wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655
Strona 43 z 45

Autor:  ociu [ 23 kwie 2017, 11:00 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Podobną historie widzieliśmy z Pitrem w okolicach Jelcza Laskowice...
Gość szedł firaną i na ostrym łuku krąg blachy powiedział papa i poszedł bokiem do aż za rów, reszta oparła się tylko o plandekę...

Z tego co widziałem (jeździłem jeszcze patelką i miałem w nosie pasy i inne maty) jechał facet raczej bez niczego... pasów nie widzieliśmy poszarpanych itp....
Kręgi były niskie, leżały na przekładkach na podłodze.... ale na szerokość ponad 2 metry miały...

Wracaliśmy z wysypu, to usiłowali wyciągnąć temat 30stką z tego rowu, ale nie szło im ta z bardzo... :)

Autor:  użytkownik usunięty [ 23 kwie 2017, 11:13 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

W tym przypadku na szczęście skończyło się na wypchanej i rozprutej plandece, bez lądowania ładunku na drodze. Co nie zmienia faktu, że ktoś nie zabezpieczył należycie tego ładunku.

Autor:  bibor80 [ 23 kwie 2017, 12:14 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Z tymi naciskami na osie to ja sam mam zagwozdke. Ostatnio dzwoniłem do kolegi pytać czy będzie ok. Miałem 23 chep palet i wagę 22t. Jedna ładowana pojedynczo i reszta podwójnie do końca. Ładowane na chłodnie.
Innym razem 26 palet i podobna waga. Inaczej się nie da, a ja się zastanawiam po drodze, jaki nacisk na osi.

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Autor:  Bauer [ 23 kwie 2017, 12:23 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
W tym przypadku na szczęście skończyło się na wypchanej i rozprutej plandece, bez lądowania ładunku na drodze. Co nie zmienia faktu, że ktoś nie zabezpieczył należycie tego ładunku.
Mogło się skończyć też tak. Może nie blacha.
http://faktykaliskie.pl/kategorie/fakty ... a,374.html

Autor:  użytkownik usunięty [ 23 kwie 2017, 12:48 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Właśnie dlatego, gdy woziłem papier w rolkach 2,8m zawsze na każdą rolkę dawałem po dwa pasy. Wiele nie kosztuje, ciut pewniej się jechało. No a poza tym nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i patrzenia kilkaset metrów w przód, o odstępie nie wspominając.

Autor:  Jacek [ 23 kwie 2017, 14:52 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Z tymi naciskami na osie to ja sam mam zagwozdke. Ostatnio dzwoniłem do kolegi pytać czy będzie ok. Miałem 23 chep palet i wagę 22t. Jedna ładowana pojedynczo i reszta podwójnie do końca. Ładowane na chłodnie.
Innym razem 26 palet i podobna waga. Inaczej się nie da, a ja się zastanawiam po drodze, jaki nacisk na osi.

Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka
Czyli miałeś około 3/4 naczepy? To raczej ośka ciągnąca była przewalona. Pamiętaj, że w chłodni agregat z przodu plus paliwo, które też jest w pierwszej części naczepy ważą około tony.

Autor:  bibor80 [ 23 kwie 2017, 15:48 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

To nie były euro palety. Miejsca miałem w naczepie na jeszcze jeden rząd tylko. Według tego co pisali chlopaki, jak w pierwszej części jest 10t to powinno być git.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Długi [ 23 kwie 2017, 16:05 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Ale nie w chlodni ;)

Autor:  toX [ 23 kwie 2017, 16:54 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
To nie były euro palety. Miejsca miałem w naczepie na jeszcze jeden rząd tylko. Według tego co pisali chlopaki, jak w pierwszej części jest 10t to powinno być git.
Przy 23 pal mogłeś dać 1,2,1,2.... i na końcu jedną paletę do lewej lub prawej strony. Jak miałeś 22 tony na 26 chep paletach to towar rozłożony na całej przestrzeni naczepy więc ok.

