wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://harnas.wagaciezka.com/

Mercedes Actros MPIV
http://harnas.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18764
Strona 48 z 54

Autor:  wojtas92 [ 16 maja 2013, 17:46 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Taka prawda. W Polsce taki zakup to nadal kosmiczny wydatek, więc dopóki tak będzie, najtańsze wersje będą najbardziej popularne. Na zachodzie/północy, z tego co zauważyłem, już tylko prywaciarze kupują "wypasione" wersje, floty to też szare i białe pojazdy. Niezłym szokiem dla mnie było, gdy zobaczyłem ostatnio na duńskich blachach nowego actrosa w najbiedniejszej wersji wizualnej z małą kabiną. Może to zaczyna także wymierać na zachodzie, mit pięknego samochodu-wizytówki przyciągającej klientów - chyba tak. Większości klientów w dzisiejszych czasach zwisa czy wóz jest cały w kolorze, czy szary, czy ma funkcję masażu i jacuzzi itd., towar ma być na czas i bezpieczny, to wszystko. A jak będzie wizualnie się prezentował pojazd który go przywiezie, dla klienta to i tak tylko ciężarówka. Grunt żeby była w miarę młoda - niezawodna.

Z jednej strony przykre, a z drugiej - praktyczne i sensowne.

Autor:  Edler [ 16 maja 2013, 20:24 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Za Actrosza w najbogatszej wersji z [wycenzurowano] koni jest dokładnie taka sama stawka za km jak za Actrosa z podstawowym silnikiem i mniejsza kabiną, który jest zauważalnie tańszy, a rata leasingowa mniejsza i szybciej się spłaca takie auto :) A jeśli producencie ustalają ceny za dodatki na niedorzecznie wysokim poziomie to nie dziwmy się że na droga jest szaro, a właściwie biało :)

Autor:  Fuller [ 16 maja 2013, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

ciekawy jestem jaka jest różnica cenowa pomiędzy średnią kabiną a najwyższą?ma ktoś może dostęp do jakiegoś cennika ,katalogu ?
albo tak orientacyjnie ile tysi kosztuje taka impreza?

Autor:  Krabat [ 19 maja 2013, 13:29 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Witam forumowiczów :)

Też miałbym prośbę, o jakiś cennik nowego Actrosa MPIV . Wiem że najlepiej do salonu pojechac lub zadzwonic ale wolałbym jeszcze tego nie robić... coś słyszałem ze różnica miedzy silnikiem E5 a E6 jest 20tys Euro

Autor:  skoczek69 [ 02 cze 2013, 8:14 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Stał sobie

Obrazek

Autor:  nordyk [ 09 cze 2013, 9:04 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Cytuj:
Witam forumowiczów :)

Też miałbym prośbę, o jakiś cennik nowego Actrosa MPIV . Wiem że najlepiej do salonu pojechac lub zadzwonic ale wolałbym jeszcze tego nie robić... coś słyszałem ze różnica miedzy silnikiem E5 a E6 jest 20tys Euro
U nas rónica między tymi motorami oscyluje koło 18k euro

Autor:  MechanikSochaczew [ 09 cze 2013, 10:28 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Ostatnio bylem ogladalem w autosie czesci do silnika dla mp4, bo juz są. Czekam kiedy pierwszy na remont zjedzie.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 09 cze 2013, 10:49 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Cytuj:
Ostatnio bylem ogladalem w autosie czesci do silnika dla mp4, bo juz są. Czekam kiedy pierwszy na remont zjedzie.
Cenowo pewnie zawrót głowy :twisted:

Autor:  MechanikSochaczew [ 09 cze 2013, 11:09 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Uszczelka pod głowice reinza kosztuje +/- tyle co do FH d13

Autor:  Paweł s51 [ 11 cze 2013, 19:01 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Cytuj:
Cytuj:
Witam forumowiczów :)

Też miałbym prośbę, o jakiś cennik nowego Actrosa MPIV . Wiem że najlepiej do salonu pojechac lub zadzwonic ale wolałbym jeszcze tego nie robić... coś słyszałem ze różnica miedzy silnikiem E5 a E6 jest 20tys Euro
U nas rónica między tymi motorami oscyluje koło 18k euro
Mi sprzedawca mówił o różnicy około 7000 EUR

Autor:  Krymu [ 21 cze 2013, 15:45 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Coś wiadomo o tych nowych silnikach DD15 co maja mieć moce 460,480,650,700?

Autor:  Coolio [ 22 cze 2013, 17:59 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Cytuj:
Coś wiadomo o tych nowych silnikach DD15 co maja mieć moce 460,480,650,700?
Kolego coś pomieszałeś 15,6l będzie miało 517KM, 578KM, oraz 625KM, a silniki będą dostępne pod koniec bieżącego roku, jak i kolejne konfiguracje napędów (min. 6x2/4).

Autor:  wojtas92 [ 16 lip 2013, 22:19 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Obrazek
(c) Neil Jarrold
Co wy na to? :]

Autor:  MAN F8 19.361 [ 16 lip 2013, 22:23 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Ja na to jak na lato-Miazga :D

Autor:  SIOJU [ 20 lip 2013, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Do mnie do firmy przyszedł na testy ale w nie najwyższej kabinie - szkoda. Poleciał z chłodnią w świat zobaczymy jak wyjdzie spalanie.
Kabina fajna ale szafki na górze mniejsze niż w moim mańku XLX.

Autor:  davo76 [ 15 wrz 2013, 15:18 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Mialem okazje sie kawalek przejechac MP4 na BDF i powiem tak srodek fajny materialy ok, ogolnie mi sie podoba ale zdziwila mnie miekkosc tego auta moze wynikalo to z tego ze nigdy nie jezdzilem 6x2 w calosci na poduszce ale auto sie buja przy malej predkosci jak okret na fali ale do rzeczy:
Jak jest z tymi silnikami? tu mowa o 450 koledzy na forum zachwalaja a kierowcy ktorzy zaczeli jezdzic na tych BDFach twierdza ze to takie zamulenie ze nie idzie jechac na Kudowe z 7 tonami ponoc tak skrzynia schodzi z biegow ze masakra.
Druga sprawa spalanie czytajac na naszym forum jestem pod sporym wrazeniem ale jak zobaczylem wskazania w obydwoch identycznych autach sprawa wychodzi wrecz odwrotnie chleja az strach. Podobno juz sie nowych silnikow nie dociera ale ja znam to z doswiadczenia ze silnik mozna powiedziec sie jeszcze "uklada" przez spory okres czasu samochody o ktorych mowie maja zaledwie po 12 tysiecy...moze one sa na programie jeszcze jakos przyblokowane?

Autor:  Pazdz [ 15 wrz 2013, 15:29 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Mój brat jeździ 450, ok. 50 tyś. przebiegu. Spalanie jest zadowalające, a jeżdżą non stop A7 w górę i w dół. Ogólnie przyjemne auto, aczkolwiek dużo daje dodatkowe wyposażenie, bo ma tzw. wersję "demo".

Autor:  Benio [ 20 wrz 2013, 18:59 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Jest i dla gabaryciarzy :wink:

Obrazek

Wraz z europejską premierą ciągnika siodłowego SLT, Mercedes-Benz Trucks kompletuje gamę nowych serii ciężarówek z 6-cylinrowymi jednostkami rzędowymi Euro VI. Najnowsza rodzina ciężarówek Mercedes-Benz dla transportu ciężkiego i ponadnormatywnego po raz pierwszy obejmuje modele Actros-SLT z zawieszeniem pneumatycznym oraz Arocs-SLT z zawieszeniem stalowym. Arocs oferowany jest także z napędem na wszystkie koła. SLT to najbardziej zaawansowane konstrukcyjnie połączenie genów i podzespołów z różnych serii modelowych nowych ciężarówek.

Za opracowanie oraz produkcję SLT odpowiada jednostka Custom Tailored Trucks (CTT) z Molsheim w Alzacji, współpracująca z fabryką ciężarówek w Wörth. Przeznaczony na rynki pozaeuropejskie Actros-SLT w wersjach Euro III i Euro V nadal będzie produkowany przez partnera CTT - firmę Titan.

Mercedes-Benz SLT to obecnie jedyny oferowany w Europie pojazd ciężarowy do transportu najcięższych ładunków, który posiada homologację Euro VI, a także seryjny turboretarder zintegrowany ze sprzęgłem oraz przekładnię Mercedes PowerShift 3 ze specjalnym programem jazdy "Heavy". Napędza go 6-cylindrowa jednostka rzędowa OM 473 Euro VI. Najmocniejszy wariant generuje moc 460 kW (625 KM) oraz 3000 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1100 obr./min. Do cech szczególnych silnika należy technika Turbocompound z dodatkową turbiną, korzystającą z ciśnienia gazów wydechowych opuszczających turbosprężarkę.

Zautomatyzowana przekładnia Mercedes PowerShift 3 ze specjalnym programem jazdy "Heavy" została zaprojektowana w celu przenoszenia wysokiego momentu obrotowego i przewożenia ładunków o masie nawet do 250 ton. SLT to jedyny w klasie model z 16–biegową skrzynią biegów, a w konsekwencji - najszerszą rozpiętością przełożeń w sektorze transportu ciężkiego.

Kolejną unikatową zaletą nowego SLT jest turboretarder zintegrowany ze sprzęgłem. Zapewnia on ruszanie z miejsca bez zużycia ciernego oraz wykorzystuje retarder do hamowania, a przy tym jest lżejszy, bardziej wydajny i ma bardziej kompaktowe wymiary od sprzęgła hydrokinetycznego. W rezultacie ciągnik siodłowy SLT wyróżnia się znakomitą zwrotnością oraz nieograniczonymi możliwościami jazdy w zakresie niskich prędkości i pełzania i zapewnia elastyczność w eksploatacji.

Actros-SLT z zawieszeniem pneumatycznym oferowany jest z kabinami GigaSpace lub BigSpace; Arocs-SLT z zawieszeniem stalowym występuje z kabinami BigSpace (2,5 m) lub StreamSpace (2,3 m).

Dealerzy Mercedes-Benz rozpoczęli już zbieranie zamówień na nowe pojazdy do transportu ciężkiego SLT. Dostawy bazowych podwozi dla Actrosa-SLT z zawieszeniem pneumatycznym i Arocsa-SLT z zawieszeniem stalowym rozpoczną się w grudniu 2013 roku. Arocs-SLT z napędem na wszystkie koła będzie dostępny od kwietnia 2014 roku.

zródło- truckfocus.pl

Autor:  korni8808 [ 20 wrz 2013, 20:00 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

Słynne ze Scanii Turbocompound :D
Serwisy już zacierają ręce.

Autor:  MechanikSochaczew [ 09 paź 2013, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Mercedes Actros MPIV

http://www.youtube.com/watch?v=wEnRkCh_Ygk

Zanim ktoś napisze o scanii królowa szos :lol:

Strona 48 z 54 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/