobniej kolejna sztuka to będzie 3 osie full aluminium bez ramy z maksymalnie zredukowaną wagą dedykowana dla dostaw surowca do produkcji betonu. Połączona z europejskim ciągnikiem np. Daf CF light opcja ok 6400KG plus 4500KG naczepa czyli 29000KG ładunku full legal.Cytuj:
Za lekki to on nawet z tą naczepą bez ramy nie jest, na moje oko ok. 14-15 ton jak nic, Volvo swoje waży, same te 2 tylne mosty...
Tara tego zespołu z targów to 14100KG.
|
Autor: | enter [ 08 cze 2016, 15:28 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Autor: | Kierownik [ 05 lip 2016, 11:36 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Cytuj: ...
Tak mi się przypomniało, a co kiedy podczas rozladunku opona którą producent przewidział na 4,5t, pod ciężarem 10ton pęknie? Przeciez położy sie to,na boku, i jeszcze ramę w wozie pognie.P.s. Niezla awantura była dzis na Wszachowie . |
Autor: | 5eba [ 05 lip 2016, 23:41 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Indeks nośności jest powiązany z indeksem prędkości - czym innym jest statyczne obciążenie. Tak samo osie - zazwyczaj ich nośność jest liczona dla 105km/h |
Autor: | Kierownik [ 06 lip 2016, 5:38 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
W teorii pewnie jest pięknie, w praktyce uszkodzona wczesniej, a jeszcze trzymajaca cisnienie opona pęknie w najgorszym możliwym momencie czyli z paką w górze.... |
Autor: | marek 62 [ 06 lip 2016, 10:36 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Cytuj: W teorii pewnie jest pięknie, w praktyce uszkodzona wczesniej, a jeszcze trzymajaca cisnienie opona pęknie w najgorszym możliwym momencie czyli z paką w górze....
kierownik i tu masz racje.wydaje mi sie że w teorii jest dobrze ale w realu gdzie opona jedzie do końca i jeszcze ją szef natnie lub zamiast 25 jest 37 ton to na tej jednej ośce to wszystko utrzymać moze być kłopot. |
Autor: | >lukasz< [ 06 lip 2016, 16:21 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Dlatego w Ameryce w takich wywrotkach są bliźniaki, więc nawet jeśli jedna strzeli to nie będzie aż takiego szarpnięcia żeby położyć na bok. Tylko, że to dodatkowe kilogramy więc w Kielcach postanowili uprościć i zwykłą naczepówkę założyć. Wszyscy z TKI... wiedzą, że każdy kg ładowności na wagę złota |
Autor: | jabson [ 06 lip 2016, 17:33 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Czy tę naczepę bedzie można zobaczyć na Opoltrans master trucku? Korci mnie jechać i szukam dodatkowej motywacji Co do tych opon to macie Pany rację. Amerykańskie naczepy które się widuje mają dwie osie ale z bliźniaczymi kołami. U nas stosuje się opony szerokie i nośność pozostaje ta sama ale w opisywanych warunkach te bliźniaki to nie głupi pomysł by był. |
Autor: | ociu [ 06 lip 2016, 18:07 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Właśnie miałem pisać o bliźniakach, ale widzę 3macie rękę na pulsie Jabs Strona MT mówi, że auto z doczepo będzie sam z chęcią pooglądam ten wynalazek |
Autor: | Gośc [ 06 lip 2016, 21:39 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Jazda po naszych pięknych drogach z naczepą na bliźniaku. Zajebiste przeżycie! |
Autor: | 5eba [ 07 lip 2016, 14:34 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Puki co się to nie przyjmie z innego powodu - masa własna - po co kupować coś bez ramy, skoro z ramą na dzień dzisiejszy są dużo lżejsze. |
Autor: | jabson [ 07 lip 2016, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Przewóz kruszywa |
Cytuj: Puki co się to nie przyjmie z innego powodu - masa własna - po co kupować coś bez ramy, skoro z ramą na dzień dzisiejszy są dużo lżejsze.
A TKI nie kupi naczepy tylko pod kruszywo bo nie zarobi na chleb jak nie zawiezie też masy na drogę. Sprzęt w PL to musi jeździć i byc wykorzystany w 100%. Kierownik no weź powiedz czy kupiłbyś wywrotkę tylko pod kruszywo i tylko pod masę? Obstawiam, że nie Mimo wszystko kibicuję projektowi |
Autor: | Kierownik [ 07 lip 2016, 17:43 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Ja raczej bym nie kupił, raczej na pewno. Jedyna opcja, to musiało by to ważyć poniżej 11ton jako zestaw (choć zestawy konwencjonalne po 12t już nie są rzadkością, Jadar ma TGXy ze Schmitzami, bez podpór, bez zapasu małe kabinki), wtedy jakaś betoniarnia, producent kostki brukowej, może się na to skusi. Coś czuję, że w tę niszę autorzy projektu będą celować. Ja mimo że nie wróżę powodzenia, to też kibicuję. |
Autor: | Dolar [ 09 lip 2016, 10:54 ] |
Tytuł: | Re: Przewóz kruszywa |
Mąż mojej kuzynki jeździ Volvem FM ex. Orlen Transport z wywrotką marki Kempf i ma tarę w granicach 11,8t |
Strona 31 z 39 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |