wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=27022
Strona 34 z 38

Autor:  MAN [ 15 cze 2018, 13:06 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

W końcu jakaś chwila czasu oraz dobra pogoda, oba zbiorniki łącznie maja teraz 930 litrów pojemności :wink:

ObrazekDSC_3746
ObrazekDSC_3747
ObrazekDSC_3754
ObrazekDSC_3756
ObrazekDSC_3757
ObrazekDSC_3758
ObrazekDSC_3760

Autor:  Kermiter [ 15 cze 2018, 17:17 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Tyś powinien w salonie pracowac przy konfigurowaniu podwozi w trakcie zamawiania :lol:
Ta obrysówka na ramie to juz zostanie czy bedziesz przekładac ??

Autor:  MAN [ 15 cze 2018, 18:28 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Obrysówka będzie do celowo na błotniku, do drugiej obrysówki między kabiną a tłumikiem muszę najpierw wymyślić jakieś mocowanie.
Jak kupowałem tego mana to już wtedy miałem wszystko wstępnie przemyślane co i gdzie aby zamontować drugi zbiornik paliwa.
Więc konfiguracja podwozia nastąpiła przed kupnem

Autor:  5eba [ 16 cze 2018, 17:58 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Cytuj:
Powiem tak gdy było siodło z tyłu nie było problemów z nadkolami ale za to przenia oś była nie dociążona i był problem z szybszym pokonywaniem zakrętów np na rondach bo auto nie chciało skręcać zwłaszcza w momencie ruszania z miejsca przód auta potrafił się w tym momencie podnosić gdy nacisk na oś napędową był w granicach 11-12 ton .
Teraz mam siodło przesunięte o jakieś 30 cm do przodu, bardziej już się nie da bo można na zakrętach zgubić lampy w ciągniku. Regulacji siodła w przód zostało na jakieś 15-20 centymetrów wtedy siodło by było idealnie nad osią napędową. Ale za to ciągnik w tym momencie prowadzi się jak zwykły ciągnik 4x2 minusem tego jest że trzeba uważać na nadkola podczas pokonywania zakrętów na jakiś garbach lub pochyłościach drogi, stąd trzeba w miarę równolegle pokonywać zakręty do pochyłości drogi jeśli jest taka możliwość a jak nie to będzie trzeba ściągnąć nadkola.
Przy opuszczonej osi auto praktycznie samo jedzie prosto bez kręcenia kierownica stąd potrzebna większa siła na kierownicy do pokonywania zakrętów. Dlatego pewnie tu jest większą kierownica od standardowej.


Największa zaleta takiej konfiguracji to trakcja na śliskiej czy ośnieżonej drodze nawet podczas jazdy z pustą naczepą

Tak było ustawione siodło po kupnie auta czyli prawie na samym końcu regulacji siodła

Obrazek

Obecnie punkt podparcia siodła jest miedzy tylnymi poduszkami a środkiem mostu napędowego
Tak jak na fotce mam siodło mam ustawione w pusherze - na srodku pomiędzy osiami (regulacje mam w każdą stronę).
Co do większej kiery - też mam ciut większą - może to standard 5STAR ?
Obrysówki mam w tylnym błotniku 2 osi(w zaślepce) , a przednie na końcu błotników przednich w szparze pod bocznym spoilerem kabiny

Autor:  MAN [ 16 cze 2018, 19:09 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Ja mam obecnie przesunięte siodło o 30cm do przodu w porównaniu z tym co jest na tym zdjęciu jakieś 15-20cm od początku regulacji siodła
Co do obrysówek mam identycznie jak u ciebie zamontowane z drugiej strony

Autor:  Luka [ 16 cze 2018, 19:57 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Dasz radę wrzucić zdjęcia tak, żeby można było je powiększyć?

Autor:  MAN [ 16 cze 2018, 20:08 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Zdjęcia poprawione :wink:

Autor:  Luka [ 16 cze 2018, 21:37 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Dzięki.
Ta skrzynka na amulatory, to samoróbka, nie? W Magnumka bodajże była taka właśnie - pionowa skrzynka na aku.
https://autoline.com.pl/-/sprzedaz/czes ... 2545029100

Autor:  MAN [ 17 cze 2018, 5:49 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Skrzynka na akumulatory to samoróbka, można by wstawić od TGXa pionową skrzynkę na akumulatory, tylko że cena powala. Za kompletną skrzynkę wołają nawet 1500 złotych

Autor:  MAN [ 13 lip 2018, 20:38 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Mały jubileusz na Białorusi :wink:

ObrazekDSC_3821

Autor:  Kermiter [ 14 lip 2018, 8:44 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Polskie radio ciągniesz na fabrycznej antenie czy juz dołożyłes swoją ??

Autor:  MAN [ 14 lip 2018, 11:34 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Dołożyłem taką antenę polskiej produkcji, i teraz fabryczne radio odbiera rewelacyjne w porównaniu z oryginalną anteną

http://hurtownia.unicon.com.pl/mobile/p ... -L-4.5/103

Autor:  p_filip89 [ 13 sie 2018, 17:24 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Jeśli się nie mylę to w piątek jechałeś w godz. 18-19 w stronę Kołbaskowa.

Autor:  MAN [ 13 sie 2018, 18:11 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Tak jechałem z Niemiec w stronę Kołbaskowa

Autor:  Wilk 09 [ 13 kwie 2019, 22:51 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Mając wolną chwile zerknąłem na Twoje filmy Kolego Man (nie komentuję na You Tube bo nie chcę). Maszyna bardzo ładnie pracuje i nabija kilometry po drogach Rosji. Widać że dbasz o sprzęt. Co mnie zaciekawiło to że w nie których miejscach na wschodzie drogi na wsiach są w lepszym stanie jak u nas. Życzę wielu bezawaryjnych kilometrów 8).

Autor:  JoHn [ 13 kwie 2019, 23:39 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

To chyba w Tatarstanie :mrgreen:

Autor:  Usunięty użytkownik 32565 [ 16 kwie 2019, 20:04 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Dlaczego padło akurat na BOOGIE?? A nie na PUSHER? Jakieś zasadnicze plusy minusy? Czy po prostu trafił się przyzwoity egzemplarz.

Autor:  MAN [ 16 kwie 2019, 20:20 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Przede wszystkim trafił się przyzwoity egzemplarz za dobre pieniądze.
Zależało mi jak szukałem auto żeby był silnik 480 koni plus automat z retarderem.
Zimą plus za trakcje dla boogie w porównaniu z normalnym ciągnikiem czy pusherem.
Jeździ się tym zimą jak solówką, w tym roku nie musiałem używać łopaty :wink:

Autor:  Usunięty użytkownik 32565 [ 16 kwie 2019, 20:47 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

Co do jazdy zimą jak solówką to trzeba przyznać że to na prawdę konkretny argument za boogie. W sumie po takiej informacji zastanawiam się dlaczego u nas tak mało jest boogie, a tak wiele pusher-ów. Z tego co piszesz to boogie skutecznie eliminuje problemy trakcyjne gdzie przy ciągnikach siodłowych to chyba największy problem zwłaszcza zimą.

Autor:  MAN [ 16 kwie 2019, 21:10 ]
Tytuł:  Re: MAN TGA 18.480 XXL LOW DECK & MAN TGA 18.480 XXL

To auto jest z rynku skandynawskiego lub tam jeździło, nawet ma jedną dodatkową tabliczkę znamionową podajże z Norwegii oraz fabryczne światła do jazdy dziennej w halogenach.
Jak wiadomo na tamtych kierunkach to jeżdżą głównie boogie lub 6x4.
Puscher jest dobry z skrętną osią do miasta i autostrady gdzie liczą się jedynie naciski na osie.
Według mnie Boogie i tak ma lepszy skręt niż Puscher, mimo tego że rama w Boogie jest dłuższa niż w Pusher-ze.

Strona 34 z 38 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/