wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Pojazdy typu BDF http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19178 |
Strona 5 z 6 |
Autor: | zzx [ 29 sty 2020, 12:25 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
18 paletowy standard. wysokość też spoko - bo to nie mega. ale po DHL to kiepski zakup zresztą w opisie jest że do przechowywania, a nie do transportu. |
Autor: | Luka [ 29 sty 2020, 16:53 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
Nie, nie. Nie zamierzam tego kupować, tylko szukam wymiarów i jakie są ogólnie standardy w BDFach. Jakie wymiary mają kontenery, jaki jest rozstaw mocowań itp. Nie mogę w ogóle znaleźć czy jest jakaś standaryzacja jak przy kontenerach morskich (ISO). |
Autor: | zzx [ 29 sty 2020, 19:05 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
z tego co wiem to jest. kontenery są standardowe i mocowania również - różna jest długość ładunkowa. niektóre podwozia są przystosowane do wysokich i niskich poprzez odpowiednie ustawienie podpory która jest na samochodzie nowsze mają również regulowane nóżki. zresztą popatrz na tą stronę: https://www.wesob.com.pl/kategoria/system-wymienny-bdf viewtopic.php?f=8&t=19178 |
Autor: | Luka [ 29 sty 2020, 23:25 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
Ale jak zwykle nie ma wymiarów. W katalogu znalazłem, że BDFy są robione wg normy EN 284 (konkretnie C715, C745, C782) - której nie sposób dostać za darmo. Znalazłem tutaj, str. 6 wymiary - http://www.factline.com/download/229122.1 Na stronie Schwarzmullera są ładnie rozrysowane wymiary przyczep do BDFów. Z tego co znalazłem, rozstaw zamków mocujących jest identyczny jak w ISO - 5853 mm Wygląda na to, że morskie od BDFów różnią się tym, że BDFy mają różnej długości zwisy przednie i tylne a ISO ich nie mają wcale. Ale standard zamków jest ten sam. Zastanawiałem się, bo jak widzę ogłoszenia aut do BDF, to w zasadzie nigdy nie ma podanej długości ramy, ale standardem jest chyba 7200-7400. |
Autor: | zzx [ 30 sty 2020, 6:20 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
są chyba jeszcze dłuższe 7,82 tak by pasowało zabrać na zestaw 38 palet. |
Autor: | Luka [ 30 sty 2020, 6:41 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
No tak - C782. Długość kontenera w centymetrach. W niektórych autach rama się kończy na oko 20 cm za tylną belkę, a w innych ma jeszcze z 60 cm. No i rozstawy osi są różne. Więc to też pewnie zależy jakie długie kontenery auto wozi. Robią konfigurację 2xC782? Czy to już wystaje poza 18,75? |
Autor: | zzx [ 30 sty 2020, 8:26 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
nie wystaje. mieści się w przepisach. to że rozstawy są różne to zależy od wielu czynników w tym także od producenta. ja te przyczepy które miałem były długości ładownej 8,20 i miały różne rozstawy osi, ale były różnych marek. te podwozia co są do BDF-ów to obecnie robia jak najbardziej uniwersalne. na stronie firmy wesob masz pokazane różne podstawy te co sa mocowane do ramy i te najlepsze maja uniwersalne mocowanie do różnych wysokości "pudeł". |
Autor: | Rossi [ 30 sty 2020, 8:38 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
Żeby się zmieścił te najdłuższe BDFy w 18,75 To musi byyć tandem, z przyczepą na obrotnicy by było za długie i tak w praktyce, przynajmniej u Niemca jest. |
Autor: | olwin [ 30 sty 2020, 21:30 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
Dokładnie, 7,82 tylko dla tandemu. 7,45 dla tandemu z górnym zaczepem i dla przyczep na obrotnicy |
Autor: | Luka [ 30 sty 2020, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
Ale mówimy o 7,82 na samochodzie, a na przyczepie tandem 7,82, obrotnica max 7,45, tak? |
Autor: | olwin [ 30 sty 2020, 22:18 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
nie ma kombinacji 782+745 caly zestaw jest pod 782 lub pod 745 782 bedzie zawsze na niskim podwoziu, 745 prawie zawsze jest na standardzie |
Autor: | Luka [ 30 sty 2020, 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
A jak wtedy z długościami ram? Te pod 7,45 są krótsze, czy bez znaczenia? Te najkrótsze 7,15 ktoś w ogóle stosuje? Po czym rozpoznać jakie auto jest pod jaki kontener? Pierwsze kilka z brzegu: https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... 26bad5840d https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... 26bad5840d https://www.otomoto.pl/oferta/scania-r4 ... llery-open https://www.otomoto.pl/oferta/scania-r- ... 26bad5840d |
Autor: | zzx [ 31 sty 2020, 6:02 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
1. 7,20 lub 7,45 wysokość standard + tandem lub obrotnica 2. 7,20 lub 7,45 każda wysokość (nie widać rozmiaru opon)+ obrotnica 3. 7,82 (wyłącznie chyba że pudło ma regulowane stopy i jest ustawione "nisko") + tandem 4. 7,20 lub 7,45 wysokość standard + obrotnica te najkrótsze to już chyba mało kto stosuje. |
Autor: | Luka [ 01 lut 2020, 19:45 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
Dzięki, nie odzywałem się, bo czasu nie miałem. Ta ostatnia scania niby w opisie jest informacja, że od 7,15 do 7,82, ale ten zwis jest trochę zbyt krótki jak na 7,82. W innym ogłoszeniu (pod młotek poszła jakaś większa partia, bo jest tego z kilkanaście sztuk po różnych komisach w PL i DE) jest napisane, że rama ma 7,3m. No i auto na kołach 80. https://www.otomoto.pl/oferta/scania-r- ... 11a8c9ff63 W wysokości nie będę wchodził, generalnie jak jest na kołach 70 lub 80, to pod standardowe kontenery, jak low deck to pod wysokie. Ale i sama konstrukcja ram jest przeróżna, np. taka kolubryna jak na tym MANie. No i wrzucę kilka aut, żeby sprawdzić czy mam rację. 1. 7,2 lub 7,45 https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... 26bad5840d 2. To zagadka, ma po 2 pary zamków. To będzie 7,45 albo 7,82? https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... 26bad5840d 3. 7,2 lub 7,45 https://www.otomoto.pl/oferta/man-tgx-2 ... 26bad5840d 4. Ten w ogóle jest na kołach 80, więc zakładam, że pod standardowe kontenery, a długość to chyba 7,2/7,45 https://www.otomoto.pl/oferta/daf-xf460 ... llery-open 5. To będzie 7,45 albo 7,82? https://www.otomoto.pl/oferta/scania-p3 ... a23de1cc9c 6. To chyba będzie pod 7,82 https://www.otomoto.pl/oferta/volvo-fm- ... 11a8c9ff63 |
Autor: | MAN [ 01 lut 2020, 20:33 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
Pewnie jak masz dwa zamki to można postawić zwykły kontener 20 tak aby rampa sięgała do kontenera podczas załadunku |
Autor: | Twaróg [ 01 lut 2020, 21:21 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
Te żółte scanie na 99% procent z niemieckiej firmy PFLAUM. Do nie dawna kumpel właśnie identyczna jeździł a że wiele żółtych chyba nie mieli więc możliwe że nawet któraś z tych. Z tego co wiem to zadowolony był i na serwisie nie stał. Jak by co to mogę się go podpytać dokładnie co tam w tych sprzętach piszczy. |
Autor: | Luka [ 01 lut 2020, 22:31 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
Aż tak to nie trzeba. Bardziej się dokształcam w BDFach i jakie po nich zostają ramy. Ale bardzo podobnego actrosa ma jeden z tych sprzedawców, ale czy to ta sama firma to nie wiem. |
Autor: | zzx [ 02 lut 2020, 0:14 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
poz.1 zgadza się. poz.2 pojazd ze Szwajcarii więc na dużym wypasie i uniwersalny poz.3 do tego pojazdu można zaczepić i tandem i przyczepę z obrotnicą. poz.4 do tego pojazdu można zaczepić i tandem i przyczepę z obrotnicą. poz.5 tylko solo dziwne podwozie bo zbiornik na olej hydrauliczny, nie wiem czy wyda długość 7,82. poz.6 nie wiem czy wyda 7,82 - z reguły jak jest ta długość to i pudła maja megową wysokość ładunkową.tu masz jeszcze szwedzki sprzęg do przyczepy z obrotnicą - tam chyba zestawy mogą mieć większą długość. |
Autor: | Walos4 [ 02 lut 2020, 19:43 ] |
Tytuł: | Re: Pojazdy typu BDF |
Ten Man z żółtą kabiną nie ma ramy do BDFa. Ktoś ją chyba zdemontował. Może być tak że zamki są ruchome, tj. reguluje się ich wysokość do wysokości standardowej kontenera. Takie auta ma firma „Matrans” z Warszawy. Oni swego czasu jeździli pod DHLem ale auta były pod Megi aby mogli wozić kontenery UPSa. |
Strona 5 z 6 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |