wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Transport kontenerów
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=17950
Strona 5 z 88

Autor:  stonkers [ 23 sie 2007, 22:09 ]
Tytuł: 

Witam

Czy kontenery morskie mają tak zwane lapy lub podpory ze mozna zostawic sam kontener na placu i odjechac naczepa?

Autor:  Długi [ 23 sie 2007, 22:23 ]
Tytuł: 

Z tego co wiem to nie.

Autor:  Paweł Rekin [ 24 sie 2007, 0:01 ]
Tytuł: 

A propos "kamikadze" z Sochaczewa, Scania pod kontenerami na A2 właśnie z Sochaczewa, pewnie powracająca z Hamburga.

Obrazek

A oprócz tego Magnum Integral, także na A2. Pod kontenerami jeździ stosunkowo dużo Magnum wśród polskich firm transportowych.
Obrazek

I tutaj ciężarówka, którą bardzo często spotykam na A2 w Poznaniu i to kilka razy w tygodniu. Z pewnością kursuje na Hamburg, bo na początku tygodnia często można go spotkać w kierunku na Świecko i później w czwartek/piątek często znowu leci do portów niemieckich. Widziałem już to Magnum pod różnymi kontenerami - China Shipping, COSCO, Mitsui OSK itd. Często lata w konwoju z drugim Magnum, równie pięknym, tylko, że czerwonym. Jakby ktoś miał zdjęcie, to proszę się podzielić. :wink: Pozdr.

Obrazek

Autor:  Thomsen [ 30 sie 2007, 23:52 ]
Tytuł: 

Terminal kontenerowy "EWA" w Porcie Szczecińskim. Sytuacja z ... teraz: "Jestem 27 zestawem, które chce pobrać lub zdać kontener ... o 0.00 zaczynają "robić statek" czyli do jakieś 3 w nocy nici z ładowania aut ... Pauza do 6 rano - może wtedy coś sie odkorkuje"

Tak wygląda właśnie coraz częstsza rzeczywistość w Szczecinie. Sztaker im się jeden zespuł, drugim muszą obsługiwać i zestawy i statki ... No i obowiązkowo PRZERWY muszą mieć ...

Autor:  MAN [ 02 wrz 2007, 9:32 ]
Tytuł: 

Na terminalu EWA miałem okazje być dwa razy z pustą puszką jest to straszna manufaktura a nie terminal kontenerowy. Nie mówiąc o sprzeętach jakie tam jeżdzą z kontenerami.

Autor:  Thomsen [ 02 wrz 2007, 10:49 ]
Tytuł: 

Mają dwa wózki "Kalmar". Tzn. mają jeden, bo w drugim szpilki pourywał ... Temu drugiemu blokuje się urządzenie do blokowania kontenerów - nieraz 25min zastanawiają się jak to naprawić :( Pocieszenie jest takie że, po drugiej stronie kanału, Niemcy budują NOWY terminal kontenerowy, więc szansa jest że, EWA pójdzie w odstawkę :) Pozdrowienia dla wszystkich czekających w kolejkach !!

Autor:  stonkers [ 05 paź 2007, 19:38 ]
Tytuł: 

co to jest "gęsia szyja" w naczepie podkontenerowej i do czego sluzy?

Autor:  Igor [ 05 paź 2007, 19:55 ]
Tytuł: 

Gęsia szyja jest to "podwyższenie" ramy w miejscu w którym znajduje się sworzeń królewski (prościej mówiąc ten bolec co wchodzi w siodło). Służy to tylko temu, że po załadowaniu małego kontenera (20ft), jest on trochę niżej, więc środek ciężkości jest niżej. A ładując dwa kontenery 20ft, ten przy ciągniku jest wyżej, niż ten z tyłu. (Tak samo w przypadku jednego dużego. Przód jest na "gęsiej szyi" a tył na ręcznie obracanym (czy jak to nazwać) mocowaniu).

