wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://harnas.wagaciezka.com/ |
|
Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=2655 |
Strona 44 z 45 |
Autor: | pawel1242 [ 01 cze 2017, 22:34 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
zależało by mi na tym kółku bo jest to duże ułatwienie, w każdej chwili mogę zerknąć. ale dzięki za podesłany materiał, poczytam . Pozdrawiam . |
Autor: | pawel1242 [ 01 cze 2017, 23:49 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
http://www.zabezpieczenie-ladunku.pl/kr ... acych.html coś takiego mnie interesowało . http://www.zabezpieczenie-ladunku.pl/ka ... dunku.html i takie coś. |
Autor: | zzx [ 02 cze 2017, 9:13 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
no to sobie zamów. |
Autor: | SergiejTG [ 02 cze 2017, 10:19 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: http://www.zabezpieczenie-ladunku.pl/kr ... acych.html coś takiego mnie interesowało .
Ktoś robi nie zły interes na sprzedaży...ja u Dolezycha dostałem te kąty Alfa i Beta za darmoszkę...http://www.zabezpieczenie-ladunku.pl/ka ... dunku.html i takie coś. Jak będę u Dolezycha to zapytam czy mają, to Ci mogę wysłać... |
Autor: | bibor80 [ 02 cze 2017, 12:24 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: no to sobie zamów.
On pewnie chce sprzedać, ale nie wiedział jak to powiedzieć. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka |
Autor: | korni8808 [ 05 cze 2017, 21:09 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Macie jakies sprawdzone firmy gdzie można kupić hurtem pasy transportowe(bez klamer) z własnym napisem? /mobil |
Autor: | SergiejTG [ 05 cze 2017, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Prawdopodobnie Dolezych by ci to zrobił, ale musisz zadzwonić i zapytać... |
Autor: | Luka [ 06 cze 2017, 10:04 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Tak, robią. 1 zł dodatkowo kosztuje zrobienie napisu względem normalnej ceny taśmy. W zeszłym tygodniu jak zamawiałem, to mieli promocję i kompletne pasy były praktycznie w cenie samej taśmy. |
Autor: | korni8808 [ 02 lis 2017, 12:12 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
https://www.youtube.com/watch?v=dHUVQYndfNA |
Autor: | zzx [ 04 mar 2018, 16:36 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
wprowadzili w PL nowe rozporządzenie na temat zabezpieczania ładunków - kto podpowie jak zabezpieczyć ładunek palet które są załadowane pod plandekę pod sam dach - uchwyty w podłodze nie zawsze wypadają tak by można było przełożyć ucho od pasa i nie zawsze wypadają na środku palety czasami wychodzą na pierwszym lub ostatnim klocku. |
Autor: | Luka [ 04 mar 2018, 16:46 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Nie bardzo wiem co zmieniają te przepisy. Mam wrażenie, że zostały skopiowane i streszczone wytyczne UE i dostały podpis rozporządzenia: https://ec.europa.eu/transport/road_saf ... g_loads_pl Nie wiem jednak jakie to ma mieć przełożenie na "codzienność". |
Autor: | zzx [ 04 mar 2018, 17:11 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
przeczytałem to wszystko co było dostępne tylko czasami trzeba sie zapytać bo nie wszystko jest zrozumiałe dla prostego kierowcy. jak rozumiem ściany przednie z kodem XL wytrzymują nacisk np. palet o określonym współczynniku tarcia o podłogę do wartości x czyli np. 7,5 tony - wtedy nie potrzeba mocowania pasami - jak to sie ma do sił jakie moga występować przy braku mocowania dla takiego ładunku na boki? |
Autor: | MAN [ 04 mar 2018, 20:42 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Tu są opisane zasady mocowania ładunków według nowych przepisów https://40ton.net/wp-content/uploads/20 ... adunku.pdf |
Autor: | verdad123 [ 04 mar 2018, 20:54 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Te przepisy nowe to jakieś jajca i nie przejmowałbym się tym zbytnio, zwłaszcza, że zostały napisane w tak prymitywnej formie. Jako prosty chłop powiem, żebyś zaczepił pas z boku za zabudowę (ceownik) w takim miejscu jaki Ci pasuje. Idealny byłby multilock, ale nie każdy to ma. Naczepa, która ma certyfikat XL niekoniecznie musi mieć multilocka. Dodatkowo można spróbować zapiąc pasy "na krzyż" albo użyć siatek transportowych (takich z pasów). |
Autor: | Ziutomir [ 04 mar 2018, 23:45 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: jak rozumiem ściany przednie z kodem XL wytrzymują nacisk np. palet o określonym współczynniku tarcia o podłogę do wartości x czyli np. 7,5 tony - wtedy nie potrzeba mocowania pasami - jak to sie ma do sił jakie moga występować przy braku mocowania dla takiego ładunku na boki?