Autor:  bibor80 [ 23 kwie 2017, 18:29 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Tox, ja chciałem dać 3 pojedynczo na przód, ale magazynier mówił, że nie wejdą. I z tego co pamiętam, to wiece j jak jeden rząd by mi już nie wszedł. Dlugi wiem, że o plandekach była mowa, ale wiesz, że człowiek zawsze próbuje robić sobie nadzieje, że jednak jest ok :)
Najgorzej wlasnie jest jak człowiek nie wie ile palet ładuje i jaka waga ładunku jest. A czasem nawet wstepu na magazyn nie ma.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Autor:  Flamaster [ 23 kwie 2017, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Zapewne chodzi Ci o palety 1000x1200. To przy 3 jedynkach wychodzi Ci 13 metrów długości to drzwi doliczając ich grubość powinieneś zamknąć. No chyba ze palety były rozepchane i nie dochodziły do siebie wtedy mogłoby się nie zmieścić. Mogłeś tez zrobić 2 jedynki i zakończyć trojka po długości.

Autor:  Gruby131 [ 23 kwie 2017, 19:32 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Najgorzej wlasnie jest jak człowiek nie wie ile palet ładuje i jaka waga ładunku jest. A czasem nawet wstepu na magazyn nie ma.
W takim przypadku odpowiedzialność spoczywa po stronie kierowcy, jak nie ma wagi itd.?

Autor:  Grzesiek_KBR [ 23 kwie 2017, 19:35 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Wtedy wpisujesz w papierach, że nie bierzesz odpowiedzialności za ewentualne przeładowanie z powodu braku nadzoru nad załadunkiem.

Autor:  Gruby131 [ 23 kwie 2017, 19:36 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

O tyle dobrze.

Autor:  zzx [ 23 kwie 2017, 21:00 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Zapewne chodzi Ci o palety 1000x1200.
Mogłeś tez zrobić 2 jedynki i zakończyć trojka po długości.
szczególnie palety o podanym wymiarze da sie ustawić " trójką po długości"

Autor:  bibor80 [ 23 kwie 2017, 21:25 ]
Tytuł:  Re: RE: Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Cytuj:
Najgorzej wlasnie jest jak człowiek nie wie ile palet ładuje i jaka waga ładunku jest. A czasem nawet wstepu na magazyn nie ma.
W takim przypadku odpowiedzialność spoczywa po stronie kierowcy, jak nie ma wagi itd.?
Wtedy się firma martwi i niech sobie wyjaśniają z kim trzeba.
Kiedyś ładowałem banana i spedytor nie wiedział ile palet i jaka waga.
A że często tam ładujemy, to już przywykli.
Dla nich ważne, że towar na aucie. O reszcie nie mają pojęcia, to nawet szkoda tematu zaczynać.
Zzx dobrze prawi. Nie da się tych palet ustawić 3 w rzędzie i nie było możliwości załadować ich inaczej jak były.


Wysłane z mojego SM-J500F przy użyciu Tapatalka

Autor:  misiek123456789 [ 27 kwie 2017, 15:34 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Nigdy się z tym nie spotkałem, ale wpisując w google, pokazuje, że "jakoś to działa".
Ciekawe tylko, czy na papierniach (itp.) nie będą ignorować tego "papieru" i usilnie wołać o gumy (które u nas są zdecydowanie popularniejsze)?
chyba kolego nie zrozumiałeś (a może ja nie zrozumiałem) o jaki papier chodzi - w/g mnie o taki który kładziemy na paletę pod towar a nie o papier w rolach.

Chyba Ty nie zrozumiałeś mojej wypowiedzi, bo właśnie o taki papier mi chodzi.

Żeby rozwiać panów wątpliwości to o taki papier mi chodzi: pro-trans.pl/produkty/papier-antyposlizgowy-antim.html

Autor:  Flamaster [ 04 maja 2017, 0:02 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

zzx masz racje. Nie pomyślałem co napisałem. Normalnie aż mi głupio.

Autor:  pawel1242 [ 01 cze 2017, 22:21 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

jestem teraz na kwalifikacji wstępnej i wykładowca miał takie kółko z wartościami do obliczania ilości pasów . wiecie gdzie mogę je zakupić ?

Autor:  zzx [ 01 cze 2017, 22:31 ]
Tytuł:  Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków

kółko to nie wiem gdzie kupić ale tu poczytaj (jak dasz radę):
https://www.iru.org/sites/default/files ... ng-8th.pdf

Strona 43 z 45 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/