Autor:  MAN [ 05 paź 2007, 19:57 ]
Tytuł: 

stonkers W pierwszym poście tego tematu masz trzy zdjęcia na których widać gęsią szyje którą stosuje się aby obniżyć wysokość zestawu dzięki temu zabiegowi naczepa z kontenerem jest niszsza o jakieś 10-15 cm od zykłej naczepy bez gęsiej szyji. W skrócie mozna to opisać że taka naczepa ma dwie wysokości ramy gdzie ta część która nochodzi na siodło jest wyżej od reszty ramy jak się przjrzysz zdjęciom to zrozumiesz o co chodzi

[ Dodano: Pią, 05.10.2007, 20:04 ]
Cytuj:
(Tak samo w przypadku jednego dużego. Przód jest na "gęsiej szyi" a tył na ręcznie obracanym (czy jak to nazwać) mocowaniu
Tak samo kontener 40" czy 45" jest niżej bo przód kontenera wchodzi w gęsią szyję. tylko 20" nie mają wycięcia w podłodze na gęsią szyję ale to nie ma znaczenia bo one występują tylko w wysokości 2,6 metra a pozostałe mają po 2,6 lub 2,9 aby ten 2,9 metra mieścił się w 4 metrach wysokości jest właśnie ta gęsia szyja

Autor:  stonkers [ 06 paź 2007, 9:27 ]
Tytuł: 

Ok dzieki za rozjasnienie tematu.
Ladujac kontener 40"HQ czyli ten najwyzszy na naczepe z gesia szyja chyba i tak zostaje przekrocozna wysokosc 4 metry, jak jezdzilem nowym Fliegl-em to z kontenerem takim miala okolo 4.10 m wysokosci.

jeszcze jedno pytanko odnosnie zaladunku i rozl 2 kontenerow 2x20 - jak wyglada rozladunek tego kontenera co jest na przodzie naczepy? sprawa wyglada jasno gdy rozladunek ma miejsce z ziemi a plac na firmie jest duzy i mozna sie zlamac a slyszalem ze mozna to robic z rampy? jak to mozliwe aby zlamac idealnie zestaw przodem do typowej rampy?

Jak wyglada zaladunek kontenera w porcie w HH a dokladnie skad operator suwnicy ma wiedziec jak polozyc nam kontener np 20" na naczepie (chodzi o polozenie czy napoczatku-srodku albo na koncu)?? sprawa jest oczywista czy prz 40 ale nurtuje mnie jak wyglada to przy 20 albo 30?

Autor:  Edler [ 06 paź 2007, 13:06 ]
Tytuł: 

30 nie położysz na początek ani na koniec. co do ładowania to w Gdyni chyba przy awizacji się podaje gdzie które pudło ma leżeć.

Autor:  MAN [ 06 paź 2007, 18:14 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ladujac kontener 40"HQ czyli ten najwyzszy na naczepe z gesia szyja chyba i tak zostaje przekrocozna wysokosc 4 metry, jak jezdzilem nowym Fliegl-em to z kontenerem takim miala okolo 4.10 m wysokosci.
To zależy od ciągnika, ale z reguły przekracza 4 metry.

Cytuj:
mozna sie zlamac a slyszalem ze mozna to robic z rampy? jak to mozliwe aby zlamac idealnie zestaw przodem do typowej rampy?
Jest taka możliwość, ale łatwiej podjechać przodem pod rękaw niż pod zwykłą rampę.
Cytuj:
Jak wyglada zaladunek kontenera w porcie w HH a dokladnie skad operator suwnicy ma wiedziec jak polozyc nam kontener np 20" na naczepie (chodzi o polozenie czy napoczatku-srodku albo na koncu)?? sprawa jest oczywista czy prz 40 ale nurtuje mnie jak wyglada to przy 20 albo 30?
Jeśli ładujesz na CTA w HH to podajesz w biurze, gdzie automatyczna suwnica ma postawić kontener, na biurku leży kartka z różnymi sposobami postawienia kontenera. Na pozostałych terminalach pokazujesz operatorowi ręką, gdzie ma postawić kontener
Cytuj:
30 nie położysz na początek ani na koniec.
Tylko postawisz na koniec, ale to są specjalistyczne kontenery i rzadko je się ładuje
Cytuj:
co do ładowania to w Gdyni chyba przy awizacji się podaje gdzie które pudło ma leżeć
Nie pokazujesz operatorowi suwnicy, a właściwie to podjeżdżasz, tak aby Ci załadował.

Autor:  radziu [ 24 paź 2007, 19:05 ]
Tytuł: 

Witam.Poszukuje solidnej spedycji kontenerowej która da pracę z portu z Hamburga.W tygodniu wywiozę minimum 3 kontenery do Polski. Czekam na odpowiedź

Autor:  MAN [ 31 paź 2007, 20:13 ]
Tytuł: 

radziu
Popytaj tu
Poltrans
EKB
GLOMB
NTK
Powiedz mi w jaki sposób chcesz wywieść jednym samochodem 3 kontenery tygodniowo :?:

Autor:  SIOJU [ 31 paź 2007, 22:32 ]
Tytuł: 

Może mam więcej niż 3 auta.

Autor:  Edler [ 01 lis 2007, 22:58 ]
Tytuł: 

No nie koniecznie. Ostatnio się dowiedziałem że kierowca taty jeździ tylko na tacho i żyje on i jego rodzina. Facet który jeździ u znajomego też tylko na tacho i żyje dostatnie, tyle że jest kawalerem ;)

Autor:  MAN [ 02 lis 2007, 7:56 ]
Tytuł: 

Edler Tu była mowa o wywiezieniu 3 kontenerów w tygodniu z Hamburga do Polski co jest mało realne. Bo z Gdyni przy dobrych ukłdach to tak

Autor:  Edler [ 02 lis 2007, 12:45 ]
Tytuł: 

3 pudła to 3 auta a nie że jedno auto będzie jeździło. Gadałem z Radziem na gg i wiem że ma 3 auta.

Autor:  PiotrusRybnik [ 02 lis 2007, 16:40 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ok dzieki za rozjasnienie tematu.
Ladujac kontener 40"HQ czyli ten najwyzszy na naczepe z gesia szyja chyba i tak zostaje przekrocozna wysokosc 4 metry, jak jezdzilem nowym Fliegl-em to z kontenerem takim miala okolo 4.10 m wysokosci.

jeszcze jedno pytanko odnosnie zaladunku i rozl 2 kontenerow 2x20 - jak wyglada rozladunek tego kontenera co jest na przodzie naczepy? sprawa wyglada jasno gdy rozladunek ma miejsce z ziemi a plac na firmie jest duzy i mozna sie zlamac a slyszalem ze mozna to robic z rampy? jak to mozliwe aby zlamac idealnie zestaw przodem do typowej rampy?

Jak wyglada zaladunek kontenera w porcie w HH a dokladnie skad operator suwnicy ma wiedziec jak polozyc nam kontener np 20" na naczepie (chodzi o polozenie czy napoczatku-srodku albo na koncu)?? sprawa jest oczywista czy prz 40 ale nurtuje mnie jak wyglada to przy 20 albo 30?

Naczepa HQ to nie wszystko :lol:
Ważna sprawą jest wysokość siodła,ale również profil opon..przynajmniej musisz mieć "70",ostatnio dostałem ofertę z Wieltona, w której pisze,żeby pojazd miał dopuszczalną wysokość po założeniu kontenera HQ potrzebna jest odpowiednia wysokość opon naczepy i ciągnika.
Tak samo uczulam was na kontenery 45,które zakładane są na dwukrotnie rozciągane naczepy (przód i tył), wg katalogi i projektu Wieltona zwiększa się nacisk na oś, co powoduje konieczność zezwoleń na ponadgabaryty..

Autor:  Igor [ 02 lis 2007, 21:30 ]
Tytuł: 

A ja mam pytanie do znawców, na jakiej zasadzie naczepa jest rozsuwana dwukrotnie (przód i tył)? W którym miejscu rozciąga się z przodu?

I czy kontener 45ft da sie załadować na naczepę rozciąganą jednokrotnie (Tylko tył) lub na zwykłą naczepę, nie rozciąganą?

Strona 5 z 88 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/