Pojazd z certyfikatem XL musi wytrzymać:-nacisk na przednią ścianę równy 50% ładowności -nacisk na bok równy 40% ładowności -nacisk na tylną ścianę/drzwi równy 30% ładowności Przyjmijmy że DMC naczepy to ok. 35 ton (dop. nacisk na osie+dop. nacisk na siodło). Tara wynosi 8 ton. Ładowność naczepy w papierach to ok 27 ton. Ładunek palet o masie 7,5 tony. Współczynnik tarcia drewno-drewno wynosi 0,2. 0,8 x 7,5t=6t. Nacisk ładunku w kierunku poprzecznym do kierunku jazdy wynosi 50%. 50%x6t=3t. Ładunek wywołuje nacisk na bok o sile 3t. 40%x27t=10.8t. Naczepa wytrzymuje nacisk na bok równy 10,8t pod warunkiem że ładunek przylega do niego na całej powierzchni. 3:10.8=27% Wymiary boku naczepy to 13.6x2.7m. 27%x13.6x2.7=9.91m2. Oznacza to że bok przejmie w pełni siły poprzeczne pod warunkiem że ładunek oprze się o niego na powierzchni równej 9.91m2 lub większej. Tak ja to widzę. Cytuj: Jako prosty chłop powiem, żebyś zaczepił pas z boku za zabudowę (ceownik) w takim miejscu jaki Ci pasuje. Możesz zapinać się o elementy nośne pojazdu pod warunkiem że masz przy dupie papiery od producenta określające dopuszczalną wytrzymałość tych elementów. W przypadku ceownika bocznego będzie to np. x daN(kg) z w odstępach min. x m. Jest to wymóg obowiązujący w całej unii.
|
Autor: | zzx [ 05 mar 2018, 7:27 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
wniósł bym jedna poprawkę - wspólczynnik tarcia będzie większy niż 0,2 - przyjmując materiał podłogi jako sklejkę antypoślizgową oraz drewno to będzie 0,35 więc automatycznie wrośnie masa ładunku jaka można załadować. wyliczone przez Ciebie wartości odnoszą się do ładunków jednolitych - a jak potraktować to że słupek palet to 19 czy 20 pojedyńczych sztuk - i wtedy mocować czy nie mocować (przy spełnieniu założeń które podałeś)? |
Autor: | Ziutomir [ 05 mar 2018, 15:22 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 25 stycznia 2018 r. w sprawie sposobu przewozu ładunku § 3 1. Ładunek powinien być umieszczony na podłodze przestrzeni ładunkowej pojazdu w sposób zapewniający jego stabilność. 2. Środek ciężkości ładunku powinien znajdować się możliwie najniżej i najbliżej osi wzdłużnej pojazdu. 3. Stabilność ładunku zapewnia się przez równomierne rozłożenie ciężaru oraz jak najniższe położenie środka ciężkości ładunku. § 4 Ładunek umieszczony na podłodze przestrzeni ładunkowej pojazdu kategorii N2, N3, O3 i O4 powinien być zabezpieczony w sposób uniemożliwiający jego przemieszczanie, przechylenie albo wywrócenie(...) Według mnie wszystko zależy od sposobu spakowania i załadowania. Słupek 20 palet jest ładunkiem o wysokim punkcie ciężkości przy którym spełnienie warunków z paragrafu 3 i 4 nie jest możliwe wyłącznie przez odpowiednie ułożenie w przestrzeni ładunkowej. Palety mogą przemieścić się względem siebie, a wskutek tego również wywrócić. Palety spięte: 7,5t netto; 34 miejsca paletowe x 20 sztuk czyli 680 sztuk tarcie sklejka-drewno 0,35 7,5t x 0,65 = 4,875t Nacisk na przednią ścianę 4,875t x 80% = 3,9t Nacisk na bok 4,875t x 50% = 2,44t Jak widać naciski na nadwozie są niskie i mocowanie odciągami nie jest konieczne. Jako ciekawostka. Palety niespięte. Wartość tarcia wynosi 0,35 ale tylko na styku paleta-podłoga. W wyższych warstwach ładunku tarcie wynosi 0,2. 7,5t:680szt.=waga pojedynczej palety 11,03kg 680szt.-34szt. z dolnej warstwy=646szt 646szt.x11,03=7,13t 7,13t - tarcie 20% = 5,7t 5,7t x 0,8 = 4,56 t 5,7t x 0,5 = 2,8t Pomimo odjęcia ciężaru 34 palet stykających się z podłogą, pozostałe 646 sztuki obciążają nadwozie bardziej niż 680 palet spiętych razem. Czy mocowałbym? Jeżeli palety są ułożone luźno jedna na drugiej to tak, bo pomimo tego że nadwozie xl wytrzyma obciążenie to należy również pamiętać o spełnieniu wymagań paragrafu 3 i 4. Natomiast jeżeli nadawca wypełnił obowiązek odpowiedniego spakowania ładunku to wtedy polegałbym na wytrzymałości nadwozia i zabezpieczyłbym ładunek jedynie przed przesunięciem lub wywróceniem do tyłu. |
Autor: | Kermiter [ 06 maja 2018, 15:18 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Z cyklu "jak NIE ładować rolki" czyli ciężka rolka w mulde bez sztyc |
Autor: | użytkownik usunięty [ 06 maja 2018, 19:41 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Bez sztyc? Oooo-dważny. Miałem kiedyś jedną rolkę (20T) dwa łańcuchy, trzy pasy i jeszcze po jednym pasie od sztycy do podłogi... |
Autor: | igoR84 [ 21 maja 2018, 14:14 ] |
Tytuł: | Re: Sposoby zabezpieczania i rozmieszczania ładunków |
Cytuj: cyklu "jak NIE ładować rolki"
widziałem po kraju wozili, wprawdzie trochę mniejsze ale bez muldy na dwa pasy. Mulda dużo daje, aczkolwiek ten krążek zapewne waży koło 10ton więc sztyca wskazana. O braku wyobraźni świadczy belka przed sztycami.
|
Strona 44 z 45 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |