wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 42 z 45 |
Autor: | misiek123456789 [ 11 kwie 2017, 12:57 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Mam pytanie, używał ktoś z was papieru antypoślizgowego na palety? Jak się sprawdza? |
Autor: | dudek81 [ 13 kwie 2017, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa". Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)? |
Autor: | zzx [ 14 kwie 2017, 8:24 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.
Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)? |
Autor: | dudek81 [ 14 kwie 2017, 11:19 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Cytuj: Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)? Chyba Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, bo właśnie o taki papier mi chodzi. |
Autor: | zzx [ 14 kwie 2017, 11:40 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)? Chyba Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, bo właśnie o taki papier mi chodzi. pod takie rolki koledzy daja wyłącznie maty antyposlizgowe. jeżeli twoja wypowiedź odnosiła sie do postu miśka123456789 to on właśnie pytał o papier pod towar układany na paletach. |
Autor: | tirolot87 [ 14 kwie 2017, 16:48 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Panowie a takie pytanie odnośnie rozmieszczenia i nacisków na osie pojazdu. na kursie na przewóz rzeczy gdy zapytałem gościa o to to powiedział że będzie później, kurs się skończył a gość wkoncu nie wytłumaczył. mianowicie jak mniej więcej określić nacisk na osie czy są na to jakieś sposoby że np do łap naczepy wchodzi tyle ton, do kół naczepy tyle itp? jakbyście mogli w miarę zrozumiale wytłumaczyć to byłbym wdzięczny |
Autor: | zzx [ 14 kwie 2017, 18:32 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
jak by ci powiedzieć...... wszystko zależy od wagi pojedynczej palety, cześć kierowców ma w ciągnikach zamontowane manometry działające na poduszce tylnej osi i to wskazanie mówi ile jest obciążenia (ciśnienia w poduszce). często jest tak że to załadunkowi wiedzą jak postawić dany ładunek np: 2 x po 1 palecie na środku i dalej już na całości naczepy do końca. generalnie trzeba mieć wyczucie ( to się nabywa z wiekiem ) i posiadać umiejętność liczenia "w biegu". |
Autor: | Edler [ 14 kwie 2017, 18:53 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Fajnie jak masz gdzies opcje wjechac na wage na pusto zeby wiedziec jakie masz obiazenie na osi i potem mozesz sobie dodawac wage towaru do tego co na osi. Ja na chlodni przyjmowalem ze na pusto mialem 5ton. Jednak agregat tez wazy prawie tone. Jak sie ladowalo mrozonki albo badyle to wychodzilo po okolo 700kg. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Rossi [ 14 kwie 2017, 19:25 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Tak najprościej to z przodu do połowy naczepy 10t. Mniej więcej powinno się zgadzać. |
Autor: | Jacek [ 14 kwie 2017, 20:19 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Tak najprościej to z przodu do połowy naczepy 10t. Mniej więcej powinno się zgadzać.
Też tak zawsze liczę. W pierwszych dwóch burtach / w pierwszej połowie max 10t, w drugiej reszta. Jeśli oczywiście ładunek rozkłada się w miarę po całości. Jak wrzucisz 12 ton na przód, będzie przeładowane, ale też nie będzie to jakaś tragedia. Wielu kierowców przeładowuje ośkę nieświadomie, chociażby odbierając załadowaną naczepę lub nie mając wstępu na magazyn podczas załadunku. Ważne, żeby nie kłaść po 15 ton w pierwszej połowie...
|
Autor: | FLYP [ 14 kwie 2017, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Wielu kierowców przeładowuje ośkę nieświadomie, chociażby odbierając załadowaną naczepę lub nie mając wstępu na magazyn podczas załadunku.
Albo szwab zasypie ci pierwszą porcję po sufit silosa, a resztkę na tył... i Polak wyjazd, bo następny czeka...
|
Autor: | SIOJU [ 14 kwie 2017, 21:03 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Ale w silosie za przeładowaną ośkę nie zapłacisz jeśli nie przekraczasz 40 t DMC. |
Autor: | tirolot87 [ 17 kwie 2017, 9:57 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
dzięki za odpowiedzi czyli wychodzi że robi się to na czuja tak naprawdę jeśli brak manometrów bądź wagi |
Autor: | dies_nefastus [ 17 kwie 2017, 11:26 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: dzięki za odpowiedzi czyli wychodzi że robi się to na czuja tak naprawdę jeśli brak manometrów bądź wagi Raczej z pomocą wyobraźni...
|
Autor: | SergiejTG [ 17 kwie 2017, 13:46 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Ważne, żeby nie kłaść po 15 ton w pierwszej połowie...
Dobra rada, ale skąd ktoś ma wiedzieć ile towar waży, jeśli nie jest np. opisany, np drewno?Jak widzę naczepę załadowaną po sam dach to se tylko mogę wyobrazić ile tam jest ton załadowanych... Staram się wystrzegać wożenia tego gónwa, ale niekiedy się nie da...ostatnio musiał ściągać 2 paczki z przodu, bo było 13 ton na ciągnącej... |
Autor: | FLYP [ 17 kwie 2017, 16:57 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Ale w silosie za przeładowaną ośkę nie zapłacisz jeśli nie przekraczasz 40 t DMC.
Tyle to wiem, tylko weź z tym później jedź, albo trać czas na wyrównanie w miarę ładunku
|
Autor: | Marecki [ 17 kwie 2017, 18:22 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
W pewnych tartakach na Pomorzu jak nie masz wagi na samochodzie to ładują do 30 ton drewna na auto, jak juz sie odezwiesz to ściągają bez problemu. Wysłane z mojego myPhone ARTIS przy użyciu Tapatalka |
Autor: | dudek81 [ 18 kwie 2017, 11:15 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Cytuj: Cytuj:
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.
Chyba Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, bo właśnie o taki papier mi chodzi. pod takie rolki koledzy daja wyłącznie maty antyposlizgowe. jeżeli twoja wypowiedź odnosiła sie do postu miśka123456789 to on właśnie pytał o papier pod towar układany na paletach. Nie powiem, bo się na tym nie znam. Napisałem tylko, że patrząc na google i youtube jakoś to działa..... A czy na papierniach (lub gdziekolwiek indziej) pozwolą tego używać (zamiast mat antypoślizgowych), nie ode mnie zależy Kolego |
Autor: | Jacek [ 23 kwie 2017, 10:26 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: Cytuj: Ważne, żeby nie kłaść po 15 ton w pierwszej połowie...
Dobra rada, ale skąd ktoś ma wiedzieć ile towar waży, jeśli nie jest np. opisany, np drewno? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 23 kwie 2017, 10:44 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Przedwczoraj jechałem z Poznania w kierunku Jarocina. Za skrzyżowaniem w Klęce na awaryjnych stoi DAF z firanką. Otwarte drzwi w naczepie, załadowana blacha w kręgach. Niby nic nowego, ale... jakoś jeden krążek z przodu postanowił, że wyjdzie lewym bokiem. Patrząc na sposób zabezpieczenia ostatniego krążka (dwa pasy od góry) to nie zaskoczył mnie efekt dość ostrego hamowania. |
Strona 42 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |