Cytuj:
Mercedes, Daf nie pokazuje. MAN czy Iveco ma podgląd - reszty nie znam i dobrze mi z tym. Stare TGA z ponad milionem na blacie na zimnym silniku trzyma 6atm a to co pokazałeś z 30tyś przebiegu nawet nie 5 ... E6 MANa też tak ma niestety ... Eko sreko oleje, niskie opory itd. 16 letnie TGA na 10w40 wysokiej jakości na wolnych z olejem ponad 100st minimalne ciśnienie 1,8, TGX 5 letni 400 parę przejechane, olej też jak dojdzie do ponad 100st - 0,8 ... A później jak Davo rozmyślał - 600 tyś i korba bokiem.
A ja mam wrażenie, że mocno demonizujesz te złe Euro 6. One są po prostu inaczej budowane niż Euro 2 czy 3. Przystosowane do pracy na innych parametrach, bo i sama branża nieco zmieniła się na przestrzeni tych 20 lat. Mam Euro 6 z przebiegami po milionie, i takie które zbliżają się do miliona. Wszystko serwisowane wg zaleceń producentów i nie są to problematyczne jednostki. Oczywiście, na ogół, największe kłopoty kłopoty sprawia osprzęt ekologiczny, ale nie same jednostki napędowe. Najlepszym przykładem niech będzie DAF, który ma 1,05mln przebiegu, oleje zmieniane co 150 tkm i nadal ma chociażby oryginalne turbo...