poszperałem w pracy i znalazłem broszurę o tytule: "Sichers Beladen und Entladen von Fahrzeugen" nie tyle o samym zabezpieczaniu ładunków, ale o zachowaniu sie kierowców podczas załadunków i rozładunków.
znajdziemy tu nastepujące rzeczy:
- zameldowanie się w miejscu za i rozładunku,
- zasady korzystania z lusterek wstecznych i martwe pole
- sygnalizacja kierujących ruchem
- jak działa sensor cofania
- zabezpieczanie klinami
- sterowanie poduszkami przy rampie
- korzystanie z widny
- zmiany nadwozi wymiennych BDF
- rozczepianie i zaczepianie przyczep i naczep oraz warunki ich zastawiania
- wchodzenie i schodzenie ze skrzyni ładunkowej rampy oraz wsiadanie i wysiadanie z kabiny
- zapinanie burt
- korzystanie z paleciaka
- praca przy wózku widłowym, przy okazji zdjęcie uprawnień niemieckich na widlaka
- zasady pracy przy załadunku dźwigiem i trochę innych.
jest tam też coś takiego: sznurując plandekę drabina musi być przypięta paskiem do któregoś z oczek, aby nie "odjechała". swoją drogą w ciągu całej kariery jako kierowca nie widziałem, aby któryś z kierowców tak robił w żadnym z krajów Europy, coć ta zasada jest niewątpliwie sluszna.
zdjęcie jest kiepskie, ale chby widać taki czerwony pasek.